Rezultate 1 la 9 din 9

Subiect: Sfaturi Adsense - Castigul variaza ...

  1. #1
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    54
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.973
    Putere Rep
    54


    Implicit Sfaturi Adsense - Castigul variaza ...

    Due to the dynamic nature of Google AdSense, fluctuations in your revenue will occur. Your earnings will depend on a number of factors, including the types of ads being served to your pages, the cost per click or cost per impression of these ads, and your users' click through selections.
    Scris specific de catre un reprezentant Adsense.

    Pe langa testele mele si informatiile pe care le mai stiu, cum ar fi smart pricing-ul, as fi curios sa stiu ce credeti voi, ce experiente aveti cu website-urile voastre, daca ati facut teste etc.
    Founder. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  2. #2
    Avatarul lui c_n_m
    c_n_m este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    25th February 2006
    Locaţie
    București / Ilfov
    Vârstă
    47
    Posturi
    622
    Putere Rep
    29


    Implicit

    Ad-urile afisate difera si dupa tara surferului.

    Pe termen mai lung, interesul advertiserilor pentru anumite cuvinte poate sa scada / creasca, de aici si fluctuatiile incasarilor din adsense a site-urilor orientate cu precadere pe cuvintele respective (gen mesothelioma, asbestos abogados, lemon law etc).

    Idee de optimizare: utilizarea de canale sparate pentru fiecare locatie de ad-uri din pagina, pentru a vedea care are CTR mai bun.

  3. #3
    Avatarul lui Bobby
    Bobby este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    26
    Data înscrierii
    22nd May 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    41
    Posturi
    94
    Putere Rep
    26


    Implicit

    Valoarea clickului variaza clar dupa ip. Nu numai pentru ca sunt ads-uiri diferite. SI pe acelasi ad, un advertiser plateste mai mult daca ip-ul celui care intra pe site si da click e din SUA decat din Romania.

    Pretul mai variaza si in functie de cate adsuri ai pe pagina. Cu cat sunt mai multe, cu atat pretul scade. Daca ti se da click pe primul ad din primul grup (in ordinea din fisierul HTML), acolo e valoarea cea mai mare. Daca da pe ultimul ad, din ultimul grup, valoarea e mai mica (si 1cent, de multe ori). De aceea, de mult ori mai bine pui doua grupe de ads-uri de cate un ad fiecare, decat 3 grupe de 4 ads-uri (336x280 la adsense).

    Ultima chestie, pe care am simtit-o pe propria piele (nu am crezut pana acum) este ca smart pricingul te afecteaza si la nivel de cont. daca ai site-uri cu CTR si eCPM mic, vor afecta si celelalte site-uri din cont si, bineinteles, invers: daca ai site-uri cu CTR mare si eCPM mare, ai noroc.

  4. #4
    Avatarul lui Cristian Mezei
    Cristian Mezei este deconectat Administrator
    Reputatie:
    54
    Data înscrierii
    20th February 2005
    Locaţie
    Everywhere
    Posturi
    6.973
    Putere Rep
    54


    Implicit

    Hmm .. Deci super interesant. Stiam cateva, insa nu faza la nivel de cont. Eu stiam ca e la nivel de channel.
    Founder. Tech lover. Dinosaur. Dad. Chef.

  5. #5
    Avatarul lui Bobby
    Bobby este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    26
    Data înscrierii
    22nd May 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    41
    Posturi
    94
    Putere Rep
    26


    Implicit

    eu am simtit-o recent astfel: am blogul cu World Cup. e clar, in perioada asta a crescut eCPM-ul pe el. a crescut si CTR-ul datorita unor modificari facute de mine. in doua saptamani, toate site-urile au o medie mai mare pe click.

    avand in vedere ca nu e craciun (care e o perioada in care toate site-urile cresc) e clar ca altceva a adus o asemenea diferenta. singura pe care o pot spune este site-ul amintit.

    tin sa precizez ca nu am numai site-uri de fotbal am de la hiphop la masini, ca urmare mici legaturi intre ele ca sa poti spune ca e un motiv comun.

  6. #6
    Avatarul lui florin
    florin este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    25th April 2006
    Locaţie
    Iasi
    Posturi
    422
    Putere Rep
    27


    Implicit Sa vad daca am inteles bine

    Sa vad daca am inteles bine:
    1 . reclame mai putine ridica ctr
    2 . pozitionare mai sus pe pagina
    ----
    sa reduc cirdu de reclame din semnatura sa vad ce iese.

  7. #7
    Avatarul lui c_n_m
    c_n_m este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    25th February 2006
    Locaţie
    București / Ilfov
    Vârstă
    47
    Posturi
    622
    Putere Rep
    29


    Implicit

    @florin:

    Nu cred ca ai inteles tocmai corect.

    Reclame mai putine ~ se afiseaza primele care s-ar fi afisat si daca ar fi fost mai multe, insa primele sunt mai scumpe: asa reduci "sansa" de click-uri pe link-uri mai ieftine (cele mai jos ca pozitie in cadrul reclamelor), pe de alta parte avand mai multe reclame iti maresti CTR (rata de click).

    Afisarea mai sus in cadrul paginii poate fi mai buna in ceea ce priveste obtinerea unei CTR crescute (vezi harta cu zone "fierbinti" ale unei pagini web in cadrul tutorialelor adsense de la google), dar ordinea in care reclamele se vad pe pagina (de sus in jos) poate sa nu fie aceeasi cu ordinea in care codurile adsense din pagina html sunt accesate la browsarea paginii - si de aceasta ordine se tine cont (se pare) la stabilirea preturilor.
    Ultima modificare făcută de c_n_m; 9th June 2006 la 14:16.

  8. #8
    Avatarul lui c_n_m
    c_n_m este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    29
    Data înscrierii
    25th February 2006
    Locaţie
    București / Ilfov
    Vârstă
    47
    Posturi
    622
    Putere Rep
    29


    Implicit

    Exemplu numeric:

    La un nr de 100 afisari se obtin 5 click-uri, care totalizeaza un castig insumat de 2.5$, de aici rezulta:
    - Rata de click = nr clickuri * 100 / nr afisari = 5 click-uri * 100 / 100 afisari = 5%
    - Castigul efectiv obtinut la 1000 afisari = castigul obtinut * 1000 / nr afisari = 2.5$ * 1000 / 100 afisari = 25$ la mia de afisari

    ------

    O posibila detaliere pe factori de influenta a incasarilor s-ar putea face conform celor de mai jos:

    Incasari = cost pe click 1 + cost pe click 2 + ... + cost pe click n, deci pentru maximizarea incasarilor trebuie maximizate atat nr de click-uri cat si valoarea click-urilor

    1) Nr de click-uri depinde de rata de click (CTR) si de nr de afisari ale ad-urilor:
    a) Rata de click (CTR) depinde de:
    - Pozitionarea in pagina (a se vedea harta cu zone "fierbinti" din tutorialele adsense de la google)
    - Integrarea in continutul paginii (nu ar trebui sa arate ca o reclama, ci sa apara ca o parte fireasca a paginii)
    - Culori (uneori este mai avantajoasa folosirea acelorasi nuante de culori ca si in restul paginii, alteori de culori diferite, care pun in evidenta link-urile din ad-uri)
    - Eventuale elemente aditionale (de ex imagini / bulinute pozitionate deasupra / langa ad-uri - acestea sunt insa la limita "regulamentului" - nu trebuie sa se constituie intr-o invitatie explicita de a se da click pe ad-uri!)
    b) Nr afisari depinde de:
    - Cresterea traficului pe site (detalierea nu isi are locul aici, insa nu trebuie sa se foloseasca trafic generat prin metode neacceptate de termenii adsense)

    2) Costul / click depinde de:
    a) Tematica site-ului (click-urile pe cuvintele ce tin de o anumita tematica sunt de regula mai scumpe decat cele din alta tematica - de ex. servicii financiare vs inscrieri gratuite in directoare web)
    b) Zonele de audienta (dupa cum s-a aratat mai sus, un click din US/UK este de regula mai scump decat un click din RO)
    c) Smart-pricing

  9. #9
    Avatarul lui Bobby
    Bobby este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    26
    Data înscrierii
    22nd May 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    41
    Posturi
    94
    Putere Rep
    26


    Implicit

    @c_n_m:

    ai dreptate, exact asta am vrut sa spun.

    reclamele mai putine inseamna ca vor aparea numai cele mai scumpe, scazand probabilitatea ca un click pe o reclama din coada (poti avea si 12 pe pagina, la un moment dat) sa iti aduca un click de valoarea mica si, implicit, eCPM mic.

    cat despre pozitia reclamelor, vorbeam de codul HTML (pentru ca asa vede ordinea MediaBot).

    in plus, ca modalitate de imbunatatire a castigurilor, exista taguri specializate pentru adsense, care spun mediabot ce anume sa ia in considerare din pagina cand verifica textul. in plus, metatagurile (description, keywords) si URL-ul paginii pot influenta relevanta ads-urilor pe pagina respectiva: cu cat sunt mai targetate, cu atat un click va plati mai mult

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Sfaturi SEO
    De crissuca în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 32
    Ultimul Post: 29th January 2009, 19:12
  2. Sfaturi: ce sa-i mai fac?
    De thefan în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 22
    Ultimul Post: 11th November 2008, 23:29
  3. Sfaturi optimizare
    De arrasoft în forumul Studii de caz
    Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 21st August 2008, 09:37
  4. sfaturi
    De Bogdan Citoiu în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 5th August 2008, 15:23
  5. Sfaturi filtrare adsense
    De doro în forumul Adsense
    Răspunsuri: 8
    Ultimul Post: 2nd August 2008, 22:34

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •