Pagina 1 din 5 123 ... UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 43

Subiect: Head of SEO pentru companie internationala: Ask me anything.

  1. #1
    Avatarul lui openyourmind
    openyourmind este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    24th March 2013
    Posturi
    22
    Putere Rep
    0


    6 out of 6 members found this post helpful.

    Question Head of SEO pentru companie internationala: Ask me anything.

    Dupa cum spune si titlul, acesta este un AMA similar cu cele de pe reddit. Voi incerca sa raspund tuturor intrebarilor pe care le aveti legate de SEO, LinkBuilding, viitorul SEO si alte problematici ale industriei in momentul de fata.

    Cine sunt: Lucrez in domeniu de prin 2010, am inceput sa invat singur, cu propriile site-uri si apoi, usor, am prins drag de aceasta "meserie" care inglobeaza cunostiinte variate din multe alte domenii: Programare, User Experience, Design, Conversion Rate Optimization etc.

    De 3 ani am inceput sa lucrez ca SEO executive la o companie internationala ce se ocupa cu sectorul de online gambling. De 1 an sunt head of SEO si conduc o echipa de 10 oameni. Sediul companiei este in Malta. Site-urile noastre produc venit pe model afiliat, mai precis CPA (cost-per-action), noi directionand traficul catre operatorii de poker sau casino online. Avem in portofoliu peste 15 site-uri mari (30,000+ pagini) in 16 limbi.

    De ce e importanta nisa? Raspunsul este destul de simplu: Alaturi de alte niste extrem de competitive (pharma, imprumuturi, jocuri online) sectorul de online gambling este unul dintre cele mai grele pentru cei care fac optimizare. Astfel, aici am capatat foarte multa experienta privind: Excluderea site-urilor din penalizari manuale si de algoritm, link-building curat (google este mereu cu ochii pe domeniul asta), optimizari tehnice, verticale noi si management de timp si bugete pentru proiecte medii si mari.

    Pentru cine este interesat sa stie mai multe despre sectorul asta, va raspund cu drag. Altfel, voi raspunde in limita timpului la orice intrebare legata de meseria mea, SEO in general si alte lucruri specifice, cum am amintit si in inceputul postarii. Nu pretind ca le stiu pe toate, in meseria asta inveti constant deci nu luati de-a gata tot ce zic. Voi incerca doar sa impartasesc din experientele mele, comunitatii SEOPedia.

    Astept intrebarile voastre.

  2. #2
    Avatarul lui felix
    felix este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    30th November 2010
    Locaţie
    Dubai
    Vârstă
    43
    Posturi
    1.198
    Putere Rep
    28


    Implicit

    Salut, casino online si pentru mobile?

  3. #3
    Avatarul lui openyourmind
    openyourmind este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    24th March 2013
    Posturi
    22
    Putere Rep
    0


    Implicit

    Citat Postat în original de felix Vezi Post
    Salut, casino online si pentru mobile?
    Salut, felix.

    Da, operatorii pe care ii promovam au camere optimizate si/sau aplicatii pentru mobil. Si traficul nostru tinde spre 50% trafic de pe dispozitive mobile.

  4. #4
    Avatarul lui CalinB
    CalinB este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    8
    Data înscrierii
    20th January 2014
    Posturi
    266
    Putere Rep
    8


    1 out of 1 members found this post helpful.

    Implicit

    1. O structura deficitara a site-ului + o optimizare incompleta a site-ului poate fi substituita de o campanie puternica de link building?

  5. #5
    Avatarul lui doro
    doro este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    25
    Data înscrierii
    8th September 2007
    Locaţie
    Berlin / Bucharest
    Posturi
    981
    Putere Rep
    25


    Implicit

    Salutare și mulțumim pentru AMA! Cum s-a schimbat/a evoluat jobul tău în ultimii 3 ani?
    Tea lover at d'Oro Tea

  6. #6
    Avatarul lui openyourmind
    openyourmind este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    24th March 2013
    Posturi
    22
    Putere Rep
    0


    4 out of 4 members found this post helpful.

    Implicit

    Citat Postat în original de CalinB Vezi Post
    1. O structura deficitara a site-ului + o optimizare incompleta a site-ului poate fi substituita de o campanie puternica de link building?
    Salut, Calin. Raspunsul cel mai simplu la intrebarea ta ar fi: Nu! O companie puternica de link building nu poate inlocui optimizarea onsite (tehnica sau de alta natura). Din experienta mea am observat ca ceea ce numim in industrie "link juice" functioneaza destul de similar cu robotii de crawl ai motoarelor de cautare. Astfel, cand Google urmareste un backlink catre site-ul tau si nimereste pe o pagina neoptimizata sau in spatele caruia structura este deficitara, beneficiile pe care ti le aduce acel backlink sunt drastic slabite.

    Ca sa intelegem mai bine de ce se intampla acest lucru si de ce o fraza in oglinda ar putea fi adevarata (o campanie puternica de structurare si optimizare on page poate substitui o campanie slaba sau inexistenta de link building) trebuie sa privim lucrurile precum un crawler. Cum aceste crawlere sunt departe de a avea capacitatiile de observare si clasificare ale unei persoane reale, ele trebuiesc hranite cu lingurita (spoon feeding) pentru ca mesajul pe care il primesc sa fie cat mai puternic si clar. In acest sens iti recomand Fetch & Render de la Google: https://support.google.com/webmaster.../6066468?hl=en

    Recomandarea mea este sa pornesti de la fundatie in sus si sa iei in considerare orice tip de optimizare externa abia dupa ce website-ul este in procent de 90% optimizat on page si structural. Beneficiile de care te vei putea bucura in viitor merita efortul depus. Nu in cele din urma trebuie amintit ca problemele on-page tind sa se dezvolte impreuna cu site-ul tau. Astfel cele 5 pagini carora nu le-ai dat atentie astazi pot deveni maine 500 de pagini, cu roluri si scopuri diferite care atarna de gatul site-ului.

    Citat Postat în original de doro Vezi Post
    Salutare și mulțumim pentru AMA! Cum s-a schimbat/a evoluat jobul tău în ultimii 3 ani?
    Salut, doro. Dat fiind ca industria in care lucrez este foarte volatila pot spune ca am parte de provocari noi aproape in fiecare zi. Altfel, eu am intrat in industrie la putin timp dupa Poker Black Friday (https://en.wikipedia.org/wiki/United..._v._Scheinberg) ziua in care pokerul online a fost interzis in SUA. Aceasta a fost o mare lovitura pentru site-urile afiliate care, dupa cum iti poti imagina, aveau in mare masura trafic din Statele Unite. De atunci accentul a fost pus in mare parte pe pietele locale si eu ca si SEO am fost pus in fata provocarii de a crea strategii de promovare pentru piete in care limba vorbita nu-mi este deloc familiara.

    In al doilea rand, spre deosebire de nisa de casino unde trendul este stabil, pokerul este pe o panta descendenta de popularitate. S-au facut numeroase studii, unele chiar de catre compania unde lucrez, si s-a ajuns la mai multe cauze ale acestei scaderi de interes pentru potentialii noi inregistrati. Asta ne duce in postura in care, impreuna cu echipa de marketing, trebuie sa cream verticale noi de piata. Dupa cum iti poti imagina, fiecare nisa sau sub-nisa vine cu noi competitori si noi provocari.

    Un exemplu recent: De curand am intrat in nisa Fantasy Sports, un segment care a crescut impresionant in ultimii ani si care prinde tot mai mult avant. https://en.wikipedia.org/wiki/Fantasy_sport

  7. #7
    Avatarul lui Cristi U
    Cristi U este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    26th January 2008
    Locaţie
    Oradea
    Vârstă
    29
    Posturi
    3.171
    Putere Rep
    37


    Implicit

    Ne-ai putea spune ceva despre bugetele cu care lucrezi pentru campaniile SEO? Despre ce sume vorbim?
    Mai dau cate-un sfat juridic aici, uneori chiar despre online. Nu-l rata! :) Vezi și sfaturi de nutritie.

  8. #8
    Avatarul lui Ovidescu
    Ovidescu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    14
    Data înscrierii
    28th April 2013
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    191
    Putere Rep
    14


    Implicit

    Salut,

    Astfel, aici am capatat foarte multa experienta privind: Excluderea site-urilor din penalizari manuale si de algoritm, link-building curat (google este mereu cu ochii pe domeniul asta)
    Cum definesti "link-building curat", mai ales in cazul poker sau casino online? Unde tragi linia intre curat/murdar si ce tip de linkuri (strategii linkbuilding) recomanzi pentru nise competitive?
    Stiri din domeniul tehnologiei, evaluari de produse si sfaturi IT&C.

  9. #9
    Avatarul lui Dragos Nicu
    Dragos Nicu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    20th January 2008
    Locaţie
    Sibiu, RO
    Posturi
    2.011
    Putere Rep
    28


    Implicit

    Citat Postat în original de Cristi Ursut Vezi Post
    Ne-ai putea spune ceva despre bugetele cu care lucrezi pentru campaniile SEO? Despre ce sume vorbim?
    Probabil ca XX,XXX EUR daca a spus medii/mari, insa ce vreau eu sa te intreb oarecum related la ce a intrebat Cristi, duce spre "De 1 an sunt head of SEO si conduc o echipa de 10 oameni" si anume, cum gestionezi echipa?
    Sa reduc din complexitatea eventualului raspuns, mai exact ce fac membrii echipei si tu pentru ei/proiect?

    Ex: Avem un om care face research pentru competitie, unul pentru keywords, unul contacteaza potentiali colaboratori, unul analizeaza onpage si trendurile Google etc.

    Mai exact, ce face o echipa SEO formata din 11 oameni intr-o companie internationala?
    Mersi.
    Mai poti afla una alta in materie de software pe Softview.ro

  10. #10
    Avatarul lui openyourmind
    openyourmind este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    24th March 2013
    Posturi
    22
    Putere Rep
    0


    10 out of 10 members found this post helpful.

    Implicit

    Citat Postat în original de Cristi Ursut Vezi Post
    Ne-ai putea spune ceva despre bugetele cu care lucrezi pentru campaniile SEO? Despre ce sume vorbim?
    Bugetele sunt in principal directionate catre campaniile de link building deoarece restul resurselor sunt disponibile in-house. Avem sase asa numiti "website promoteri" al caror job este sa caute zilnic oportunitati unde am putea sponsoriza continut sau unde am putea face guest posting (este o comunicare constanta intre mine si ei vis-a-vis de calitatea site-urilor pe care le gasesc). Bugetele lor sunt in jur de 3000 EUR pe luna pentru fiecare limba cu care lucram, doar pentru achizitia de spatiu de articol pe anumite platforme si site-uri. Dupa ce au strans un anumit numar de propuneri si au negociat pretul unei postari sponsorizate cu webmasterii, luam toate potentialele oportunitati, vedem cum se integreaza in strategia de promovare (ex: ce subiect de articol intra bine pe ce site-uri si ce link am putea introduce in el astfel incat sa ajute pagina X care are nevoie de un boost).

    Daca ar fi sa trag o linie, as spune ca strict pe campaniile de link building se cheltuie in jur de 40.000 de euro lunar, exceptand salariile celor care lucreaza in prima linie si a altor lucruri adiacente SEO de genul abonamente la tool-uri de analiza s.a.m.d.

    Citat Postat în original de Ovidescu Vezi Post
    Cum definesti "link-building curat", mai ales in cazul poker sau casino online? Unde tragi linia intre curat/murdar si ce tip de linkuri (strategii linkbuilding) recomanzi pentru nise competitive?
    Salut. In nisa in care lucrez (dupa ce am tras cu greu trei site-uri afara din penalizari manuale) curat inseamna ca atunci cand evaluezi un potential link sa poti sa te pui in pielea unui reviewer de la Google si sa te intrebi "daca cineva ar vedea linkul asta, ar crede ca este cumparat sau nu?". Pentru noi cea mai dificila propunere este crearea de linkuri catre paginile care ne intereseaza cu adevarat. La fel ca majoritatea site-urilor mari, producem foarte mult continut de stiri (este o echipa destul de mare aici dedicata scrisului de articole), dar banii vin, din pacate, din vizitele pe alte pagini. Avem asa numite pagini de conversie (vreo 10 la numar) unde sunt listati toti operatorii cu care lucram. Acolo sunt clickurile care ne intereseaza. Intrebarea este in felul urmator "cine ar putea sa dea un link natural unor pagini cu continut static, care listeaza niste operatori de poker sau casino" si raspunsul este clar: foarte putina lume.

    Ne tinem departe de tot ce ar putea mirosi a manipulare de algoritm: inscrieri in directoare, backlinkuri in sidebar sau in footer, directoare de articole etc.

    Un ultimu lucru legate de linkbuilding curat: MajesticSEO (si cred ca si alte tooluri fac asta) are o analiza destul de pertinenta atunci cand verifici un site si iti arata chiar si topicalitatea nisei din care face parte domeniul. Astfel daca site-ul pe care il avem in vedere pentru a cumpara spatiu de articol vorbeste in general despre turism si backlinkurile pe care site-ul le are sunt de pe alte site-uri de turism atunci si noi vom promova cu grija un articol despre turism si vom avea in vedere sa includem linkul astfel incat sa aiba legatura cu turismul intr-o oarecare masura, chiar daca gandul nostru este la poker.

    Pentru nisele competitive si foarte competitive ai doar doua optiuni din punctul meu de vedere:

    O strategie pe termen lung care implica disponibilitate crescuta la efort financiar si necesita o buna bucata a timpului tau si o analiza foarte pertinenta a competitiei - beneficii crescute si pe o durata mai lunga de timp. Aici as include doar top-quality link building si anume doar investitii in spatii de postare sponsorizate pe site-uri cat se poate de mari: (apropos, daca va tine buzunarul mai toate ziarele mari ofera aceasta posibilitate si beneficiile sunt imense. de la huffingtonpost pana la hotnews.ro, toate permit continut sponsorizat si este lesne de inteles ca autoritatea unor astfel de ziare este precum mierea pentru urs, in SEO).

    De retinut formula pe care eu o numesc 10-5-1. Ce inseamna ea: Dintr-un batch de 16 linkuri create 10 ar trebui sa aiba ancore generice sau pe URL (read more, click here, www.siteultau.ro), 5 ar trebui sa fie long tail sau LSI (unde gasesc cele mai bune avelope / care sunt cele mai bune cauciucuri) si doar unul ar trebui sa fie exact match anchor (anvelope, anvelope online, anvelope de vara). De prefera ca ultimul, exact match, sa fie pozitionat pe un domeniu cu autoritate crescuta.

    O strategie pe termen scurt, ceea ce am vazut numit ca Churn & Burn: Achizitionezi cateva domenii expirate cu ceva autoritate si vechime si incepi vechile tehnici de cumparat pachete SEO de pe BlackHatWorld cuplate cu niste automatizari de continut (KontentMachine) si de linkbuilding (GSA SER), apoi redirectionezi, domini nisa pentru una-doua saptamani, intri in penalizare, stergi site-urile si o iei de la capat. Un studiu de caz despre metoda asta gasesti aici: [UPDATE 4] How To Build & Rank A Spam Site That Beats Penguin 3.0

    Citat Postat în original de Dragos Nicu Vezi Post
    Probabil ca XX,XXX EUR daca a spus medii/mari, insa ce vreau eu sa te intreb oarecum related la ce a intrebat Cristi, duce spre "De 1 an sunt head of SEO si conduc o echipa de 10 oameni" si anume, cum gestionezi echipa?
    Sa reduc din complexitatea eventualului raspuns, mai exact ce fac membrii echipei si tu pentru ei/proiect?

    Ex: Avem un om care face research pentru competitie, unul pentru keywords, unul contacteaza potentiali colaboratori, unul analizeaza onpage si trendurile Google etc.

    Mai exact, ce face o echipa SEO formata din 11 oameni intr-o companie internationala?
    Mersi.
    Salut. Cum ar spune un clasic "problema este complexa si are multe aspecte". Cand m-am referit la cei 10 nu am luat in calcul persoanele care promoveaza site-ul, "link builderii". Cei 10 SEO au sub tutela cate doua / trei proiecte - in speta un domeniu al unuia dintre site-urile mari si unul-doua proiecte mai mici pe care trebuie sa le creasca. Asta implica orice de la keyword research, optimizari on-page pana la discutii cu freelanceri si rezolvari de tichete cu echipa de developeri. Nu ne incurcam oalele, adica nu se intercaleaza taskuri intre proiecte pentru ca e mult mai benefic ca cineva sa se simta stapan pe ograda sa de la cap la coada. Evident, exista situatii cand trebuie preluate taskuri intre proiecte, dar ele sunt rare si avem destule protocoale care sa usureze orice fel de tranzitie sau schimb intre cineva care azi lucra cu mere si astazi are in fata pere.

    Rolul meu a trecut cu timpul inspre partea de project management si consultanta mai mult decat abordarea directa, hands-on a lucrurilor. Se intampla totusi destul de des sa lucrez cot la cot cu toti ceilalti pe diferite task-uri care nu suporta amanare, dar incerc sa imi asum mai mult rolul de arbitru decat de jucator, fiindca fiecare dintre ei este foarte bun pe ceea ce face si suntem in general pe aceeasi unda si avand aceeasi viziune despre cum ar trebui sa fie lucrurile din punct de vedere tehnic si tactic.
    Ultima modificare făcută de openyourmind; 11th December 2015 la 12:29.

Pagina 1 din 5 123 ... UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 7
    Ultimul Post: 26th May 2015, 23:32
  2. Afiliere internationala
    De Petre în forumul Affiliate Marketing
    Răspunsuri: 15
    Ultimul Post: 22nd August 2013, 21:22
  3. Răspunsuri: 9
    Ultimul Post: 17th November 2010, 19:15
  4. Optimizare <head> ?
    De Prometeu în forumul Google
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 25th March 2009, 23:14
  5. Developer pentru cea mai mare companie de IT din lume
    De catalyst în forumul Servicii web / Jobs
    Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 8th February 2007, 17:14

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •