Legea nr. 449/2003, actualizată în 2008, care spune la capitolul trei că orice produs cumpărat trebuie adus la conformitate, adică în starea ideală, fie prin reparare, fie prin înlocuirea completă fără plată. Legea mai spune că dacă au trecut 15 zile de când cumpărătorul a semnalat vânzătorului că produsul său e stricat, iar vânzătorul a refuzat sau a tergiversat înlocuirea sau repararea produsului, legea îi permite cumpărătorului să ceară o parte sau totalitatea banilor dați pe produsul cumpărat și anularea contractului încheiat cu vânzătorul.
OG 130/2000, legea spune la articolul doi că un cumpărător poate returna orice produs în 10 zile (cu excepția cazurilor de la Art. 10) doar atunci când este vorba de cumpărături online. În acest caz vânzătorul este obligat să returneze banii în maximum 30 de zile. Totuși, în urma UG 34/2014 termenul de returnare a produselor a crescut la un maximum de 14 zile calendaristice de la data achizitiei, iar magazinele au obligația de a pune la dispozitie formularul de returnare, altfel perioada de returnare a produsului poate crește la 1 an.
Pentru a returna un produs la Altex, clienții trebuie să aibă peste 18 ani și să fie persoane fizice, rezidente in Romania. Pe lângă condițiile deja comune (să nu fie deteriorat sau să fi suferit intervenții neautorizate) produsele returnate trebuie să nu fie achiziționate cu discount din cauza unor defecte estetice, să nu fie achizitionate prin sistem de rate sau bonuri valorice sau orice produs Apple al cărui software a fost activat. De asemenea, obiectul returnat nu trebuie să fie testat în magazin înainte de a fi cumpărat.
Daca ai cumpărat un bun, care s-a defectat la 8 – 9 luni de la achiziţie [ mai putin de 1 an] , îl poţi returna vânzătorului sau îi poţi cere să ţi-l înlocuiască sau să-l repare, acesta neputând obiecta sau invoca faptul că defectul a apărut din cauza utilizării nepotrivite.