23rd January 2011, 18:34
#1
8 out of 8 members found this post helpful.
Ghid magazin online
O mare parte dintre membrii comunitatii administreaza magazine online, o si mai mare parte a membrilor viseaza ca vreodata va administra unul.
Propun ca in acest topic cei mai experimentati sa dea share cunostintelor dobandite (stiu, carcotasii vor spune ca vreu ca ei sa isi puna pe tapet know-how-ul dobandit in ani de zile de experienta).
Treaba usoara o stie orice webmaster cu o minima experienta:
-un domeniu web,
-un plan de hosting decent,
-un script ecommerce instalat si voila, avem magazinul online.
In spatele magazinului bineinteles trebuie sa se afle o persoana juridica: Intrep. Ind, PFA, SRL, SA.
In functie de preferinta, fiecare poate opta pentru forma juridica care il avantajeaza. Nu intram acum prea mult in detalii caci nu asta e subiectul topicului.
Avem ca si costuri initiale:
-aproximativ 50 eur un domeniu .ro, mai putin daca se opteaza pentru un domeniu .com, net, etc
-Costurile cu hostigul pot varia, in functie de necesitati, de la 1 eur la sa zicem 20 eur maximum/luna
-Daca optam pentru un script ecommerce free, si asta ar fi recomandat in cazul unui magazin nou, costurile ar fi 0 aici.
Costurile de infiintarepentru un PFA ar fi undeva la maximum 300 Ron, iar pentru un SRL undeva la maximum 1000 Ron.
Deci costul initial de inceput al unei afaceri pe internet ar fi in plaja minima de 500 Ron si un maxim de aproximativ 1500 Ron (calcule aproximative).
Acum intervine partea frumoasa a lucrurilor, o nebuloasa pentru mare majoritate:
Ce facem mai departe?
Cum ne selectam furnizorii?
Cum livram?
Cum primim plata?
Este necesar un spatiu de depozitare?
Este necesara o achizitie prealabila de produse? Sau se merge pe intermedierea propriuzisa?
Cum se tine contabilitatea? Cum se gestioneaza stocurile?
Cum se emite factura?
Alte lucruri de care trebuie sa tinem seama.
Astept ca cei care administreaza astfel de afaceri sa fie darnici in a da share cunostintelor lor, de asemenea, as dori ca cei neavizati sa se abtina, pentru a nu face un bors din acest topic.
Ce ziceti, Pune cineva umarul la dezvoltarea unui ghid ecommerce?
Daca te pot ajuta cu un sfat sau daca doresti o oferta de optimizare pentru siteul tau, da-mi un mesaj!
23rd January 2011, 23:33
#2
2 out of 2 members found this post helpful.
Sper ca nu fac "borsh"
Parerea mea de om (ne)avizat ar fi ca pana la un anumit nivel management-ul unei firme nu e deloc atat de greu pe cat se crede (depinde si de profilul firmei). Asta nu stiu daca se aplica si online, in rest am experiente personale care mi-au dovedit ca pentru o afacere OFFLINE nici nu trebuie sa iesi din casa pentru a castiga bani, totul pana la un punct repet.
Iar la intrebarile de acolo, sincer, se poate gasi rezolvare intr-o zi. Sunt alte lucruri pe care trebuie sa te concentrezi in web-ul romanesc, dupa parerea mea principalul ar fi sa iti creezi un brand sau un renume, daca vrei sa se cumpere de la tine.
Ultima modificare făcută de danP; 23rd January 2011 la 23:37.
24th January 2011, 00:04
#5
2 out of 2 members found this post helpful.
Felicitari pentru intentie, dar parerea mea e ca nu prea sunt sanse.
Cateva argumente
- exista deja o comunitate activa, targetata pe comert electronic, pe care o recomand: comert_electronic : Comert electronic . Ca idee, saptamana trecuta s-au scos doua magazine online la vanzare, cu tot cu clienti, stocuri...
- un webmaster de magazin online nu prea are treaba cu managementul celorlalte module
- pentru un manager de magazin online, zona de seo inseamna 2-3 lininute de facut in planul de afaceri, asa ca e putin probabil sa stea la povesti. Reciproc si pt un seopedist: ca e magazin online, turism sau alta afacere, nu se va lungi in discutii de specialitate pe o anumita nisa.
Sper sa gresesc.
Succes
Credinta la institutiile specializate. Aici facem
Servicii de seo
Mi se spunea 1nesco
24th January 2011, 00:35
#6
5 out of 5 members found this post helpful.
O sa incerc sa raspund punctual la unele intrebari. Acum vreo 3 ani am avut un magazin virtual de jucarii- insa din lipsa de timp l-am inchis. Nu am avut tupeul necesar sa raman doar cu el si sa-mi las locul de munca.
Cum ne selectam furnizorii? - Furnizorii de jucarii erau cam neseriosi pe vremea aceea. Iti dadeau un stoc dupa care cand faceai comenzi nu mai aveau
Cum livram? - Livrarea o faceam prin curier sau prin posta cu plata ramburs. Pentru comenzile din Constanta sau imprejurimi (20-30km) livram personal
Cum primim plata? -Ramburs
Este necesar un spatiu de depozitare? - eu aveam o camera in care le depozitam, insa de obicei nu prea aveam stoc mare
Este necesara o achizitie prealabila de produse? Sau se merge pe intermedierea propriuzisa? - Eu imi faceam stoc doar la produsele care stiam ca se vand foarte bine
Cum se tine contabilitatea? Cum se gestioneaza stocurile? - contabilitatea mi-o tinea o doamna contabila.
Cum se emite factura? - In backoffice-ul magazinului virtual imi facusem si aceasta optiune. Imi facea automat factura si o printam. Deja nu mai erau obligatorii facturile tipizate
Sper ca te-am putut ajuta sa-ti faci o idee.
24th January 2011, 10:10
#8
2 out of 2 members found this post helpful.
Descrieri nu primeam de la distribuitori. Doar poze, si descrierile le luam de pe site-ul lor si le modificam.
Cel mai greu a fost la inceput cand am introdus majoritatea jucariilor. Apoi erau doar cateva de adaugat. In general nu am probleme cu introdus text pentru ca tastez foarte repede.
Nu am avut probleme cu copiatul textului. Pe atunci erau doar vreo 3-4 magazine cel putin atatea am gasit eu la acel moment si care nu erau targetate doar pe bebelusi. Deci magazinul a fost deschis chiar inaintea celui deschis de Toto (cei care-l stiu).
Nu aveam blog.
Foloseam doar un comparator, dar spre rusinea mea nu mai tin minte. Ii foloseam pentru ca ei m-au abordat.
Optimizam in principal dupa numele produselor si categoriile.
P.S.: Ma simt ca la interogatoriu.
Dar nu-i nici o problema. Sper sa ajute pe cineva aceste posturi. As mai incerca odata, dar nu pe jucarii ca au aparaut ca ciupercile dupa ploaie.