Rezultate 1 la 8 din 8

Subiect: Google E-A-T si YMYL

  1. #1
    Avatarul lui Mishu
    Mishu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    21
    Data înscrierii
    29th March 2013
    Vârstă
    51
    Posturi
    1.275
    Putere Rep
    21


    Implicit Google E-A-T si YMYL

    Ce parere aveti de google E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness) si extinderea categoriilor YMYL (Your Money or Your Life) catre site-uri generaliste si penalizarea din start a acestora fara a se oferi un instrument de solicitare a unei reconsiderari?

    Spune asa:
    2.3 Your Money or Your Life (YMYL) Pages
    Some types of pages or topics could potentially impact a person’s future happiness, health, financial stability, or safety.
    We call such pages “Your Money or Your Lifeµ pages, or YMYL. The following are examples of YMYL topics:
    ● News and current events: news about important topics such as international events, business, politics, science,
    technology, etc. Keep in mind that not all news articles are necessarily considered YMYL (e.g., sports,
    entertainment, and everyday lifestyle topics are generally not YMYL). Please use your judgment and knowledge
    of your locale.
    ● Civics, government, and law: information important to maintaining an informed citizenry, such as information
    about voting, government agencies, public institutions, social services, and legal issues (e.g., divorce, child
    custody, adoption, creating a will, etc.).
    ● Finance: financial advice or information regarding investments, taxes, retirement planning, loans, banking, or
    insurance, particularly webpages that allow people to make purchases or transfer money online.
    ● Shopping: information about or services related to research or purchase of goods/services, particularly
    webpages that allow people to make purchases online.
    ● Health and safety: advice or information about medical issues, drugs, hospitals, emergency preparedness, how
    dangerous an activity is, etc.
    ● Groups of people: information about or claims related to groups of people, including but not limited to those
    grouped on the basis of race or ethnic origin, religion, disability, age, nationality, veteran status, sexual orientation,
    gender or gender identity.
    ● Other: there are many other topics related to big decisions or important aspects of people’s lives which thus may
    be considered YMYL, such as fitness and nutrition, housing information, choosing a college, finding a job, etc.
    Please use your judgment.

    Practic orice tip de continut ai avea, pagina ta poate fi considerata YMYL si penalizata pe criteriile E-A-T.
    Eu sincer nu inteleg cum poate un site de specificatii sa fie incadrat la YMYL, tinand cont ca prezinta informatii care sunt evidente si verificabile.

    Va rog pe cei care stiti mai multe despre acest subiect sa imi spuneti si mie cum se poate iesi dintr-o astfel de situatie, in cazul in care un site a fost penalizat...

  2. #2
    Avatarul lui John
    John este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    27
    Data înscrierii
    30th March 2011
    Posturi
    835
    Putere Rep
    27


    Implicit

    Citat Postat în original de Mishu Vezi Post
    Ce parere aveti de google E-A-T (Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness) si extinderea categoriilor YMYL (Your Money or Your Life) catre site-uri generaliste si penalizarea din start a acestora fara a se oferi un instrument de solicitare a unei reconsiderari?
    Cum iti dai seama ca a fost penalizat pe acest criteriu? E o penalizare manuala sau automata? Daca o luam asa, jumate din web ar trebui penalizat pe criteriul asta...

  3. #3
    Avatarul lui Mishu
    Mishu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    21
    Data înscrierii
    29th March 2013
    Vârstă
    51
    Posturi
    1.275
    Putere Rep
    21


    Implicit

    Salut John,
    Pai asta e problema, ca nu-ti prea dai seama...
    Legat de subiect, inafara de scandalul de anul trecut sau acum doi ani cu site-urile medicale nu stiam prea multe despre asta.
    Ce stiu este ca au evaluatori pe asa ceva si am presupus ca este o penalizare manuala. Cica n-ar fi, evaluatorii au doar rolul de a confirma algoritmul. Deci e algoritmica.

    Problema in cazul meu e ca din cauza unei erori de programare site-ul a functionat cu mai mult de jumatate din URL-uri cu acelasi titlu, acelasi canonical, aceeasi meta descriere. Dintr-o neatentie, in codul temei headerul a fost incarcat inainte de rularea functiilor SEO. Dar asta nu justifica dezastrul care a urmat: 80% din site a disparut din index, nimic nou n-a mai fost indexat.

  4. #4
    Avatarul lui Nichita
    Nichita este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    84
    Data înscrierii
    19th February 2009
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    40
    Posturi
    3.395
    Putere Rep
    84


    Implicit

    Daca site-ul e doar de "specificatii", de ce ar fi indexat / pozitionat bine din moment ce acele specificatii mai sunt disponibile in nspe locuri? Daca ai posta si site-ul, am putea sa ne dam cu parerea.

    Legat de extinderea la celelalte categorii: mi se pare binevenita. Cate reviews fake exista? Cati si-au cumparat device-uri pe baza "sfaturilor" de pe diverse site-uri, cei care posteaza si fac recomandari, nevazand fizic produsele? Da, trebuie facuta curatenie si aici, indiferent daca ne place sau nu.
    Siteul tau e in balarii, nu urca? Competitorii te bat de iti suna apa in cap? Ai fost penalizat si nu stii ce sa faci? Cel mai probabil ai nevoie de un audit SEO complet. :)

  5. #5
    Avatarul lui Mishu
    Mishu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    21
    Data înscrierii
    29th March 2013
    Vârstă
    51
    Posturi
    1.275
    Putere Rep
    21


    Implicit

    Citat Postat în original de Nichita Vezi Post
    Daca site-ul e doar de "specificatii", de ce ar fi indexat / pozitionat bine din moment ce acele specificatii mai sunt disponibile in nspe locuri? Daca ai posta si site-ul, am putea sa ne dam cu parerea.
    ...........
    Salut Nichita,
    De ce nu?
    Si n-am spus ca am pretentia sa fie pozitionat bine ci doar sa fie lasat sa se dezvolte.

    Sunt de acord cu tine ca exista nspe mii de site-uri de specificatii. Dar zi-mi si mie, in limba romana, cate stii sa fie si de calitate? Daca stiam vreunul nu ma apucam acum un an de proiectul asta. Ca nu e facut pe genunchi de ieri pe azi.
    Dar chiar daca ar fi unul sau doua, nu mi se pare normal ca in Romania pe nisa asta sa domine site-urile in engleza (pana de curand si in alte limbi) facute de englezi, rusi, indieni, americani, etc. Eu cred ca e o diferenta intre noi si indieni, ca popor, nu cred ca vorbim engleza pe la suetele din inalta societate, in hotelurile sau magazinele de lux. Si sper nici sa n-ajungem sa asimilam romana cu prostia...

    Sunt cateva dintre site-urile alea pe care le-am urmarit inca de la inceput, stiu ce au fost si ce au devenit acum... S-au dezvoltat! Orice proiect este perfectibil, se dezvolta, nu trebuie neaparat sa fie perfect de la inceput! Asa cum algoritmul Google se dezvolta din mers, trebuie sa ii lase si pe altii sa intre la concurenta. Altfel cum progresam?

    Am ales sa deschid discutia la modul general. Site-ul il am la semnatura dar nu am vrut sa apara in pagina asta... Am ajuns sa suflu si-n iaurt!

    Citat Postat în original de Nichita Vezi Post
    Legat de extinderea la celelalte categorii: mi se pare binevenita. Cate reviews fake exista? Cati si-au cumparat device-uri pe baza "sfaturilor" de pe diverse site-uri, cei care posteaza si fac recomandari, nevazand fizic produsele? Da, trebuie facuta curatenie si aici, indiferent daca ne place sau nu.
    Absolut de acord ca trebuie facuta o curatenie, ceea ce spui tu a fost primul lucru pe care l-am spus si eu pe forumul de suport Google. Pun la indoiala doar abilitatea algoritmului de a face asta.
    Am stiut de la inceput ca nisa e cu probleme, supra aglomerata si cu susceptibilitate mare de spam. Dar nici chiar asa nu ma asteptam...

    Are ceva daca google.ro, dupa site-ul ala in engleza, cu autoritate, pune si un site, doua, zece in limba romana? Crezi tu ca toti il vor alege pe cel mare? Eu iti spun sigur ca nu, unii prefera continutul in ROMANA si e NORMAL! Pot fi motive economice sa promoveze continutul ala? Nu cred ca pe romania publicitatea e asa bine platita. Atunci?

    Incearca si tu cautarea asta pe ingognito, sau cum vrei ca nici nu mai conteaza, pe google.ro.
    Singurele rezultate in romana la subiect sunt samsung .com landmarkforchrist . com.
    In engleza sunt o sumedenie relevante, normal ca cel care cauta informatia sa intre pe ele!!!
    Cred ca aveam loc cu un rezultat...

    Si nu e doar vorba ca sunt eu afectat dar parca nu asta e curatenia la care visam! Sunt satul de notorietate, de fumuri si de oameni care nu pot fi contrazisi dar spun numai idiotenii!

    Cica:
    "Site-ul tau de stiri nu indeplineste cerintele Google pentru publisheri: transparenta. Aveti expertiza pentru acest domeniu?" Asta ma intreaba dupa 20 de ani petrecuti in telecomunicatii (echipamente si terminale inteligente, nu cablari) si 10 ani online in acelasi domeniu. Si ce stiri?
    Scuze pentru iesirea in decor!

  6. #6
    Avatarul lui Nichita
    Nichita este deconectat Super Moderator
    Reputatie:
    84
    Data înscrierii
    19th February 2009
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    40
    Posturi
    3.395
    Putere Rep
    84


    Implicit

    Citat Postat în original de Mishu Vezi Post
    Sunt de acord cu tine ca exista nspe mii de site-uri de specificatii. Dar zi-mi si mie, in limba romana, cate stii sa fie si de calitate? Daca stiam vreunul nu ma apucam acum un an de proiectul asta. Ca nu e facut pe genunchi de ieri pe azi.
    Depinde cum determini calitatea. De ce trebuie sa fie in limba romana? Un site cu aceleasi specificatii este doar o forma de continut duplicat. Probabil specificatiile alea apar si pe emag (alaturi de reviews utilizatori / mai multe poze / descrieri). Unde este interventia ta? Stiu cum e sa fii penalizat, dar cred ca nu esti obiectiv, tocmai pentru ca esti implicat in proiect.

    Citat Postat în original de Mishu Vezi Post
    Site-ul il am la semnatura dar nu am vrut sa apara in pagina asta...
    Nu am vazut nici un site la semnatura.

    Citat Postat în original de Mishu Vezi Post
    Am stiut de la inceput ca nisa e cu probleme, supra aglomerata si cu susceptibilitate mare de spam. Dar nici chiar asa nu ma asteptam...
    Ti-ai asumat niste riscuri, ai fost prins de algoritm.


    Citat Postat în original de Mishu Vezi Post
    Site-ul tau de stiri nu indeplineste cerintele Google pentru publisheri: transparenta. Aveti expertiza pentru acest domeniu?" Asta ma intreaba dupa 20 de ani petrecuti in telecomunicatii (echipamente si terminale inteligente, nu cablari) si 10 ani online in acelasi domeniu. Si ce stiri?
    Apare pe undeva in site expertiza in domeniile despre care postezi? Cine e trecut ca autor? Ai pagina de contact?
    Siteul tau e in balarii, nu urca? Competitorii te bat de iti suna apa in cap? Ai fost penalizat si nu stii ce sa faci? Cel mai probabil ai nevoie de un audit SEO complet. :)

  7. #7
    Avatarul lui Mishu
    Mishu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    21
    Data înscrierii
    29th March 2013
    Vârstă
    51
    Posturi
    1.275
    Putere Rep
    21


    Implicit

    Trebuie sa recunosc, Google isi ia foarte in serios misiunea.
    Am totusi unele indoieli in ceea ce priveste capacitatea algoritmului de a discerne. Se spunea despre google ca este politistul internetului. Eu ma tem sa nu se transforme in inchizitor.

    Pentru a discerne, pe langa altele, algoritmul verifica expertiza autorului si compara informatia cu "sursele de incredere". Mie mi se pare insa ca verifica nu expertiza ci mai mult "notorietatea" autorului iar in privinta surselor de incredere nu are suficienta flexibilitate.

    Sursele de incredere pot gresi, avem in istoiria noastra oameni arsi pe rug pentru ca "sursele de incredere", cu "notorietate", spuneau ca pamantul e centrul universului. In tehnologie e mai simplu pentru ca totul poate fi cuantificat, masurat. Dar va spun ca daca 10 oameni fac aceeasi masuratoare tehnica pot obtine 10 rezultate diferite. Usor diferite, dar diferite! Ma tem ca fineturile astea algoritmul le poate pierde...

    E parerea mea, poate fi subiectiva.

    @Nichita, iti multumesc si aici pentru criticile tale constructive si incurajatoare. Probabil te intrebi: cand l-am incurajat eu pe asta? Cand tu critici prea putin, aia e o incurajare! Pe bune...
    Din pacate penalizarea stiu si eu ca o meritam dar nu pentru continutul actual al site-ului ci pentru parti de continut care au disparut sau au fost optimizate intre timp. Pur si simplu mi-am facut-o cu mana mea, din prostie!
    Nu am idee cum vor evolua lucrurile, mai ales pe o nisa controversata!

  8. #8
    Avatarul lui tottyovi
    tottyovi este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    14
    Data înscrierii
    2nd August 2013
    Vârstă
    35
    Posturi
    385
    Putere Rep
    14


    Implicit

    Despre ce site e vorba, daca nu e secret?

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Google: More Pages About Topic X Versus Y Won't Hurt Your Google Rankings For Y
    De iuddavali în forumul Noutati de la Google (Stiri)
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 6th March 2017, 21:00
  2. Răspunsuri: 48
    Ultimul Post: 18th December 2015, 11:34
  3. Răspunsuri: 25
    Ultimul Post: 2nd June 2012, 14:24
  4. google amendat in Franta pentru ca ofera Google Maps gratis
    De alarma în forumul Stiri despre motoarele de cautare, SEO si Marketing
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 6th February 2012, 15:02
  5. Răspunsuri: 8
    Ultimul Post: 1st December 2009, 12:24

Etichete pentru acest subiect

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •