22nd March 2017, 06:34
#1
11 out of 11 members found this post helpful.
Studiu de caz: Cat de mult conteaza blogul in SEO?
Salutare,
Fac niste teste in aceasta perioada in care vreau sa evidentiez importanta blogului in mediul online si m-am gandit ca ar fi util sa le impartasesc cu voi.
Contextul:
- domeniu: web design / promovare online
- site: deschis in urma cu 14 luni, a ajuns foarte repede pe prima pozitie la keyword-ul dorit de mine. Competitia este mare, principalii competitori pe keyword sunt firme de web design care au deschis de aproape 10 ani. Monetizarea este de asemenea mare.
- cum am ajuns aici: campanie SEO off-page realizata complet manual (am cautat advertoriale cat mai de calitate) + blog sanatos cu >100 articole de specialitate (700-1000 cuvinte / articol)
- situatie actuala: la ultimul update am sarit pe pozitia 2 pe acelasi keyword, cu toate astea nu am simtit un impact negativ la numar de vizite
Testul:
- am oprit in urma cu 2 luni tot ce inseamna campanie backlink's si nu voi mai cumpara link-uri in urmatoarea perioada
- am inceput in urma cu 2 saptamani sa pun minim 1 articol pe zi pe blog, la fel de documentat ca inainte (am inclusiv studii de caz foarte bine documentate). Voi continua sa fac asta pana la finalul lunii aprilie
- singurele link-uri care vor intra in plus in aceasta perioada vor fi de la proiectele finalizate, in general domenii noi
- promovare in aceasta perioada de test: Google Adwords + postari Facebook, Twitter si Google Plus (1 pe zi)
Mai jos gasiti si un grafic cu ultimele 6 saptamani pe vizitele din organic:
Captură de ecran din 2017.03.22 la 05.25.00.png
Am sa incerc sa revin cu update-uri si concluzii, sper cat mai pertinente. Daca exista intrebari voi raspunde la care voi putea, site-ul as vrea sa ramana anonim.
26th March 2017, 21:23
#4
4 out of 4 members found this post helpful.
Asadar, au trecut 2 saptamani de cand am inceput acest test, vreau doar sa trec "pe foaie" un mic update.
Intre timp am decis sa traducem tot ce inseamna blog in limba engleza, pana acum era tot site-ul tradus mai putin blogul.
Articole postate in perioada 12-26 martie: 17
Articole traduse in engleza: 10
* Toate articolele au fost postate si pe retelele de social media Facebook, Google+ si Twitter
Analiza Google Analytics perioada 12mar-25mar (marcat cu albastru) vs perioada anterioara (marcata cu portocaliu):
1. Strict pe canalul organic am o crestere de 28.72% vs perioada anterioara, mai exact 67 sesiuni in plus. Nu cred ca are legatura cu activitatea pe blog, cred ca mai mult vine din cresterea impresiilor (cazul NameBox a crescut cautarile in domeniu) . Mai jos gasiti graficul GA pe organic + raport WMT, in care am marcat data de 12 martie
Captura? de ecran din 2017.03.26 la 19.37.18.png 1.png
2. Pe canalul social media am avut o crestere de 337%, mai exact 118 sesiuni in plus. Nu neaparat ma ajuta pe mine...
Captură de ecran din 2017.03.26 la 20.15.42.png
3. O crestere de vizite din America (o piata care va fi tinta pentru noi), se poate sa vina din traducerea articolelor in engleza. Nu vreau sa trag concluzii pripite, dar cred ca este util sa prezint faptele macar o data la 2 saptamani. Mai jos gasiti vizitele pe principalele tari:
Captură de ecran din 2017.03.26 la 19.54.13.png
4. Deocamdata articolele NU au generat backlink-uri naturale, nici nu ma asteptam sa se intample asta.
Next steps:
- Voi continua cu acest gen de activitate pe blog timp de 6 saptamani
- Dupa intreaga perioada de 2 luni voi reincepe o campanie de backlink's, cu advertoriale strict catre articole de pe blog
- In tot acest timp voi incerca sa analizez diferite date
Mentionez ca asteptarile mele NU sunt ca aceasta activitate pe blog sa aduca rezultate remarcabile, dar consider ca acest test poate fi util si putem trage concluzii impreuna. Daca aveti nevoie de alte date care credeti ca ajuta va rog sa-mi spuneti.
23rd April 2017, 12:04
#6
4 out of 4 members found this post helpful.
Asadar, cred ca pot trage niste concluzii... Voi face o mica recapitulare:
- perioada de test: 12 martie - 23 aprilie (6 saptamani)
- nu am facut deloc SEO off-page de mai bine de 3 luni
- 51 articole postate & traduse - toate sunt de calitate, minim 700 cuvinte & optimizate SEO on-page
- Buget total pana acum consumat: aprox. 2000 Lei
Google Analytics zice asa (analiza 12mar - 23 apr vs perioada anterioara):
- Organic Search +19,95% (1377 vs 1148 vizite)
- Direct +40% (352 vs 251 vizite)
- Social +161,54% (272 vs 104 vizite)
- Conversiile din organic NU au crescut
Concluzii:
+ au crescut vizitele din SUA (58 vs 25 vizite)... nu neaparat este un mare castig
+ rezultate mici in raport cu bugetul
+ rezultate mici in raport cu munca investita
+ am sarit din nou pe locul 2 la keywordul urmarit
Prima impresie / concluzie este ca NU merita sa ma axez doar pe blog, fara sa face SEO off-page. Prea multa munca pentru prea putine rezultate!
Urmatorii pasi: voi incepe o campanie de backlink's cu advertoriale si voi reveni cu rezultate.
1 out of 1 members found this post helpful.
Frumos studiu de caz. Ai incercat spre exemplu, o alta chestie? Sa faci vreo 10 articole in /blog si sa duci linkuri spre index pe 10 anchore LSI diferite si sa vezi daca e vreun rezultat? Sau poate doar cu 2-3 anchore, acelasi lucru? Crezi ca se poate ranka indexul sau o alta pagina cu ajutorul linkurilor interne, provenite din articole related? Practic un fel de circle, sau mai exact un siloz, sau cum altfel vrei sa ii spui.
Mersi pentru prezentare.
P.S: majestic imi vede 115,765 de linkuri din 62 de surse, 59 de ip-uri, daca e vorba de siteul baboon(.)ro si nu am inteles eu gresit. Care crezi ca e cifra reala pe care o vede si o calculeaza google? Cea care iti apare in webmaster tool, sau sunt sanse sa vada mai multe dar sa nu ti le arate pe toate in webmaster insa sa tina cont de ele?
Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.