@Rapsodia,
Iti inteleg frustrarea. Masurile punitive se aplica in functie de amploare, respectiv de marimea companiei. Cele mari si-o iau deja. De cei mici, inca nu au timp. Guvernele nu au inca puterea de a aplica masuri punitive la cei mici.
DAR
Asteapta insa sa se prinda ca asta poate fi un mod de a aduce bani frumosi la buget. Inca nu s-au prins, dar uita-te la guvern si vezi cam ce gen de idei au in zona asta. Pentru a face bani, vor face eforturi sa mareasca aparatul administrativ.
Chestiunea e o decizie proprie.
Poti sa zici ca "n-are nimic" si sa-i dai inainte cu spamul sau cu cookies sau cu ce vrei tu. Pentru moment poate sa fie chiar frumos. Atentie insa, amenzile se pot aplica retroactiv pentru ceva facut in trecut dupa lansarea GDPR. Deci daca faci ceva in 2018 si in 2023 esti prins, vei plati.
Legea insa e foarte clara. Si nu e vorba doar de cookies, ci de un sistem intreg; organizatoric, securitate, documentatie (ti le vor cere la audit), stocarea si persistenta datelor, si in final cookies si site. Toate astea. Ne-aplicand legea, incalci o lege. Ca peste tot in lume, cei mici sunt vulnerabili.
Ca legea e incompleta, idioata, etc - ok, zic si eu ca tine. Eu insa m-as orienta incet-incet spre compliance pentru ca nu este atat de greu pe cat pare si se pot face pe rand.
Astora n-ai inca ce sa le faci, dar sunt convins ca vine vremea lor. Asa cum in Canada de exemplu cu noile legi de marketing i-au linistit definitiv. Amenzile sunt uriase, devii falit instant.