20th November 2017, 23:02
#4103
1 out of 1 members found this post helpful.
Nu am generalizat. Am zis peste tot UNII, nu toti. Am zis ca folosesc afilierea ca pe unul din canalele de marketing. Mai departe am raspuns moderat la un comentariu agrsiv. Asta fac afiliatii, sunt agresivi. Ma depaseste motivul. Se pare ca oricine are ceva de comentat in privinta afilierii, intr-o directie diferita decat zic "marii afiliati", este pus la colt.
Bine domnilor, aveti dreptate, am gresit. Afilierea e cel mai tare si probabil singurul canal de marketing care conteaza.
@stefanutz, nu stii tu sa faci afiliere, n-ai comunicat eficient, nu ai paginile optimizate. Afiliatii sunt perfecti, magazinul tau e praf, nu te mai plange. Cel mai probabil ai si numarul de telefon pus pe undeva pe la contact, lucru total inadmisibil cand lucri cu afiliati.
Carry on
PS: Misu, astept sa ma contrazici si tu, punctual, daca ai chef de o discutie cu argumente. Altfel ramanem la parerea generala de pe FB si de pe forum, magazinele nu stiu sa pupe eficient in fund afiliatii, care sunt perfecti. Pe cifre!
Trust, but verify.
21st November 2017, 02:45
#4105
2 out of 2 members found this post helpful.
Multe magazine mici nu-si fac calculele. Nu au habar cat ii costa o comanda venita din afiliere. Ii costa 10 lei o comanda, ii costa 20, 30? Nu stie nimeni, puteti intreba. Si fara un calcul, cum poate cineva sa afirme ca afilierea e potrivita? Din FB e usor sa calculezi (relativ). La afiliere e putin mai complicat. Si pentru ca e putin mai complicat, magazinele mici nu au un calcul real, iar cele mari normal ca stiu foarte bine ce fac, au experienta si personal. De unde si diferenta intre abordari. De unde si diferenta in eficienta.
Sa luam cazul lui stefanutz. 6 luni de afiliere = 120 de lei pe luna x 6 = 720. Impartit la 5 comenzi = 144 de lei pe comanda. Asta fara a include comisionul efectiv. Care e minuscul, vinde produse de 25 de lei bucata. Deci ce ne spune domnul Dragos cu "platesti doar comenzile" nu e chiar adevarat. Putem sa mai adaugam productie de bannere, feed, timp si nervi, incecari de concursuri etc. Exista si alte cazuri care cresc costurile pe comanda, le pot aborda in caz ca intreaba cineva. Anyways, urmand calculul de mai sus, un magazin poate vedea de la ce numar de comenzi venite din afiliere e rentabila afilierea. In cazul lui stefanutz, cred ca sub 10 comenzi pe luna din afiliere iese in pierdere. Stiti cate magazine din 2p au sub 10 comenzi pe luna? Va zic eu, peste 80%!
Deci 80% din afiliere cotizeaza la platforma, in pierdere fiind. Nu stiu daca cele peste 400 de magazine din 2p care sunt pe pierdere cu afilierea au calculele facute, cel mai probabil nu. Sustin pierderea din? Alte canale de promovare, evident.
Revenind la afiliati, ei pe cine promoveaza, daca cele 80% magazine nu au comenzi? Promoveaza magazinele mari. Le vedeti in clasament. Au reclame la TV, adwords, FB Ads, SEO, au acoperite toate canalele. E vreunul care se BAZEAZA pe afiliere? NU! Respecta, cel mai probabil, procentul acela de l-am zis mai devreme.
Hai sa vedem daca mananc rahat. Sau daca ce am zis e nasol la adresa afiliatilor. Ca incep sa cred ca sunt atacat ca sa nu cumva sa stie lumea de calculele astea.
Trust, but verify.
21st November 2017, 17:00
#4106
2 out of 2 members found this post helpful.
@Dan - in primul rand nu vad unde am fost eu agresiv, dar in fine.
Daca imi aduc aminte bine, am afirmat urmatoarele si probabil ca mi-a scapat, deci adaug. ca sa fii impacat cu ideea:
- rata de retur/comenzi neridicate e dubla la comenzile venite din afiliere fata de media celorlalte canale - NU PLATESTI COMISION!
- unii afiliati mint cand prezinta produsele/conditiile, pentru ca ii intereseaza strict vanzarea directa, nu colaborarea pe termen lung (sau sunt ignoranti) - Sunt tare curios cum vine asta daca nu esti eMAG (chiar si aici nu mai merge faza cu iPhone la 1 leu cum faceau unii). Dar la un magazin normal gen fashion. Cum poate minti afiliatul ca sa cumpere careva o rochie? Ii spune ca e la 9 lei cand defapt rochia costa 199 lei, iar doamna o cumpara ca deh, ii place oricum?
- unii afiliati profita de libertatile sau de scaparile retelei/magazinului, neaducand deloc plus valoare, ci doar ciordind cookies - BUSTED! Am cateva pungi cu biscuiti din aia buni acasa, merg si la cafea, ceai sau o cana de lapte. Lasand gluma deoparte, daca nu esti eMAG (desi au doar 3 zile cookie, deci cam greu cu furatul de cookie). Cat despre plus valoare. Placa asta stricata pusa in fata de de fiecare data cand magazinul se crede buricul pamantului. Plus valoare in vorbele magazinului inseamna articole si link-uri, SEO MOCA. Aia e plus valoare, nu vanzari, nu performanta, SEO MOCA, SEO MOCA, SEO MOCA. Got it!?
(apropos, discutie recenta pe FB, cand un oarecare a remarcat ca un shop rankeaza singur, primul, dupa niste branduri pe care doar el le vinde. fireste ca a facut adwords, sa rankeze el inaintea magazinului. plus valoare? de unde? zero, dar ceilalti afiliati au sarit toti in apararea lui, fara sa inteleaga macar ce s-a intamplat. ca normal, magazinele sunt naspa). - Si cu ce a incalcat regulile afiliatul? Ce nu a pus magazinul in TOS la cuvinte cheie interzise? Imi aduc si eu aminte cand un afiliat avea niste site-uri care erau primele in detrimentul magazinului - SEO facut frumos. Ce a zis magazinul? Nu e corect, nu ne convine. Mda...
- afiliatii de pe grupurile de FB cel putin sunt super agresivi cu cei care administraaza magazine - afiliatii de pe grupurile de FB sunt cam toti afiliatii activi din Romania, Ca unii stau ascunsi precum faci si tu si nu spun de multe ori nimic, asta nu inseamna ca nu sunt prezenti, gen poate discuta pe privat doar. Si nu toti sunt agresivi cum nu toti sunt agresivi daca nu-i afecteaza pe ei direct. Dar agresivitatea asta nu e altceva decat un raspuns la ce fac unele magazine care isi cam bat joc uneori de munca lor.
astept sa ma contrazici, punctual - DONE!
Si acum legat de magazinele care intra in afiliere. Iti explic punctual cum sta treaba cu ele:
1. Azi isi fac magazin si maine intra in afiliere crezand ca asa poti avea succes in online. Total gresit. Un magazin online ca sa intre in afiliere cred ca trebuie sa aibe minim 500 daca nu 1000 de comenzi livrate si cam 1 an de zile de cand functioneaza.
2. Magazinele intra in afiliere crezand ca daca pe cont propriu obtin un cost per conversie de XX lei, in afiliere acel cost va fi de X lei. Oho, cati din astia sunt.
3. Magazinele vin total nepregatite si fara nici cel mai mic interes de a face ceva. Nici macar descrierea magazinului nu e completa, de unde sa ceri info relevant, care e rata de conversie, ce categorii de produse se vand, ce promotii au, care este clientul lor, rata de retur etc.
4. Majoritatea magazinelor intra in afiliere si nu spun nimic. Nu interactioneaza cu afiliatii, nu incearca sa-i atraga. Sunt ca tipii aia timizi de la petrecerile din tinerete, trebuie sa te duci tu cu un pahar la ei si sa-i tragi de limba, dar si asa cel mai probabil iti vor raspunde dupa 2 saptamani (experiment facut de mine anul asta, pe bune!)
5. Magazinele care intra in afiliere, fac cat de cat lucrurile incat sa atraga afiliati, au vanzari, iar cand numarul acestora creste prea mult discuta la o cafea cu un tip de la agentie care ii sfatuieste : "da-i ma in pana mea pe afiliati, taie din comisioane, interzice AdWords si FB Ads, lasa ca te rezolv eu, la un cost mai mic". Ca deh, relatie long-term - exact cum spuneai. Daca vrei si nume, iti dau lista intreaga.
Q.E.D
Ultima modificare făcută de Dragos Bunea; 21st November 2017 la 17:13.
21st November 2017, 19:57
#4107
1 out of 1 members found this post helpful.
Lucrurile nu sunt clare intr-o directie sau alta, depinde de strategia magazinului; am intalnit si advertiseri seriosi, dar si neseriosi.
Pe langa conversii, afiliatii aduc magazinelor notorietate, Seo, brand etc, care de cele mai multe ori nu sunt luate in calcul!
Din pacate, am vazut si magazine care aveau pretentia ca afiliatii sa ii promoveze doar prin content, fara sa inteleaga diferenta intre afiliere si brand awareness.
Pe de alta parte, daca magazinul are promovare masiva prin campanii de remarketing, Fb ads, google etc si cookie time mare, canalele de marketing se intersecteaza, ceea ce e in avantajul afiliatilor. In unele cazuri, in functie de nisa, surse de traffic, poate fi un dezavantaj major pentru un magazin.
21st November 2017, 21:54
#4108
1 out of 1 members found this post helpful.
- nu platesti comision, dar platesti transport dus-intors, ambalaj, procesare. mai gandeste-te, nu repeta aia cu comisionul la infinit. ti-am zis ca nu e chiar asa. e rea vointa din partea ta? sau nu stii ca transportul costa? O comanda esuata costa, in medie, 30-40 de lei. profitul pe o comanda medie cat e?
- da, unii afiiati mint cand prezinta produsele, cand prezinta conditiile. forteaza vanzarea, de aia e si rata de retur dubla, altfel de ce ar fi? cand vad cazuri iti dau punctual asa, sa le vezi cu ochii tai.
- serios acum, rankezi singurul pe brandul pe care numai tu il vinzi, si afiliatul tau face ads sa fie fix inaintea ta? si cand zic de plus valoare si de furat cookies tu ma iei cu seo moca? hai sa fim oameni mari, speram sa avem o discutie serioasa, nu prostii de copil de clasa a 8-a. iti poate spune oricine ca e o mizerie ce a facut afiliatul. numai tu o tii cu seo moca, fara nicio legatura cu subiectul. Si apropo tot de asta, am un caz interesant. Un singur articol facut de Roby de aci de pe forum vinde mai mult decat toti ceilalti afiliati la un loc (e vb de un magazin anume). Ceilalti facand treburi cu feeduri, email, facebook, cashback etc. Plus valoare? Da, a explicat mai frumos ca mine ce face magazinul, avantajele, etc. Rankeaza mai sus ca mine pe ceva ce numai eu vand, organic. N-am nimic de reprosat, sunt chiar multumit. Intelegi diferenta? Nu ma simt pacalit, nu ii anuez comisoane. Dimpotriva chiar, are acces si la analytics daca nu ma insel. Sa faca treaba mai mult si mai bine.
- nu stau ascuns, comentez unde consider, dar evit sa ma bag in cele mai multe discutii pentru ca sunt cativa care isi iau apararea reciproc, inclusiv cand e vorba de mizerii ca cea descrisa mai sus. are rost sa ma implic doar ca sa fiu injurat de 12 oarecare consecutiv? pot sa pun printscreens?
QED asta al tau este ce spuneam si eu de fapt, dar nu te-ai prins, ci ai preferat sa te iei de mine ca dau in afiliati si ca ii consider dusmani.
1. orice retea de afiliere te va sfatui altfel. te va sfatui sa intri in prima zi in afiliere. De afiliati nu mai spun. Facem un test pe grupuri?
2. nu stiu, or fi
3. aici gresesti. nepregatite da, dar fara interes nu vad de ce ar intra in afiliere. probabil ca retelele le permit afiliatilor sa se inscrie cu numele gigel, fara nicio alta prezentare si le permit si magazinelor la fel. ei iau banii, nu-i doare capul.
4. ce sa spuna si cui? cate mii de afiliati sunt? cand un magazin intra in afiliere, este prezentat de retea, tuturor. cine e interesat, vede oportunitatea. afiliatii sunt de fapt cei care trebuie sa se intereseze, pentru ca despre ei nu stie nimeni cat de activi sunt, daca contul este real sau e facut din plictiseala etc.
5. mi-e greu sa cred ca e o regula generala, pare, din ce zici, ca sunt pareri din exterior. Dar o fi adevarat cu agentiile, sunt tot felu de oameni pe lumea asta.
Ce as vrea, este sa citesti inca o data ce am zis eu in primul post de aici: Afiliere Emag ProfitShare
Nu contrazic prea tare ce ai zis tu acum, asa-i?
PS: nu mi-ai raspuns la calculul ala cu magazinele din 2p. Ce zici, e corect?
Ultima modificare făcută de Dan; 21st November 2017 la 22:08.
Trust, but verify.
21st November 2017, 22:03
#4109
1 out of 1 members found this post helpful.
Postat în original de
Mihai_Is
1. Pe langa conversii, afiliatii aduc magazinelor notorietate,
Seo, brand etc, care de cele mai multe ori nu sunt luate in calcul!
2. Din pacate, am vazut si magazine care aveau pretentia ca afiliatii sa ii promoveze doar prin content, fara sa inteleaga diferenta intre afiliere si brand awareness.
3. Pe de alta parte, daca magazinul are promovare masiva prin campanii de remarketing, Fb ads, google etc si cookie time mare, canalele de marketing se intersecteaza, ceea ce e in avantajul afiliatilor. In unele cazuri, in functie de nisa, surse de traffic, poate fi un dezavantaj major pentru un magazin.
1. fireste ca ar trebui luate in calcul si de cele mai mute ori chiar sunt. Doar ca din pacate nu e ceva ce poti masura.
2. e politica lor, treaba lor. si magazinele pot refuza afiliati si afiliatii pot refuza magazine. cat timp nu sunt magarii la mijloc, sa fie sanatosi toti.
3. ti-ai pus in cap afiliatii. 99,9% nu stiu d'astea. retelele nu spun nimic, emag e singurul magazin care a gandit treaba asta si a si rezolvat-o cat de cat elegant. (nu stiu daca sterge cookies, ca altii, cand ultimul click e din promovarea proprie)
Trust, but verify.