Buna ziua,
Am un catalog de firme si de produse pentru cooperatia mestesugareasca (l-am realizat dupa modelul unui targ expozitional din Germania care creea astfel de subdomenii firmelor participante). Atat ca l-am facut facut si google friendly, l-am si inscris pe o suta si ceva de directoare (cu riscuri, caci acum in MSN si chiar Netscape sunt puternic obstructionat de optiunea SafeSearch=on...).
Am vizat functionalitatea, adica nu doar indexarea buna in Google.ro (cu pozitionari remarcabile la cautari cat mai generale gen industrie usoara, bluze brodate, scaun tapitat, si multe altele din familie), ci si concretizarea de contacte prin paginile de contact ale subdomeniilor. Si merege, adica cooperativele isi pot administra subdomeniile (dar nu o prea fac) actualizand date si poze de produse, iar vizitatorii daca vor, daca le plac eventual produsele trimit e-mail (catre cooperative si, prin blind, administratorului de portal ca sa-i traga de maneca, sa nu piarda mesajele). Si au fost, surprinzator, destule.
Mai precizez ca proiectului i-am adaugat si newsletter si forum, dar mediatizarea slaba pana acum in bransa a facut ca rezultatele sa nu fie foarte spectaculoase. Stiu ca ar trebui sa-i adaug si alte facilitati, si mai ales sa cooptez in actiune niste colaboratori, asa cum am facut pentru magazinul virtual ce se deschide din prima pagina (dar au inceput sa apara poze mai urate, unele produse nu au preturi, etc...).
O sa-i adaug si un modul de cereri-oferte.
Despre optimizare, e loc de (mult) mai bine, poate o sa-l cizelez din mers, acum vreau sa inscriu cat mai multe cooperative (lucru foarte greu, se pare).
Si acum intrebarile pe care vreau sa le pun, e vorba de etica la urma urmei:
1. Eu le-am pus in pagina de contact in clar si adresele de e-mail si cele de web (nu link-uri directe,in fine ), asta nu se prea poarta la portaluri consacrate. Cum sa fac sa urmaresc numeric, eventualele conectari prin pagina portalului catre site-urile lor de firma (ceva in java script si/sau tot php+MySQL? - ca doar eu am "mestesugit" site-ul si nu mi-ar fi foarte greu). Cum ar fi mai bine si mai repede?
2. Nu as vrea sa solicit bani cooperativelor pentru a se inscrie, dar sa obtin cat de cat o sponsorizare pe alte cai. Care ar fi cele mai potrivite (tinand cont de specificul site-ului - cooperatie, IMM-uri)?
Deci nu vreau sa le cer bani dar nici sa nu am un control asupra eficientei reale a portalului.
Multumesc, contez pe sprijinul dvs.
P.S.
O sa vedeti pe portal si un tool de estimare a valorii site-ului in dolari. Cred ca-l cunosteati, e bun fiindca permite sa cantaresti si concurenta.
E o treaba cam urata (neeleganta, dar a dat roade in cazul meu caci suma afisata i-a dezmortit pe unii), dar poate o veti folosi.