Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 22

Subiect: Cum Sa Pornesti Un "e-commerce" In Afara Tarii...!?

  1. #1
    Avatarul lui Clement
    Clement este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    13th May 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    48
    Posturi
    21
    Putere Rep
    0


    Implicit

    <div class='quotetop'>QUOTE(Duncan &#064; May 15 2006, 10&#58;28 PM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
    Salut&#33; Am citit tot ce s-a scris in thread-ul acesta, dar tot as avea nevoie de niste sfaturi de la voi: am o idee de site care va avea si o componenta de e-commerce (nu vrea sa dau mai multe detalii pana nu il pun "pe picioare"); ideea de baza este ca se va adresa strainilor (exclus clienti romani, nu pentru ca nu vreau sa le vand ci pentru ca nu ar avea nevoie de produs) si as vrea sa stiu care ar fi cea mai buna solutie: shopping cart free (gen osCommerce) + procesor de plati gen MoneyBookers? Credeti ca ar functiona? Sau un procesor de plati roman, gen procesor.ro (dar am inteles ca ar avea comisioane destul de mari)? Ideea e ca nu va fi un price per unit mare la produs, asa ca daca mai dau si un comision gras altora muncesc degeaba...Chestia e ca nu stiu foarte multe despre setting up an e-commerce site (m-am axat pe alte domenii de invatare pana acum) si daca mi-ar putea explica cineva care ar fi pasii consecutivi ce ar trebui urmati in lansarea unui astfel de business, i-as fi tare recunoscator. Tnx in advance for your opinions on the subject.
    [/QUOTE]

    Bun gasit Duncan,


    Mi-am permis sa pornesc un nou topic pe baza intrebarilor tale in speranta ca va fi interesant pentru cei care vor sa faca acest pas si ca cei care au facut pasul deja vor continua sa posteze si ei din experienta lor.

    Va rog sa considerati tot ce voi scrie ca simple pareri personale bazate pe experienta proprie si sa fiti ingaduitori cu mine daca voi scrie lucruri stiute de toata lumea.

    Pasii necesari pornirii unui magazin online .com sunt oarecum aceeasi ca si pt. un magazin .ro exceptand unele unelte necesare.

    0. Infiintarea firmei. (am trecut acest punct cu prioritate zero)
    Trebuie sa aveti o firma in spatele magazinului vostru si sa va mandriti cu ea strainilor

    1. Definirea produselor pe care doriti sa le vindeti (servicii, produse tangibile sau software, ieftine sau scumpe) si a publicului caruia va adresati.
    Studiati celelte site-uri din acelasi domeniu. Este absolut necesar sa stiti unde va situati.
    Aceste definitii vor determina toti pasii urmatori.

    2. Alegerea domeniului pt. site (cat mai scurt, cat mai business, cat mai usor de retinut).
    Personal, as miza pe .com si nu pe alte variante (.biz, .org, .info etc). Am pornit un magazin .biz si apoi am tras ceva ponoase fiindca schimbarea domeniului (chiar si acelasi domeniu de la .biz la .com) este extrem de grea sau imposibil de facut uneori.
    Un alt sfat ar fi achizitionarea tuturor extensiilor de domenii (.com, .biz, .net, .info) oricat de mica vi s-ar parea la inceput afacerea voastra. Sunt sanse mari ca in timp ea sa creasca si intotdeauna se vor gasi "binevoitori" sa cumpere celelte extensii iar voi le veti plati bani grei pt. transfer ulterior (tot experienta personala).
    In principiu, exista site-uri care va vor vinde tot setul cu o suma mai mica decat un singur domeniu .ro (e drept ca domeniile internationale se platesc anual). Nu stiu daca am voie sa postez aici un astfel de link.

    Este indicat ca la detaliile domeniului sa puneti ca si detinator al domeniului numele firmei si nu un nume de persoana.

    De asemenea, pentru imaginea magazinului adresa email de contact din inregistrarile domeniului este bine sa nu fie una free (yahoo sau gmail) ci una pe un domeniu propriu. Cel mai bine: contact@firmamea.net .

    Multi inregistratori de domenii va vor imbia sa cumparati o facilitate prin care sa il faceti domeniu privat (adica nu va putea sa vada nimeni inregistrarile din spatele lui (whois) .... dupa parerea mea, desi veti fi tentati sa faceti acest lucru pt. a ascunde locatia "romaneasca", aceasta este o greseala mare fiindca in afaceri se doreste transparenta.

    3. Alegerea hostingului. Daca vreti sa deschideti un magazin online nu apelati la conturi de hosting ieftine (aproape gratuite). Niciodata un (potential) client nu se va intoarce daca va da nas in nas cu un server cazut sau care se incarca extrem de greu.
    Pe o treapta mai sus va veti situa daca veti contracta un cont de reseller de hosting astfel incat sa aveti posibilitatea sa aveti DNS-uri private.
    Ex. Sa presupunem ca magazinul online se numeste www.magazinulmeu.com iar firma din spatele magazinului se numeste Firma Mea srl.
    Este o idee buna ca pentru acest domeniu sa folositi ca si DNS-uri ns1.firmamea.net si ns2.firmamea.net

    Extrem de des clientii de afara obisnuiesc sa se uite in spatele domeniului magazinului (whois) ca si metoda de verificare a credibilitatii.


    4. Realizarea site-ului. Daca vreti sa vindeti ceva gaditi site-ul ca un instrument de vanzare si nu ca un instrument de relexare sau incantare pt. vizitatori, nu ca un instrument de informare a vizitatorilor, nu ca un loc unde sa iti etalezi talentele de webdesigner sau programator.
    Toate acestea din urma sunt doar unelte pentru a vinde. Ele sunt absolut necesare dar nu sunt obiectivul principal al site-ului.
    Asta insemna ca principalul obiectiv al primei pagini a site-ului este sa il faca pe vizitator sa ramana pe site si (extrem de important) sa porneasca mai departe in explorarea lui (adica sa faca pasul urmator spre vanzare).
    Absolut orice pagina dintr-un site e-commerce trebuie sa il determine pe vizitator la o actiune care sa duca la actiunea finala: vanzarea.

    Creati un traseu principal al site-ului (prima pagina --&#62; produs --&#62; cos produse --&#62; plaseaza comanda) iar toate celelalte informatiile aditionale (extrem de necesare) puneti-le la indemana astfel incat daca simte nevoia de informatii aditionale sa le poata accesa oricand, dar nu i le puneti in drum. Lasati traseul principal simplu si liber.

    Nu puneti niciodata intr-un site e-commerce bannere publicitare, box-uri AdSense ori alte tipuri de reclama.
    Daca este necesar pentru politica afacerii, puteti pune, cel mult, intr-un colt un "buchet" de link-uri ale partenerilor.

    Folositi unelte de monitorizare a activitatii vizitatorilor pe site si observati care sunt punctele de pe traseul principal unde pierdeti clienti si "luati masuri".

    5. Scriptul e-commerce. Asigurati-va ca alegeti un script care indeplineste urmatoarele conditii:
    - obtinerea de suport la nevoie;
    - gestionarea usoara a sistemului (clienti, comenzi);
    - posibilitatea de customizare a functionalitatilor;
    - upgrade usor in viitor;
    - posibilitatea de customizare a designului;
    - functioneaza cu sistemele de plata alese;
    - suporta SSL;
    - este compatibil cu serverul pe care l-ati ales pt. hosting (de fapt, serverul trebuie sa il alegeti in functie de necesitatile scriptului);
    - va permite adaugarea de unelte de marketing si PR (oferte speciale, discounturi, gestionare diverse categorii de clienti, newsletter s.a.)
    - are un traseu usor si intuitiv pentru "checkout" (plasarea comenzii)

    6. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO). Niciodata sa nu neglijati acest aspect. Platiti un expert, apelati la prieteni sau folositi orice alta metoda dar site-ul trebuie sa fie in motoarele de cautare la "loc fruntas".

    7. Sistemul de plata. Sistemul (sistemele) de plata folosite determina si imaginea site-ului.
    Oricat de imbietoare ar parea ideea unor sisteme "merchant account" (unde clientul plateste chiar pe site-ul vostru) parerea mea este ca solutia ideala pentru start (pana cand site-ul ajunge un brand cunoscut foarte bine) este folosirea unui sistem de plata cu notorietate care face redirectare pe paginile sale in momentul in care clientul trebuie sa introduca detaliile cartii de credit sau alte detalii importante.

    Recomandarea personala ar fi (in ordinea importantei lor):
    a) PayPal.com (prin DotCommerce)
    b ) 2Checkout.com

    Se mai poate adauga fara rezultate notabile (mai ales daca vindeti in afara Europei) si MoneyBookers.com

    De asemenea, poate fi luat in calcul pt. incasari internationale si DotCommerce dar nu cunosc imaginea acestui sistem pe plan International.

    7. Certificat SSL. In domeniul e-commerce este extrem de important sa ai instalat un certificat SSL astfel incat vizitatorii site-ului sa stie ca lucreaza pe o conexiune securizata.
    Personal, as recomanda si "Site Seal" (o imagine - sigiliu de site - care atesta ca vizitatorul se afla pe site-ul care trebuie si ca identitatea proprietarilor a fost verificata). De obicei site seal se obtine tot de la providerul de SSL.

    9. Fraudele. Fraudele va pot falimenta dar nu sunt chiar inevitabile.
    Nu exista site e-commerce fara fraude dar acestea trebuie pastrate la un nivel acceptabil pentru afacere.
    Sa nu va bazati niciodata pe sistemele anti-frauda ale procesatorilor de plati. Folositi intotdeauna si alte unelte pentru verificarea anti-frauda.
    In timp va veti forma un simt aparte anti-frauda dar, chiar si atunci, uneltele anti-frauda sunt obligatorii

    10. Sistemul suport clienti. Desi, strainii "nu se rusineaza" sa sune la telefon pentru suport, este destul de frecventa situatia in care folosesc email-ul.
    Este recomandabil sa aveti un numar de telefon afisat (cu orar de functionare conform orelor Romaniei).
    Cu toate astea, datorita diferentelor de fus orar si a faptului ca majoritatea clientilor (depinde si de natura afacerii) vor fi americani, suportul prin telefon va fi surclasat de email.
    Nu cred ca se justifica investitia intr-un sistem "live support" (instant messaging). Cel putin nu la inceput.

    Extrem de importanta este viteza de raspuns la email-uri si consistenta acestora (rezolvarea reala a problemelor sau intrebarilor transmise).

    11. Promovarea.

    Bineinteles, ca aceasta este partea esentiala a reusitei. Promovarea trebuie facuta non-stop, fara nici o relaxare si folosind toate metodele rezonabile (SI LEGALE).

    Din experienta mea, 3 sunt metodele cele mai eficiente:
    a) listarea in motoarele de cautare
    b ) link-uri sponsorizate in motoarele de cautare
    c) modul in care iti servesti clientii

    12. 2-3 principii ...

    a) Inoveaza in permanenta
    b ) Daca luna aceasta ai avut vanzari multumitoare, nu insemna ca cele de luna viitoare vor veni de la sine
    c) Daca ai un site profesionist cu o promovare excelenta nu insemna ca toata lumea va cumpara de la tine. Vor cumpara doar cei care au nevoie de ceea ce vinzi tu si nici acestia toti. Doar o mica parte.
    Dintre cei care au nevoie de ceea ce vinzi tu vor cumpara cei care au auzit de tine, le-a placut primirea pe care le-ai facut-o, s-au convins ca ai ceea ce le trebuie lor, s-au convins ca sunt in siguranta facand afaceri cu tine si ...... nu le-a atras intre timp atentia altceva .


    Par putini? Nu sunt deloc putini atunci cand te adresezi intregii omeniri&#33;&#33;


    Adaugat ulterior:


    d) Intotdeauna postati toate informatiile despre produs, plata si livrare foarte clar astfetl incat clientii sa le aiba la indemana inainte de a comanda.
    La straini nu merge sub nici o forma cu "surprize".
    Daca nu a avut o informatie postata pe site despre produs (chiar daca voua vi se pare minora) atunci este un bun prilej sa spuna: "Nu e ok. Vreau banii inapoi". Si strainii nu se jeneaza sa isi ia banii inapoi.

    e) Fiti foarte atenti la concurenta.
    Daca idea ta este noua, ingenioasa si are succes sa fii sigur ca se vor gasi o gramada de alti "intreprinzatori" care o vor pune si ei in aplicare si vor fi dispusi la tot felul de concesii pentru success. Fiti pregatiti pt. schimbari pentru a va mentine in top.
    In general traseul vietii unei afaceri bune pe internet (bazata pe o idee noua) este:
    --&#62; lansarea afacerii --&#62; succesul afacerii --&#62; aparitia altor intreprinzatori pe aceeasi idee --&#62; sufocarea afacerii (daca nu este gestionata bine) din cauza prea multor intreprinzatori si a concesiilor pe care acestia le fac pt. a intra pe piata

    Luati exemplul paginii de un milion de dolari. Era plin Google de link-uri platite cu sute de pagini de un milion de dolari.
    Norocul studentului englez a fost ca ideea lui era o afacere "fulger". Si-a luat banii si nu il mai afecteaza ce a ramas in urma lui.

    Daca ideea ta nu este noua atunci fii pregatit ca ai tai concurenti (deja pe piata) sa reactioneze la intrarea ta pe piata si sa investeazca mai multe resurse pentru a-ti bloca traseul.
    Asadar, cand analizezi concurenta priveste-o ca fiind mai puternica decat o vezi in acel moment.

    f) Nu intotdeauna pretul mai mic poate fi un atuu pentru detronarea concurentei.
    O calitate mai buna iti poate permite intrarea cu un pret chiar mai mare decat al concurentei.

    De exemplu, eu am intrat pe o piata unde exista doar un singur concurent (din pacate acum sunt o gramada ) si care vindea un item la &#036;60 .
    Eu am intrat cu preturi de &#036;180 la aceleasi itemuri (cu o calitate mult imbunatatita, bineinteles) si am avut succes.

    g) Fiti pregatiti sa vindeti. Fiti pregatiti sa vindeti ...... chiar afacerea.
    Trebuie sa fiti atenti la piata, la modul cum evolueaza ea si sa observati momentul in care trebuie sa vindeti afacerea.
    Daca simtiti ca este momentul, nu ezitati sa o faceti. Nu fiti sentimentali.



    Cu prietenie,
    Clement

  2. #2
    Avatarul lui Dan.Rades
    Dan.Rades este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    3rd March 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    40
    Posturi
    275
    Putere Rep
    31


    Implicit

    Excelent post Clement.

  3. #3
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    59
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.974
    Putere Rep
    59


    Implicit

    Jos palaria.

    Neaparat sa-l citesc si eu.. M-am grabit sa postez
    Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  4. #4
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    42
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    42


    Implicit

    Super tare postul... dar am si eu o intrebare, poate idioata, insa o am..

    Avand in vedere concurenta care exista deja si care e destul de bine infipta "in piata" sa zic asa, merita deschiderea unui magazin online (in .ro) ? Ce sanse (reale) are un magazin nou in Romania?

  5. #5
    Avatarul lui Razvan Pop
    Razvan Pop este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    9th July 2004
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    42
    Posturi
    1.376
    Putere Rep
    37


    Implicit

    Salut,

    Clement...multumesc pt. contributie si continutul de calitate, foarte buna calitate.

    @toto, depinde foarte mult de genul de magazin online pe care vrei sa-l deschizi. Dupa cum cred ca ai vazut si tu, magazinele online de calculatoare apar ca ciupercile dupa ploaie. Apare cel putin unu la 2 saptamani si odata la 4-5 luni unul bine facut. Totusi, sunt de parare ca exista loc pe piata. Trebuie doar sa stii cui sa te adresezi si cum.

    Daca vrei sa deschizi un magazin pe un domeniu sau pe o bucata a unui domeniu inca nexploatata o sa-ti fie mai usor. Problema este target-ul relativ mic al unui magazin de nisa.

    Concurenta reala pe piata romaneasca cred ca este doar in domeniul IT & Calculatoare si Cadouri (www.fungift.ro). In orice alt domeniu nu exista un magazin care sa iasa in evidenta (poate ma insel, dar sunt sigur ca o sa-mi atrageti atentia daca e cazul ).

    In concluzie: este loc pe piata romanesca de orice tip de magazin, e nevoie de multa munca si implicare.
    Cu stima,
    Razvan Pop

  6. #6
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    42
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    42


    Implicit

    Referitor la punctele 4 si 5 din postul lui Clement,
    cat de sigura este implementarea unui script (osCommerce, ZenCart, etc) in comparatie cu o solutie dezvoltata "in house" ?

    Pana la urma, aceste scripturi, fiind open-source, sunt expuse tuturor... Nu este foarte greu sa iei un osComm si sa il studiezi sa ii gasesti buguri sau brese... Sa nu mai spun ca exista deja siteuri cxare iti ofera pe tava si bresele si eventualele scripturi cu care sa "intri" in magazin...

    Este exact aceeasi problema pe care o au cei cu forumuri (phpBB de ex.) ...

    Care este recomandarea unuia "trecut prin toate" la capitolul magazin online?

    Script gata facut sau dezvoltare "in house" ?

  7. #7
    Avatarul lui pustiu
    pustiu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    28th April 2006
    Locaţie
    Cluj Napoca
    Vârstă
    41
    Posturi
    160
    Putere Rep
    31


    Implicit

    Felicitari pentru post Clement.
    Parerea mea e ca in Romania este loc si inca destul pentru magazine virtuale. Avand in vedere ca cele bune le poti numara pe degetele de la o mana, e loc si pentru altii. Trebuie insa ca atunci cand pornesti la drum sa stii la ce te "inhami", sa ai ceva bani de start ca altfel nu cred sa mearga. Daca de la primii clienti nu reusesti sa raspunzi la comenzi in cel mai scurt timp eu zic ca nu e sansa de reusita.

    Oricum, pasii punctati de Clement sunt foarte importanti si trebuie marcat fiecare. Si inca un lucru care nu trebuie uitat: trebuie ca atunci cand incepi, sa intelegi ca o perioada buna trebuie sa investesti si nu o sa castigi. :o

  8. #8
    Avatarul lui Dan.Rades
    Dan.Rades este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    3rd March 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    40
    Posturi
    275
    Putere Rep
    31


    Implicit

    Si eu sunt de parere ca este suficient loc pe piata. Comertul electronic in Romania, din ce am observat, inca este departe de a fi atins valoarea maxima.

    As mai adauga la ceea ce a spus Razvan ca este nevoie si de un capital initial suficient de mare, pentru a putea sa iti asiguri cel putin 3-4 luni functionarea firmei(stocuri, advertising, cheltuieli curente etc). Foarte foarte important este sa cunosti bine piata careia te adresezi si sa poti sa estimezi corect cat poti castiga fara sa fi dus de val, sau fara sa te raportezi la cunostintele/cultura ta online cand iti faci planul de marketing.
    Un alt lucru extrem de important este sa iti poti permite sa faci o publicitate de calitate. SEO este foarte important, dar importanta lui difera de la domeniu la domeniu. Deasemenea importante sunt si contactele/parteneriatele pe care la faci. Nu orice comert online depinde exclusiv de google.

    Inca un lucru, trebuie sa fi pregatit sa si pierzi. Poti sa faci aproape totul bine si sa nu ai succes. Exemplu:

    Firma:Affordable Luxuries - brand international, cu drept de folosire in Romania.
    Activitate: vanzarea online de lumanari. Nu va ganditi la lumanarile obisnuite din comert, ci la unele de o calitate deosebita, atat ca aspect cat si ca prezentare/accesorii de la cele mai cunoscute firme din lume: Root Candels, AL Candels, Yankee Candels.
    Goods: era implementat sistem de plata prin 2checkout, designul siteului era bun, mesajul transmis era bun, s-a facut ceva publicitate prin revista 7seri, ceva adwords, a aparut un scurt interviu in Capital, s-au investit bani in stocuri. Bads: partea de SEO nu era cum ar fi trebuit.
    Rezultat: vanzari slabe si nesustinute -> biznis closed

    As mai avea un exemplu oarecum related cu cel de mai sus, dar acolo a fost vorba de capital insuficient pentru a investii in mai multe produse finite, pentru prezentare. Pe idei/concepte nu da nimeni banii, trebuie sa poti prezenta produsul finit. In fine, despre asta nu dau mai multe detalii, pentru ca am de gand sa relansez treaba. Candva

    Inchei spunand ca ma bucura foarte mult calitatea discutiilor de aici.

  9. #9
    Avatarul lui Duncan
    Duncan este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    32
    Data înscrierii
    26th October 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    43
    Posturi
    135
    Putere Rep
    32


    Implicit

    @ Clement: multumesc mult pentru raspunsuri la fel si celorlalti care au postat.
    semnatura conforma cu regulamentul

  10. #10
    Avatarul lui Clement
    Clement este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    13th May 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    48
    Posturi
    21
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Va multumesc pentru aprecieri.

    Am mai adaugat cateva idei in postul initial.

    Discutia despre magazinele online in Romania va propun sa o pornim in alt topic doarece eu o consider EXTREM de importanta si interesanta (cel putin pentru mine ) si cred ca sunt abordari oarecum diferite (international si "romaneste")


    Citat Postat în original de toto &#064; May 16 2006, 10&#58;01 AM) [post=14982
    Quoted post[/post]</div><div class='quotemain'>
    Referitor la punctele 4 si 5 din postul lui Clement,
    cat de sigura este implementarea unui script (osCommerce, ZenCart, etc) in comparatie cu o solutie dezvoltata "in house" ?

    Pana la urma, aceste scripturi, fiind open-source, sunt expuse tuturor... Nu este foarte greu sa iei un osComm si sa il studiezi sa ii gasesti buguri sau brese... Sa nu mai spun ca exista deja siteuri cxare iti ofera pe tava si bresele si eventualele scripturi cu care sa "intri" in magazin...

    Este exact aceeasi problema pe care o au cei cu forumuri (phpBB de ex.) ...

    Care este recomandarea unuia "trecut prin toate" la capitolul magazin online?

    Script gata facut sau dezvoltare "in house" ?

    Dupa parerea mea, nu poti dezvolta un script de magazin online in house intr-un timp rezonabil si de calitate daca nu ai o armata de programatori foarte buni.

    La scripturile create de companii dedicate sau de comunitati open source s-a lucrat timp indelungat (de obicei) si au fost testate pe o multime de servere intr-o multime de conjuncturi diferite.

    Asadar, intrebarea, dilema nu ar trebui sa fie "in house - script existent", ci eventual "script platit - open source".
    Dar si aici totul depinde concret de script si nu de modul in care este creat (open source sau proprietary).

    Oricum, este o munca enorma pt. customizare. De ce sa iti mai consumi resursele sa o iei de la zero?

    De fapt, intrebarea ta era legata de siguranta. In principiu, toate scripturile shopping cart sunt sigure.
    Dar, in acelasi timp, exista metode de a le face si mai sigure cu un volum de munca rezonabl mai mic decat dezvoltarea unuia in house.

    Nu am experienta cu toate scripturile existente dar pot oferi cateva sfaturi pt. osCommerce:

    a) Nu lasati]
    Referitor la punctele 4 si 5 din postul lui Clement,
    cat de sigura este implementarea unui script (osCommerce, ZenCart, etc) in comparatie cu o solutie dezvoltata "in house" ?

    Pana la urma, aceste scripturi, fiind open-source, sunt expuse tuturor... Nu este foarte greu sa iei un osComm si sa il studiezi sa ii gasesti buguri sau brese... Sa nu mai spun ca exista deja siteuri cxare iti ofera pe tava si bresele si eventualele scripturi cu care sa "intri" in magazin...

    Este exact aceeasi problema pe care o au cei cu forumuri (phpBB de ex.) ...

    Care este recomandarea unuia "trecut prin toate" la capitolul magazin online?

    Script gata facut sau dezvoltare "in house" ?
    [/QUOTE]


    Dupa parerea mea, nu poti dezvolta un script de magazin online in house intr-un timp rezonabil si de calitate daca nu ai o armata de programatori foarte buni.

    La scripturile create de companii dedicate sau de comunitati open source s-a lucrat timp indelungat (de obicei) si au fost testate pe o multime de servere intr-o multime de conjuncturi diferite.

    Asadar, intrebarea, dilema nu ar trebui sa fie "in house - script existent", ci eventual "script platit - open source".
    Dar si aici totul depinde concret de script si nu de modul in care este creat (open source sau proprietary).

    Oricum, este o munca enorma pt. customizare. De ce sa iti mai consumi resursele sa o iei de la zero?

    De fapt, intrebarea ta era legata de siguranta. In principiu, toate scripturile shopping cart sunt sigure.
    Dar, in acelasi timp, exista metode de a le face si mai sigure cu un volum de munca rezonabl mai mic decat dezvoltarea unuia in house.

    Nu am experienta cu toate scripturile existente dar pot oferi cateva sfaturi pt. osCommerce:

    a) Nu lasati nici un director cu CMOD "777".
    In general, sunt lasate cu drepturi la scriere directorele "images", "tmp" si directorul de sessiuni.
    Nu lasati nici unul ca 777.
    b ) Modificati numele tabelelor din bazele de date, numele directoarelor si al fisierelor cu nume proprii.
    c) Nu folositi decat contributiile (Addons) de care aveti nevoie in mod real.

Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 29th January 2010, 21:33
  2. model: "termeni si conditii" si "confidentialitate"
    De No_name în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 8th July 2009, 16:28
  3. Se folosesc parametrii "site:" sau "inurl:" in cautari ?
    De Cristian Mezei în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 26th September 2007, 10:01
  4. .... Sa Pornesti Un "e-commerce" In Romania...!?
    De Clement în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 24
    Ultimul Post: 4th February 2007, 00:18

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •