Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 25

Subiect: .... Sa Pornesti Un "e-commerce" In Romania...!?

  1. #1
    Avatarul lui Clement
    Clement este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    13th May 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    50
    Posturi
    21
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Inca o data mi-am permis deschiderea unui nou topic bazat pe discutii anterioare.
    Sper sa avem o gramada de posturi aici (sunt extrem de interesat )


    <div class='quotetop'>QUOTE(toto &#064; May 16 2006, 01&#58;58 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
    Super tare postul... dar am si eu o intrebare, poate idioata, insa o am..

    Avand in vedere concurenta care exista deja si care e destul de bine infipta "in piata" sa zic asa, merita deschiderea unui magazin online (in .ro) ? Ce sanse (reale) are un magazin nou in Romania?
    [/QUOTE]


    <div class='quotetop'>QUOTE(Razvan Pop &#064; May 16 2006, 09&#58;21 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
    Salut,

    .......

    @toto, depinde foarte mult de genul de magazin online pe care vrei sa-l deschizi. Dupa cum cred ca ai vazut si tu, magazinele online de calculatoare apar ca ciupercile dupa ploaie. Apare cel putin unu la 2 saptamani si odata la 4-5 luni unul bine facut. Totusi, sunt de parare ca exista loc pe piata. Trebuie doar sa stii cui sa te adresezi si cum.

    Daca vrei sa deschizi un magazin pe un domeniu sau pe o bucata a unui domeniu inca nexploatata o sa-ti fie mai usor. Problema este target-ul relativ mic al unui magazin de nisa.

    Concurenta reala pe piata romaneasca cred ca este doar in domeniul IT & Calculatoare si Cadouri (www.fungift.ro). In orice alt domeniu nu exista un magazin care sa iasa in evidenta (poate ma insel, dar sunt sigur ca o sa-mi atrageti atentia daca e cazul ).

    In concluzie: este loc pe piata romanesca de orice tip de magazin, e nevoie de multa munca si implicare.
    [/QUOTE]


    <div class='quotetop'>QUOTE(pustiu &#064; May 16 2006, 10&#58;03 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
    ......
    Parerea mea e ca in Romania este loc si inca destul pentru magazine virtuale. Avand in vedere ca cele bune le poti numara pe degetele de la o mana, e loc si pentru altii. Trebuie insa ca atunci cand pornesti la drum sa stii la ce te "inhami", sa ai ceva bani de start ca altfel nu cred sa mearga. Daca de la primii clienti nu reusesti sa raspunzi la comenzi in cel mai scurt timp eu zic ca nu e sansa de reusita.

    Oricum, pasii punctati de Clement sunt foarte importanti si trebuie marcat fiecare. Si inca un lucru care nu trebuie uitat: trebuie ca atunci cand incepi, sa intelegi ca o perioada buna trebuie sa investesti si nu o sa castigi. :o
    [/QUOTE]


    <div class='quotetop'>QUOTE(Dan.Rades &#064; May 16 2006, 10&#58;24 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
    Si eu sunt de parere ca este suficient loc pe piata. Comertul electronic in Romania, din ce am observat, inca este departe de a fi atins valoarea maxima.

    As mai adauga la ceea ce a spus Razvan ca este nevoie si de un capital initial suficient de mare, pentru a putea sa iti asiguri cel putin 3-4 luni functionarea firmei(stocuri, advertising, cheltuieli curente etc). Foarte foarte important este sa cunosti bine piata careia te adresezi si sa poti sa estimezi corect cat poti castiga fara sa fi dus de val, sau fara sa te raportezi la cunostintele/cultura ta online cand iti faci planul de marketing.
    Un alt lucru extrem de important este sa iti poti permite sa faci o publicitate de calitate. SEO este foarte important, dar importanta lui difera de la domeniu la domeniu. Deasemenea importante sunt si contactele/parteneriatele pe care la faci. Nu orice comert online depinde exclusiv de google.

    Inca un lucru, trebuie sa fi pregatit sa si pierzi. Poti sa faci aproape totul bine si sa nu ai succes. Exemplu:

    Firma:Affordable Luxuries - brand international, cu drept de folosire in Romania.
    Activitate: vanzarea online de lumanari. Nu va ganditi la lumanarile obisnuite din comert, ci la unele de o calitate deosebita, atat ca aspect cat si ca prezentare/accesorii de la cele mai cunoscute firme din lume: Root Candels, AL Candels, Yankee Candels.
    Goods: era implementat sistem de plata prin 2checkout, designul siteului era bun, mesajul transmis era bun, s-a facut ceva publicitate prin revista 7seri, ceva adwords, a aparut un scurt interviu in Capital, s-au investit bani in stocuri. Bads: partea de SEO nu era cum ar fi trebuit.
    Rezultat: vanzari slabe si nesustinute -> biznis closed

    As mai avea un exemplu oarecum related cu cel de mai sus, dar acolo a fost vorba de capital insuficient pentru a investii in mai multe produse finite, pentru prezentare. Pe idei/concepte nu da nimeni banii, trebuie sa poti prezenta produsul finit. In fine, despre asta nu dau mai multe detalii, pentru ca am de gand sa relansez treaba. Candva

    Inchei spunand ca ma bucura foarte mult calitatea discutiilor de aici.
    [/QUOTE]

  2. #2
    Avatarul lui kevinro
    kevinro este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    28th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    50
    Posturi
    369
    Putere Rep
    38


    Implicit

    In primul rand ai nevoie de know-how, in al doilea rand de un plan de afaceri, in al treilea rand de finantare care sa sustina planul de afaceri si mai ales start-up-ul.

    Know-how-ul il ai sau te asociezi cu cineva care il are. Planul de afaceri ti-l faci. Banii ii ai sau te dai peste cap sa faci rost de ei (imprumuturi, vinzi o afacere veche, credit de nevoi personale...)

    La noi la firma vin aproape saptamanal oameni care vor un magazin virtual, dar nu au mai mult de 250-500 de euro in buzunar. E drept, am vazut si clienti care sunt dispusi sa dea mult peste aceasta suma, dar a fost vorba exclusiv de firme bine infipte pe piata, care inteleg multe dintre cerintele tehnologice si de marketing ale unei prezente online. Cei cu 250-500 de euro (maxim) in buzunar de regula se afla la primul website, au in spate o firma ale carei adrese de email sunt pe Yahoo&#33;, au auzit ca "internetul merge", dar nu au nici know-how, nici abilitati sa-si intocmeasca un plan de afaceri, nici sa finanteze start-up-ul. Pur si simplu au o afacere "pe pamant" si cred ca un simplu OS Commerce ii va ajuta sa vanda mai mult. De cele mai multe ori magazinele lor ajung in trafic.ro, la rubrica de "Comert electronic", printre alea care nu au mai mult de 200-300 de vizitatori pe saptamana.

    Parerea mea e ca in Romania comertul electronic nu a ajuns nici la 5% din cat va fi in 2010.

    Lasand la o parte domeniul IT, care deja incepe sa fie saturat (inca nu e supra-) exista mii de alte domenii in care concurenta e 0 (numesc concurenta 0 orice nisa fara 3 mari actori). De exemplu, de un mare viitor cred ca vor fi magazinele de tzoale pentru femei: oricarui barbat ii va fi foarte usor sa ii ia nevesti-sii o tzoala de ziua ei fara sa transpire de emotie ca intra intr-un magazin si habar nu are ce sa-i ia. Pe net totul merge usor, din cateva click-uri, si pana la urma gestul conteaza.
    Lucian

  3. #3
    Avatarul lui Clement
    Clement este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    13th May 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    50
    Posturi
    21
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Parerea mea este ca in Romania este extrem de mult loc liber pentru magazinele online.
    Chiar si pe piata IT. Faptul ca deja exista un numar de magazine in domeniul IT nu cred ca este de natura sa descurajeze pe cineva care vrea sa intre pe aceasta piata daca este destul de inventiv.

    Cred ca situatia oportunitatilor e-commerce in Romania acum este similara cu situatia oportunitatilor de afaceri offline din Romania anilor &#39;95.
    Multi isi dau pumni in cap acum ca nu au fost inspirati sa porneasca o afacere atunci.

    Eu, personal, nu am de gand sa ratez sansa asta.

    Oameni buni, exista 5,2 mil conexiuni si peste 7,3 mil carduri in Romania. Este o piata extraordinara.
    Este treaba proprietarului de magazin online sa stie cum sa ii determine sa cumpere.

    Dan.Rades, chiar cred ca dintre cei 5 mil de utilizatori ai internetului poti gasi extrem de multi care sa aiba nevoie de lumanari de calitate pentru a-si impresiona sotia, logodnica la o cina romantica sau la baie cu spuma.
    Trebuie doar putina inventivitate in abordare. Asa cum spuneai: "Nu orice comert online depinde exclusiv de google."

    Cat vad are un magazin offline? Cateva sute? Cateva mii? Noi beneficiem de un vad de 5 mil. Avem si procesatori de plati online. Avem si concurenta intre firmele de curierat. Avem si produse pentru vanzare.
    De ce trebuie sa asteptam pe cineva sa ne invete vizitatorii sa cumpere online?

    Poate m-am ambalat putin dar chiar cred asta si analizez posibilitatea unei mega-campanii de culturalizare si impulsionare in care sa ne reunim toti cei care se invart in jurul internetului.

    Cred ca toata lumea e interesata. Chiar si cel mai mic detinator de site de continut. Daca exista e-commerce exista si pentru el venituri din publicitate.

  4. #4
    Avatarul lui Dan.Rades
    Dan.Rades este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    3rd March 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    43
    Posturi
    275
    Putere Rep
    36


    Implicit

    Daca as fi Yoda as zice meditate i will .
    Este foarte adevarat ceea ce se spune mai sus. Si eu sunt sigur ca in viitorul apropiat(maxim 2 ani) va avea loc daca nu o explozie, macar o crestere substantiala a comertului online romanesc. Uitandu-ne si invatand din experientele offline de comert, cresterea probabil ca va fi similara cu cea de tip "credit doar cu buletinul". Factorii care o sa conduca la asta sunt, dupa mine:
    - moda: o sa devina o moda sa cumperi de pe net. Iar romanii sunt foarte predispusi sa urmeze tendintele(daca ala a luat nustiuce de pe net eu de ce sa nu iau)
    - cresterea veniturilor
    - constientizarea avantajelor oferiute de comert online: mai comod, nu trebuie sa scoti bani imediat din buzunar
    - schimbarea atitudinii bancilor fata de acest tip de comert, iar aici vorbesc atat din experienta personala avuta cu bancile(una negativa), cat si din discutiile ce le-am purtat cu un prieten, director general de carduri la o banca.
    - intrarea pe piata online a unor competitori mari dispusi sa investeasca mult in asa ceva(atat in calitatea serviciilor cat si in promoivare)
    - google pentru romania



    P.S.: In atasament gasiti un fisier excel ce contine analiza tuturor tipurilor de credit(instant/de consum/carduri /locuinta etc) de la bancile din romania.
    [attachmentid=170]
    Fișiere atașate Fișiere atașate

  5. #5
    Avatarul lui Ioan Margineanu
    Ioan Margineanu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    40
    Data înscrierii
    16th May 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    45
    Posturi
    1.098
    Putere Rep
    40


    Implicit

    Una din problemele de baza ale magazinelor de la noi este, dupa parerea mea, impersonalitatea lor. Toata lumea prezinta produsele, preturile si, nu intotdeauna, o lista de detalii tehnice. Nimeni nu tine cont de faptul ca un vizitator trebuie transformat in client si o poza, niste kilowati consumati sau o diagonala nu sunt mereu suficiente. Omul care se duce intr-un magazin, intreaba un vanzator, pune mana pe produs trebuie sa primeasca ceva in schimbul acestor lucruri cand "intra" intr-un magazin online.

    Si eu am testat piata magazinelor online acum cativa ani, din pacate nu cu foarte mult succes, nefiind pregatit pentru domeniu. Ce am invatat atunci a fost ca nu e suficient sa ai vizitatori pe site, trebuie sa ii transformi in cumparatori.

    Solutii sunt:
    - asocierea unui store cu un site din aceeasi nisa
    - review-uri ale celor care cunosc acel produs
    - atasarea unor scurte articole pentru produse, retete pentru magazinele ce vand mancare, rezumate sau "pagini gratuite" pentru cei care vand carti, free tracks pentru magazinele de muzica, etc.

    Evident am vorbit destul de sumar despre un singur punct care este, dupa parerea mea, necesar unui magazin online. Am vazut insa ca multi vor sa puna repede pe picioare o astfel de afacere, nu-si dau seama cata munca implica si sar etape care pot face diferenta intre succes si faliment.

  6. #6
    Avatarul lui lixor
    lixor este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    11th February 2005
    Locaţie
    craiova
    Vârstă
    47
    Posturi
    415
    Putere Rep
    39


    Implicit

    cred ca in romania inainte de a deschide un magazin online trebuie sa dai o cautare pe google pt. cuvintul cel mai potrivit care ar descrie afacerea ta, intri pe primul site, te uiti la trafic si vezi citi oameni sunt interesati de acel produs.
    kevin ai vreo idee cu un magazin pt. femei? eu facusem acum ceva timp un subdomeniu, sexy.ladies.ro si m-am gindit ca cel mai potrivit ar fi un magazin de lenjerie intima pt. doamne. insa am cam renuntat, "lenjerie" nu prea pare momentan ca fiind de interes...

  7. #7
    Avatarul lui Clement
    Clement este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    13th May 2006
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    50
    Posturi
    21
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Citat Postat în original de lixor &#064; May 16 2006, 02&#58;50 PM) [post=15005
    Quoted post[/post]</div><div class='quotemain'>
    cred ca in romania inainte de a deschide un magazin online trebuie sa dai o cautare pe google pt. cuvintul cel mai potrivit care ar descrie afacerea ta, intri pe primul site, te uiti la trafic si vezi citi oameni sunt interesati de acel produs.
    kevin ai vreo idee cu un magazin pt. femei? eu facusem acum ceva timp un subdomeniu, sexy.ladies.ro si m-am gindit ca cel mai potrivit ar fi un magazin de lenjerie intima pt. doamne. insa am cam renuntat, "lenjerie" nu prea pare momentan ca fiind de interes...

    Eu nu as porni asa la drum.
    Intr-o analiza de acest gen rezultatele nu sunt reprezentative dupa parerea mea.

    Argumente:

    In primul rand te bazezi pe capacitatea unui alt site de a atrage click-uri. Nu intotdeauna primul rezultat afisat in Google atrage click-urile tuturor celor care fac o cautare.

    In al doilea rand, o astfel de analiza se bazeaza numai pe numarul persoanelor care au facut o actiune care denota un interes (au cautat pe Google).
    In nici un caz numarul persoanelor carora se adreseaza un magazin online nu se limiteaza la numarul persoanelor care cauta pe Google.

    In al treilea rand, ca sa aiba succes, un magazin online nu cred ca trebuie sa se uite numai dupa clienti veniti "pe tava" prin sisteme aditionale (motoare de cautare).

    Cel mai bun exemplu este chiar cel dat de tine, Lixor: "lenjerie"

    Cred ca "au nevoie" de lenjerie toti cei care navigheaza pe Internet si nu numai cei care cauta acest cuvant pe Google.

    Intamplarea face ca m-a interesat si pe mine aceasta nisa pentru Romania si se pare]
    cred ca in romania inainte de a deschide un magazin online trebuie sa dai o cautare pe google pt. cuvintul cel mai potrivit care ar descrie afacerea ta, intri pe primul site, te uiti la trafic si vezi citi oameni sunt interesati de acel produs.
    kevin ai vreo idee cu un magazin pt. femei? eu facusem acum ceva timp un subdomeniu, sexy.ladies.ro si m-am gindit ca cel mai potrivit ar fi un magazin de lenjerie intima pt. doamne. insa am cam renuntat, "lenjerie" nu prea pare momentan ca fiind de interes...
    [/QUOTE]


    Eu nu as porni asa la drum.
    Intr-o analiza de acest gen rezultatele nu sunt reprezentative dupa parerea mea.

    Argumente:

    In primul rand te bazezi pe capacitatea unui alt site de a atrage click-uri. Nu intotdeauna primul rezultat afisat in Google atrage click-urile tuturor celor care fac o cautare.

    In al doilea rand, o astfel de analiza se bazeaza numai pe numarul persoanelor care au facut o actiune care denota un interes (au cautat pe Google).
    In nici un caz numarul persoanelor carora se adreseaza un magazin online nu se limiteaza la numarul persoanelor care cauta pe Google.

    In al treilea rand, ca sa aiba succes, un magazin online nu cred ca trebuie sa se uite numai dupa clienti veniti "pe tava" prin sisteme aditionale (motoare de cautare).

    Cel mai bun exemplu este chiar cel dat de tine, Lixor: "lenjerie"

    Cred ca "au nevoie" de lenjerie toti cei care navigheaza pe Internet si nu numai cei care cauta acest cuvant pe Google.

    Intamplarea face ca m-a interesat si pe mine aceasta nisa pentru Romania si se pare ca va fi o zona profitabila.

  8. #8
    Avatarul lui lixor
    lixor este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    39
    Data înscrierii
    11th February 2005
    Locaţie
    craiova
    Vârstă
    47
    Posturi
    415
    Putere Rep
    39


    Implicit

    ceea ce am spus eu a fost asa, la prima impresie. normal ca trebuie facute cercetari. motivul pt. care am renuntat a fost mai mult poate pt. ca era ceva diferit de ceea ce facusem pina atunci, chiar daca implica tot internetul. trebuia sa-mi fac o firma, sa gasesc distribuitori, sa ofer un altfel de suport clientilor... am considerat la momentul respectiv ca tot adsense si sistemele afiliat sunt cele mai profitabile.

    si normal ca nu trebuie sa ai in minte sa cumperi ceva, insa daca vezi o reclama cu o fata draguta imbracata in ceva si mai dragut sa te gindesti "uauuu ce tare i-ar sta sotiei/amantei/prietenei in asta" si s-o cumperi la urma urmei nu este o masina sa coste o avere si sa-ti faci planuri cu luni inainte...

    sunt sigur spre ex. ca sex-shop-urile merg foarte bine.

  9. #9
    Avatarul lui Iskander
    Iskander este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    9th December 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    42
    Posturi
    749
    Putere Rep
    38


    Implicit

    pe langa know how, sa faci magazinul sa-l promovezi etc este la fel de cruciala capacitatea de a prelua comenzile.

    furnizorii sunt cei de la care ia toata lumea: tornado, asesoft etc

    daca esti firma mica nu-ti permiti sa iei in stoc. fiind la inceput nu-ti permiti sa te califici pe grila speciala cu preturi mai mici.. emag.ro are aceleasi preturi ca grila 3 la tornado (cea mai mica oferita public)...

    nu m vb de brand si seo.... da e loc, dar atata timp cat nu poti sa vii cu un pret bun poti sa ai si 10 mii de useri pe zi, pt ca la o cautare, la o barfa imediat pleaca clientul.

    de livrat la timp este imposibil pt ca nu ai fondurii sa ai in stoc, pt ca esti la inceput nu stii ce se cumpara si ce vei vinde. castigul e prea mic, daca nu ai o comanda de 700 euro, cam asa, iesi in pierdere.

    eu zic ca esti legat la maini cel putin in IT & calculatoare daca nu ai o relatie, sau fonduri klumea. dar loc e pentru toti cei care au bani....

    deci raspunzand la intrebarea daca mai e loc ACUM.. in nici un caz nu mai e loc cum era acum 3 ani (poate ma insel) cand a inceput emagu.... atunci era ok, clientul era indulgent, putea sa astepte 2-3 zile dupa produs, nu prea avea optiuni... preturile puteau sa fie ca in magazine si poate si mai mari

    dar acum sunt 100% convins, daca nu ai biznisul pe "pamant" dezvoltat nu faci nimic

    bine daca gasesti o nisa, precum monitoare cu plasma care plutesc o merge...

    asta e viziunea mea in it&c, fara relatii la furnizor si bani poti sa ai tot seo din lume si cel m frumos magazin nu va merge.

    btw, pentru vanzari de peste 6000 euro / luna se trece la grila 2 la tornado (grila care repet e mai scumpa decat preturile afisate de emag.ro, cel.ro si insoft.ro cand era). deci daca ai sa zicem un 100 de mii de euro de investit in marfa as putea sa zic ca ai o sansa cu know how bun
    Ghid de optimizare SEO pentru începători și nu doar!

  10. #10
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    47
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    47


    Implicit

    Problema:

    Am 1000E in buzunar...
    Am server...
    Am firma...
    Am domeniu misto, bun de branduit...
    Am cunostinte in domeniu si fac un site deosebit, frumos, optimizat, facut ca la carte...

    Nu am depozit, sediu, locatie pretabila la asa ceva...

    Doresc sa fac un "emag" ...

    Ce e de facut ?

    (pentru ca daca discutam de deschiderea unui mag online unde iti permiti sa ai peste 100.000 E de investit, atunci toate discutiile astea nu isi au rostul... Cu bani e simplu de facut... Cum faci cand nu ai banii astia atat de multi? Asta apropo de entuziasmul lui Clement, care este ok, este de apreciat si de urmat... insa daca nu am fondurile amintite, cam degeaba am dorinta de a face...)

Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 29th January 2010, 21:33
  2. Caut host de tip "hostgator" in Romania
    De vladgidea în forumul Hosting
    Răspunsuri: 16
    Ultimul Post: 6th June 2009, 12:50
  3. Cum Sa Pornesti Un "e-commerce" In Afara Tarii...!?
    De Clement în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 21
    Ultimul Post: 21st October 2007, 18:52
  4. Se folosesc parametrii "site:" sau "inurl:" in cautari ?
    De Cristian Mezei în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 26th September 2007, 10:01
  5. "Viitor Google in Romania"
    De necromanc în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 8
    Ultimul Post: 26th June 2006, 18:11

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •