Salut,
Am o curiozitate și aș vrea să știu, voi cum ați proceda dacă ați avea un buget de 1500 - 2000 Euro lunar pentru promovarea unei platforme web (magazin online)?
Salut,
Am o curiozitate și aș vrea să știu, voi cum ați proceda dacă ați avea un buget de 1500 - 2000 Euro lunar pentru promovarea unei platforme web (magazin online)?
M-as documenta sau as plati pe cineva care se pricepe, nu m-as apuca sa fac teste SEO pe magazin online live.
Sfatul meu e sa platesti un profesionist macar pentru un audit initial.
Retired
Daca este vorba numai de promovare (fara optimizare) eu as alege 50% adwords si 50% social media.
Daca ai spus ca e doar pentru promovare, si nici nu ai o experienta mare aici, cea mai buna metoda este sa folosesti canalele de promovare platita. (gen adwords, facebook) Dar desigur, ai nevoie sa investesti si in design, in usability si asa mai departe.
Ca și precizare, știu foarte bine să fac site-uri de la 0, știu să lucrez în majoritatea platformelor web, pot să zic că știu și SEO destul de mult ( majoritatea site-urilor mele sunt pe primele pagini în google după 3 - 4 cuvinte cheie ). Pe mine mă interesează părerea voastră nu legat de SEO ci de promovarea eficientă a unui magazin online. Ce părere aveți despre promovarea plătită pe Facebook? Din experiența mea în Social Media, am dedus că sunt site-uri ce merită promovate pe Facebook și aduc rezultate, dar sunt site-uri care oricât investești în Social Media în afară de like-uri și share-uri nu reușești nimic, nici măcar investiția nu o scoți.
Voi ați avut rezultate notabile în Social Media?
Google + ? LinkedIn? Twitter ?
Cum promovați voi magazinul vostru online? Aveți rezultate?
Dupa experienta personala:
In Romania Twitter nu-ti va oferi prea mult. LinkedIn poate sa fie o ideea buna, dar depinde destul de mult de nisa, ce anume vinzi. Cat despre Google+, promovarea acolo are beneficii SEO, linkurile transmitand linkuice.
Dupa experienta mea merita investit intr-un (sau mai multe) comparator de preturi. ROI-ul este mai mare ca la Google ads, sau Facebook/Google, etc. Pe FB poate ca dau click, dar din curiozitate. In cazul in care cineva cauta pe un comparator de preturi, acel utilizator deja doreste sa cumpere. Asadar eu as alege sa investesc acolo. FB, si celelalte metode le-as folosi numai ca brand-ul magazinului sa aiba un "exposure" cat mai mare. Cum ai zis si tu, in afara de like si share nu reusesti nimic, insa pe termen lung, brandul tau va fi bine cunoscut.
twitter merge f ok, dar pe engleza
linkedin este f scump
facebook - merge dar depinde de nisa
dar din nou, nu exista UN raspuns la intrebarea ta: depinde de nisa si audienta magazinului tau
+ ca marketing inseamna:
testare, testare si apoi testare
Prima luna: 500-1000 euro in adwords si atat. Daca nisa nu are competitie mare, ar trebui sa-ti ajunga pentru 10.000 vizite sau mai mult.
La sfarsitul lunii ai cateva date esentiale. Cost de achizitie, conversii, etc.
Dupa prima luna, poti sa stabilesti o strategie. E profitabil adwords? E profitabila afacerea? Pot creste rata de conversie? etc.
Ulterior incepi o strategie de promovare online, unde cele mai importante metode sunt:
- seo
- afiliere
- adwords
Astea sunt servicii lunare, pe termen nelimitat, asa ca trebuie sa incluzi costurile in buget. Cand incepi cu promovarea, de obicei trebuie sa refaci magazinul si sa adaugi content, feeds, landing pages, etc. Deci alte costuri si aici.
Daca nisa genereaza conversii pe FB (testezi si acolo 1 luna macar) poti investi si in promovarea cu FB. FB e o enigma fara teste, sunt nise ok si niste "praf". Indiferent de tipul de nisa, pe FB este alta lume.
Cam atat pentru primele luni. Dupa, treci la nivel avansat. Remarketing, email marketing, etc.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)