O lista utila de la SEOmoz:17 Ways Search Engines Judge the Value of a Link
#1 - Internal vs. External (link-urile primite de la site-uri externe au mai mare importanta decat cele interne);
#2 - Anchor Text (factor foarte important, a carui relevanta creste daca este setat doar pentru cuvintele cheie, nu pentru o fraza mai mare care sa le contina);
#3 - PageRank (cu cat mai multe link-uri in pagina, cu atat mai putin link juice trimite fiecare mai departe);
#4 - TrustRank (paginile cu autoritate au tendinta de a trimite link una spre cealalta - cu cat un site este mai departe de o sursa de incredere, cu atat mai mult poate fi spammy);
#5 - Domain Authority (o pagina noua de pe un domeniu cu autoritate poate obtine mai usor pozitii bune in SERPs, chiar fara multe alte link-uri care sa o sustina);
#6 - Diversity of Sources (diversitatea domeniilor care trimit link-uri catre un site are influenta asupra ranking-urilor sale);
#7 - Uniqueness of Source + Target (domeniile care trimit link-uri nu trebuie sa aiba acelasi proprietar, pt ca afecteaza credibilitatea "votului" dat de link);
#8 - Location on the Page (un link in text este mai valoros decat unul in sidebar sau footer);
#9 - Topical Relevance (primirea link-urilor de la site-uri din industrii asemanatoare);
#10 - Content & Context Assessment (textul din jurul unui link, care ii motiveaza existenta, ajuta la stabilirea valorii unui link).
Mai multe informatii se pot afla din articol. Nu sunt noutati extraordinare, insa sunt lucruri de baza in a judeca valoarea link-urilor si a identifica modalitatile de a le obtine pe cele mai bune.