Fiecare dintre noi are o serie de indicatori la care se raporteaza pentru a diagnostica modul in care un proiect online evolueaza. Spre exemplu, ne uitam la numarul de vizitatori unici, la numarul de afisari, la cate pagini vede in medie fiecare vizitator, timpul petrecut pe site, etc.
Printre acesti indicatori este si rata de bounce. Practic, aceasta ne arata cat la suta din vizitatotii site-ului il parasesc fara sa mai vada nici o alta pagina in afara celei pe care au intrat (spre exemplu, omul vine din Google, vede o pagina si apoi da back sau inchide browserul).
De ceva timp incoace ma tot straduiesc sa aduc in jos acest indicator, la diverse proiecte online. Datele mele sunt urmatoarele:
site de anunturi gratuite: bounce 86%
director web: bounce 80%
catalog de firme: bounce 78%
catalog de produse: bounce 75%
Date fiind aceste numere, am doua intrebari:
1) considerati mari ratele de bounce, pentru fiecare gen de site in parte?
2) cum putem sa imbunatatim acest indicator (sa coboram rata de bounce)?