9th October 2012, 14:26
#1
1 out of 1 members found this post helpful.
Optimizarea onpage
Seo on-page ajuta pe long tail, dar doar daca paginile interioare cu care concurez, NU au linkuri catre ele. In momentul in care paginile interne (long tail) au linkuri, valoare seo-onpage nu mai conteaza!
Pe o nisa destul de competitiva (web design), unde am schimbat 70% din content (prin schimbarea design-ului, prin adaugarea a zeci de poze si content nou), site-ul cade cateva pozitii, si imediat (1 zi) isi revine in pozitia initiala, unde sta de ani de zile. Tot contentul adaugat, si implicit cel eliminat, nu este optimizat onpage, pentru ca NU conteaza. Pozele si contentul nu sunt optimizate, doar h-urile au ramas la fel.
Cand nisa implica sute sau mii de linkuri, onpage nu mai conteaza.
Conteaza foarte mult daca vrei sa rankezi pe long tail, mai ales nise slabe " consiliere psihologica geogiu-bai" sau " anvelope iarna michelin second hand", unde logic nu exista competitie decat pe CONTENT, si nu pe linkuri. Daca oricare din acele pagini, primeste 1-2 linkuri "naturale", atunci ONPAGE nu mai conteaza!
Cand ai site cu zeci de mii de articole, sau produse, DA, onpage e baza! Cand ai site nou, DA, on-page e baza. Dar atat! Cand ajungi la "bataie", linkurile sunt cele care conteaza, seo-onpage nu mai are nici o legatura.[COLOR="Silver"]
--- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")
Oftopic: Eu zic ca e vremea pentru o intalnire, sunt atat de multe de discutat, incat e necesara o intalnire, cu cei care au ceva de spus! Propun sa ne vedem intr-un weekend la munte si sa avem 2 zile de discutii importante.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
10th October 2012, 16:08
#2
4 out of 4 members found this post helpful.
Optimizarea onpage
Postat în original de
Tom
Seo on-page ajuta pe long tail, dar
doar daca paginile interioare cu care concurez,
NU au linkuri catre ele. In momentul in care paginile interne (long tail) au linkuri, valoare
seo-onpage nu mai conteaza!
In mod normal ti-as fi dat dreptate, dar o experienta recenta mi-a reconfirmat puterea optimizarii on-page in ceea ce priveste cresterea relevantei paginii pentru cuvintele-cheie vizate (si vorbesc de un middle tail, nici macar long tail).
Acestea sunt datele de la care plecam cu optimizarea pentru un keyword compus din 2 cuvinte, cu destul de mult potential de trafic si cu o surprinzatoare rata de conversie:
Google: .com
Keyword: 74,000 exact match monthly searches, 2-word phrase
Keyword type: non-brand, "money-maker"
Competition: medium to high
Conversion rate: high
Site: brand, high authority
Page targeting keyword: product page (3rd tier in site architecture), high authority, links from ~200 domains
Targeted keyword anchor text (exact match): ~5%
Branded keyword anchor text (product name, exact match): ~10%
Vreme de cateva luni i-am adus link-uri optimizate (exact match keyword, phrase match) ca sa balansez profilul de link-uri existent. S-a mentinut pe prima pagina in Google.com cu un Google dance pe pozitiile 8-9.
In urma cu 3 luni am facut modificari on-page care vizau o mai buna amplasare a keyword-ului exact match in title tag si body copy (textele din pagina de descriere a produsului).
Imediat s-a dus direct pe pozitia #1 si ramane acolo de 3 luni incoace, fara Google dance. M-am oprit din a ii mai aduce link-uri, deoarece nu vroiam sa stric echilibrul paginii in vreun fel.
Studiu de caz concret. Nu stiu altii cum sunt in aceasta privinta, dar pe mine m-a pus pe ganduri. Singura explicatie este ca am crescut relevanta paginii pentru acel keyword, folosindu-ma de body copy si nu (neaparat) de anchor texte.
Ultima modificare făcută de Cristina Andrei; 10th October 2012 la 16:13.