7th December 2013, 20:17
#1
1 out of 1 members found this post helpful.
Importanta unui link
Acum ceva timp, am pornit la drum cu 5 site-uri aproape identice, dar pe keywords diferite, pe o nisa unde concurenta este destul de mare.
Am putut sa le urmaresc evolutia la diferite actiuni SEO, mai putin inscrierea in directoare, unde am vazut ca pe termen lung nu e benefica pentru site si nu am incercat.
Site-ul 5, chiar daca avea trafic si era activ, nici nu aparea in primele 10 pagini.
Acum 3 zile, am pus catre el, un link de pe un site relevant, PR1, vechi de 2 ani, doar pe index, in footer, cu 4 linkuri externe.
Acum ocupa pozitia 13, dupa keyword-ul pe care il doream.
Concluziile mele:
- link-urile conteaza foarte mult in SEO si invit pe aceasta cale la schimb de link-uri A-B-C.
- conteaza foarte mult vechimea site-ului de pe care primesti link-ul; site-urile noi aproape nu au contat.
- conteaza mult relevanta site-urilor de pe care primesti link-ul; site-urile nerelevante aproape nu au contat.
- link-urile directe pe home, au avut mai mare importanta decat link-urile contextuale in articole.
Stiu ca au mai fost discuti pe aceasta tema, dar cum lucrurile se schimba, sunt curios de alte pareri in ceea ce priveste importanta unui link.
27th December 2013, 11:20
#2
1 out of 1 members found this post helpful.
Un link poate sa fie foarte important si ai punctat niste lucruri corecte, lucruri cunoscute, despre care s-a discutat intens.
Totusi... lucrurile devin mai interesante in momentul in care discutam de "profilul" de linkuri externe ale unui site. Dincolo de nevoia de a obtine linkuri relevante trebuie luate in considerare si alte aspecte, aspecte care definesc sa zicem "naturaletea" profilului de linkuri:
- ancorele linkurilor trebuie sa fie cat se poate de diverse (in acest mod profilul de linkuri va parea natural - in sensul asta exista cateva articole interesante pe Moz)
- amplasamentul linkurilor este important (intotdeauna un link "inconjurat" de text va da impresia de naturalete)
- viteza cu care sunt obtinute linkurile (prea multe linkuri obtinute intr-un timp foarte scurt pot face mai mult rau decat bine)
- atentie la site-urile ce va trimit link - studiati profilul de linkuri ale acestora (in cazul unor penalizari ale site-urilor partenere, exista sansa - mica - a unui efect domino)
- ar trebui evitate linkurile in footer sau linkurile de la site-uri ce trimit linkuri in mod excesiv (asta este o idee veche, dar merita subliniata)
In general o campanie de link building trebuie facuta foarte prudent. Nu uitati de linkurile nofollow, un profil real de linkuri externe contine si astfel de linkuri.
Referitor la relevanta linkurilor, din testele facute acum 6 luni (cel mult) am tras concluzia ca relevanta site-urilor ce trimit link nu este atat de mare. Conteaza in schimb relevanta paginii din site-ul respectiv. Linkurile din articole par sa dea rezultate mai mult decat satisfacatoare.
Referitor la schemele de linkuri, in cazul 3 way link exchange, google poate identifica schema (eu am patit-o inca de acum vreo 3 ani). Recomand o schema cu 4 site-uri (asa este cel mai sigur) si in acelasi timp atentie la IP-urile pe care va gazduiti site-urile. Atentie si la IP-urile celor cu care se face schimbul de linkuri
Probleme cu Adwords? Te putem ajuta in depistarea fraudei PPC:
Xiona