Pagina 1 din 4 123 ... UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 40

Subiect: Magazine online in ROmania.

  1. #1
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.975
    Putere Rep
    63


    Implicit Magazine online in ROmania.

    As vrea sa discutam pe tema subiectului asta, inceput de Razvan. Cititi comentarii si post si spuneti-va parerea.

    In general, magazinele chiar arata la fel ? Conteaza design-ul atat de mult, sau conteaza mai mult relatia cu clientii ?

    Eu am incercat acum 3-4 zile sa cumpara ceva de la eMag, si m-au dezamagit profund. Asa ca nu dau doi bani pe super filtre, super design, etc.
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  2. #2
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    45
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    45


    Implicit

    Citat Postat în original de Cristian Mezei Vezi Post
    Eu am incercat acum 3-4 zile sa cumpara ceva de la eMag, si m-au dezamagit profund
    Un pic offtopic dar nu m-am putut abtine.. Azi am fost si eu la emag, mai exact in locul ala numit de ei fancy si cool cica "shourum" ... n-am mai fost asa dezamagit de cand... nici nu mai tin minte de cand... 3 rahatzi de produse, oricum n-am gasit ceea ce cautam (un amarat de fax) si in plus, aveau baietii un chef de munca de te lua somnul cand te uitai la ei... mai bine ramaneau doar pe online, si isi faceau un super depozit acolo decat sa ceea ce au facut...

  3. #3
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    63
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.975
    Putere Rep
    63


    Implicit

    Daca tot e un forum de feedback, imi dau feedback-ul meu despre Emag, care l-am transmis si cuiva de acolo pe mail:

    #1. Verific model de notebook pe emag, decid ca imi place unul, sun la emag sa ma interesez.
    #2. Vorbesc cu un reprezentant de la vanzari, si timp de 5 minute incerc sa-i spun ca am cont pe Emag, unde am toate datele personale si de firma. Nu intelege, si ma pune sa le repet in telefon. Nu stiu daca este procedura standard asa, dar mi se pare putin aiurea sa trebuiasca sa le repet din nou, cand un search de 2 secunde in backend, ar arata toate datele mele din cont.
    #3. Dupa ce dau datele iar, mi se spune ca ma va suna cine, "cel tarziu maine" , "sa mi se confirme daca este pe stoc".
    #4. Imi trimite un reprezentant de vanzari un e-mail, 6 ore mai tarziu, si imi spune acolo ca vine Miercuri modelul despre care m-am interesat. Adica peste 6 zile. "Ma va suna cineva" atunci. In e-mail imi spune ca a incercat sa ma sune dar nu a putut sa dea de mine. Ideea este ca nu a incercat. Nu am avut nici un apel pierdut pe telefon Inteleg ca poate a fost ocupat dar ma simt foarte nasol cand cineva ma duce asa cu presul. Sun eu si rezolv. Rog sa imi confirme telefonul, mi-l confirma. Ma intreb cum de nu a reusit sa dea de mine. Merg mai departe
    #5. Ma mai suna cineva dupa o ora, sa-mi spuna acelasi lucru, dar i-am spus ca am fost sunat deja.
    #6. Mi-am luat (rezervat) notebook astazi de la alt magazin (din afara)
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  4. #4
    Avatarul lui laufer
    laufer este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    35
    Data înscrierii
    10th February 2006
    Locaţie
    Constanta
    Vârstă
    41
    Posturi
    398
    Putere Rep
    35


    Implicit

    Citat Postat în original de Cristian Mezei Vezi Post
    As vrea sa discutam pe tema subiectului asta, inceput de Razvan. Cititi comentarii si post si spuneti-va parerea.

    In general, magazinele chiar arata la fel ? Conteaza design-ul atat de mult, sau conteaza mai mult relatia cu clientii ?

    Eu am incercat acum 3-4 zile sa cumpara ceva de la eMag, si m-au dezamagit profund. Asa ca nu dau doi bani pe super filtre, super design, etc.
    Acel articol din blog clar face reclama unui produs, asa ca nu stiu ce parere poti sa-ti spui, poate doar dupa ce incerci acel produs sa spui punctele + sau -. Dupa parerea mea, designul nu conteaza prea mult, insa legatura dintre client si "magazin' este cea mai importanta, cum stiu sa-si tina clientii, cum stiu sa comunice cu el.

  5. #5
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    45
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    45


    Implicit

    Succesul sau insuccesul unui magazin online este un cumul de factori... Aceasta regula zic eu ca se aplica la orice afacere, online sau ofline, deci se aplica si unui magazin online...

    Care ar fi acei factori? Pai hai sa ii luam pe rand, cu argumete ...
    1 - Imaginea
    Cand spun imagine ma refer la tot ceea ce tine de imagine, mai exact: logo, design site, carti de vizita, etc ... tot. Designul unui e-shop, dupa parerea mea, fiind primul lucru pe care il vede clientul este foarte important. La mine nu tin exemplele din blog, cu magazinul care arata ca acum 15 ani, varza, dar care vinde... Acum 15 ani era altceva, acum este altceva...

    Acel magazin, chiar daca arata nasol, inca vinde, tocmai pentru ca e vechi, are o istorie, se bucura de increderea clientilor vechi, etc... Daca iesi acum pe piata cu un site ca ala, ai toate sansele sa te duci la fund rau de tot...

    2 - Uzabilitate/Accesabilitate - sau cum vreti sa-i spuneti...
    Dupa ce am intrat pe un e-shop, urmatorul lucru pe care il fac dupa ce am contactul cu imaginea lui, este sa caut produsul care ma intereseaza... Cu cat imi este mai facil acest lucru, cu atat mai bine. Ma decid mai repede, trimit o comanda, sau din contra plec. De multe ori abandonez ideea unei comenzi online pentru ca efectiv trebuie sa fac pe detectivul ca sa identific un produs...

    3 - Pretul
    Multi (majoritatea) prezinta la vanzare aceleasi produse... Diferenta este ca unii vand, altii nu! Ne place sau nu, pretul inca dicteaza de cele mai multe ori si este in majoritatea cazurilor decisiv. Daca vrei sa reusesti, trebuie sa ai preturi cat mai mici... pe care le obtii cum? prin negocieri puternice, aproape nesimtite, si apoi prin volumul de vanzari care iti asigura un "pret special" la importatori/producatori...

    4 - Serviciul clienti
    Am vazut siteul, am gasit produsul, pretul imi convine... Daca in schimb dau peste niste angajati "cu chef de munca", care habar nu au sa vorbeasca, unii mai sunt si nesimtiti, cum am gasit eu azi in emag, probabil voi renunta fara drept de apel... Nu isi bate nimeni joc de mine pe banii mei... Asta spune clientul care va fugi de tine ca de draq... Si se duce la "vecinul" care stie sa vorbeasca... Vorba dulce mult aduce se aplica si este valabil foarte bine...

    5 - Seriozitatea
    daca i-ai spus omului ca maine ii livrezi produsul, pai maine sa fie... Nu conteaza cum o faci... Nu ai pe stoc ?? te duci si cumperi de la vecin, si iti onorezi comanda... Nu exista, "Stiti, am crezut ca avem, dar.. nu mai avem..."

    6 - Implicarea, follow-up-ul
    Cate dintre magazinele online suna un client la o saptamana sa zicem dupa ce a cumparat ceva sa il intrebe cum e , daca e multumit, etc??? Eu am fost sunat si "luat la intrebari" (nu de un e-shop) si vreau sa spun ca din acel moment m-au castigat total!

    7 - Clientu nostru stapanu nostru
    Afara, am cumparat ceva, haine, si dupa 3 zile m-am trezit ca de fapt nu imi place... As dori sa le schimb... Vreau sa spun ca m-ai aveau putin si ma tineau in puf vanzatoarele... Au schimbat tot, fara nici o problema si cu zambetul pe buze...
    la noi, am luat la firma 5 monitoare lcd de la emag, si unul avea 2 pixeli morti, chiar pe mijloc... Urat rau... Am dori sa le schimbam... AAaa, stiti, nu schimbam decat de la 5 pixeli in sus.. dvs cu doi, nu puteti sa il schimbati... WTF??? Eu ti-am dat cateva bancnote de 100 RON rupte in doua ???

    In fine.. ar mai fi multe de spus dar mai las si pe altii...

  6. #6
    Avatarul lui Ciprian Sorlea
    Ciprian Sorlea este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    5th September 2005
    Locaţie
    Cluj Napoca, Romania
    Vârstă
    43
    Posturi
    885
    Putere Rep
    38


    Implicit

    Eu am avut experiente si bune, si proaste, si cu eMag si cu alte magazine online.
    Foarte recent am facut niste achizitii de pe eCost.ro. Site-ul nu exceleaza prin design, preturile sunt ok, iar oferta oarecum bogata. Departe de a fi un concurent serios pentru eMag, cel putin asa am crezut de prima data. Totusi, fiind vorba de un magazin local, din Cluj, am avut curiozitatea sa-i testez, chiar daca imi riscam prin testul asta 1000 si ceva de USD.

    Primul contact a fost ok, feedback relativ ok. Pe urma mici probleme: produse care nu au fost pe stoc, produse care nu se mai fabrica, intarziere la livrare.

    Ei bine, cu toate ca acestea ar fi motive suficiente pentru mine sa inchei colaborarea cu orice magazin inca din prima zi, ceva m-a facut sa "le mai dau o sansa". Am mai facut o comanda, si surpriza, totul a mers brici.

    Stand mai apoi sa analizez primi pasi in relatia cu magazinul asta, mi-am dat seama ca defapt magazinul asta nu e cu nimic mai presus sau mai prejos de eMag: si la unul si la altul, unele dintre produse sunt afisate online desi producatorul a sistat distributia modelului respectiv, ambele magazine au unele probleme la livrare (in mai, cei de la eMag mi-au spus timp de aproape o saptamana ca mi-au expediat laptopul, si dadeau vina pe cei de la curierat, ca pana la urma sa aflu ca de fapt laptopul era pe undeva printr-un colt de depozit), consultantii de vanzari se cam lasa asteptati in ceea ce priveste telefonul ala de peste 5 minute.

    Insa care e diferenta intre aceste magazine, ce le face sa fie diferite intre ele si ce anume face sa se deosebeasca de celelalte magazine? Respectul fata de client, receptivitatea fata de nevoile clientilor, rabdarea cu cei mai putin tehnici precum si cu cei ce, din prea multa tehnica, le cam fac viata un chin. Toate aceste mici chichite, pot face un client sa revina sau sa uite pe veci de site-ul respectiv.

    Toto a cuprins mult mai bine ce inseamna un magazin online de succes. Si nu neaparat un magazin online, ci o afacere de success in domeniul comercial.
    Scriem pe blog despre Optimizare site-uri.
    Avem pentru voi peste 20 de Unelte SEO.

  7. #7
    Avatarul lui kevinro
    kevinro este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    28th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    49
    Posturi
    369
    Putere Rep
    36


    Implicit

    Eu mi-am exprimat parerea pe blogul lui Razvan, parere oarecum "uschita", tinand cont de faptul ca ideea mea e ca designul e ultima chestie care intereseaza la un magazin virtual. Stiu ca e o parere tip "lateral thinking", in sensul ca intr-o mare de afirmatii care sustin prioritatea designului vine unul si zice "ei, as, faceti o pagina alba cu podusele aranjate frumos intr-un model de tip grila, fara nici un dram de design, si tot o sa aveti sanse sa vindeti". Sustin necoditionat punctele 2-7 ale lui Toto si il contrazic total la punctul 1: pai daca omul a nimerit pe magazinul x, inseamna ca primul contact cu magazinul x s-a petrecut deja, nu?... ca altfel nu dadea click sa intre, daca nu stia deja de existenta magazinului. Iar acest contact poate insemna:
    • recomandarea cuiva: du-te bai si ia de acolo, ca au preturi mici / marfa buna etc. - utilizatorul vine gata convins sa cumpere / sa se informeze, just?
    • o reclama, online sau offline: daca reclama e buna, inseamna ca a convins, just, nu?...
    • o mentiune oarecare, nu neaparat o reclama, pe un alt site, intr-un articol de presa etc.

    Dupa cum vedeti, toate chestiile de mai sus au de-a face numai cu marketingul si cu PR-ul. Nafing about imaginea in sine a site-ului. Pe un site de comert electronic cumparatorul vine gata incalzit. De ce pleaca de acolo fara sa cumpere, sunt motive 1000, dar in nici un caz nu fiindca l-ar deranja schema de culori sau nu stiu ce banner. Faceti voi un test cu 10 oameni si veti vedea ca 9 nici macar nu disting culorile. Motivele plecarii au legatura mai ales cu punctele 2-7 spuse de Toto si nu in ultimul rand, cu faptul ca marfa... nu se gaseste pe stoc (fara sa ni se spuna de ce naiba o mai afiseaza in magazin).
    Lucian

  8. #8
    Avatarul lui tataraseni
    tataraseni este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    41
    Data înscrierii
    15th July 2005
    Locaţie
    Brasov
    Posturi
    1.482
    Putere Rep
    41


    Implicit

    In general sunt multumit de comertul online dar uneori mai iau tepe la capitolul curier ca practic nu se mai merita sa cumperi online ci te duci la magazinul de pe colt sa cumperi mai ieftin...

  9. #9
    Avatarul lui kevinro
    kevinro este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    28th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    49
    Posturi
    369
    Putere Rep
    36


    Implicit

    Citat Postat în original de tataraseni Vezi Post
    In general sunt multumit de comertul online dar uneori mai iau tepe la capitolul curier ca practic nu se mai merita sa cumperi online ci te duci la magazinul de pe colt sa cumperi mai ieftin...
    Depinde, la produse sau la comenzi cu valoare ridicata (>1000 RON) avantajul magazinelor online e evident, daca vrei sa iei o placa de baza sau o camera web evident ca "domnia" (=luxul de a-ti fi aduse la nas) se plateste... In general e bine sa consulti si informatiile privind valoarea minima a comenzii.
    Lucian

  10. #10
    Avatarul lui Gabriel Puscuta
    Gabriel Puscuta este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    7th September 2006
    Locaţie
    Sibiu
    Posturi
    786
    Putere Rep
    36


    Implicit

    Tot respectul pentru toto.

Pagina 1 din 4 123 ... UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Afiliere magazine online
    De adson în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 11
    Ultimul Post: 12th November 2008, 01:03
  2. Cautare pentru magazine online
    De danielbuca în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 12
    Ultimul Post: 7th September 2007, 02:15
  3. magazine online - doilei.ro
    De doileiro în forumul Studii de caz
    Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 23rd August 2007, 12:17
  4. director de magazine online in Romania
    De christian în forumul Directoare romanesti
    Răspunsuri: 16
    Ultimul Post: 11th April 2007, 13:40
  5. Magazine Online
    De mihaipl în forumul Studii de caz
    Răspunsuri: 16
    Ultimul Post: 14th August 2006, 17:32

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •