@gupi, excelent post. Personal nu m-as fi gandit niciodata la aceste lucruri.
@evolution, merci si tie.
Incet incet, acest thread incepe sa devina un ghid interesat de lecturat de cei ce vor sa deschida o pravalie online.
@gupi, excelent post. Personal nu m-as fi gandit niciodata la aceste lucruri.
@evolution, merci si tie.
Incet incet, acest thread incepe sa devina un ghid interesat de lecturat de cei ce vor sa deschida o pravalie online.
Daca te pot ajuta cu un sfat sau daca doresti o oferta de optimizare pentru siteul tau, da-mi un mesaj!
Cateva probleme de care m-am lovit eu (tot in domeniul jucariilor):
1. Lipsa stocuri. Este descurajant atunci cand aduci un stoc initial, introduci o serie de produse, incerci sa le descri, pe unele le desfaci (sa vezi ce fac, sa sti ce sa spui la telefon daca te suna), le fotografiezi, prelucrezi imaginile, le promovezi (uneori contra cost) iar dupa ce incep sa-si dea drumul si epuizezi stocul nu mai ai de unde sa le iei.
Mi s-a intamplat cu unii furnizori sa nu mai aiba marfa pe stoc dar - in paralel - sa ruleze pe 3 posturi pentru copii reclama la jucariile inexistente. De foarte putine ori cine te gaseste pe web crede ca tu platesti ca prostul acele reclame si da vina pe tine (bine ca inebuniti copiii cu reclamele voastre si nu mai aveti pe stoc etc. etc.)
2. Adaos mic. Daca nu le importi chiar tu trebuie sa te lupti online de multe ori chiar cu cei de la care iei tu jucariile. Avand in vedere marja lor de profit comparativ cu a ta este o lupta inegala.
3. Lipsa traduceri - care trebuie asigurate de importator
4. O problema destul de serioasa este si cea a ambalajelor. Avand in vedere varietatea de dimensiuni / greutate / gradul de fragilitate - mi-a luat ceva timp pana am ajuns la cateva dimensiuni standard de cutii. Inca se mai intampla sa mai confectionam cutii.
5. In cazul vanzarii de pe stocul furnizorului - necunoasterea suficienta a produselor.
Poate cineva sa dea exemple proprii cam ce margini de profit brut sunt la magazinele online? (dupa livrare, procesare plata, customer support etc..)
Eu am cateva siteuri sa le zic asa " magazine online" desi ele sunt practic siteuri afiliate bazate pe programul amazon associates, iar marginea la produse, in conditiile in care amazon se ocupa de tot, procesare plata, livrare, customer suport, e de 8% . Ceea ce e semnificativ, in special pentru produsele scumpe, peste 300$. Sunt curios cam ce margine au magazinele online in ro.
@evolution eu am utilizat Navicat - backup fara sa intri in cpanel, sheduler ...
Depinde enorm de nisa respectiva, exista un echilibru oricum intre valoarea medie a comenzii si adaousul incasat. Din cate am observat prin rapoartele 2parale, de ex la fashion era comanda medie de 160 ron, la it de peste 600 ron. Daca importa sau cumpara de la un importator, iar este diferenta, etc.
voi scrie aici ca sa nu incep un topic nou: cei care au sub 18 ani pot ridica colete de la posta romana?
Recomand cu caldura serviciile oferite de Mutari mobila
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează īn acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)