Avem de cand sa-ti raspund cu poze (dovezi), dar mi-am dat seama ca e inutil, si nu e relavant la topic.
Rugamintea mea la tine este sa-mi explici analizand motivele pentru care cele 2 pagini, emag si altex, stau pe pozitiile respective. Dupa ce analizezi dpdv seo, discutam pe cele prezentate.
E normal sa apara "produactorii" si reviews (inclusiv blogs), nu stiu unde ai citit tu ca nu e normal. Cum e normal daac adaug "pret" inainte sau dupa "keyword" sa-mi apara magazinele si comparatoarele.
Ex cu muzeul si emag nu are relevanta. Emag vinde asigurari de > 1 anNu e un motiv "periodic" pentru ca nu este eveniment.
Acum ontopic:
Asigurari rca este un money keyword, la care emag a primit avantaj major fata de cei care vand acest tip de produse natural = brokeri, mult mai "brands" decat emag. Nu uita ca emag vinde pt cineva, deci nu e brand pe asigurari, cu asigurarile nu sunt "comerciale" ca sa intre in categoria magazin online.
Romaniac se raporteaza la .com, destul de corect, dar in america NU exisita nici macar comparatoare de preturi pt asigurari, apar asiguratorii (societatile de asigurari). Iar in UK, (am mai discutat asta) si Europa, sunt site-uri ce compara aceste servicii + asiguratorii + brokeri care concureaza foarte puternic dpdv seo pentru top 10. La noi, o pagina cu 5 linkuri, doboara site-uri de brokeri si societati cu sute si mii de linkuri. E o greseala, sau NU.
Si inca ceva foarte important. Nu mai confundati pagina cu domeniul, sau produsul cu categoria. Sunt entitati total separate.
Pagina vs domeniu e altceva decat domeniu vs domeniu.
Pt produs autoritatea domeniului e foarte importanta (produsele primesc rar linkuri directe), SEO-onpage (asa zice google, dar cred ca minte) + content de calitate, in schimb la categorie conteaza pe langa autoritatea domeniului si linkurile.
Afiliatii in schimb trimit linkuri direct catre produse care transmit mai departe autoritate la categorii si implicit la domeniu (root). [produs>categorie>root (si invers) root>categorie>produs, inclusiv root>produs (produsele din home)] Iar asta nu e "legal" dpdv Google. Doar ca se pare ca google nu ia masuri, asa ca emag sau altex in exemplele mele, urmeaza sa devina niste mamuti online, ca si multi altii care nu au fost mentionati, din cazua linkurlor seo trimise de afiliati.
Te uiti la site-urile firmelor mici si medii, cum se chinuie sa creeze content bunpentru categorii. Te uit la altex si emag cu zboara fara pic de content
peste ei.
Stau si ma gandesc de fiecare data, cand dezvolt un shop, unde introducem contetul in categorie. Iar asta e o problema, pt ca te incurca la design si UI/UX, si realizezi acum ca este inutil. Pe .com toate brandurile fac aceleasi eforturi, sa introduca content in pagina, pt ca asa cere google. La noi nu se mai cere
Sper ca am explicat inca o data ce incerc sa discutam in acest post.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Nici macar pe aproape. Multe lucruri discutate aici sunt in stransa relatie iar unii s-au prins si au exploatat acest fapt. Cine se prinde si citeste printre randuri isi da seama cat de utopica este moralitatea in afaceri.
Si din partea lui Google si din partea magazinelor si din partea afiliatilor.
Termenul de evil poate fi aplicat oricarei categorii mentionate mai sus.
Acum depinde de capacitatea analitica a fiecaruia sa puna cap la cap informatiile.
Ultima modificare făcută de RoManiac; 9th March 2013 la 20:28.
@Tom
Nu stiu de ce esti asa de suparat pe mine. Am crezut ca vrei opinii si ti-am spus ce cred eu. Asa cum a scris si @RoManiac si cum am incercat sa spun si eu (sunt sigur ca nici eu nu reiusesc sa exprim ideile foarte binem la obere cred ca ne-am intelege mai bine), Google a declarat razboi SEO, deci oricine va analiza in continuare doar numarul de link-uri, rank-ul, continutul scris pentru SEO samd, nu va mai avea mult succes. Sunt aproape sigur ca intr-un viitor nu foarte indepartat, marketingul afiliat, cel putin asa cum este astazi, va dispare, pentru ca este concurent direct pt. AdWords, si stim foarte bine ce vrea Google si cum rezolva lucrurile (va fi probabil ceva treptat, ca sa nu fie acuzat dar va fi). Oricum e clar ca G intelege mult mai mult din ceea ce vrei sa cauti, ia urmatoarele 3 cautari de ex:
"pareri aparate aer conditionat" - nici un brand in prima pagina
"aparate aer conditionat"
"pret aparate aer conditionat"
deci brand push se intampla selectiv, nu este pur si simplu "affiliate marketing push".
Chestia aia cu "Cand un proiect e "wow" sigur e facut de 2 insi intr-un apartament" nu e chiar asa, daca vrei putem sa dicutam si teorie (Magic Quadrant Research Methodology | Gartner Inc.), dar o dam in offtopic, si mai bine ne rezumam la SEO. Ca sa spun mai pe sleau ce am incercat sa spun mai devreme, cu firmele de apartament, dar nu am fost inteles, este ca tu consideri ca SEO este consultanta business, adica inlocuieste un plan de afaceri, angajarea unor firme de consultanta si audit, etc. Practic ti se pare normal ca o afacere mica, care tranteste un magazin online si plateste un SEO bun a pus-o de o afacere. Inteleg perfect ca exact asta este marketingul unei firme de SEO, dar crede-ma ca nu este asa (Aici poate sa exemplifice si Kidu daca vrea, prin a spune ce inseamna a avea un brand in spate fata de a lucra singur, pentru ca inteleg ca a fost in ambele situatii). Oricum daca tu spui ca SEO e scump, stai sa vezi cat costa consultanta business, de exemplu un brand ajunge sa dea pe un Balanced ScoreCard cateva milioane. Si da, sunt exemple de firme pornite din garaj, dar asta este ceea ce se cheama "exceptia care confirma regula". Inteleg ca noi aici vorbim de firme mici in general, si nu de vizionari, inovatie, sustenabilitate, etc.
Parea mea? Spusa forte clar de @RoManiac (este solutia gasita pentru moment in lupta cu spamul). Dar cred ca in momentul in care va elimina marketingul afiliat, va renunta si la BRAND PUSH, ca sa forteze utilizarea AdWords. Oricum, ma refer aici la schimbari pe termen mediu spre lung.
@ filip. Nu sunt suparat pe tine, pt ca nu am de ce. Ti-am explicat si parerile mele referitor la explicatia ta. Ma deranjeaza doar opinia ta cu firma de apartament.
Din cate observ de cateva zile, Seo prin afiliere se poarta de ceva timp, doar ca nimeni NU zice nimic. In 2011 a fost un update cu penalizari pt afiliati, ca sa atraga atentia, banuiesc ca o sa mai fei si altele, dar asta nu schimba cu nimic faptul ca un sistem de afiliere, aduce enorm de beneficii dpdv SEO, si asta in detrimentul celorlalti.
Am obserbat oricum ca Google face modificari in functie de interesele sale, lucru care nu ma deranjeaza, asa as fi facut si eu. Asa ca momentan platitorii adwords sunt extrem de multi, e coada mare pe toate nisele, google incaseaza, totul e ok.
Google nu intelege ce caut, nu are cum, sunt cifre, iar interventia umana nu e atat de detaliata, cat sa conteze. . Faptul ca incearca e altceva. Altfel, aveam cate o persoana care analiza manual si oferea rezultatele
Nu ai inteles mare parte din ce am scris. Sau e foarte posibil sa nu ma exprim chiar ok pt toata lumea.
SEO prin afiliere, e strans legat de brand push. Astfel incat, afiliatii care adauga linkuri, o fac catre categorii sau produse, trimitand defapt un mare "val" de link juice catre brands. Acel link juice impinge brandul ca autoritate si implicit ca pozitii. Eu am dat un exemplu, nu trebuie sa ne legam doar de el, asteptam si altele. In curand brandurile or sa apara pe toate nisele lor, daca nu sunt deja.
Chiar sunt curios de ce emag a fost atat de slab in ultimii 2 ani, Altex are doar cateva luni, si efectiv zboara.
Acum, pentru cautarile cu preturi, aparate, apar branduri. Pentru cautare cu "pareri", google trebuie sa dea blogs, forums, site-uri de reviews.... nu are cum sa dea magazinele, doar daca esti amazon, si stii sa separi paginile de reviews, de pagina de produs
Nu poti zbura pe toate cuvintele, pentru ca linkuri nu vin pe anchore de gen "pareri". Da, daca altex adauga un articol cu pareri, pe un domeniu blog.altex.ro, atunci trust me, zboara in top 10.
NU am o problema cu faptul ca apar brandurile, atat timp cat sunt in competitie pe baza acelorasi reguli cu restul, dar faptul ca nu sunt, ma deranjeaza. De ce? Pentru ca restul nu mai au nici o sanse pe marea majoritate a niselor de ecommerce.
Omiteti faptul ca maine, la anu, peste 2 ani, amazon o sa adauge un .ro, si atunci majoritatea afilaitilor se muta la amazon. Amazon e mult peste emag, altex sau altii, dar ce e mai grav, au foarte multe categoriiAdica o sa doara si pe alte nise, fashion, constructii, auto, ... Atunci postul asta o sa aibe alt sens pentru majoritatea.
Da, ma deranjeaza tampeniile cu firma de apartament, cum ma deranjeaza faptul ca romanii inca analizeaza o persoana dupa cum e imbracata. Ca sa poti avea o parere despre o firma de apartament, in cazul de fata, ar trebui sa ai 1-2 comenzi, daca e magazin, sa vb cu ei, si dupa sa incepi sa-ti faci o parere. Momentan tu iti creezi o parere inainte ca macar sa ai o comanda de la ei.
Nu ma refer la seo, poate m-am exprimat gresit, ma refer la afacerile de toate felurile, care au angajati putini, asa numitele firme de apartament. Mi se pare complet nepoliticos sa pui stapila pe o afacere, doar din cauza ca e mica, sau e de apartament. Imi poti spune ca site-ul e de 2 lei, ca prezentarea serviciului sau produsului, e gresita, ca ai sunat sa vb cu ei si ti-au vorbit urat, ca ai comandat un produs sau serviciu si te-au ars...... dar nu ce ai zis.
In tarile mai "dezvoltate" corporatiile (online), lucreaza cu firme mici, pentru ca "pun pasiune" si ele sunt cele care inoveaza. Firmele (agentiile) mari au angajati care semneaza condica. E o diferenta majora cand vrei calitate. Poate peste ceva ani, sa inteleaga si managerii din Romania acest lucru.
Oricum discutia asta nu are nici o legatura cu subiectul. Putem continua discuta asta cu placere in alt topic.
SEO e un serviciu vital pt o afacere online ce are nevoie de trafic. Este un serviciu parte a strategiei de marketing sau (si) sales. Da, e foarte scump daca nisele sunt grele, si nu vrei penalizareKidu nu poate spune, pt ca e subiectiv in topicul asta, are interzis!
Mi se pare normal ca o afacere mica sa poata avea sansa sa vanda. Pe exemplele mele, urmeaza sa nu mai aiba! Iar asta nu e corect pt nimeni.
Stii cumva cum a pornit emag? Niste baieti cu un matiz? Si da, google le-a dat o sansa. Acum cum e? Mai intrii pe piata?
Altex o sa aibe marketplace, sper nu la fel de prost gandit ca emag. Avem 2 branduri deja (cu marketplace), mai raman 8 locuri. (pana cand amazon adauga .ro, atunci se schimba tot.) Cand cele 8 se ocupa, vb de pag 2+. Atunci ne intoarcem la discutia asta, si ne intrebam, noi astia mici, ce facem? Si o sa raspunda puthre " viata e grea, nu e corecta". Momentan cei care au deja un proiect lansat, sau care vor, mai pot spera la un loc in top 10, dar in viitor nu cred.
Acum te uiti cand lansezi un proiect online, la concurenta, analizezi, iti faci stragia, bugetul si pornesti. Da, google schimba regulile in timpul jocului, dar aici avem incalcarea regulilor + avantaj.
Stii care e ironia? Afiliatii fac din niste site-uri mamuti, si acei mamuti ii "calca in picioare" dpdv seo. Magazinele mici se chinuie sa supravietuiasca, si ajung intr-un final ori sa se inchida, ori sa intre in marketplace la mamuti. Deci google creeaza un monopol tampit si influenteaza enorm de mult afacerile online. Pe el il doare la basca, ca isi pune serviciile in fata.
Iar Altex si emag stiti foarte bine ca negocieaza altfel preturile fata de firmele mici si medii. Asa ca trafic mai putin, cu preturi mai mari = faliment.
Speram sa ma insel, dar din cate aud si citesc, am dreptate. SEO prin afiliere este real. Afiliatii ridica site-urile pe care le promoveaza. Iar asta combinat cu Brand push, transforma incet incet rezultatele in brands+ restul. Restul raman pe long tail, pentru o perioada, pana cand "mamutii" or sa adauge si pagini de long tail, ca nu e greu (cred).
Off: Sper ca il citesti pe seth, si nu doar blogurile de can-can (si afiliere, logic) de la noi, dar daca nu, iti recomand cu placere blogul lui, incepand cu articolul din 2005! http://sethgodin.typepad.com/seths_b...is_the_ne.html
Ultima modificare făcută de Tom; 10th March 2013 la 02:43.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Ok, o sa incerc sa pun ideile in ordine, poate se intelege ceva din ce am vrut sa spun mai devreme.
In primul rand sunt branduri si branduri. Nu trebuie amestecate. De exemplu Emag cu Altex. Emag are agilitate, adica profita de oportunitati, regula nr. 1 in afaceri. Emag dupa cum vezi s-a mutat de la un business B2C la unul B2B, si este mai mult decat un magazin online, este un Marketplace (si-mi pare rau sa te contrazic dar este unul din cele mai bine gandite dupa mine). Lucru care nu se poate spune si despre Altex (opinie personala nu vreau sa emit judecati de valoare universal valabile).
Intamplator, stiu cum a pornit Emag, Radu Apostolescu a fost coleg de facultate cu mine, avem cateva beri baute la activ. Dar asta nu are importanta in contextul dat, important este ca stiu cum a pornit, stiu de exemplu si de Insoft (nu dam nume, prietenii stiu de ce). Ca sa-ti explic ce vreau sa zic cu firmele de apartament, ia exemplul Insoft. Pentru cei care nu stiu, Insoft a fost o firma, care exact cum zice Tom, folosind exclusiv tehnici SEO a ajuns peste noapte sa iasa in fata unor branduri in devenire cu era Emagul de exemplu (Google boom la limita penalizarii, cateva milioane de pagini indexate pe cautarim o capodopera pentru vremea aia). Faptul ca erau o firma de apartamentm, fara o analiza a businessului, i-a facut sa creada ca sunt ei buni, nu au realizat ca de fapt singurul lor avantaj competitiv era acel expert SEO si nimic mai mult. Ce a facut Emag-ul? Simplu, a fost agil si le-a luat avantajul competitiv. Rezulatul? Dupa angajarea unui alt consultant SEO care nu stia ce face, intr-o luna a disparul din rezultate, lucru care i-a scos din afaceri, sustenabilitate 0.Stii cumva cum a pornit emag?
Pe de alta parte exista branduri care nu au nevioiue de prezenta online, cezi de exemplu acest site: http://www [dot] ceasuri.ro Jenant, tinand cont ca de la ei mi-am luat un ceas care costa apropa cat o masina, nu? Din ce am vb. cu ei, nu au voie sa puna preturi online, iar reclamele lor sunt pe niste canale exclusive gen revista Forbes, Money etc.
Un lucru pe care l-am invatat din experienta este ca "SEO poate duce calul la apa dar nu-l poate face sa bea", si aici nu ma refer la landing page (cu toate ca toate firmele de pe "aer conditionat" din prima pagina, branduri sau nu, nu au nici macar aceasta optimizare minimala pe langing page), ci la modelul de business care sta in spate. Inteleg ca lucrezi cu firme mari, care coordoneaza campanii si in online si in offlinem deci au un plan de marketing, au identificatt f. bine publicul tinta, canalele de comunicare, mesajul, etc , deci nu stiu de ce incerci sa-mi dovedesti ca o firma mica si un brand ar trebui sa fie pozitionate la fel.
Da, asa este, este cireasa de pe tort, dar trebuie sa ai "blatul" dedesubt. Este un punctul ideal de pornire pentru firmele mici, pentru ca SEO are cel mai bun ROI din toate tehnicile de vanzare, dar nu este de ajuns.SEO e un serviciu vital pt o afacere online ce are nevoie de trafic
Acum revenind la subiectul acestui topic, ce vreau sa spun este asta:
Tu ai observat un efect. Adica faptul ca rezultatele s-au modificat, lucru care este clar si aici suntem toti de acord. In schim faci o omisiune prin a identifica imediat cauza, adica efectul "marketing afiliat". Practic concluziile tale sunt luate pe baza unor serii esantionate in timp, deci este o analiza satistica. Problema la o astfel de analiza este intotdeauna daca ai gasit cauza sau ai gasit un pattern. Sa dau un exemplu, de ce vreau sa zic:
O analiza statistica asupra persoanelor care au anemie poate determina ca cei care mananca carne rosie nu sunt anemici, deci o concluzie "by chance" ar fi ca acesta este cauza. In schimb, acest patern sse repeta si pentru cai care manaca spanac, seminte de dovleac, etc. Deci marind aria de analiza, ajungem la alta concluzie, adica fierul ar fi o cauza, si nu carnea rosie. Si poate nici fierul nu este cauza reala, daca marim analiza. Asta este ceea ce se cheama Statistical significance (Statistical significance - Wikipedia, the free encyclopedia), adica daca te joci cu analize statistice, trebuie sa ai si niste teste pentru a verifica rezultatele (asta tot incerc sa spun fara a reusi sa ma fac inteles de cateva posturi incoace).
Concret ce vreau sa spun in cazul nostru:
O idee ar fi sa vezi daca nu cumva acest Brand Push se aplica si pentru Brandurile care nu fac marketing afiliat, si deci concluzia ca s-ar trage de la marketng afiliat este o consecinta a faptului ca cei care fac marketing afiliat sunt in general branduri.
Hai sa facem un scenariu si sa vedem ce ar insemana asta:
G penalizeaza siteurile de afiliere.
Marketingul afiliat din cate stiu eu, se face in 2 feluri, prin siteuri de afiliere si prin campanii AdWords.
Cand marketingul prin afiliere se va reduce doar la campanii AdWords (lucru dorit de G fara indoiala), brandurile probabil ca se vor retrage si-si vor face campaniile AdWords singure, ca doar au bani, de aia sunt branduri.
Ce vor face firmele "de apartament" care nu au bani sa-si faca propriile campanii? Vor apela la marketingul afiliat unde vor rula campanii pe banii altora (la asa ceva ma refeream cand am spus despre transformarea marketingului afiliat)
Este acesta adevarul? Cu siguranta nu, este doar un scenariu
Este singurul scenariu? Cu siguranta nu, este doar unul din multele posibile care trebuie luate in calcul intr-o analiza statistica
Este un scenariu dorit de Google? Cu siguranta da, castig G 100%
Din pacate, Seth este entry level (multumesc oricum pentru link, apreciez astfel de discutii), articolele si analizele relevante sti bine ca sunt pe bani, se fac pe baza de abonament pe bani grei, si multe dintre ele nu devin publice nici dupa ce devin expirate. Din pacate pentru mine (ma refer aici la faptul ca mi-ar place sa fac acest lucru) SEO este doar un hobby, deci ca orice lucru facut in timpul liber, nu am cum sa fac nici analizele, nici testele necesare.Sper ca il citesti pe seth
Am sa ma opresc aici cu comentariile pe acest subiect, nu vreau sa-ti poluez postul. Ma deranjeaza faptul ca nu-mi dai dreptul sa am opinii, nu am incercat sa impun nimanui parerea mea cu firmele de apartament, dar consider ca am dreptul sa pun propriile etichete si sa am opinii personale pe care sa le pot exprima fara sa fiu blamat pentru ele.
@ filip, da am deviat complet de la subiect, hai sa revenim un pic pe subiect.
Nu conteaza emag vs altex, sau ce face fiecare ca business, ci doar ce fac cu afilierea dpdv seo. Muta te rog ce ai zis pe subiecte separate, si continuam acolo. Un subiect poate fi "firmele de apartament". Altex vs emag nu e cazul inca, am mai discutat deja asta.
Back to topic:
Eu am observat un efect, abia acum, pentru ca din cate observ "se stie" de ceva timp, doar ca nimeni nu vrea sa fie public. De aceea cred acum ca subiectul "seo prin afiliere" este unul important, dar din ce observ nu intereseaza pe nimeni, pana nu ii loveste. Cum afiliatii nu sunt de obicei o agentie de web design, promovare online (seo inclusiv),....... sau nu au site-uri de business pe acele nise, NU ii intereseaza.
Pe cine intereseaza subiectul? Pe mine, si poate pe inca 2-3 persoane. Atat. Cei care realizeaza ca daca vrei sa dezvolti un proiect pt tine sau pt un client, NU MAI ai aceleasi sanse de reusita ca in trecut. Am explicat de ce.
Seo prin afiliere, combinat cu brand push, a dus la aceste pozitii din exemplele mele. DA, brand push este un avantaj google, pt multe brand-uri, nu doar pt cele 2 din exemplele mele. Carrefour apare si el de ex, care online nu este un brand, dar este in top 7 pe "asigurari rca".
Stii ce e ciudat? Daca o sa ai 1 brand si 9 afiliati in top 10? Acum loc 1 lucreaza cu loc 3, loc 6 cu loc 5. Pe nisa asta este un pic mai greu, dar nu imposibil ca 9 rezultate sa lucreze cu al 10-lea. Da, google nu are ce face aicipentru ca marketplace tot un fel de afiliere este. Daca 9 brands vand asigurari pt acelasi broker? E doar un ex foarte posibil . Nu poti penaliza 9 brands pt marketplace, asa ca tu user, o sa ai posibilitatea sa cumperi de la 1 singur "vanzator", aranjat frumos in 10 vitrine. Vb de nisa (categorie) "generala", nu de "produs", sper sa nu confundati. Si mai e ceva ciudat. Nu exista exemplu similar pe .com, deci cum poate Google sa inteleaga ce avem noi aici!
Doar ca momentan cele 2 au platforme de afiliere separate, parerea mea fiind ca SEO este unul din motivele de baza pt aceasta decizie.
Combinarea celor 2 duce la pozitii de top 3 pt brands ONLY.
G penalizeaza cand vrea site-urile e afiliere, iar cum site-urile de afiliere sunt in marea majoritate site-uri create pt afiliere, penalizarea nu deranjeaza pe nimeni. Apar site-uri noi, mai multe linkuri, mai puternic magazinul
Daca comparam cu America, unde cum am mai spus de zeci de ori, Brandurile NU AU afiliere inhouse, pentru afiliere folosesc platforme specializate, atunci NU ne putem astepta de la Google, sa inteleaga ce zicem noi aici. Deci NU cred ca o sa se schimbe ceva.
Off: Seth e unul din blogurile care le citesc si intamplator articolul cu "small is the new big" avea relevanta la "firmele de apartament", cu care DA, nu sunt de acord cu tine. Dar cum subiectul nu are legatura cu topicul, vb pe alt topic.
Ultima modificare făcută de Tom; 10th March 2013 la 15:23.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Nu stiu daca aici se incadreaza cel mai bine stirea:
eMag preia 90% din Conversion
“eMag investește în zona de performance marketing prin această mutare. eMag va avea 90% din compania Conversion Marketing, iar Marius Pahomi 10%. Nu a fost o tranzacție care a implicat cash sau alte asemenea lucruri. Noi am adus în companie tehnologia, dintre care cea mai importantă este cea din spatele rețelei noastre de afiliere ProfitShare”,
De aici: eMag preia 90% din Conversion « Orlando
Cred ca merge mai bine pt topicul 2parale, sau poti sa deschizi altul nou. Emag devine principalul concurent 2parale
--- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")
Ca o concluzie:
Seo prin afiliere este real. Multi stiu, dar se pare ca nimeni nu vrea sa spuna, sau sa se discute despre asta. Eu am observat dintr-o gresela, asa ca am considerat ca trebuie spus, pt ca nu este ok, din punctul meu de vedere. Dupa ce am postat, am aflat ca destui de multi stiau asta, dar e mai bine sa nu se discute.
Afiliatii sunt "impingatoare" pentru magazine. Cei care stiu asta, fac eforturi sa nu trimita linkuri, dar se pare ca google le calculeaza oricum.
Iar cum afiliati apar tot timpul, brandul (magazinul) creste.
Solutii: Nu le cauta nimeni, asa ca nu au importanta!
Brands push, sau cum o sa-i zica baietii de la Google, este la fel de real. Ei zic ca urmeaza anul asta, dar eu cred ca pe ro e deja activ. Iar daca nu e, e si mai problematic.
Exista in Romania minim 10 magazine care pot fi considerate brand. Implicit mai devreme sau mai tarziu, top 10 este doar pt ei.
E posibil ca si site-urile de anunturi sa intre la brands, si in categoria ecommerce. Producatorii dupa mine sunt brands by default, dar cautarile lor sunt "produs"+producator, ca avantaj, care oricum il au deja.
Comparatoarele nu ar trebui sa apara, ele normal apar pe "cuvant" + pret.
Ziarele nu au ce cauta, decat la partea lor de "news".
Magazinele mici, si firmele ce ofera servicii incluse in magazine (vezi asigurari), trebuie sa se concentreze pe "long tail". Daca nu reusesc sa aduca trafic, mai au 2 variante: adowords sau(si) afiliere.
Faptul ca Google incearca in acest fel sa scape de low quality sites, este ok, dar practic ofera magazinelor mari un mare avantaj pe nisele lor, si le lasa sa concureze intre ele, atat in top 10 cat si in adwords. Restul nu mai conteaza.
Au mai incercat asta in trecut, dar nu le-a iesit. Acum oferind un avantaj la brands, cu siguranta sansele sa scape de "low quality merchants" .
Pentru cei care ofera servicii seo, raman anumite nise, unde magazinele (brands) nu pot intra.
Pentru magazinele mici cu nise comune cu brands, vin vremuri grele (erau oricum).
Daca vrei sa mai intrii pe online pe nise unde sunt deja brands, ai nevoie de rabdare multa, bugete mari, si strategie pe termen lung.
Ultima modificare făcută de Tom; 15th March 2013 la 03:17.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)