Am spus per total si pe termen lung, ca un site de PR 2 a luat top 3 pe un cuvant si pe 5 e un site spam cu PR 5, e o exceptie. Google insasi a spus ca PR-ul este o nota a siteului bazata pe optimizarea offpage, mai sunt inca 2-3 variabile care pot afecta (content de ex.) dar in principiu afirmatia este valabila, google nu a pus PR ca sa aiba siteurile PR 4 cum sa vanda linkuri mai scump, ci ca sa le clasifice in functie de importanta. E una din putinele metode de clasificare oferite de google si voi o ignorati pentru ca "ati vazut voi ca la vasile a mers altfel". Sunt exceptii, exista peste tot asa ceva.
Afirmam bazat pe generalitati, nu pe exceptii. Ca ai avut tu un site care a picat de la doua linkuri chinezesti, e o intamplare si ai avut ghinion. Alti, am vrut sa dau link dar n-are sens, traiesc top 3 cu sute de mii de linkuri chinezesti facute in ferme sau pe pagini cu 2-3000 de linkuri.
La o prima vedere sau pentru o persoana cu slabe cunostinte seo, PR-ul poate fi chiar o cifra de ghidaj pentru autoritatea si importanta site-ului respectiv in comparatie cu altul, el ilustreaza date reale, nu e inventat, nu apare din senin, e pus acolo ca sa va ajute, folositi-l.