9th April 2012, 15:01
#16
1 out of 1 members found this post helpful.
Google cunoaste reguli de semantica de pe vremea cand era copil mic. Isi va da seama de brand din formularile in care apare brandul respectiv. Ex: "vand geaca piele Gico", primele 3 cuvinte, oricat de populare ar fi ele, nu vor fi niciodata branduri, asa ca mai ramane doar "Gico" si daca il tot intalneste asa va intelege ca e brand.
Apoi, brandurile apar in comunicate de presa, articole de presa, mentiuni in cataloage, siteuri de afaceri, liste de branduri, si tot asa. E putin probabil sa apare brandul tau in astfel de locatii si sa nu se prinda Google ca e brand. Studiezi la alte branduri, semantica si felul in care apar si faci si tu la fel..
De declarat nu poti sa-i declari nimic, decat daca brandul tau e chiar numele unui segment de piata sau nisa exclusiva, lucru putin probabil deoarece sunt foarte putine astfel de branduri (ex: "adidasi" - nisa, Adidas - brand).
9th April 2012, 16:51
#18
4 out of 4 members found this post helpful.
Zicea cineva foarte bine aici: un brand nu se declara ci se construieste. Si mare dreptate avea...
In primul rand, nu ai nicio sansa sa "iesi" cu un cuvant sau o alaturare de cuvinte intr-o buna zi si sa vrei sa-l impui ca brand. Parerea mea in aceasta privinta este urmatoarea:
- nu vei avea nicio sansa sa impui ceva ca "brand" daca acel ceva chiar nu e un "brand" ci doar ceva artificial, inventat de tine, de pe o zi pe alta, doar de dragul de a fi inventat
- iti trebuie o rabdare de fier si munca zilnica si sustinuta in acest sens
Ce ar trebui sa faci, in opinia mea:
- alege un nume unic, cat se poate de distinct ( ... daca vrei sa te impui ca brand cu "pantofi de dama", mult succes din partea mea!)
- hotaraste-te la un .TLD principal pe care-l vei inregistra si-l vei folosi si daca bugetul iti permite, inregistreaza cat mai multe din .TLD-urile disponibile
- procedeaza la fel cu conturile de Gmail, Yahoo, pagina de Facebook, Google plus, etc.
- ideal ar fi ca firma din spatele brandului sa se numeasca la fel cu brandul sau cel putin sa contina si numele brandului (va zic asta din experienta), altfel se creaza oarecare confuzie; nu-i musai, dar ar fi bine daca se poate
- scrie si trimite constant comunicate de presa despre produsele sau serviciile pe care le prestezi sub brandul pe care vrei sa-l promovezi
- pune-ti afacerea pe Google maps folosind verificarea prin carte postala
- inscrie-ti brandul in directoarele si site-urile de business din aria ta geografica
- incurajeaza-ti clientii sa scrie review-uri despre brand-ul tau (de ex. pe Google maps / places)
- foloseste numele brand-ului in tag-urile de pe site-ul tau (ex. <TITLE>BRANDU'MEU - Covoare de lana</TITLE>, <TITLE>BRANDU'MEU - Cum ajungi la noi</TITLE>)
- stiu ca ancora "covoare de lana" te ajuta sa urci in cautari, dar incearca sa obtii si backlinks cu ancora "BRANDU'MEU" in egala masura
Vei stii ca incepi sa fii un "brand" (cel putin online) cand
- procentul de "direct traffic" din Analytics va fi decent
- cand vei tasta primele trei litere din brand in Google si Mr.G o sa-ti sugereze tot numele brandului
- cand la cautarea brand-ului vei fi primul rezultat, urmat de o tona de "sitelinks", o sa ai cat mai multe stele portocalii sub nume si textul "15 recenzii Google", in partea dreapta o sa fie afisata harta Google cu pointer pe adresa ta
Si multe altele...
9th April 2012, 18:19
#19
3 out of 3 members found this post helpful.
adrianciocalau le-a expus cam pe toate, eu consider primordial :
- aducerea de backlink-uri cu numele brandului
- crearea de profile pe site-urile sociale cu numele brandului
- Google Maps
Uite ca exemplu banal, pe site-ul autovit, in footer exista link-uri catre site-urile din reteaua lor - acestea nu au ancora "anunturi gratuite", ci au pus pur si simplu "Mercador"
Daca iti faci un site, de ex : "spcv.ro" sau "sehotpedistcascalivator.ro", ai in titlu "sehotpedist cascalivator" si obtii backlink-uri cu "sehotpedist cascalivator", in cele din urma Google va sti ca acel cuvant/site reprezinta un brand.
Este posibil sa se traga un "semnal de alarma" daca numarul de cautari directe catre brandul tau ajunge la un procent insemnat.