Rezultate 1 la 7 din 7

Subiect: Feed-back dupa inaugurarea magazinului virtual

  1. #1
    Avatarul lui Seo_clean
    Seo_clean este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    30
    Data înscrierii
    7th May 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    61
    Posturi
    167
    Putere Rep
    30


    Implicit Feed-back dupa inaugurarea magazinului virtual

    Dupa construirea magazinului virtual proprietarul incepe treaba. M-ar interesa acest feed-back: care sunt problemele (nemultumirile) cele mai mari ale proprietarului de magazin virtual (nu neaparat legate de soft ci piata, clienti, profitabilitate)acelea care il fac sa spuna : daca ar mai fi sa ma apuc de e-commerce m-as gindi de 2 ori inainte !
    Merci mult !
    Entrepreneurship & business research
    Daca arata ca o ratza, se misca si macane ca o ratza, atunci sigur este o ratza.

  2. #2
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    42
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    42


    Implicit

    Citat Postat în original de Seo_clean Vezi Post
    Dupa construirea magazinului virtual proprietarul incepe treaba. M-ar interesa acest feed-back: care sunt problemele (nemultumirile) cele mai mari ale proprietarului de magazin virtual (nu neaparat legate de soft ci piata, clienti, profitabilitate)acelea care il fac sa spuna : daca ar mai fi sa ma apuc de e-commerce m-as gindi de 2 ori inainte !
    Merci mult !
    Problema mea cea mai mare atat premergator lansarii magazinului cat si dupa a fost cu:
    1 - Furnizorii. Este greu sa ii gasesti in primul rand. Toate site-urile gen catalog de afaceri in care se presupune ca ar trebui sa gasesti importatori, distribuitori, etc, sunt DEGEABA. Ba mai mult decat atat, chiar incurca, iesind de cele mai multe ori in fata pe google, ascunzand mai la capatul listei de cautari adevaratele rezultate de care ai nevoie.

    Este si mai greu, fiind mic si la inceput, sa ii convingi sa iti acorde un mic discount care sa te ajute la inceput de drum. Este de asemenea greu sa concurezi cu clientii lor mai vechi, care deja cumpara mult mai multa marfa, au "o alta intrare" la furnizor.

    2 - Pozitionarea in piata. Eu cel putin, am mizat pe Google in primul rand, neavand un buget de lansare foarte generos, care sa imi permita si stoc de marfa, si reclama agresiva outdoor + internet + tv sau radio. Si am mizat pe Google si pe SEO. In scurt timp pot spune am ajuns numarul unu pe keywordul principal, fapt care clar se traduce prin multi vizitatori si evident prin clienti mai multi. Evident, daca reusesti sa iti acorzi un buget serios de reclama pentru inceput astfel incat sa castigi o expunere publica generoasa, "viata de inceput" a unui magazin online este mai... frumoasa.

    3 - Livrarea. In functie de metodele de livrare stabilite si implementate ai si aici diferite probleme. Daca livrezi prin Posta, in 98% din cazuri coletele vor intarzia. Daca nu ai o evidenta clara cu ce si unde ai trimis si de unde trebuie sa iti vina bani sau retururi, este foarte nasol. Aici te ajuta mult de tot softul pe care ai magazinul, cel putin in cazul meu, softul face cat 10 angajati si il apreciez foarte mult. Avantajul postei e ca este ieftin in comparatie cu celelalte metode. Daca optezi pentru curier rapid, aici marele dezavantaj este costul destul de ridicat al livrarii. In cazul in care curierul trebuie sa iti aduca si banii pe colet (plata ramburs la curier) creste inca o data pretul, pentru ca vei fi taxat si pentru aceasta operatiune.

    De clienti nu ma pot plange. In general sunt ok, nu genereaza probleme atat de dificile incat sa nu poata fi rezolvate usor. Aproape ca nu le pot gasi vreo problema...

    Profitabilitatea... Aici evident, profitabilitatea rezulta din adaosul pe care il practici in primul rand. Fiind la inceput ai si un avantaj si un dezavantaj. Avantajul major este acela ca fiind o companie mica, la inceput de drum, ai un impozit mai mic de dat la stat, acest fapt permitandu-ti sa ai un adaos mare si totusi sa iesi cu preturi mici, de multe ori chiar mai mici decat alte magazine mari, care fiind firme mari au si impozite mai mari, de unde rezulta ca trebuie ori sa negocieze la sange preturile la furnizori ori sa salte preturile lui pe site.

    Nu stiu, sunt multe de discutat pe aceasta tema, astea sunt doar cateva cuvinte care mi-au venit acum repede in minte. Sper sa iti fie de folos... Si ca o concluzie, da, m-as apuca din nou de e-commerce daca ar fi sa aleg, evident in acelasi domeniu pentru ca este frumos si iti ofera multe alte satisfactii in afara de cele materiale.

  3. #3
    Avatarul lui bogdan985
    bogdan985 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    21st November 2006
    Posturi
    224
    Putere Rep
    37


    Implicit

    Citat Postat în original de toto Vezi Post

    3 - Livrarea. In functie de metodele de livrare stabilite si implementate ai si aici diferite probleme. Daca livrezi prin Posta, in 98% din cazuri coletele vor intarzia. Daca nu ai o evidenta clara cu ce si unde ai trimis si de unde trebuie sa iti vina bani sau retururi, este foarte nasol. Aici te ajuta mult de tot softul pe care ai magazinul, cel putin in cazul meu, softul face cat 10 angajati si il apreciez foarte mult. Avantajul postei e ca este ieftin in comparatie cu celelalte metode. Daca optezi pentru curier rapid, aici marele dezavantaj este costul destul de ridicat al livrarii. In cazul in care curierul trebuie sa iti aduca si banii pe colet (plata ramburs la curier) creste inca o data pretul, pentru ca vei fi taxat si pentru aceasta operatiune.
    Mie mi se par in Ro foarte mari preturile de curierat. Iar Posta e bataie de joc. Ar putea sa ne spuna cei care au/ au avut magazine online care e serviciul de curierat cel mai ok (calitate, pret)?

    Poti sa ne spui pe ce soft ai avut magazinul?

  4. #4
    Avatarul lui Toto
    Toto este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    42
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    1.905
    Putere Rep
    42


    Implicit

    Citat Postat în original de bogdan985 Vezi Post
    Poti sa ne spui pe ce soft ai avut magazinul?
    Magazinul inca il mai am, si este pe o platforma e-commerce dezvoltata de noi in perioada ianuarie-mai 2006 si folosita fara probleme din mai pana acum.

    Referitor la curierat, eu lucrez cu Fan-ul ... Nu pot spune ca sunt cei mai buni... insa nici nu ma pot plange prea mult. Cred ca sunt unde va pe la mijloc si este mult loc de mai bine.

  5. #5
    Avatarul lui consulting
    consulting este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    15th July 2007
    Vârstă
    43
    Posturi
    27
    Putere Rep
    29


    Implicit

    Citat Postat în original de toto Vezi Post
    Daca nu ai o evidenta clara cu ce si unde ai trimis si de unde trebuie sa iti vina bani sau retururi, este foarte nasol. Aici te ajuta mult de tot softul pe care ai magazinul, cel putin in cazul meu, softul face cat 10 angajati si il apreciez foarte mult.
    Da, este f. important! Puteti recomanda un soft OS care face treaba asta ? In plus eu am Zencart. Ce parere aveti de el ?

  6. #6
    Avatarul lui Edgar
    Edgar este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    13th January 2007
    Posturi
    6
    Putere Rep
    0


    Implicit Apar si alte probleme...

    Daca presupunem ca avem o lista cu toti furizorii si 0 probleme cu interfata si internetul, tot vor mai aparea si alte probleme:
    - returnarea produselor de catre clienti pe diferite motive - destul de frecvent intalnita, ridica cele mai mari costuri, mai ales daca produsul devine nevandabil... si motivele pot fi din cele mai variate: am crezut ca e mai mic, nu e cum am citit pe net, e facut in alta tara decat credeam, nu se potriveste, nu imi place... etc (50-60% din furnizori nu accepta stornari)
    -stocul care se formeaza apare datorita faptului ca exista un procent de 3-5% as spune eu din clienti care nu vin sa isi ridice produsele, fie pentru ca nu au timp fie din alte diferite motive
    -probleme de plata a marfii de la furnizori - daca se plateste cash trebuie sa gestioneze soferul un buget anume existent ceea ce nu e tocmai bine, daca se face plata prin transfer bancar, cineva va scrie si face drumuri regulat la banca si iarasi apare o intarziere la depozite
    -banii de rulaj - indiferent de suma de bani care exista pentru rulaj, ea trebuie mereu urmarita din ce se compune; mai exact trebuie stiut cati bani trebuie sa vina din comenzile din tara, cati vin prin trezorerie ( si aici apare o intarziere datorita transferului din trezorerie in banca ) in urma comenzilor date de institutii de stat, cati bani inseamna stocul, ce plati trebuie facute, etc.
    -nu trebuie neglijat nici aspectul ce tine de caracterul angajatilor - de multe ori unii angajati pot claca in fata stresului sau a nervilor si te poti trezi ca ai demisii importante in firma, in conditiile in care este destul de greu sa formezi o echipa tanara si dinamica si sa o platesti precum o firma la inceput.
    -uneori gresesc furnizorii - se intampla ca furnizorii sa nu mai aibe produsul fizic pe stoc chiar daca le aparea in interfata, moment in care nu prea ai ce sa faci
    Daca ne gandim la toate aceste probleme care pot aparea si apar frecvent si incercam sa le includem ca si costuri in adaosul comercial, preturile vor fi prea mari pentru a fi competitiv - moment in care se ajunge la concluzia ca ai nevoie de o suma de bani pe care sa o investesti initial in ideea ca ti-o vei recupera mai tarziu daca te vei descurca.
    In realitate mai apar si mici probleme de actualizare a preturilor, de documentare sau service.

    Cea mai serioasa firma de curierat mi se pare TCE Logistica si nu are sediul in Baneasa ceea ce e mai bine.

    Sper ca v-au fost de ajutor informatiile...

  7. #7
    Avatarul lui joe
    joe
    joe este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    4th January 2007
    Posturi
    29
    Putere Rep
    0


    Implicit

    @edgar: Ce spui tu poate fi real in situatia in care magazinul este prost administrat. Pe rand:
    - returnarea produsului de catre clienti apare in majoritatea cazurilor atunci cand nu ai aratat/descris corect pe site produsul sau cand comunicarea si modul de a prelucra comenzile sunt defectuase. Ex: nu e normal ca atunci cand trimiti un tricou galben unui client care a comandat unul rosu sa iti fie returnat? Apoi, produsul nu devine nevandabil. Iar referitor la returnarea produselor la furnizori, asta tine de abilitatile tale de negociere.
    - stocul care se formeaza - parerea mea este ca un magazin online trebuie sa aiba stocuri. Dar si aceste stocuri le faci, le cresti si le urmaresti in timp.
    - banii de rulaj; probleme de plata - aici apare iarasi modul in care este administrat
    - uneori gresesc furnizorii - perfect de acord. Dar nu te impiedica nimeni sa lucrezi cu mai multi furnizori.

    Pe total, eu cred ca, desi aceste probleme pot apare, depinde mult de organizare si administrare. Daca nu esti sigur ca poti sa acoperi toate etapele mai bine nu te apuca inca.
    Ultima modificare făcută de joe; 29th November 2007 la 14:17.

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Affiliate feed
    De ronaldo30 în forumul Affiliate Marketing
    Răspunsuri: 1
    Ultimul Post: 26th May 2008, 15:28
  2. De ce sa adaug RSS feed?
    De big în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 20
    Ultimul Post: 26th March 2008, 15:05
  3. Feed-uri RSS din Romania
    De GExGE în forumul Discutii administrative
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 22nd May 2007, 20:24
  4. RSS feed?
    De Bobby în forumul Discutii administrative
    Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 27th May 2006, 02:29
  5. O Biblioteca De Rss Feed
    De Alex Dumitru în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 24th May 2006, 09:16

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •