Rezultate 1 la 10 din 10

Subiect: Pret CPM blocheaza comertul?

  1. #1
    Avatarul lui attempt
    attempt este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    12th February 2007
    Locaţie
    Satu Mare
    Vârstă
    43
    Posturi
    490
    Putere Rep
    36


    Implicit Pret CPM blocheaza comertul?

    Am fost in cautare unor spatii publicitare pentru o anumita nisa. Majoritatea site-urilor m-au ofertat la vreo 5 euro CPM (si ziceau ca e putin).
    Cred caci aceste CPM-uri a fost umflate de bugetele corporatiste care nu aveau in viziune un ROI clar.

    Pai daca eu cumpar cu 5 euro CPM, si am o rata a comenzilor/vizitatori de 1% se intampla asa:
    cumpar 10.000 de bannere, ctr 2% (am fost generos, nu?)=> 200 vizitatori.
    Din acestia comanda 1% rezulta 2 clienti.
    Pentru 10.000 de bannere am platit 50 de euro. Pentru fiecare client am cheltuit 25 de euro (100 ron).

    Nu mai dezvolt mai departe, cat ar fi nevoie sa iti ramana profit. Mi se pare ca este un blocaj ...

  2. #2
    Avatarul lui big
    big
    big este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    13th July 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    43
    Posturi
    864
    Putere Rep
    36


    Implicit

    CPM-ul in romania intotdeauna a fost la cote astronomice, am auzit si de 15 euro la mie. Pe .com la $2 iei banere pe un supersite pe o supernisa, media cred ca e $0.5

    In acelasi timp CPC-ul (care implica rezultate mai bune fata de CPM) e foarte ieftin in romania fata de .com. Pe .com media eCPM-ului la PPC e de $5-$10 pe cand pe .ro e de $0.5-$1

    Motivul e destul de simplu, CPM-ul mare e influentat de publicitatea standard, "de brand awareness" a marilor companii, care combina campaniile TV, print si internet, au bugete mari si nu ii intereseaza rezultatele pe termen scurt.

    CPC-ul e influentat de micile afaceri online, segment aproape inexistent in romania. Din cauza asta in cazul tau cred ca ar fi mai avantajos PPC.
    Those were fast strange times and we worked in fast strange ways.

  3. #3
    Avatarul lui attempt
    attempt este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    12th February 2007
    Locaţie
    Satu Mare
    Vârstă
    43
    Posturi
    490
    Putere Rep
    36


    Implicit

    Citat Postat în original de big Vezi Post
    CPC-ul e influentat de micile afaceri online, segment aproape inexistent in romania. Din cauza asta in cazul tau cred ca ar fi mai avantajos PPC.
    Unde vreau eu reclama e mai greu putin cu CPC.

    Oare nu comertul online ar trebui sa fie locomotiva bugetelor de publicitate pentru o piata echilibrata?

  4. #4
    Avatarul lui mariusx
    mariusx este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    16th May 2006
    Posturi
    240
    Putere Rep
    38


    Implicit

    eu incerc sa vand reclama cu 0.2 euro mia de afisari .. si nu prea prea am multi doritori .. nisa este domeniul locuri de munca.
    poate chiar nu exista cei care sa plateasca CPM... multi vor CPC si cei mai mult CPA

  5. #5
    Avatarul lui Hobart
    Hobart este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    35
    Data înscrierii
    19th May 2009
    Locaţie
    Bucharest, Romania
    Posturi
    742
    Putere Rep
    35


    Implicit

    @Big are dreptate. Bannerele au ca prim obiectiv formarea/consolidarea imaginii de brand. Acest lucru presupune costuri mari şi puţini işi pot permite acest lucru.
    Şi eu am experimentat CPM şi am studiat influenţa lui asupra vânzărilor.
    Mai avem o problemă: Memoria colectivă este scurtă. Din cauza asta la scurt timp după campaniile formare de imagine de brand, producătorii aruncă în magazine produsele.

    Draga @attempt, depinde de ce urmăreşti.
    Eu, spre exemplu cu un magazin online, ca să fiu eficient găsesc soluţia în campanii CPC (portaluri de comparaţii de preţ sau AdWords).
    Am un magazin de licente Microsoft, un director web si multa pasiune

  6. #6
    Avatarul lui Marius Cristian
    Marius Cristian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    51
    Data înscrierii
    14th January 2007
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Posturi
    1.519
    Putere Rep
    51


    Implicit

    Citat Postat în original de attempt Vezi Post
    Am fost in cautare unor spatii publicitare pentru o anumita nisa. Majoritatea site-urilor m-au ofertat la vreo 5 euro CPM (si ziceau ca e putin).
    Cred caci aceste CPM-uri a fost umflate de bugetele corporatiste care nu aveau in viziune un ROI clar.
    Ca idee: mi s-a cerut 300E/luna ptr un banner leadearbord pe un site de interes pentru mine (era si extrem de vizitat in perioada aceea). In locul respectiv era o o unitate de anunturi text AdSense (uneori erau afisate 3, alteori 2, de multe ori si un singur anunt).
    Am aplicat ceva similar, dar mai constructiv precum aici: http://forum.seopedia.ro/adsense-adw...romania-3.html
    Am avut afisata reclama pe site-ul omului (sau al oamenilor, era 3 asociati, se pare) circa 30-40% din timp. Media era sub 20$/luna. Cu siguranta mesajul meu nu a avut acelasi impact ca atunci cand as fi avut bannerul luat complet de catre mine, dar cred ca a fost mai bine asa.

  7. #7
    Avatarul lui myamar
    myamar este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    41
    Data înscrierii
    14th June 2005
    Locaţie
    Bacau
    Vârstă
    48
    Posturi
    540
    Putere Rep
    41


    Implicit

    Ai facut bine, Marius. Eu intotdeauna stabilesc pretul in functie de eCPM-ul de la Adsense, astfel ca sa iasa mai bine si pentru mine si pentru advertiser. Si chiar nu ma deranjeaza ca potentialul client sa se foloseasca de Adwords, nu face decat sa ridice bid-ul pentru locatia respectiva.

  8. #8
    Avatarul lui Marius Cristian
    Marius Cristian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    51
    Data înscrierii
    14th January 2007
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Posturi
    1.519
    Putere Rep
    51


    Implicit

    Citat Postat în original de myamar Vezi Post
    Ai facut bine, Marius. Eu intotdeauna stabilesc pretul in functie de eCPM-ul de la Adsense, astfel ca sa iasa mai bine si pentru mine si pentru advertiser. Si chiar nu ma deranjeaza ca potentialul client sa se foloseasca de Adwords, nu face decat sa ridice bid-ul pentru locatia respectiva.
    Din pacate (ptr publisher mai mult, advertiserul va gasi pana la urma si alte posibilitati) multi se lacomesc luand ca referinta CPM-ul de la marile agentii de publicitate (unde nici nu sunt acceptati, de altfel si nici asta nu-i pune pe ganduri) astfel incat raman doar cu AdSense, chiar daca le apar uneori alte oportunitati.
    Si de cele mai multe iese mai bine ptr advertiser dpdv al costurilor campaniei lucrand prin intermediari (Google AdWords). Poate ca si in cazul meu respectivul s-o fi bucurat ca i-o fi crescut veniturile cu vreo 10$=20$/2 (7.5E=15E/2) fata de media lunara. Si o fi comentat despre nesimtirea publisherilor romani care nu sunt costienti ca tb sa plateasca etc...

  9. #9
    Avatarul lui StarNET
    StarNET este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    35
    Data înscrierii
    5th March 2009
    Locaţie
    Brasov
    Posturi
    1.429
    Putere Rep
    35


    Implicit

    Citat Postat în original de Marius Cristian Vezi Post
    Din pacate (ptr publisher mai mult, advertiserul va gasi pana la urma si alte posibilitati) multi se lacomesc luand ca referinta CPM-ul de la marile agentii de publicitate (unde nici nu sunt acceptati, de altfel si nici asta nu-i pune pe ganduri) astfel incat raman doar cu AdSense, chiar daca le apar uneori alte oportunitati.
    ca sa adaug ceva .. acel CPM al agentiilor mari de publicitate este dus pana in panzele albe si inapoi ... ideea e alta .. acel CPM este mai mul de ochii lumi si este FOARTE FOARTE FOARTE NEGOCIABIL. Daca pretul de inceput este de 40 RON/CPM .. se ajunge si la 2 .. 3 .. 4 RON pe mia de afisari.
    Vezi cum e vremea inainte sa iti faci planuri !
    Peste 4000 iconite in ORICE culoare, ORICE dimensiune si in 5 formate: iconsDB.com

  10. #10
    Avatarul lui attempt
    attempt este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    12th February 2007
    Locaţie
    Satu Mare
    Vârstă
    43
    Posturi
    490
    Putere Rep
    36


    Implicit

    Nu vorbesc neaparat de reduceri si agentii.
    Ma duc la 2-3 site-uri dintr-o nisa si vreau sa imi promovez magazinul. Va spun ca o sa cam tina de pret, chiar daca ruleaza bannere domo.

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. PayPal - Mare grija- va blocheaza banii !!!!
    De dorordro în forumul PayPal
    Răspunsuri: 39
    Ultimul Post: 25th July 2011, 18:05
  2. Sfaturi pentru comertul online pe la noi
    De danielbuca în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 9th November 2008, 01:49
  3. De cand exista comertul electronic ?
    De zoltankr în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 10
    Ultimul Post: 20th March 2008, 03:58
  4. Firefox blocheaza adsense ?
    De Popescu Marian în forumul Adsense
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 14th February 2008, 18:34
  5. Stupid Yahoo blocheaza newsletter-ul. Cum sa fixx???
    De WeaselMan în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 24th November 2007, 21:26

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •