Mike, inainte de a-ti face o "strategie" trebuie sa lamurim cateva aspecte, zic eu destul de importante: Ai fost contactat in numele firmei sau printr-un interpus? Ai semnat un contract sau nu? Ai epuizat toate canalele de comunicare? Suma datorata este suficient de mare incat sa merite efortul sa margi mai departe?
Ca sa detaliez un pic:
Daca ai fost contactat printr-un interpus, firma nu are calitate procesuala in instanta. Nu ii poti trage pe ei de maneca pentru a-ti recupera banii. In plus, daca urmezi sfatul colegilor de a-i denigra prin diferite articole, se poate intoarce totul impotriva ta daca firma face dovada bunei credinte si totodata face dovada ca le-ai produs un prejudiciu de imagine.
In aceasta situatie ai avea la indemana doua alternative: fie il dai in judecata pe interpus pe civil, fie faci o plangere penala pentru inselaciune or smth. Cel mai eficient ar fi pe penal.
Daca ai fost contactat direct de firma si ai semnat un contract, ne aflam in fata unui litigiu comercial. Nu stiu exact cum stau treburile in spete de gen, dar mi se pare ca primul pas este medierea, urmand sa iei calea instantei daca nu cadeti la pace. Daca ma insel, rog colegii mai experimentati sa ma corecteze.
Daca ai fost contactat direct de firma si nu ai semnat un contract, situatia e mai de rahat. Ti-as sugera prieteneste sa o lasi balta.
Oricare cale ai alege-o, gandeste-te bine daca prejudiciul tau este atat de mare incat sa merite sa iti pierzi timpul, banii (daca va fi nevoie sa iti angajezi un avocat) + neuronii tociti. Pe piata din ro pretul unui logo porneste de la 10-15 eur pana la 150-200, sau mult mai mult daca vorbim de un brand puternic. Dar ma gandesc ca un brand puternic nu va lucra niciodata cu un freelancer, astfel incat prejudiciul tau e de maximum 200 eur. Sincer eu pentru suma asta nu mi-as bate capul. Tin mai mult la timpul si sanatatea mea.
Daca te pot ajuta cu un sfat sau daca doresti o oferta de optimizare pentru siteul tau, da-mi un mesaj!