Citat Postat în original de tiroid Vezi Post

Comunicatele de presa - le folosesti strict pentru ancore branded/naked url;
Advertorialele marcate cu P/Advertorial/Sponsorizat - le folosesti pentru ancore branded, naked url, random (aici, vezi oferta, am citit aici samd.);
Advertorialele nemarcate - le folosesti pentru ancore keyword, phrase/partial match, long tail, exact match, lsi;

Fiecare webmaster/agentie/regie vinde aceste servicii prin propriile cuvinte/formulari/pachete insa toate articolele platite sunt Advertoriale.

Cel mai util este advertorialul nemarcat. Totusi, nu e indicat sa incepi cu astfel de postari. Daca discutam de un proiect nou, fa-ti o baza suficient de buna de linkuri formata din ancore branded, naked url, random si abia dupa intra pe keywordurile de interes.
Trebuie sa ceri detalii si sa fii atent, multe site-uri nu marcheaza advertorialele vizibil insa ca sa aibe o evidenta interna le pot marca prin:
- le posteaza pe toate cu un singur autor;
- le posteaza pe toate intr-o categorie de tip "diverse";
- mentioneaza la finalul articolul clientul/agentia care a trimis comanda;
- le pun diferite taguri (ce nu ies in evidenta) insa pe care le folosesc la toate advertorialele;
...samd.
"Degeaba" intrii intr-un site cu DA60 daca ajungi intr-o categorie reprezentata 100% de advertoriale sau advertorialul tau are un tag pe care il au toate celelalte advertoriale.

Google este destept si vede toate aceste aspecte. Cine crede ca "nu e chiar asa" nu a lucrat destul de mult timp pe campanii de link building, nu a trecut prin suficiente update-uri, nu a analizat zeci-sute de campanii si profilurile de linkuri aferente.

Trebuie sa tii cont si de cum redactezi advertorialele. Degeaba gasesti site-uri care nu iti marcheaza sub nici o forma si care sunt curate daca toate advertorialele postate de tine au fix 2 link-uri (in mare de pe aceleasi ancore), au acelasi tip de redactare, toate scrise la persoana a 3-a, fara diacritice, cu cate 2 imagini fiecare si acelasi link catre wikipedia, cu lungime intre 600-700 de cuvinte ... ai prins ideea. E foarte usor pentru un site concurent sa isi dea seama ca acele articole sunt platite, dapai pentru Google.

Un webmaster serios cu proiecte pe termen lung iti va impune sa scrie el articolul nemarcat cu P si sa iti integreze ancora + link-ul aferent intre alte 1-2-3-4 linkuri interne/externe. Articolul va fi scris in genul lor, de catre echipa proprie. Acela este site-ul pe care iti doresti sa intrii si nu unul care e dispus sa posteze oricum/oricand pentru o mica diferenta de pret.

Spor la treaba!
Consider ca de mult nu s-a mai discutat SEO pe forum, asa ca zic sa reluam traditia uitata. Deschid discutia cu doua puncte: de ce sa nu ai 90% dintre articole cu link extern + intern? Cred ca asta ajuta sa nu se mai deosebeasca usor un Advertorial de un articol simplu de pe site. Iar la 2 - nu inteleg de ce 90% din cei de iau advertoriale scrise de ei [ sau nu ] nu prefera si 2 link-uri externe + unul intern. DA, se mai pierde din juice dar parca e 100% mai ok decat sa se prinda si orbul ca e advertorial. Nu mai zic cand vede google ca ai 100 de articole fara links externe si hopa, apare unul cu link, colac peste pupaza cam in acelasi timp cu alte advertoriale catre cam aceleasi chestii de pe site-ul tau. DA, nu ai prea avut links un a si uite cum apar ele peste noapte cate 10!

Eu recomand de fiecare data clientilor mei sa inceapa cu distribuirea articolelor pe Social Media, sa faca ceva trafic pe ele de acolo, si parca e mai ok sa te citeze lumea dupa aia. Chiar si simultan, ca uite, a gasit articolul pe FB si i-a placut. Asta in loc sa nu ai trafic deloc, mai ales organic si sa apara link-urile din senin.