Corect. Problema e ca majoritatea stirilor de importanta locala sunt preluate/oferite si de publicatiile mai mari.
Si mai e o chestie vis-a-vis de presa de la noi: calitatea continutului. Numeri pe degetele de la o mana ziarele scrise/online cu informatie de calitate
Un exemplu pozitiv sunt cei de la ZF, prin ZF Corporate.
Vand pachet de advertoriale pe site-uri autoritare -> vezi oferta
Ai nevoie de un site profi pentru afacerea ta? Contacteaza-ma!
Nu numai ZF.
Eu as plati un 2euro pt a citi anumite editoriale din catavencii, kmkz sau adevarul
Conteaza mult si cine le scrie
@Sorin Frumuseanu - Cred ca s-a raspuns deja, daca citesti printre randuri. Apar doua nivele de monetizare (sunt curios daca exista al treilea, deocamdata nu am gasit o alta varianta):
Level 1) Situl ofera continut de foarte buna calitate, si prin asta un segment relativ ingust vor plati in cele din urma (fani - cei care gasesc continutul respectiv exact pe gustul lor) - venituri reduse spre medii
Level 2) Continutul nu este doar de calitate, dar este si unic sau perceput ca atare. Oferi ceva ce nu poate fi gasit in alta parte si care ofera valoare substantiala - venituri mari
Daca acelasi continut se gaseste free in alta parte si poate fi gasit relativ usor, ghinion - nu se va plati pentru asta. E destul de logic.
Aici e vorba de USP - Unique Sales Proposition. Cata vreme nu oferi ceva unic, perceput de clienti ca avand certa valoare, nu te poti astepta sa vinzi. Pur si simplu sunt atatia ofertanti de informatie, iar internautii oricum se asteapta ca informatia sa fie gratuita. Dar vor plati pentru ceva special in care exista valoare, adica ceva ce le ofera un avantaj unic, pentru care merita sa scoti cardul de credit din buzunar.
Cineva spunea (nu mai stiu unde) ca internetul nu are nevoie de continut nou. Are atata continut deja, incat nu mai e nevoie de continut nou. E un punct de vedere care da de gandit.
Ca sa-ti dau un exemplu concret si personal, unele situri pe care le vizitez frecvent (adica zilnic) si au articole bune, si sunt chiar situri oarecum de prima marime, ma obliga sa ma inregistrez de la a doua vizualizare. Resetez cookies (2 clicks) si pot citi articolul.
Intrebarea este: As plati pentru acea informatie? Categoric nu. Desi informatia e de buna calitate. Pentru ca desi articolele sunt bune, stiu sigur ca gasesc aceeasi informatie in alta parte, sau ceva foarte asemanator. Continut de calitate, totusi nu creeaza o valoare unica. Iar eu nu sunt fan (segment ingust) ci fac parte din restul de 95% din utilizatori care apreciaza continutul fara ca asta sa-i extazieze pana la cer, si care nu gasesc ceva unic sau de valoare suficienta in continut pentru a decide ca merita sa plateasca.
In schimb am platit zeci sau sute de dolari pe cate un curs de Internet Marketing care ma invata un set de tehnici perfectionate in cel mai mic detaliu. Asta nu gasesti cu usurinta - ar trebui sa compilezi o gramada de informatie si sa incluzi luni sau ani de testari pentru a afla ce merge si ce nu.
Edit: Iar avantajul meu este ca ma astept sa fac bani din asta, care sa compenseze cu mult cat am platit pe curs.
Daca vrei sa vinzi, trebuie sa inveti sa gandesti precum clientii tai. Si nu e usor, dar e un exercitiu care trebuie repetat mereu.
De multe ori, eu ma pun in situatia clientului, si ma uit la ceea ce ofer ca si cum as fi acolo pentru prima data si vad ce mi se ofera. Ce impresie imi creeaza situl/shop-ul etc? Ce incredere am? Ce avantaj unic?
Cel mai bine este sa iei 2-3 prieteni care nu stiu de situl tau, sa le arati si sa-i intrebi daca ar cumpara de acolo, da sau nu si mai ales DE CE. S-ar putea sa fii surprins de unele raspunsuri. Iar lucrurile surprinzatoare sunt si revelatoare in situatia asta.
Nu cred ca raspunsul meu reinventeaza roata, doar incerc sa pun punctul pe i. Este acel gen de lucruri pe care toti il stim, dar pe care in mod sistematic il uitam, si sunt exercitii cum e cel descris aici (care este experienta clientului?) care ar trebui transformat in exercitiu sistematic, automat si periodic.
Aș plăti să văd/ ascult interviuri ale antreprenorilor.
* pentru continut unic (ex: sa vad formula 1)
* pentru continut livrat intr-un mod care sa imi fie comod / rapid (ex: softurile cu legi, desi asta nu mi se aplica pt ca nu am nevoie de asa ceva; ex2: un site de stiri care sa imi livreze informatie fara reclame si ale balarii de "ramai prost", chiar daca informatia nu e unica)
* pentru resurse care imi aduc valoare / imi sunt necesare (traininguri, carti, cercetari, studii de caz, etc)
* pentru ca merita ("donate" sau versiune "pro", fara reclame, desi m-as descurca si cu varianta freeware - subliniez, doar pentru cazurile care merita);
probabil si in alte situatii concrete daca evaluez ca beneficiul adus (indiferent care e el) justifica pretul;
nu am inclus servicii directe (chiar daca sunt vandute online) pt ca asta e deja alta poveste;
Eu am platit pentru Kamikaze...la inceput, mai tarziu, cand au inceput sa rateze esentialul, am renuntat.
daca intrii in legalitate si paltesti ce e de paltit.. tonuri de apel![]()
Recomand cu caldura serviciile oferite de Mutari mobila
Intotdeauna cand ceva este unic ori este de calitate merita atentie in plus. Am platit spre exemplu pentru un joc pe care il gaseam in zeci de variante pe fel si fel de torrente dar am optat sa-l cumpar original de pe Steam iar diferenta sa vazut de la prima accesare ( fara erori, fara batai de cap, acces la ultimile update-uri si multe altele ) .
Totodata foarte bun raspunsul lui @JoeBikerul: si eu as plati pentru a urmari interviurile/feedbackurile/parerile/rezultatele/etc ale antreprenorilor, deoarece tot timpul ai cate ceva de invatat .
Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)