Marius ISP
1. Faci confuzie intre trust si Page Rank. Trustul clar nu depinde de PR si nici nu e evidentiat de PR.
Si ca sa dau raspuns la exemplul tau: Google scoate la cautari paginile care au sustinere online (IBL-uri) si nu neaparat trust. Sint multi alti factori evaluati la o cautare, iar trustul si PR-ul nu sint singurile importante.
2. NOODP si NOYDIR a aparut datorita lipsei de meta description. Site-urile nu aveau meta description dar Google trebuia sa puna o descriere ptr ca altfel ar fi trebuit sa afiseze cod.
Uite si un exemplu urmarit de mine in timp: Cautarea dupa cuvantul cheie Iasi returneaza un site care nu are descriere nici in ziua de azi. Iti pot spune ca la inceput Google afisa codul site-ului la descriere, apoi descrierea din ODP (ulterior site-ul a fost scos ptr ca nu a prea fost online si a avut si erori in site), iar acum Google nu ii mai afiseaza nimic.
De ce iese acest site pe locul 2 dupa wikipedia la o astfel de cautare? Astept un raspuns argumentat de tine.Iti spun de pe acum ca PR-ul nu e relevant in cazul asta.
Revenind, Pozitionarea in text a cuvintelor cheie nu tine numai de meta description, ci si de continut. As fi vrut sa mergem pe directia continutului si nu pe a meta description, care nu prea isi are rostul in discutie.
3. Sint multe cazuri in care sursa care era o autoritate cu trust, n-a iesit la cautari in pozitii favorabile pentru ca alte site-uri care aveau acelasi continut erau sustinute mai bine. In plus, multe din astfel de site-uri modifica textul astfel incat el sa nu fie identic cu originalul.
Diferenta era facuta de vechime, de IBL-uri, de frecventa de postare, de hosting etc.
Sint multe surse cu trust care nu ies la cautarile dupa continutul propriu, in schimb ies cele care au copiat continutul.
Concluzia mea e ca in functie de cautari, de site-uri de concurenta, factorii de pozitionare si rezultatele difera. Si in general, rezultatele diferite fac ca afirmatiile de mai sus sa fie eronate.
Mar, discutiile generala lasa loc de interpretari, dupa parerea mea cazurile difera in functie de site, cuvinte cheie si concurenta. Lucrurile astea in general schimba ceea ce stim.
evolution, use search omule ...esti pe un forum de SEO si nu stii sa gasesti o sursa dupa un continut dat?![]()