Rezultate 1 la 7 din 7

Subiect: Efectele schimbării temei in SEO

  1. #1
    Avatarul lui Rapsodia
    Rapsodia este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    18th March 2013
    Locaţie
    Hungary + Chișinău + Câmpina
    Posturi
    2.725
    Putere Rep
    31


    Implicit Efectele schimbării temei in SEO

    Cu totii va trebui sa facem ceva pentru a ne adapta site-urile la noua realitate din mediul online, accesarea site-urilor de pe tablete si telefoane mobile. Am facut un studiu de la 1 ianuarie si pana astazi si realitatea este "cruda", 45% din trafic vine de pe dispozitive mobile. Studiul a inclus 6 site-uri pe nise diferite cu trafic ce depaseste 1000k unici lunar. Pe 3 site-uri am folosit un plugin pentru a face tema responzitive si pe trei am folosit o tema mobile friendly. Precizez ca ambele variante au dat rezultate ok la testul Google.

    Rezultate test

    Pe toate site-urile testate am inregistrat cresteri ale veniturilor din traficul de pe mobil [ era de asteptat ] insa site-urile desi au ramas pe prima pagina in SERP au scazut ca pozitie, au cazut din TOP 3 in proportie de 100%.

    Teme free responzitive folosite la test: WordPress Responsive Theme designed by Theme Junkie si Pressimo WP Theme by MagPress, ambele free. Plugin folosit pentru a trasnforma tema in responsitive: wordpress-mobile-pack.2.1.1.

    Ce va propun sa discutam:

    # care sunt efectele SEO la schimbarea temei si cum putem contracara o scadere in SERP.
    # ce este mai bine sa folosim: un plugin sau o tema special proiectata pentru asta

    - ar mai fi de discutat despre influenta schimbarii unei teme ce afiseaza pe index postarea intreaga si cea care afiseaza doar sumarul + poza [ aici cred ca se poate discuta si despre marimea textului postat pe prima pagina ( numar de cuvinte, caractere ).

    - Putem discuta zic eu si despre alte modificari ce pot influenta SEO gen redirect, etc.
    Ofer servicii Social Media Marketing!. Articole contra cost Oferta generala, ro, fr si ru aici!

  2. #2
    Avatarul lui Olivian Breda
    Olivian Breda este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    14th September 2012
    Locaţie
    Bucharest, Romania
    Vârstă
    42
    Posturi
    216
    Putere Rep
    28


    Implicit

    Citat Postat în original de Rapsodia Vezi Post
    # care sunt efectele SEO la schimbarea temei si cum putem contracara o scadere in SERP.
    În opinia mea, dacă:
    - Tema face cât mai puține request-uri ne-necesare (poți intra în cod, ca să editezi, de exemplu să eviți să "ceară" de fiecare dată calea către site, și să faci hard-coding cu URL site, iar la eventuala schimbare de server deschizi fișierele PHP în Notepad++ și dai Search & Replace All Opened Documents și Save All Documents);
    - Pui plugin de caching "light" (e posibil să cearcă el însuși resurse; recomand https://wordpress.org/plugins/hyper-cache/, sugestie primită de la hosterul meu curent);
    - Ai toate codurile importante necesară la o temă (de la wp_head(), wp_footer() la elemente necesare în header / footer pentru un site);
    - Nu schimbi structură permalinks;
    - Nu schimbi path către thumnails generate (dacă ai așa ceva);
    - Timpul de încărcare cu noua temă nu crește mai mult cu 10%;
    - Validezi codul cu niște tool-uri online (nu mă refer la cod 100% valid HTML W3C, sau CSS valid, dar ar trebui, totuși, să nu ai gafe majore pe acolo, și niște tool-uri simple care îți zic dacă ai codurile importante pentru SEO implementate. Un exemplu e SEO Audit Tool | eRanker, prezentat pe forum, te ajută să vezi dacă ai lucrurile de bază puse, dar nu aș lua ca literă de lege ce zic ei acolo, destul de multe sunt cu prioritate mică în viața reală.
    - Faci optimizări supliemntare - Folosești https://wordpress.org/plugins/p3-profiler/ și mai scoți din pluginurile energofage cu resursele;
    - Faci optimizări supliemntare - Descarci toate imaginile din WP-Content și le comprimi local (IrfanView batch resize face minuni pentru comprimare imagini, și resize, dar atenție la dimensiuni imagini din site, poți redimensiona doar în anumite condiții, nu redimensiona tot; dar la compresie e OK; iarăși, fii atent să nu comprimi PNG-uri transparente, că vor pierde transparența la batch resize);
    , ei bine, în situațiile de mai sus ești destul de OK cu schimbarea, fără mare impact.

    Citat Postat în original de Rapsodia Vezi Post
    # ce este mai bine sa folosim: un plugin sau o tema special proiectata pentru asta
    Eu aș recomanda să pui manual în temă codurile pentru title, meta description (cu excerpt, de exemplu, și pui codul acolo; sau pui custom fields), rel=canonical și Open Graph tags, și să pui plugin de pe sitempap.xml. Îți recomand să faci niște teste de viteză cu:
    a. Plugin SEO complex și nici un cod.
    b. Lipsă plugin SEO, prezență plugin sitemap.xml, cod pentru title, meta description (cu excerpt, de exemplu, și pui codul acolo; sau pui custom fields), rel=canonical și Open Graph tags
    și să compari.
    Întotdeauna, în testele mele, a ieșit mai bine cu b. Nu extreme diferențele, pe la o secundă, dar e o secundă de la fiecare vizitator.

    Citat Postat în original de Rapsodia Vezi Post
    alte modificari ce pot influenta SEO gen redirect, etc.
    Dacă schimbi permalinkurile ai nevoie de Redirect 301 de la URL-uri vechi la cele noi, pe un singur nivel (adică nu redirecționa în lanț, ci un singue redirect), testare. Un tool foarte bun pentru verificare: HTTP Status Code Checker — httpstatus.io
    Din păcate, ai nevoie să muncești serios ca să nu pierzi poziții, cu linkuri noi, schimbare linkuri vechi, promovare mai intensă. Și toate astea ca să nu scazi, nu ca să crești. Dacă poți, evită.
    Ultima modificare făcută de Olivian Breda; 25th July 2015 la 12:24.

  3. #3
    Avatarul lui Dan
    Dan
    Dan este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    109
    Data înscrierii
    17th November 2004
    Locaţie
    Cluj
    Posturi
    3.358
    Putere Rep
    109


    Implicit

    Cel mai probabil modificarile in SERPS se datoreaza modificarii elementelor pe pagina (respectiv in cod), modificarea linkurilor, url-urilor etc.

    Viteza de incarcare a paginii despre care vorbeste Olivian n-are nicio legatura cu pozitia in Google (chiar daca google sustine altceva) - atata timp cat nu exagerezi (sa se incarc e pagina in 4 minute, juma de ora, la anu'), dar e bine sa fii atent la acest aspect pentru utilizatori. Singura corelatie legata de viteza pare a fi "time to first byte", dar chiar si aici poate fi o coincidenta, nu s-a demonstrat ca un timp de acces mai mic duce la o crestere a rankului.
    ref: https://moz.com/blog/how-website-spe...search-ranking

    Revenind la partile care influenteaza rankul - putem vorbi de:
    - text/html ratio
    - existenta si pozitia linkurilor pe pagini/ in cod (unele teme afiseaza links catre autori, taguri, related posts, cele mai populare posturi - altele nu afiseaza. Un articol poate pierde sute sau mii de links interne daca dispare "most popular") / (unele teme afiseaza links catre autori/categorii la inceputul articolului, altele dupa)
    - modificari ale afisarii anumitor pagini (indexurile de obicei) - O schimbare majora pe index/categorii poate bulversa algoritmul pentru o perioada scurta de timp. Una e sa afisezi 30 de cuvinte din fiecare postare si 10 links catre posturi, alta e sa afisezi postarile intregi si doar 5 links catre posturi.

  4. #4
    Avatarul lui Olivian Breda
    Olivian Breda este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    14th September 2012
    Locaţie
    Bucharest, Romania
    Vârstă
    42
    Posturi
    216
    Putere Rep
    28


    Implicit

    Citat Postat în original de Dan Vezi Post
    Viteza de incarcare a paginii despre care vorbeste Olivian n-are nicio legatura cu pozitia in Google (chiar daca google sustine altceva) - atata timp cat nu exagerezi (sa se incarc e pagina in 4 minute, juma de ora, la anu'), dar e bine sa fii atent la acest aspect pentru utilizatori.
    Acel "utilizatori" e cheia.

    Eu cred totuși că contează, din două aspecte:
    - Direct, Google (inclusiv Google pentru mobil, care e pe la 30% din trafic).
    - Indirect, prin faptul că vizitatorii sunt mai tentați să dea Share unui site care se încarcă rapid (linkuri, rețele sociale, comentarii, abonare).

  5. #5
    Avatarul lui Rapsodia
    Rapsodia este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    18th March 2013
    Locaţie
    Hungary + Chișinău + Câmpina
    Posturi
    2.725
    Putere Rep
    31


    Implicit

    Citat Postat în original de Dan Vezi Post
    - O schimbare majora pe index/categorii poate bulversa algoritmul pentru o perioada scurta de timp. Una e sa afisezi 30 de cuvinte din fiecare postare si 10 links catre posturi, alta e sa afisezi postarile intregi si doar 5 links catre posturi.
    Deci in concluzie cum e mai bine? Sa afisezi 30 de cuvinte din fiecare postare si 10 links catre posturi, sau sa afisezi postarile intregi si doar 5 links catre posturi?
    Ofer servicii Social Media Marketing!. Articole contra cost Oferta generala, ro, fr si ru aici!

  6. #6
    Avatarul lui Dan
    Dan
    Dan este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    109
    Data înscrierii
    17th November 2004
    Locaţie
    Cluj
    Posturi
    3.358
    Putere Rep
    109


    Implicit

    Citat Postat în original de Olivian Breda Vezi Post
    Eu cred totuși că contează, din două aspecte:
    - Direct, Google (inclusiv Google pentru mobil, care e pe la 30% din trafic).
    - Indirect, prin faptul că vizitatorii sunt mai tentați să dea Share unui site care se încarcă rapid (linkuri, rețele sociale, comentarii, abonare).
    1. google nu face render la intreaga pagina la fiecare accesare cu un bot. deci direct nu prea vad cum ar fi influentat.
    2. indirect da, dar si aici depinde de profilul site-ului. Un site de afiliere/advertoriale nu va primi share la nimic, nici comments, de abonare nu mai vorbim, deci discutia e utila doar pentru site-uri serioase (sub 5% din ce discutam pe seopedia).

    A nu se intelege ca sunt anti-optimizare/cache/viteza. Spun doar ca impactul in SERPS nu exista in mod direct. Testat personal pe cateva site-uri si testat de cei de la MOZ pe mii de site-uri. Scazi timpul de incarcare de la 2,5 secunde la 1,5 secunde si nu se intampla nimic. Presupun ca daca il scazi de la 20 de secunde la 2 secunde vei vedea ceva diferente, dar iarasi, sunt cazuri atat de rare incat nu cred ca merita discutate; daca ai site care se incarca in 20 de secunde mai bine faci apicultura.

  7. #7
    Avatarul lui Olivian Breda
    Olivian Breda este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    14th September 2012
    Locaţie
    Bucharest, Romania
    Vârstă
    42
    Posturi
    216
    Putere Rep
    28


    Implicit

    Mulțumesc frumos pentru explicații.

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Schimbarea temei poate avea efecte negative ?
    De Adiiii în forumul Subiecte pentru incepatori
    Răspunsuri: 11
    Ultimul Post: 5th January 2015, 22:56
  2. Vantul schimbarii in SEO
    De emm în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 6
    Ultimul Post: 16th June 2013, 19:45
  3. Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 20th August 2012, 01:19
  4. Cat dureaza propagarea schimbarii DNS-urilor ?
    De tataraseni în forumul Hosting
    Răspunsuri: 47
    Ultimul Post: 12th June 2009, 01:14
  5. Schimbarea temei (subiectului) sitului
    De giovanni12345 în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 1st April 2009, 09:57

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •