Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 21

Subiect: Social everything - o privire in viitor

  1. #1
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    37

    Lightbulb Social everything - o privire in viitor

    Salutare,

    In primul rand trebuie sa imi spun ca imi pare rau ca a trecut atat de mult timp de la ultima mea autentificare pe forum ... dar revin in forta acum.

    Dar hai sa intram in subiect:
    In momentul de fata si de acum incolo, pt o buna perioada de timp, totul se invarte in jurul ideii de social interaction. De fapt, asa cum aplicatiile web tind sa inlocuiasca aplicatii care in mod natural erau dezvoltate pentru desktop, destul de multe interactiuni inter-umane se muta din real life in virtual in diverse forme (formele sunt definite in general de factori culturali, economici sau demografici).

    Ca sa traduc un pic: modul in care interactionam cu prietenii nostrii acum cativa ani se muta usor usor din real life pe online.

    Asta stim deja, nimic nou pana aici.

    Ce ma intereseaza pe mine acum este dezvoltarea acestui segment prin construirea unei baze pentru platforme de social etc.

    (Folosesc termenul de social etc sau social everything pt ca despre ce voi discuta include social network, social shopping, social searching, social ... everything).

    In momentul acesta toti cei care inoveaza in domeniul acesta pleaca de la niste premize total gresite in opinia mea.
    Sunt cateva engine-uri de social search, cateva de social buy si toate pleaca de la premiza identificarii individului cu o multime destul de mare din care ar face parte.
    De exemplu: eu caut pe un astfel de engine "gsm phone business" si atunci aceste engine-uri imi fac recomandari bazate pe alegeri facute de alti utilizatori.

    Teoria mea, pe care as vrea sa o discutam aici, in situatia in care gasesc persoane interesate de aceasta discutie , sustine ca fiecare individ fiind unic recomandarile catre acesta trebuie facute avand la baza un cerc mult mai restrans de indivizi.

    Sunt 2 aspecte care se iau in considerare in aceasta teorie:
    1. relatia indivizi - articole (poate fi orice structura de informatie) pe care o definim prin popularitate. Aici am reusit sa ajung destul de departe in calculul unei formule corecte din punct de vedere social al popularitatii unui articol
    2. relatia individ - individ : daca putem calcula strength-ul unei asfel de relatii avem baza pentru adevarate platforme de social everything

    Astept reactii acum pentru a vedea daca gasesc parteneri de discutie pe aceasta tema. Subiectul de care sunt foarte interesat in acest moment este relatia individ - individ dar putem discuta despre orice aspect al acestei teorii.


    Multumesc,
    Daniel

  2. #2
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    38
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    36

    Implicit

    Bine ai revenit Daniel. Foarte interesant subiectul. In legatura cu social shopping, cred ca ar trebui facut un sistem care sa faca "profilul" fiecarui user, dupa care sa fie recomandate produsele. Sigur, deja sunt tentative, cum ar fi ads-urile personalizate dupa varsta, sex, venit, etc. (date care trebuie colectate inainte).

    O problema cu orice e "social" e ca poate fi manipulat foarte usor din ceva bazat pe o relatie user-user, in ceva bazat pe relatia user-marketer. Uita-te cum facebook, myspace, hi5, digg si alte retele sociale au fost acaparate de marketeri. De aceea cand tu ai cauta "gsm phone business" ai primi "parerea" a 3 useri onesti si 7 marketeri care vor sa isi vanda produsul propriu.

  3. #3
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Tot analizez problema asta de ceva timp (motivele sunt evidente ) si am ajuns la urmatoarea concluzie: mergand pe principiul ca orice problema complicata este compusa din probleme mai simple a caror rezolvare este cunoscuta putem enunta ca la baza unui social everything avem urmatoarele:
    A. Entitati existente:
    - individ
    - articol: poate fi orice structura de date, organizata in orice fel

    B. Date de de baza:
    - popularitate articole
    - relatii indivizi
    - afinitati indivizi - articole (tipuri)

    Avand aceasta structura de baza putem construi orice sistem de social something la un nivel superior oricarei aplicatii existente la ora actuala.

    Sa dau cateva exemple (unele din cele mai profitabile, le-am precizat si mai devreme):
    1. Motor de cautare
    2. Sugestii de shopping
    3. Advertising

    In primele 2 cazuri situatia este chiar simpla:
    - caut ceva
    - sistemul returneaza rezultatele
    - pe primele pozitii pune rezultate accesate de catre indivizii cu care eu am o relatie
    - ordonarea se face dupa puterea relatiei pe care o am cu ei
    - ordonarea este afectata si de de afinitatile indivizilor cu care eu am o relatie catre domeniul din care face parte cautarea mea (caut telefoane -> se iau in considerare intai persoanele care au afinitate cu acest domeniu)
    - daca exista rezultate pe aceeasi pozitie acestea sunt ordonate dupa popularitate

    In cazul 3 (advertising) beneficiile se vad foarte mult la nivel de conversie si loializare.
    Procentul de conversie este foarte important tocmai datorita costurilor mari de advertising si printr-un procent ridicat se ajunge la o reducere a costului pe target atins (overall scade costul atingerii obiectivului).
    Iar loializarea unui consumator este cel mai mare challenge al momentului.

    Ce vreau eu acum? As vrea sa dezvoltam acest subiect pentru ca intotdeauna am considerat ca din efortul mai multor persoane poate iesi ceva mai bun.

  4. #4
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    38
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    36

    Implicit

    Post-ul tau e interesant si imi place cum ai pus problema pe subpuncte, dar ramane intrebarea mea anterioara: cum faci sistemul de "social something" marketer-proof? Pentru ca marketing-ul risca sa iti strice orice relevanta al sistemului.

    Exact aceeasi problema o au si site-urile cu review-uri. Tu mergi sa afli o parere onesta despre, sa zice, Nokia N80 si gasesti 10 review-uri. Cateva vor fi intr-adevar scrise de useri care au un Nokia N80, restul de companii care vand/produc Nokia N80 si angajeaza un "unbiased reviewer" sa scrie de bine despre produs si eventual sa arate si de unde l-au cumparat si sa iti recomanda si tie acelasi lucru.

  5. #5
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Asta este de fapt una din problemele pe care incerc sa le rezolv cu acest sistem.
    Cand eu caut N80 pe un social search relevanta maxima o vor avea articolele accesate de persoanele cu care eu am o relatie de prietenie si care au o afinitate cu domeniul respectiv.

    In consecinta, daca un marketer nu este in reteaua mea de prieteni si am o relatie puternica cu el atunci articolele propuse de el nu vor fi niciodata listate in top results.

    Modelul asta ar functiona cel mai bine daca s-ar implementa in mai multe proiecte online deoarece cu cat sistemul strange informatii din mai multe surse cu atat acestea sunt mai relevante.

    Later edit:
    Un pic pe langa subiect: in momentul asta, din cate stiu, se dezvolta 4 sau 5 solutii de social network in romania dar, din pacate, toate copiaza modele de afara si doar in aparenta, nimeni nu risca sa inoveze.
    Pe de o parte este de inteles deoarece intr-o tara in care cel mai tare site (trilulilu) abia reuseste sa stranga 1.5 mil de unici pe luna (vezi aici) nu prea poti investii sume pe care nu le poti recupera intr-un timeframe rezonabil.
    Oricum, piata permite inovatie si chiar are nevoie de asa ceva.
    Ultima modificare făcută de danielbuca; 1st August 2008 la 12:02. Motiv: completare

  6. #6
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    38
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    36

    Implicit

    Modelul asta ar functiona cel mai bine daca s-ar implementa in mai multe proiecte online deoarece cu cat sistemul strange informatii din mai multe surse cu atat acestea sunt mai relevante.
    Cred ca aici e cheia. Cu cat e mai complex sistemul si cu cat datele sunt colectate mai universal si pe o durata mai lunga, cu atat scade posibila influenta a marketing-ului asupra rezultatelor.

    Insa inca o problema pe care o ridica un astfel de sistem e personal privacy-ul. Ca sa faci un sistem relevant, iti trebuie cateva date precum:

    - varsta
    - sex
    - site-uri vizitate (tipul lor)
    - durata sederii pe respectivele site-uri
    - produse cumparate
    etc

    Ori, iti dau un exemplu cat se poate de practic, chiar daca suna stupid. Eu, userul, poate vreau sa intru pe un site cu pornoshaguri sau sa comand un dildo de pe net (pentru nevasta ). Nu m-as simti comfortabil sa stiu ca e cineva care imi track-uie toate miscarile.

    Stiu ca s-a vorbit ca Google foloseste un astfel de sistem ascuns deja si pregateste "search engine-ul viitorului", personalizat pentru fiecare user. Atata timp cat sistemul de tracking e ascuns, poate merge, dar nu cred ca o versiune la vedere o sa aiba succes, atata timp cat oamenii nu vor fi dispusi sa fie urmariti pas cu pas doar de dragul personalizarii.

  7. #7
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    37

    Implicit

    In legatura cu privacy sunt 2 lucruri de discutat:
    1. Tipuri de site-uri monitorizate: site-urile monitorizate ar fi site-uri care implementeaza acest sistem iar treaba ar functiona ceva de genul implementezi functionalitatea de monitorizare = beneficiezi de serviciul oferit de acest sistem. Iti dai seama ca nu orice site ar fi acceptat in sistem din motive care tin de relevanta informatiilor pe care le-am extrage din acea monitorizare. Deasemenea, mai sunt aplicatii web pe care nu am accepta sa le monitorizam din motive ce tin de privacy (cum ar fi de exemplu o aplicatie de mail sau o aplicatie de chat)

    2. Legatura individ monitorizat - identitate: m-am gandit ca cel mai bine, pt a pastra confidentialitatea, este sa fac un sistem one way.
    Adica: daca avem A = site-ul monitorizat si B = sistemul de monitorizare atunci A stie ca unique_id=1234 inseamna daniel.buca@... dar B nu stie decat de 1234 .
    Fiecare site care genereaza datele de monitorizare (participa in sistem) va putea extrage doar pt userii lui date din sistem.
    Datele extrase vor fi direct rezultate ale unei actiuni (search de ex) si nu profile.

  8. #8
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Off-topic:
    Banuiam ca nu o sa starnesc prea mult interes cu acest topic dar speram sa fiu atacat cu cateva intrebari care sa imi puna probleme si sa ma ajute sa dezvolt mai mult ideea

    On-topic:
    Pentru feed de search ideea initiala era sa folosesc un feed de la google combinat cu unul de la yahoo dar ma gandesc acum daca nu ar fi mai indicat sa folosesc o combinatie de natural search (google de exemplu) si un engine de semantic search.
    Sunt riscuri destul de mari si nu stiu inca daca merita efortul.

  9. #9
    Avatarul lui adson
    adson este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    31
    Data înscrierii
    21st April 2008
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    39
    Posturi
    280
    Putere Rep
    31

    Implicit

    daca ai un produs, o idee, o sclipire etc consider ca nu trebuie sa te rezumi la Romania si sa faci paralela cu trilulilu...trebuie sa gandesti in perspectiva si sa te folosesti de internet si de utilizatorii acestuia indiferent de tara, varsta, religie etc...arunca ideea pe piata, munceste, sustine si castiga..

  10. #10
    Avatarul lui danielbuca
    danielbuca este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    13th August 2006
    Locaţie
    Bucharest
    Vârstă
    47
    Posturi
    431
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Este frumos ce spui tu acolo dar pentru mine suna doar a idealism.
    Am trecut peste etapa in care credeam ca e suficient sa fac ce spui tu acolo.

    Lucrurile, din pacate, sunt mult mai complicate si este destul de greu sa ajungi de la idee la implementare oricat de minunata ar fii ideea, in conditiile in care trebuie sa asiguri un flux constant de venituri pentru tine/familie.

    Atunci cand ma mai lovesc de astfel de idei prefer sa le impartasesc comunitatiii in speranta ca in felul acesta ele nu vor muri.

Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. SPAM: Propunere cu privire la Website-ul Dvs.
    De Marius Mailat în forumul SPAM made in .RO
    Răspunsuri: 12
    Ultimul Post: 31st October 2010, 13:36
  2. Intrebare de viitor
    De haos în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 8
    Ultimul Post: 11th June 2009, 10:50
  3. Răspunsuri: 0
    Ultimul Post: 9th May 2009, 11:19
  4. Răspunsuri: 39
    Ultimul Post: 12th April 2009, 17:42
  5. Un site mic, dar de viitor
    De Figaro în forumul Link-uri/Bannere
    Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 31st March 2007, 19:39

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •