Esti un copil Iulian. Pune mana si mai studiaza putin ce inseamna a face afaceri, a mentine afaceri.
In fine .. E irelevant tot ce scrii tu mai sus.
Esti un copil Iulian. Pune mana si mai studiaza putin ce inseamna a face afaceri, a mentine afaceri.
In fine .. E irelevant tot ce scrii tu mai sus.
Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.
Riiiiiight... eram sigur ca nu o sa intelegeti, se vede ca nu prea aveti habar cu ce se mananca toata treaba asta...
kevinro, 3e ala nu e site, ala e... o chestie... mi-e greu sa-i gasesc si un nume... la fel ca si restul magazinelor din topul ala (pozitiile 6+)
Iar Mezei, tu esti doar ofticat ca epravalie face parte din "restul lumii", degeaba incerci tu sa ma demontezi p-aici, ca stii foarte bine ca ma mai pricep asa un pic in domeniul asta
Oricum, eu am zis ce am avut de zis, n-am chef sau timp sau vointa sa dau explicatii, le tin pentru mine si pentru cei cu care lucrez
(\_/) I like bunnies
(>.<) ...and people with b00bs. But especially bunnies with b00bs xD
Of..iar lupte de o parte si de alta a baricadei.
Hai sa nu facem forumul teren de joaca.
Continuati pe mess, daca nu aveti argumente sa combateti o replica.
Valabil pentru toti.
Krumel - apeleaza la serviciile oferite de mine prin formularul de pe blog.
E ca si cum ai spune : Eu sunt cel mai bun, eu spun cine are succes si cine nu, si nu ma intereseaza ce zic altii decat cei care ma cunosc pe mine.
Cred ca toata lumea isi da seama ce zic eu aici.
Crezi ca daca ai codat 3 linii de cod la emag, sau daca ai facut un CMS (unde stii bine ca am stat 2 luni cu amenintari, ca sa il faci sa mearga, dupa ce ti-ai primit banii) esti regele magazinelor ? Stii dai tu verdicte cine conteaza si cine nu ?
Asta ma deranjeaza. Nu de faptul ca am eu actiuni in ePravalie, fapt care e clar.
Si gata cu replicile intre mine si tine. Am avut amandoi cuvantul.
Retine-te la lista aceea de magazine.
Ultima modificare făcută de Cristian Mezei; 5th July 2007 la 20:38.
Co-founder of Deepstash. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.
Oky, nu ma comentez nimic, in afara de faptul ca:
1) nu am codat 3 linii la eMag - de fapt au fost 2, din care 1 era comentariu. Apoi m-am plictisit si am plecat.
2) nu-mi aduc aminte cineva sa ma fi amenintat de ceva si nu-mi aduc aminte sa fi intarziat ceva, iar daca au fost chestii neplacute cu siguranta m-am revansat, cel putin de doua ori pe cat de mare a fost eventualul neajuns initial...
3) CMS = Content Management System; o platforma e-commerce nu este acelasi lucru cu un CMS...
Daca vreti sa stergeti postul asta va rog aveti bunul simt si stergeti tot ce nu are legatura cu topicul! Altfel sunteti niste... va las singuri sa va adresati un apelativ cat mai tandru
Ultima modificare făcută de WeaselMan; 5th July 2007 la 22:00. Motiv: imba letter progression on line 2, word 7, case no. 78125468
(\_/) I like bunnies
(>.<) ...and people with b00bs. But especially bunnies with b00bs xD
Acum un an sau doi vedeam un raport pe ecommerce romania de la underclick/Claudiu Gamulescu. Mult mai bine facut (parerea mea).
Acest raport adreseaza piata de ecommerce doar din anumite puncte de vedere care sunt, din pacate, total irelevante fie ca esti owner al unui magazin sau viitor owner sau simplu utilizator.
Este facut mult prea in graba pt a-i pune eticheta de studiu (coloanele 1-7 se fac in 20-40 minute).
Si cum nu vreau sa las niste afirmatii aruncate in aer am sa intru in detalii:
- analizand doar traficul nu iti poti face o imagine clara asupra business-ului
- traficul este irelevant atata timp cat nu se prezinta date privitoare la rata de conversie vizitator / client
- user experience: aici se putea dezvolta foarte mult; atat pt un user cat si pentru un owner ar fi fost extrem de relevant si util un studiu pe usability pe aceste magazine. (epravalie e pe locul 13, iti spun eu ca este mult mai bine facut dpdv seo si mult mai usor de utilizat decat itpromo care e pe locul 10)
- tot legat de user experience, pe langa usability, avem si partea offline: seriozitate, comenzi onorate, customer support, etc.
Ma opresc aici dar daca vreti pot continua.
-------------------------------------------------------
Citeam pe blog ca upshop a fost exclus din top pentru ca i se pare autorului ca nu e chiar un magazin online. De ce? Pentru ca are ultrapro-ul in spate?
upshop ca si flamingo ca si dol sunt divizii online, business-uri separate.
Cred ca cel putin 1/3 din magazinele din top au in spate firme mari, alte business-uri sau poate business-uri din acelasi domeniu.
In acest paragraf atac obiectivitatea acestui raport.
-------------------------------------------------------
De pe blog:
Ghelir nu este o idee originala, asa cum spun si cei de la SNS (ghelir owners).Ghelirul mai e interesant şi dintr-un alt punct de vedere: a deschis un drum. Magazinele mari deja sunt pe care să le şparlească ideea. .... Punem pariu că urmează şi alţii?
Si sunt si alte magazine online care au aceasta functionalitate (produsul zilei) de mult timp doar ca nu si-au concentrat business-ul in jurul acestei idei.
-------------------------------------------------------
Ca o mica observatie amuzanta (nu ma pot abtine):
everything? totusiLucian Sarbu (kevinro)
Locaţie: Bucharest, RO
He is the owner of KSD.ro, and knows everything about Romanian web services market.
blog Daniel Buca
Oameni buni, imi pare bine ca textele mele au starnit atatea controverse, dar trebuie sa intelegeti ca nu am deloc pretentia ca ele sa fie perfecte dpdv stiintific. Am spus-o deja in primul top. Pe UPShop prefer sa nu-i bag cata vreme e de notorietate ca apartin, ca business, unei afaceri cu picioarele pe pamant. Am spus si chestia asta in primul top si tot de-aia nu ii bag nici pe Flamingo, nici pe DC, nici pe Domo. Pe mine ma intereseaza strict cei care isi desfasoara activitatea in mediul virtual. Chiar daca unii au alte firme puternice in spate, ma indoiesc ca au sute de spatii comerciale, in toata tara, si vizitate zilnic de zeci de mii de cumparatori, in care sa poata face reclama gratis domeniului.ro.
Ghelirul a deschis un drum in Romania. Evident ca nu e original la nivel planetar. Nici BitDefender nu e o idee originala de produs, dar in Romania e antivirusul nr. 1.
Partea cu user experience e buna, dar nu ma intereseaza. Tot in primul top am zis de ce. Nu vreau sa fac un concurs de miss, vreau sa decelez informatii care sa ofere informatii despre volumul afacerii care, vrand nevrand, depinde de gradul de vizibilitate al site-ului. Ma intereseaza strict cifrele, cantitatile, statisticile. Ma doare undeva de usability, validation and stuff. Iti arat magazine cu o superuzabilitate care abia au 1000 de vizitatori lesinati. Oricine e liber sa centralizeze intr-un raport aspectele astea. Pe mine ma intereseaza sa conturez imaginea de ansamblu a pietei in asa fel incat cineva care are ceva bani in buzunar si vrea sa intre pe piata asta, sa stie clar cu cine se bate. Cate vreme in topul magazinelor exista o gramada care arata prost, se incarca greu, nu ofera breadcrumbs etc. etc. etc. inseamna ca treburile astea inca sunt neesentiale pentru a atinge succesul online. Repet, cu riscul de a-i oripila pe evanghelisti: chestiile astea sunt neesentiale pentru a avea un magazin online de succes. Poate peste 3 ani va fi altfel, dar momentan principalul e sa adopti o atitudine pozitiva de genul "me too" pentru a lua o mica halca dintr-o piata de peste 100 de milioane de euro. Iar pentru partea offline ma tem ca ar trebui sa ai acces la statisticile de vanzari ale magazinului.
Si Daniel, crede-ma, stiu multe desi nu ma dau in barci nici pe la interneticsuri, nici pe la interfrectii, nefiind o persoana publica in comunitatea web.
Lucian
omg n-am putut sa ma abtin, cemai idiotenie colosala am putut sa citesc!!! Uite-te cum ti-am zis eu la primele 5 magazine si o sa vezi ca toate au un grad sporit usability, un lucru absolut esential pentru a intra in top 5. Si top 5 se numeste intr-adevar succes online, nu pozitia 17 sau 11 sau 25 (nici nu m-am uitat cine sunt pe pozitiile alea, dar stiu ca nu conteaza).
Dar magazinele alea vand ceva??? Peanuts maybe...
A trecut de mult vremea in care puteai sa pornesti un magazin cu un sediu de apartament inchiriat, un script gratis sau de <500 euro si cateva cunostinte de calculatoare. Cei care promoveaza aceste lucruri fie traiesc in trecut si nu vor sa accepte ca lucrurile s-au schimbat, fie stiu adevarul dar te mint in fata ca sa-si vanda si produsele.
"Saracul" PC Fun a pompat zeci de mii de euro (poate chiar sute...), si tot nu a ajuns la nivelul PC Garbage, ShopIT sau Cel (lasam eMag deoparte). Adica un magazin solid, matur, care se sustine singur dpdv financiar, cu posibilitatea de a investi din resurse proprii (da, adica profit reinvestit) in logistica, management, etc. Iar PC Fun inca mai pompeaza banu' gros in promovare ca sa poata avea traficul ala, sunt sigur ca ei nici macar nu a ajuns la punctul de break even / pragul de rentabilitate. Daca ar pune piciorul pe frana s-ar putea ca cel putin jumate din trafic sa dispara. Dar oricum, sunt destul de sigur ca ideea cu PC Fun a fost de la inceput sa investeasca vreo cativa ani niste bani (sa zicem 1-2 mil euro), si apoi sa faca un exit/sale pe 5-10 mil euro. Si cum ala are de unde sa pompeze banu, nu-i e deloc o idee rea.
M-am luat putin cu vorba, insa ideea de baza era ca iti trebuie multi, multi, multi bani si multe, multe, multe cunostinte ca sa poti pune bazele unui magazin online de succes. Mitul cu magazinul de 1000 de euro sau mai putin e cam apus... de mult. La fel si mitul cu "hai repede sa-l punem sus si vedem noi dup-aia", si iti spun asta din proprie experienta pentru ca anul trecut am facut o gramada de magazine si am vazut cine a avut succes si cine nu, si mai ales de ce da si de ce nu.
(\_/) I like bunnies
(>.<) ...and people with b00bs. But especially bunnies with b00bs xD
Cel.ro ti se pare exemplu de uzabilitate?!
Cat despre vanzarile celorlati, nu ai de unde sa le stii. Eu stiu care sunt vanzarile unuia care e mult sub top 5 si nu e deloc cum zici tu. Sunt sigur ca mai sunt si altii care au informatii legate de alte magazine. Cata vreme vei continua sa vii cu afirmatii apodictice o sa ma feresc sa te contrazic. De fapt, o sa ma feresc din calea ta, asa cum te feresti pe strada din calea cuiva care e prieten cu Adevarul Absolut.
Lucian
interesant studiul, sper sa-l extinzi
am urmatoarele observatii personale:
- electroland, kumparaturi,neomax - vind si produse de ingrijire personala,hote,etc si alte produse care nu au treaba cu IT&C. cred ca ar fi bine sa specifici pe o coloana ca magazinul are si electrocasnice
- ghelir - nu este magazin online
- ar fi utila coloana cu comanda minima
- cred ca un top de magazine online este greu facut la momentul actual, ar fi bine sa lasi optiune de sortare
- pentru cifre vanzari, intreaba la furnizori, in general au niste rapoarte periodice cu vanzarile pe brand/categorie - e mai delicat
Serban Ghita - my website
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)