
Postat în original de
Tom
Cand ai fost in america ultima data? Cand ti-ai comandat ultima data un max de apa (sau o lada de bere), si a venit cu un curier?
Cum vezi tu livrarea in "timp relativ scurt" de la Mega image? Fiecare magazin are cateva masini de livrare? Erp-ul lor e conectat intre toate magazinele, cu erp emag si marketplace, tu comanzii 2 sticle de cola, 1 utie de bomboane, 1 lada de bere, 1kg de carne tocata si niste seminte, un nene preia comanda automat, la cel mai apropriat magazin, il cheama pe sofer, si ii da comanda ta, mai putin cutia de bomboane (nu e in stock) si soferul pleaca spre tine? Tu fiind langa bucuresti? Cum vezi tu functionalitatea?
Corect, amazon nu vinde "food" in conceptie generala. Vinde prostiile. Romanul de unde isi ia food? Cumpara de la emag (comanda de mai sus) si dupa se urca in masina si se duce sa-si ia carne, varza, fructe, niste mici, etc de la supermarket?
Sa facem o lista de cumparaturi:
1. sac de dero X de 11 kg
2. un (2-3) bax de apa X de 10 kg
3. un bax de bere (6 sticle) de 1 kg
4. 3 verze + 2 pepeni de 5 kg
5. 1 sac boabe caini de 10 kg
6. 2 kg carne
7. 1 kg mere + 1 kg banane+ 1 kg rosii+ 1 kg...
Intelegi ideea, sau vrei sa vorbim de cipsuri online?
Vezi ca faci o confuzie mare intre marketplace si afiliere.
Aia cu "acum incepe expansiunea" este valabila doar pentru proprietari. Este criza, din ce in ce mai adanca, proprietarii migreaza spre online, din NECESITATE. Clientii sunt aceeasi, sau crezi si tu ca dotcom, ca pana acum au hibernat?
Orice magazin se poate extinde online, doar ca fiecare tip de magazin are strategia lui. Online este o strategie mult mai ieftina in comparatie cu offline, doar ca NU ieftina, cum cred multi. Ai nevoie de buget, si rabdare. Intamplator eu ma lovesc de foarte multi proprietari zilnic, pentru ca asta fac ca business.
Nu sunt negativist deloc, sunt un pic mai realist. Traiesc din online, "fac" online zi de zi, deci imi doresc o piata dezvoltata si de calitate. Cred doar ca unele "strategii" sunt inteles gresit si altele aplicate gresit in piata de la noi. Sunt adeptul copiatului la "ce merge" si mai putin a testelor.
Romania este o tara de test, si o tara cu mult in urma dpdv dezvoltare online fata de alte tari. Ca piata online este in crestere, este o "pleasca", clientii sunt aceeasi, doar proprietarii de afaceri online sunt in crestere, si asta din motive "fortate de criza", nu datorita unor strategii de marketing, sau proiecte pe termen lung.
Iti dau un ex simplu. In Ungaria, populatie 9 milioane, brokerul care vinde asigurari prin emag, vinde 1 mil asigurari pe an (singur). In Romania, populatie dubla, vinde (cu tot cu emag) maxim 100 k(la cel mai mic pret de pe piata). Deci?