De asta incepusem sa vad in interfata 2p ca referrer pentru unele click-uri ceva de genul http://www.google.ro/url?... Interesant!
De asta incepusem sa vad in interfata 2p ca referrer pentru unele click-uri ceva de genul http://www.google.ro/url?... Interesant!
La modul in care s-au expus lucrurile pana acum eu am inteles asta:
Datorita programelor de affiliere rulate de diferite magazine acestea capata o superautoritate si rankeaza bine pe cautarile existente dar si viitoare [daca emagu vrea sa vanda cartofi maine].
In ceea ce ma priveste consider ca este o abordare extrem de gresita din mai multe puncte de vedere.
Primul ar fi ca daca Google vede intr-adevar asa atunci magazinele in curand nu o sa mai gaseasca nici-un affiliat pentru ca decat sa muncesti degeaba mai bine stai degeaba [atata timp cat toate brandurile vor ranka si restul nu mai conteaza nu o sa mai aiba cui sa ofere programul de afiliere]
In al doilea rand, autoritatea acelor branduri are legatura strict cu backlinkurile venite catre ele [cand esti ditamai brandul culegi tone de linkuri din diferite surse] ci NU cu linkurile de affiliat. Un brand care investeste se va bucura de popularitate in toate mediile.
Daca era asa toate brandurile internationale ar fi avut asa ceva si nu ar mai fi investit in Google AdWords.
Emagul cu partea de asigurari rankeza primul datorita sumei de backlinkuri catre index [pe root Referring domains 3,218; pe pagina asta:https://www.emag.ro/asigurari-rca/ Referring domains 24]. Concluzia din aceasta situatie este urmatoarea - poti da emagu jos de acolo cu un domeniu related to asigurari + 10-12 backlinkuri 100% related provenite de pe 10-12 site-uri de asigurari rca care sa aiba fiecare minim PR2.
Nu vreau sa intru in polemici neproductive insa eu la concluzia asta am ajuns in urma a diferite teste de la pinguin incoace.
Sa nu fie bold-ul problema
Iar rezultatele la cautare sunt relevante? Sunt (ma rog, mai putin Carrefour/whatever). Oare care e rata de click pe emag.ro/aparate-aer-conditionat vs aparate-aer-conditionat.ro? E un factor si asta. SERPsurile incep sa fie din ce in ce mai in ton cu preferintele utilizatorilor. Plus e componenta de social media. Ati comparat mentionsurile pe G Plus?
Oare de cate s-a mentionat eMAG in legatura cu RCA? Oare manual Google nu face niste setari pentru trusted brands? Oare nu se evalueaza pagini manual la Google?
In plus, brand mentions/citations!
Nu mai e de mult totul despre IBL-uri si optimizarea continutului... nu acolo unde inoata pestii mari!
@ karisa. Nu e vb de polemici cat de analiza. Fiecare are opinia lui. Da, daca spui tampenii e altceva.
Emag si asigurarile. Uitate te rog la loc 2, si vezi daca merita emag loc 1.
La fel, vezi cate linkuri din cele "24" sunt de la afliati.
Cat despre tipurile de linkuri, nu comentez, fiecare face seo cum stie.
Da, emag are autoritate, dar autoritatea care se muta pe "asigurari" vine din latops. Nu cred ca asa gandeste google. Daca e asa, atunci link-ul din root catre o pagina " auto", inseamna ca duce emag in top 3 pe auto? Pai si cu laptops? Cu hotele? Cu tabeltele ce facem? Da, le putem cara in "auto", deci sunt related
Abordarea cui e gresita? A mea sau a lui Google? Asta nu am inteles. Daca imi explici, iti raspund.
Repet, ca sa nu se inteleaga gresit. NU contest autoritatea lui Emag, sau Altex, din exemplele mele, dpdv BRANDURI si site authority. Offline nu are legatura cu google. Deci nu confunda aici.
Eu contest 2 lucruri:
1. Pozitia oferita de google unei pagini "ne-related" la "autoritate", fara links, fara content, doar pt ca e Brand = autoritate. Adica daca maine academia romana decide sa puna o pagina de asigurari, Google o sa dea pagina in top 3!
2. SEO prin afiliere, care nu trebuia sa existe.
Ambele sunt direct legate. Afiliatii dau autoritatea (mii de root catre un domeniu), links care sunt din content related (faci un review despre ipad, dai link la ipad), dar care sunt gratuit si care creaza defapt o discrepanta majora intre magazinele cu afiliati si restul.
Fix acea autortiate se muta intr-o pagina de "ochelari de soare", iar google va trimite pagina pe loc 1, in detrimentul magazinelor care vand ochelari de soare, mai mici, fara filiati, dar cu linkuri mai multe, si mai bune (poate).
--- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")
Sa inteleg ca Emag e peste Samsung? La setari manuale? Vezi ca apare si samsung pe aparate de aer conditionat.
Wtf is Samsung? Asa zic cei de la manual? O-O-O, Emag, yes, emag, we love emag and Altex. Upssssss, Flanco also, yes, yes. Ups, Samsung? Who is Samsung?
"Yes, we will rank altex better then Emag, because Altex has more customers, then Emag, they have a lot of stores offline, and also a bigger turnover. Leave Flanco on page 2, and Domo on page 3. They need to get more "brand" signals."
Add shopmania on first page also, mercador on second (to much tv ads), and leave ocazii on page 5 (they need more tv ads to rank on first page), but because they have a big board on A1 = bucuresti-pitesti, give them +5 on serp. Mai am inregistrari cu discutiile lor, dar sunt indieni multi, asa ca nu vb prea bine engleza.
La fel sa inteleg ca emag este peste samsung la SM? Si ca "mention pe G plus" a devenit criteriu primordial de rankare?
Nu mai e contentul? Nu mai sunt referrals (linkurile) si ca rata de click e foarte importanta pentru google? Cum primesti tu clikuri daca nu rankezi?
Peste noapte utilizatorii romani prefera Altex? Expertul in aer conditionat? Si Emag expertul in aparate de aer conditionat?
Ce vb noi aici?
Ultima modificare făcută de Tom; 8th March 2013 la 17:57.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Locul 2 primele 5 domenii care refara catre ei:Emag si asigurarile. Uitate te rog la loc 2, si vezi daca merita emag loc 1.
afterhours.ro
daciaclub.ro
automarket.ro
85.9.22.77
vand-apartament.ro
In primele 5 nimic 100% related
Avand in vedere ca ramane doar o bataie surda care e mai tare in linkuri nerelated, DA emagu merita locul 1
Am intrat pe un site care are afisata reclama de la emag si am verificat cu SEOQuake - linkurile emag din widget nu sunt vazute cu dofollow deci valoare 0 SEO. Iar cei care pun dofollow pe linkuri affiliat sunt penalizati de G. - http://www.webmasterworld.com/google/4326729.htmLa fel, vezi cate linkuri din cele "24" sunt de la afliati.
DA, daca concurenta nu e pe masura sigur il duce pe 3.Da, emag are autoritate, dar autoritatea care se muta pe "asigurari" vine din latops. Nu cred ca asa gandeste google. Daca e asa, atunci link-ul din root catre o pagina " auto", inseamna ca duce emag in top 3 pe auto? Pai si cu laptops? Cu hotele? Cu tabeltele ce facem? Da, le putem cara in "auto", deci sunt related
- Raman si ele acolo ca sunt legate de root, nu se dilueazaPai si cu laptops? Cu hotele? Cu tabeltele ce facem?
Abordarea ta nu e gresita, ai publicat ce ai constatat. Abordarea Google e gresitaAbordarea cui e gresita? A mea sau a lui Google? Asta nu am inteles. Daca imi explici, iti raspund.
- Emag s-a ancorat inca de la inceput in online deci nu putem vorbi de offline in cazul emag [un singur Showroom]Offline nu are legatura cu google. Deci nu confunda aici.
Pagina de care vorbesti nu este fara links, se bucura de puterea root. Legat de Academia Romana nu cred ca va ranka pe 3 deoarece nu este in nisa comerciala1. Pozitia oferita de google unei pagini "ne-related" la "autoritate", fara links, fara content, doar pt ca e Brand = autoritate. Adica daca maine academia romana decide sa puna o pagina de asigurari, Google o sa dea pagina in top 3!
Cand am spus ca nu vreau sa intru in polemici m-am referit la cei [DAN] care ii mananca mana sa apese negativ doar ca au ceva cu mine, nu cu ce postez![]()
Ultima modificare făcută de Hakuna Matata; 8th March 2013 la 18:24.
La 1, sunt de acord cu tine, si poate ca este o greseala, ca multe altele.
La 2, nu inteleg, de ce spui ca nu trebuie sa existe? Practic asta este la baza algoritmului google, referinta, ca este cu nofollow, do follow, citation, etc.
Din punctul meu de vedere, la cautarea de "aer conditionat" (daca chiar as face cautarea asta), ma deranjeaza ca apar celelalte siteuri. Eu unul (si probabil ca multi altii) nu vor cumpara in veci aer conditionat de la firmele care apar acum sub Altex. Ma deranjeaza ca nu apar toti retailerii mari care ofera asa ceva. Nu vreau de asemenea sa intru in polemica, si vreau sa pastram topicul curat, dar ceea ce te deranjeaza pe tine este similar cu ce-i deranjeaza pe altii care nu fac SEO fata de firmele care-si permit sa angajeze un consultant SEO. Acum punem in discutie avantajul celor care-si permit afiliati fata de cei care nu-si permit. Personal, mi se pare mai corect sa favorizez o firma care are afiliati decat una cu SEO, pentru ca (si aici ne pot spune mai multe cei care au experienta in marketingul afiliat) un afiliat face o filtrare a brandurilor pe care le promoveaza, si deci le alege pe cele in care chiar el are incredere. Pana la urma un afiliat este o forma de "trust", pe cand un link SEO este o forma de .... "nimic". Si e posibil ca partea cu afiliatii sa nu fie legata de BRAND PUSH, ci doar mai nou un link de tip afiliat sa fie mai valoros decat un link de tip SEO.
Asta nu inseamna ca personal imi place situatia, dar judecand "outside" mi se pare corect sa fie asa.
@ karisa. Nu as vrea sa discutam site vs site, ca s anu stricam topicul. Dar in exemplul de fata vb de un site cu 2.317 root (care rankeaza cu root) si 208,064 vs o pagina cu (sa zicem) 24 links. Cu siguranta in cele 2317 root, sunt > 24 site-uri related, ca sa nu zic linkuri![]()
Emag rankeaza acolo ori dintr-o greseala, ori din alte motive (schimbari de altgoritm), unul fiind Brands push. Daca un site cu 2.317 root nu are autoritate in fata unei pagini, atunci eu nu mai inteleg nimic din seo.
Din testele mele, linkuri nofollow sunt "calculate' in altgoritm, deci conteaza, inclusiv cele redirect. Dar asta e alta discutie.
In cazul de fata, linkurile de la afiliati, nu cele clasice (cu link direct), care normal sunt linkuri bune dpdv seo, cat cele asa zise de "afiliere" sunt defapt la fel ca un link direct. Cel putin asa zice google. Vezi ce am postat eu mai devreme, cu 2 parale care da link la level 2.
Ok, deci emag e nisa comerciala. Curatenie mocheta e nisa comerciala? E related la aspiratoare. Deci to ce "se vinde", produs sau serviciu, e nisa related cu autoritatea domeniului unui magazin?
Deci restul de site-uri ce fac? care au activitati comerciale? Se pare ca un 2300 root e degeaba, nu e "brandabil", deci?
Off: Apropo, Dan ti-a dat negativ pt ca "dai sfaturi cat de simplu e pt tine sa rankezi", de parca noi ne-am nascut ieriEu nu am comentat paragraful ala.
--- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")
@ filip.
Afilierea este o activitate care trebuie sa genereze vanzari. Noi am transformat-o in o modalitate de a genera: Brand Awarness (foarte greu de obtinut): trust, promovare online, vanzari, ..... si SEO.
Pai din ce stiam eu SEO e greu, costa, mai ales pe atat de multe nise.
Mai stiam ca Google are un update pt site-urile afiliate, care nu aduc plus valoare. Si ca nu le "suporta".
Mai stiam ca linkul de afiliere nu se calculeaza, e cu redirect si alte "dude".
Mai stiam ca ai nevoie de content si seo-onpage, intai si dupa de seo-offpage.
................
Acum se pare ca nu mai ai nevoie decat de brand si sa creezi cate o pagina. Miere de albine > Loc 1-3, Bilete de avion > loc 1-3, ....... tigari electronice > loc 1-3.........din greseala un "jocuri-online".... si to ce e "comercial". Si toate astea pt ca Google a decis ca firmele mici, nu conteaza, si sa dea un push de brands.
Cat despre cum au transformat romanii afilierea in cea mai buna "unealta" pt marketing, e alta discutie.
Faptul ca tu nu vrei sa cumperi de la un site, nu schimba altgoritmul google. Daca nu-ti plac vecinii de la bloc, ce faci? De aceea exista cele 100.000 de rezultate (e un ex), ca sa poti cauta si sa alegi ce-ti place. Ce-ti place tie, mie nu-mi placeRepet, daca tu vrei sa vezi in top10 numai magazine mari, nu inseamna ca e corect si logic. Nu are legatura.
Daca vrei sa te muti online, sau sa-ti extinzi afacerea online, ce zici? Cauti o nisa "ne-comerciala"? Ca altfel ce sa cauti, nu mai e loc pe net.
Linkurile dpdv seo sunt recomandarile pe care le primesti. Afilierea este o afacere care genereaza venit din "recomandari", deci "ilegala" dpdv seo. E identic cu faptul ca eu iti dau 100 euro pe un link. Iar cum spune zicala romaneasca, in cazul de fata, ca afiliat " iti sapi groapa singur".
Da google NU trebuie sa considere aceste linkuri, dar uite ca le considera, si mai mult, pana la level 2, poate chiar 10-20.
Off: discutia despre ce-ti place, nu are relavanta. Ca tu vrei site-uri cu afiliati in fata celor cu seo si restul....
Ultima modificare făcută de Tom; 8th March 2013 la 19:35.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Da, si practic si teoretic.Ok, deci emag e nisa comerciala. Curatenie mocheta e nisa comerciala? E related la aspiratoare. Deci to ce "se vinde", produs sau serviciu, e nisa related cu autoritatea domeniului unui magazin?
Restul de site-uri ar trebui sa se adapteze la noul algoritm deoarece multe dintre acestea au jucat dupa vechea melodie G insa acesta a schimbat-o intre timp.Deci restul de site-uri ce fac? care au activitati comerciale? Se pare ca un 2300 root e degeaba, nu e "brandabil", deci?
Si un emd poate capata autoritatea asta nu trebuie sa ai numele de domeniu emag, cu conditia sa faca ce a facut si emagu' [investitii majore in publicitate].
2300 nu sunt degeaba numai ca nu au "puterea" celor pe care le are emag, atata tot. Cand primesti backlinkuri din toata media e un semnal destul de puternic.
Karisa. Tu faci diferenta intre online si offline? Uita de offline, nu influenteaza online, decat daca crezi ce zic "indienii" mei de la google (vezi mai sus).
2300 root cu siguranta fac dintr-un site brand pe nisa lui. Asigurarile nu sunt "comerciale", "cardurile de credit" nu sunt comerciale, "abonamentele la telefoane mobile" nu sunt comerciale, in sensul in care precizezi tu.
Nu are legatura cu emd ce vb eu in acest topic.
Dar ca sa-mi spui ca daca eu vreau maine sa vand asigurari rca, si NORMAL imi doresc top 3 in google, am nevoie de minim 3100 root (emag) din care sa am "media" si afiliati, obligatoriu, asta inseamna ca am inebunit cu totii., inclusiv indienii de la google.
Eu sper sa fie o greseala din partea lui Google, si mai astept un pci sa vad daca mai apar linkuri. Altfel da, e posibil sa inebunim cu totii. Dar sper sa nu.
Sa discutam un caz de real life. Un client nou are peste 400.000 de mii clienti offline pe asigurari. Vrea si el cu "netul". Emag are si el 40k clienti intr-un an (care nu sunt ai lui defapt, e printr-un broker). Cine e brand pe nisa de asigurari? Pentru google, ar trebui sa fie brand un site "mediatizat" online pe content relatead asigurari. EMAG NU e. La fel la Altex. Clientul meu trebuie sa se "bata" cu laptops, hote si ipad? Ce treaba are le, el face doar asigurari, si o face bine. Dar in cazul de fata google nu-i da sansa, iar dupa tine, trebuie sa se ia la tranta cu "emag".
Revenind la subiect, poate nu ma explic eu coerent (sunt sanse mari), mai incercam o data:
Linkurile afiliate sunt paid links, primesti bani pt ca le "afisezi". Din ce stiu eu prin 2011 s-au dat penalizari pt asta. E posibil sa se mai ruleze penalizari, dar de ce google le lasa?
Afiliatii > link magazin > autoritate > mai multi afiliati > mai multe linkuri> mai multe site-uri de afiliere> mai multe linkuri ........ Toate ofera acelasi content (produse), dar genereaza un "autoritar" care la randul lui ii intrece pe afiliati.
Afiliatii se bucura pt acel x%, dar pe long run ei participa la creare unui mamut in online, care ii mananca si pe ei, atat organic cat si prin reguli! Maine nu te mai accepta x magazin, tu scoti paginile vechi unde aveai linkuri catre ei (in text)? Nu cred. Te muti la alt magazin, si joaca continua.
Afiliatii ridica magazinele dpdv SEO, si asta nu e ok. Repet, pentru restul de avantaje (brand, sales...), sunt alte discutii. Afiliatii accepta pe site-urile lor linkuri catre magazine, fara sa "analizeze" ca ofera foarte mult inapoi. Iar cei care nu genereaza macar un 100 euro lunar, sunt cei mai slabi. Macar daca vinzi un link, sau 10, tot mai faci ceva banuti.
Da afiliatii pot fi penalizati, magazinele pot primii "devalorizare de linkuri", dar asta doar google decide. In cele 2 cazuri, prezentate, a decis ca nu se baga.
Daca google "lasa" acest avantaj dpdv seo, atunci e clar, restul de firme dispar de pe net. Sunt paid links = incalca regulile de baza.
O sa existe in romania fiecare magazin mare cu programul lui de afiliere, pentru ca se merita (dpdv seo, contabilitate, ...) iar cei care vor si ei "pe net" renunta. O sa fie netul exclusiv pt brands. Iar asta nu cred ca e normal, si sper sa nu fie asa.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Confoem spuselor Google (http://static.googleusercontent.com/...guidelines.pdf), cel putin teoretic, rezultatele unei cautari trebuie sa intoarca ceea ce am intentionat eu sa caut. Nu vreau sa spun ca ce-mi place mie este majoritar, dar poate ar trebui sa-ti pui intrebarea, asa cum a mai zis un user aici, ca poate asa este. Adica poate majoritatea userilor dau clicj pe Altex la o asemenea cautare, si nu pe firmele noname (de exemplu locul 2 este o firma de apartament). In acest context ti-am spus care este ceea ce ma astept eu sa intoarca cautarea, si nu ca sa-ti comunic preferintele mele.
SEO este denumirea unor practici care exista in afara Google. Google nu si-a luat angajamentul nici ca nu va considera anumite link-uri, si nici nu cunoaste conceptul de ""ilegala" dpdv seo". Dupa cum bine am aflat cu totii regulile se pot schimba major si brusc, deci ce era ok (legal daca vrei sa-i zici asa), maine nu mai este. Faptul ca ai observat ca google "considere aceste linkuri, dar uite ca le considera, si mai mult, pana la level 2, poate chiar 10-20" este un plus din punct de vedere SEO pt. cei care citesc acest forum, dar abordarea constructiva cred ca ar fi ceva de genul hai sa vedem cum putem aplica asta in favoarea noastra (adica faptul ce si link-urilr de tip "afiliat" cu redirect transmit juice).
Din cum inteleg eu, nu nu e identic. Din punctul de vedere google, un link afiliat este un link corect, pemtru ca dupa definiitle lor, nu ar trebui sa transfere rank.
Da. Daca vrei sa te muti in online, nu mi se pare normal sa ajungi in 1-2 ani pe prima pagina, peste branduri, platind un consultant SEO bun cu cateva mii de euro pe luna. In schimb sa-ti faci un sistem propriu de afiliere mi se pare un pic mai greu, oricum nu am auzit de cineva care sa aiba sistem de afiliere propriu si sa nu fie totodata si brand.
Oricum mie mi-ai dat tema de gandire, deja ma gandesc la un experiment cu o schema de linking cu link-uri de tip "afiliat".
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)