11th November 2015, 20:52
#1
3 out of 3 members found this post helpful.
Magazin nou in 2parale
Peste aproximativ o saptamana o sa ma ocup de partea de afiliere a unui mic magazin online (haine/fashion) in 2parale.
Este destul de greu la inceput sa le stiu pe toate, asa ca va rog, daca vreti, sa ma ajutati in cateva probleme.
Cea mai presanta - ar fi OK sa mentin o relatie cu afiliatii si pe forum? Parerile intre cei cu care am vorbit pana acum sunt impartite, unii spun ca nu e bine, altii ca de ce nu. Eu inclin sa merg si pe varianta forumului... mai mult din obisnuinta. Pot raspunde la intrebari mai bine si "mai public". Pot raspunde la cereri de bannere de dimensiuni si culori variate, personalizate etc.
Observ ca majoritatea (daca nu chiar toate) problemele dintre afiliati si magazine se refera la anularea comisioanelor. Anularea sau ne-aprobarea este un lucru normal, se intampla in cazul in care clientul nu raspunde la telefon, nu i se poate livra comanda din diverse motive sau returneaza produsul. Dar as putea sa raspund chiar si pe forum la intrebari de genul "de ce mi s-a anulat comisionul", atata timp cat nu implica divulgarea de date personale.
Mie imi place corectitudinea de ambele parti, adica nici nu voi anula comisioane pe nedrept, nici nu voi aproba comisioane cu ochii inchisi doar ca sa zica lumea "vai ce om generos, hai toti la el". Daca ati avea un shop (sau daca aveti), ce cale ati alege?
O alta intrebare - cat de importanta este ascunderea chatului pentru userii veniti din afiliere? Este suficient cuvantul meu ca o sa se faca tot posibilul sa se convinga clientul sa faca el insusi comanda? (inca nu au fost facute comenzi pe chat la acest magazin si nu vad de ce s-ar face, dar am auzit tot felul de povesti). Daca las chatul, afiliatii se pot gandi ca rateaza comenzi facute pe chat. Dar exista si varianta cealalta - daca clientul primeste consiliere, o vizita seaca se poate transforma intr-o vanzare, afiliatul incasand asfel comision.
Si nu in ultimul rand, ce va face sa alegeti un advertiser in favoarea altuia? Comisionul, stocurile, rata de aprobare? Ce este cel mai important?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
12th November 2015, 15:06
#10
1 out of 1 members found this post helpful.

Postat în original de
Mishu
Partea nasoala e cu prioritizarea pentru ca nu toti afiliatii vor fi prezenti si aici. Ai de dat astazi 80 de raspunsuri. Cu care incepi, cu cele de pe forum sau cu cele de pe platforma?
80 de raspunsuri pare enorm. De ce totusi 80 si nu 150? Sau 1832 de raspunsuri?
@inscaun - produsele sunt toate pe stoc. Respingerea comisioanelor vine strict din faptul ca s-a intamplat ceva cu comanda. Ori clientul nu a raspuns, deci nu s-a livrat, ori a facut retur. Nu cred sa fie probleme majore aici, din cateva sute de comenzi a fost un singur retur (nu i-a fost buna masura) si doua persoane care nu au ridicat coletul. Deci undeva la 2%.