Inca o data mi-am permis deschiderea unui nou topic bazat pe discutii anterioare.
Sper sa avem o gramada de posturi aici (sunt extrem de interesat)
<div class='quotetop'>QUOTE(toto @ May 16 2006, 01:58 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
Super tare postul... dar am si eu o intrebare, poate idioata, insa o am..![]()
Avand in vedere concurenta care exista deja si care e destul de bine infipta "in piata" sa zic asa, merita deschiderea unui magazin online (in .ro) ? Ce sanse (reale) are un magazin nou in Romania?
[/QUOTE]
<div class='quotetop'>QUOTE(Razvan Pop @ May 16 2006, 09:21 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
Salut,
.......
@toto, depinde foarte mult de genul de magazin online pe care vrei sa-l deschizi. Dupa cum cred ca ai vazut si tu, magazinele online de calculatoare apar ca ciupercile dupa ploaie. Apare cel putin unu la 2 saptamani si odata la 4-5 luni unul bine facut. Totusi, sunt de parare ca exista loc pe piata. Trebuie doar sa stii cui sa te adresezi si cum.
Daca vrei sa deschizi un magazin pe un domeniu sau pe o bucata a unui domeniu inca nexploatata o sa-ti fie mai usor. Problema este target-ul relativ mic al unui magazin de nisa.
Concurenta reala pe piata romaneasca cred ca este doar in domeniul IT & Calculatoare si Cadouri (www.fungift.ro). In orice alt domeniu nu exista un magazin care sa iasa in evidenta (poate ma insel, dar sunt sigur ca o sa-mi atrageti atentia daca e cazul).
In concluzie: este loc pe piata romanesca de orice tip de magazin, e nevoie de multa munca si implicare.
[/QUOTE]
<div class='quotetop'>QUOTE(pustiu @ May 16 2006, 10:03 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
......
Parerea mea e ca in Romania este loc si inca destul pentru magazine virtuale. Avand in vedere ca cele bune le poti numara pe degetele de la o mana, e loc si pentru altii. Trebuie insa ca atunci cand pornesti la drum sa stii la ce te "inhami", sa ai ceva bani de start ca altfel nu cred sa mearga. Daca de la primii clienti nu reusesti sa raspunzi la comenzi in cel mai scurt timp eu zic ca nu e sansa de reusita.
Oricum, pasii punctati de Clement sunt foarte importanti si trebuie marcat fiecare. Si inca un lucru care nu trebuie uitat: trebuie ca atunci cand incepi, sa intelegi ca o perioada buna trebuie sa investesti si nu o sa castigi. :o
[/QUOTE]
<div class='quotetop'>QUOTE(Dan.Rades @ May 16 2006, 10:24 AM) Quoted post</div><div class='quotemain'>
Si eu sunt de parere ca este suficient loc pe piata. Comertul electronic in Romania, din ce am observat, inca este departe de a fi atins valoarea maxima.
As mai adauga la ceea ce a spus Razvan ca este nevoie si de un capital initial suficient de mare, pentru a putea sa iti asiguri cel putin 3-4 luni functionarea firmei(stocuri, advertising, cheltuieli curente etc). Foarte foarte important este sa cunosti bine piata careia te adresezi si sa poti sa estimezi corect cat poti castiga fara sa fi dus de val, sau fara sa te raportezi la cunostintele/cultura ta online cand iti faci planul de marketing.
Un alt lucru extrem de important este sa iti poti permite sa faci o publicitate de calitate. SEO este foarte important, dar importanta lui difera de la domeniu la domeniu. Deasemenea importante sunt si contactele/parteneriatele pe care la faci. Nu orice comert online depinde exclusiv de google.
Inca un lucru, trebuie sa fi pregatit sa si pierzi. Poti sa faci aproape totul bine si sa nu ai succes. Exemplu:
Firma:Affordable Luxuries - brand international, cu drept de folosire in Romania.
Activitate: vanzarea online de lumanari. Nu va ganditi la lumanarile obisnuite din comert, ci la unele de o calitate deosebita, atat ca aspect cat si ca prezentare/accesorii de la cele mai cunoscute firme din lume: Root Candels, AL Candels, Yankee Candels.
Goods: era implementat sistem de plata prin 2checkout, designul siteului era bun, mesajul transmis era bun, s-a facut ceva publicitate prin revista 7seri, ceva adwords, a aparut un scurt interviu in Capital, s-au investit bani in stocuri. Bads: partea de SEO nu era cum ar fi trebuit.
Rezultat: vanzari slabe si nesustinute -> biznis closed
As mai avea un exemplu oarecum related cu cel de mai sus, dar acolo a fost vorba de capital insuficient pentru a investii in mai multe produse finite, pentru prezentare. Pe idei/concepte nu da nimeni banii, trebuie sa poti prezenta produsul finit. In fine, despre asta nu dau mai multe detalii, pentru ca am de gand sa relansez treaba. Candva
Inchei spunand ca ma bucura foarte mult calitatea discutiilor de aici.
[/QUOTE]


)
Răspunde cu citat


o merge...
