Panda penalizeaza site-urile afiliate ptr ca:
1. nu au design placut, unic - de obicei se folosesc aceleasi template-uri. Daca dai o experienta placuta pe site, se spune ca ai rezolvat 50% din eventuale probleme.
2. link-urile afiliate nu au nofollow pe ele si vezi bine comercializezi produsul lor numit PageRank. Ascunde link-urile, un numar de vizitatori stiu ce inseamna afilierea si pot evita click-urile.
3. nu ai o structura buna, deci utilizatorii au probleme de navigare sau gasire a produselor. Spre exemplu: nu e indicat sa indexezi paginatia, poti genera duplicate content din cauza URL-urilor sau a titlurilor. Paginatia ar trebui sa fie noindex,noarchive... poti lasa follow ptr a circula robotii pe acele link-uri.
4. o structura buna inseamna si filtrele. Filtrele pot segmenta vizitatorii dupa sex, pret, reduceri/oferte, culori, marimi, performanta etc. La fel, filtrele nu ar trebui indexate daca nu sint facute cum trebuie.
5. daca vrei sa cresti increderea pe site, nu e indeajuns sa ai un buton mare rosu si logo-ul producatorului. Iti trebuiesc informatii privind metoda de plata si/sau livrarea (elemente de securitate si incredere). La fel de importante sint rating-urile, ca sa nu mai zic de comentarii. Asta face un site afiliat sa isi dilueze perceptia de "inselator".
Pentru multi marketingul afiliat inseamna a insela oamenii. Candva, mailul era vazut cam la fel. Sper ca unora (cu interese directe) sa le treaca impresia asta.
6. produsele nu au descrieri. Ceea ce inseamna ca vizitatorii nu vor sti detalii despre produs. Ptr unii e un motiv in plus ptr ca de obicei curiozitatea sau nevoia genereaza click. Lucrul asta e adevarat. Dar nu ai facut decat sa acoperi jumate din ceea ce trebuia sa faci.
Din curiozitate vor da click, ceea ce inseamna ca vei avea multi oameni cu cookie-urile in browser. Dar scopul tau e sa le cresti si intentia de cumparare.
Descrierile cresc intentia de cumparare si evita click-urile inutile. Nu iti folosesc acele click-uri daca ele nu genereaza conversii.
---
Deci, gandeste ca un magazin online si incearca sa satisfaci nevoile unor clienti. Stim ce nevoi au, trebuie doar implementat.
Stiu ca spre exemplu nu ai in feed ratingurile produselor. Dar ai putea pune pe site rating-uri proprii astfel incat oamenii care au cumparat sau cunosc produsul sa iti ofere feedback-ul lor. Poti chiar sa ii lasi sa si comenteze.
Scopul tau nu e sa generezi click-uri, ci sa generezi vanzari. Deci concentreaza-te pe a creste intentia de cumparare si nu pe a creste numarul de click-uri (fara intentie de cumparare).
Cam atat momentan, sper sa te ajute.
