Rezultate 1 la 7 din 7

Subiect: Vantul schimbarii in SEO

  1. #1
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    43
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    758
    Putere Rep
    43


    10 out of 10 members found this post helpful.

    Implicit Vantul schimbarii in SEO

    M-am hotarat sa postez finalmente unele lucruri de care am devenit constient de ceva vreme, insa din pacate nu am avut, pana acum, timp sa fac acest lucru. Nu e vreo mare filosofie; dar sunt lucruri care pot fi de folos in a deschide ochii fata de ceea ce se intampla deja. Si a trage concluzii pentru viitor.

    E vorba despre schimbarile care afecteaza deja lumea SEO, in adancime (si nu, nu ma refer la Penguin sau alti algoritmi). Si vor tinde sa se adanceasca.

    Un coleg de forum a postat recent despre noul Yandex aici. Dealtfel, acest thread m-a convins sa scriu finalmente postarea, ca o tot aman de ceva vreme. Perfect de acord, insa pot sa observ, aceste schimbari nu sunt viitorul. Ele sunt deja aici. Ele sunt deja trecut. Doar ca sunt mai putin vizibile pentru noi, romanii. Si da, Yandex e putin in fata azi, insa doar putin.

    In primul rand, este conceptul de localizare ingusta, ceea ce inseamna ca rezultatele nu mai sunt servite global, ci local. Daca vei cauta un serviciu sau produs, ti se va servi un serviciu din locatia in care te afli, in imediata apropiere. Pana aici nimic nou, si totusi - daca esti pe un dispozitiv mobil, telefon sau tableta, vei primi automat rezultate locale in locul celor globale.

    Deci, o sa vorbesc aici, despre Local SEO. De ce Local?

    - Pentru majoritatea business-urilor, in afara celor mai putine care realmente acopera o tara, 80% din clienti se afla undeva in raza a maximum 10 km.
    - Daca vei folosi un telefon mobil sau tableta, in mod firesc ti se vor servi rezultate Locale.
    - Niciun alt mod de advertising nu este la fel de relevant si localizat - fie vorba despre TV, ziare, Pagini Aurii, spam email sau whatever.
    - Procentul de conversie al unei cautari locale mobile, comparativ cu cea clasica la computer, este uluitor. Daca la computer un procent de conversie de 1-3% poate fi uzual, in cautarile mobile care folosesc un landing page optimizat, poti avea conversii si de peste 50% ! mai ales daca ii dai omului respectiv sansa sa te sune, cu un simplu click de pe telefon, si daca pagina ta landing este realmente optimizata pentru cautarile mobile.
    - La calculator, ai acces intr-o anumita perioada a zilei. La telefon, ai acces tot timpul - chiar si atunci cand esti cu prietenii la un bar. In buzunar, vei avea mereu doar trei obiecte - cheile, portofelul, si telefonul mobil.
    - Optimizarea SEO pentru un site LOCAL este mult mai usoara, mai precisa, si ofera conversii mult mai bune. Este mult mai usor sa obtii rezultate de top pentru, sa zicem, "reparatii frigidere
    Brasov" decat pentru "reparatii frigidere". Si partea frumoasa este? Cei care cauta acest termen localizat, sunt chiar clientii tai locali ... cei pe care ii si preferi.
    - Si finalmente, pentru ca asta este ceea ce Google a decis ca vrea, si ofera. Si nu te poti pune cu Google. Mai ales ca pasul e facut deja, din 2009 incoace (daca nu ma insel asupra datei).

    Google a facut atunci un pas imens in intarirea monopolului sau online. Si pasul asta il reprezinta integrarea intre Google+ si Maps = Google Local. De ce?

    - rezultatele din Google Local apar in cautari (chiar mai mult decat am banui, dupa cum vom vedea mai jos)
    - ranking-ul unui website este influentat de G+
    - pozitia(ranking-ul) din Local este influentata de numarul de fani, cat si mai alese de cate reviews pozitive(minus negative) ai
    - Google a umplut pagina de rezultate cu aceste chestii.

    Iar un alt motiv fundamental, pentru are face acest lucru, este pentru a-si pastra monopolul in fata unei oarecare amenintari din partea FB. Citeam undeva mai demult ca social signals din G+ influenteaza pozitia in ranking, substantial mai mult decat cele din Facebook. Acest lucru nu este evident intamplator, ci intentionat. Tocmai pentru a da si mai mult weight lui G+ in fata "amenintarii" FB.

    In Ro fenomenul e mai putin vizibil, pentru ca sunt mult mai putine firme care platesc pentru publicitate online. Asta insa nu inseamna ca tehnologia nu e deja live. Dar sa trecem mai departe.

    Intrucat imaginile au dimensiuni foarte mari, am preferat sa le includ ca atasamente.

    In Image1 avem ceea ce se vede in momentul in care faci cautare pe "hotels London" folosind Google UK. Am folosit acest termen pentru ca ma aflu in RO in acest moment, si este unul din mai putinele cuvinte cheie pentru care se plateste reclama la greu, pentru vizitatori din strainatate.

    Ce vedem noi aici?

    In partea de sus, sunt ad-urile Adwords. La fel si in coloana din dreapta.
    Daca ar fi sa vorbesc numai despre ad-uri... inainte erau doar 2 linii de text. Acum insa sunt completate cu extensiile de directionare, denumere de telefon, adresa, s.a.m.d. Uneori apare o lista intreaga de chestii acolo, atasate unui singur site! Deci chiar si ad-ul se transforma deja intr-o 'insula' de cautare conform conceptului Yandex.

    In partea dreapta, se vede o harta Maps. Partea noua aici este, cand faci scroll in jos, harta vine dupa tine. Oare de ce? Pentru ca G este teribil de interesat sa includa cat mai mult G+ adica Local, in rezultate, pentru ca acesta este un nou Adwords, o noua sansa pentru G sa isi promoveze G+ si listingul in Places, si finalmente, sa vanda si mai mult.

    Google nu te vrea sa dai click pe rezultatele organice, rezultate free, decat ca last resort. El te vrea sa dai click pe toate celelalte gaselnite, pentru ca asta ii aduce lui bani.

    Imediat dedesubt insa, te-ai astepta sa fie cautarile organice, nu? Ei bine, nu! Ceea ce urmeaza sunt cautari sponsorizate, asa numitul Google Boost, care sunt nimic altceva decat ad-uri costisitoare pe care le poti cumpara direct din contul tau Google Local(un alt exemplu puteti vedea aici: What Is Google Boost? | Search Engine People | Toronto) . Aceste ad-uri apar intr-o multitudine de formate, uneori apar si in dreapta intre cele AdWords si cu asemanare izbitoare cu ele (au doar un +1 mic langa).

    Sub aceste rezultate, deja multitudine de link-uri, apare locul 1 organic - si singurul care are o sansa, saracul, sa fie vazut! Singurul care apare in primul "ecran", in zona hotspot a ochilor vizitatorului. Pentru ca imediat dedesubt apar o gramada de link-uri din Google Local, ocupand o pozitie imensa pe pagina, si extrem de bine delimitate si parca facute sa dai click pe ele. Poti vedea direct scorul paginii, link catre reviews, preturi.... si orice altceva.

    In captura mea de ecran au incaput doar 3 locatii din Places, dar de fapt sunt vreo 7. Deci daca ne uitam, din toata pagina doar 1 rezultat vine din organic SEO. Uimitor, nu? Carevasazica... daca esti in acest business s-ar putea sa ai mai multe rezultate avand o pagina G+ si sa apari in Places, si cateva reviews bune. Ce e asta? Un... alt SEO, fara nicio legatura cu cel pe care il stim noi.

    Image2:

    Daca vei tine mousul pe una din cele 7 pozitii din Local care apar in pagina, vei vedea ce apare in Image2. Functionalitate extinsa, embedded in pagina de cautare. In dreapta vei vedea poze cu hotelul, un zoom pe harta, buton de directions, adresa, telefon, clasa, scor, reviews etc etc. Si poti intra cu contul tau de G+ sa afli mai multe.

    Pagina poate fi analizata mai departe, dar deocamdata ma opresc aici pentru ca am atins esentialul.

    Ce concluzii as trage de aici?

    Jocul e schimbat deja. Nu zice nimeni sa nu ne bazam pe SEO, insa daca ne vom baza exclusiv pe SEO, vom muri de foame intr-un viitor nu foarte indepartat. Grosul caimacului va fi luat de noii SEO experts(sa zicem asa), cu o diversitate mult mai mare de skills diferite fata de organic SEO, sa-i numim poate "search engine fiddlers" - cei care vor sti sa stoarca maximul de juice din G+, sa obtina (pe bune, sau cu bani) cele mai bune reviews ale paginii lor de Places, si inclusiv sa fie experti in optimizarea unui cont AdWords, care poate fi o trebusoara mai complicata decat pare la prima vedere. Google se foloseste de pozitia sa dominanta, si a inclus aici in mod subtil G+ si Places, care au devenit acum parte integranta din cautare, atat la nivel de interfata, cat si la nivel de algoritmi generand boost catre business-urile locale care au reviews si trafic(din citations) cat mai multe, mai bune etc. Iar integrarea merge mai departe.

    Din punctul meu de vedere, acel SEO pe care il stiu, continua sa existe, si totusi a incetat sa mai fie ceea ce era. Atata vreme cat cautarea are legatura cu vreun produs sau serviciu sau orice alt lucru legat de a castiga sau a cheltui bani.
    Imagini atașate Imagini atașate

  2. #2
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    43
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    758
    Putere Rep
    43


    Implicit

    Si daca imi este permis sa fac o predictie:

    In viitor, SEO va inceta sa mai fie un skill tehnic, sau aspectul tehnic se va diminua mult. Mai ales pe masura ce motoarele de cautare vor fi mai inteligente, iar aspectele de interfata extinsa se inmultesc.
    A devenit deja un skill care tine de interactiunea umana.

    Ca sa rankezi bine, nu poti astepta la infinit sa obtii link-uri naturale... fie rogi un prieten, fie te imprietenesti cu niste bloggeri sa te puna in blogroll, fie cumperi links sau advertoriale, iar in curand vei cumpara reviews... una peste alta, deja e vorba de schimb uman si nu de tehnica.

  3. #3
    Avatarul lui CODEX
    CODEX este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    16th April 2009
    Posturi
    71
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Ce fac cu atatea backlinuri care banuiesc ca mi le-au luat drept spam, incat am cazut asa mult printre paginile 2-3 ?

  4. #4
    Avatarul lui Hakuna Matata
    Hakuna Matata este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    33
    Data înscrierii
    21st January 2011
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    38
    Posturi
    792
    Putere Rep
    33


    2 out of 2 members found this post helpful.

    Implicit

    @emm - Google nu este altceva decat un cititor de text si links, el lucreaza automat cu roboti, iti cere meta index ca sa stie despre ce este site-ul dupa care vi cu ancore [voturi] si ca sa diminueze un pic manipularea a venit cu social media [adica oamenii te recomanda pentru ca ai scris ceva bun si google se sisizeaza, sigur in teorie]

    Algoritmul Google va fi mereu manipulabil deoarece inglobeaza factori pe care nu ii controleaza si chiar daca i-ar controla in intregime nu are cum sa renunte la cei mai importanti, adica cei care il fac manipulabil. Un robot nu are inteligenta umana momentan si nici nu va putea avea in urmatorii 30 de ani.

    Daca vorbesti strict de magazine acolo e altceva, in rest localul pe bloguri sau jocuri sau retete culinare nu are ce cauta.

    Este strict parerea mea formata in urma multor teste personale dar si a monitorizarii zilnice a internetului.

  5. #5
    Avatarul lui loredan
    loredan este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    21
    Data înscrierii
    9th May 2007
    Locaţie
    London, UK
    Vârstă
    40
    Posturi
    67
    Putere Rep
    21


    Implicit

    Felicitari pentru postare @ emm si ma bucur ca ai ales "hotels London" ca exemplu. Unul dintre clientii nostri este din industria hoteliera si exemplul tau este unul dintre cuvintele cheie la care lucram asa ca pica bine sa vad ca si altii isi bat capul intr-un fel sau altul cu "hotels London"

    Local SEO nu este o noutate sau un trend in UK de vreo 2-3 ani...cred ca din 2010 daca imi amintesc bine (de cand au introdus maps in serps) se lucreaza local. Deja din ce in ce mai multe companii nu mai folosesc termenul SEO sau search engine optimisation ci search marketing - asta incluzand tot ce ai postat tu mai sus...si cred ca asta este esenta postarii tale la urma urmei...SEO evolueaza si se transforma in search marketing

  6. #6
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    43
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    758
    Putere Rep
    43


    Implicit

    Citat Postat în original de loredan Vezi Post
    Felicitari pentru postare @ emm si ma bucur ca ai ales "hotels London" ca exemplu. Unul dintre clientii nostri este din industria hoteliera si exemplul tau este unul dintre cuvintele cheie la care lucram asa ca pica bine sa vad ca si altii isi bat capul intr-un fel sau altul cu "hotels London"

    Local SEO nu este o noutate sau un trend in UK de vreo 2-3 ani...cred ca din 2010 daca imi amintesc bine (de cand au introdus maps in serps) se lucreaza local. Deja din ce in ce mai multe companii nu mai folosesc termenul SEO sau search engine optimisation ci search marketing - asta incluzand tot ce ai postat tu mai sus...si cred ca asta este esenta postarii tale la urma urmei...SEO evolueaza si se transforma in search marketing
    Local SEO este deja vechi... problema e faptul ca nu se intelege ca este deja aici.
    Mi-am dorit doar sa mai "trezesc" pe cate cineva, sa se mai deschida ochii si in Romania. Celor care cred ca efectele nu sunt deja in RO, tind sa-i anunt ca se inseala. Lucrurile sunt mai avansate decat par, iar cei care vor intra in avangarda, au sansele sa faca o gramada de business astazi.

  7. #7
    Avatarul lui ender
    ender este deconectat Banned
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    29th May 2013
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    34
    Posturi
    61
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Intradevar emm, lucrurile nu mai sunt de mult atat de simple, doar ca nu ne dam seama decat atunci cand e putin prea tarziu..
    De exemplu, adwords - din 2007 imi fac singur campaniile, si am fost multumit pana acum, in primul rand ca si cost, dar vin astazi site-uri din acelasi domeniu si te depasesc in cateva luni, ceea ce acum cativa ani era mai greu de atins.
    Am si fost anul trecut la un curs gratis AdWords, facut chiar de ei, la implinirea a 6 luni sau ceva de genul de cand au si birou in Romania (gratie unei invitatii, nu au fost mai mult de 50 de oameni). Si aici sunt de acord cu tine, nu mai poti face singur (in general vorbind) campaniile adwords la un nivel ridicat, cu tot cu extensii, bannere etc.. Eu unul pe cuvintele care le-am cautat pe google in ultima perioada, nu am mai gasit de mult pagini goale (doar cu continut organic).

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 20th August 2012, 01:19
  2. Cat dureaza propagarea schimbarii DNS-urilor ?
    De tataraseni în forumul Hosting
    Răspunsuri: 47
    Ultimul Post: 12th June 2009, 01:14

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •