19th March 2012, 21:41
#31
1 out of 3 members found this post helpful.
da o poza cat mai relevanta si colorata, ca sa se vada de la distanta, iar daca aveti template din acela in care poza are o anumita dimensiune pe prima pagina, inainte sa puneti poza micsorati-o sa vedeti daca e ok, intelegeti ceva din ea. Fiindca multe poze arata bine mari, dar daca le miscorezi nu mai intelegi nimic din ele
15th January 2014, 12:57
#34
4 out of 4 members found this post helpful.
Cred ca trebuie sa pornim de la baza. Linkurile pe care le-ati dat sunt foarte bune, insa cred ca celor care nu au nici cea mai mica idee despre cum se scrie un text nu le sunt atat folositoare. Adica le sunt, dar nu asa de mult, le sunt utile mai mult celor care deja au invatat cat de cat sa redacteze un articol.
Dupa mine (si din experienta mea, asigurandu-va ca am experienta mai mult decat serioasa in scris ), trebuie sa pornesti de la asta - invata sa scrii in piramida inversata. Nu pentru ca toate textele pe content marketing si copywriting ar fi scrise in formula asta (cele mai multe nu sunt ), dar piramida inversata e prima formula care te invata sa organizezi un text. Ca sa fac o analogie cu fotbalul, prima data trebuie sa stii sa dai cu piciorul in minge inainte sa te apuci sa tragi la poarta. Mai mult, te invata sa fii foarte concis, e formula folosita in jurnalism.
Ce presupune piramida inversata ? Schematizat, inseamna asta: Incepi cu lucrurile esentiale, continui cu cele pe locul 2 ca importanta si tot asa, incheind cu lucrurile mai putin importante, de context.
Primul paragraf trebuie sa contina toate informatiile esentiale - cine, ce, unde, cand...samd. Primul paragraf trebuie sa fie atat de concis incat sa poata fi, la nevoie, articol de sine statator, intrucat din el afli lucrurile importante.
Cam asta e cu piramida inversata. Repet, e doar un punct de pornire, dar daca invetii sa scrii in piramida, vei putea sa scrii, mai apoi, orice fel de text.
Poate voi porni un subiect separat cu piramida inversata si alte lucruri de baza despre scris, daca sunt destui care isi doresc asta.
15th January 2014, 13:34
#36
2 out of 2 members found this post helpful.

Postat în original de
Scribul
Primul paragraf trebuie sa contina toate informatiile esentiale - cine, ce, unde, cand...samd. Primul paragraf trebuie sa fie atat de concis incat sa poata fi, la nevoie, articol de sine statator, intrucat din el afli lucrurile importante.
Din punctul meu de vedere primul paragraf ar trebui sa faca cititorul curios, sa il atraga sa citeasca si restul articolului, iar cand vorbim de marketing trebuie sa inceapa sa conduca cititorul catre actiunea pe care o vrem de la el (un click pe o reclama, un subscribe, o achizitie etc).
Sunt de acord ca un articol corect, jurnalistic vorbind, trebuie sa raspunda la intrebarile cine, ce, cum, unde, cand, ce a facut. Dar nicidecum in primul paragraf si mai ales nu este cazul daca nu vorbim de o stire. Daca prezinti un produs de exemplu... nu ai ce sa raspunzi la intrebarea "cand".
Trust, but verify.