Salut.
Lucrez la o firma si de curand am lansat un site. Momentan avem aproximativ 20k vizitatori pe zi, majoritatea din .ro . Site-ul e tradus in 2 limbi, engleza si romana.
Problema e ca pe paginile in romana primim de la Adssnse predominant reclame in engleza. In momentul cand o pagina este noua, reclamele sunt in general in romana, dar cum a trecut ceva timp(2-3zile), incep sa apara 99% in engleza. Interesant este ca ele sunt de multe ori legate de Romania, da sunt in engleza. De genul " Meet Romanian Girls", samd. Am incercat tag-urile de language, de ad section, nici un rezultat.
Serviciul este un fel de rapidshare, si reclame sunt doar pe pagina in care utilizatorul final poate sa downloadeze fisierul, pagina pe care nu am avem foarte mult text. (exemplu: filebox . ro/download.php?key=346b5ea651daf4f3d65a1e7706f34ac5 ; am bagat 2 spatii pentru ca sunt incepator pe forum si nu am suficiente post-uri pentru link-uri directe).
Initial, se citea IP-ul vizitatorului, in functie de care primea limba corecta (romana pentru romani si engleza pentru restul), dar ambele limbi aveau acelasi URL. Ne-am dat seama dupa o vreme ca crawlerul de google venea de afara si nu vedea decat limba engeza pe site., si am modificat in asa fel, incat in functie de limba sa aibe la sfarsit o modificare in url (ii pune un &lang=ro sau &lang=en). Din pagina exista link si la cealalta limba, asa ca acum teoretic google vede paginile diferite, cu alt URL si alta limba.
In continuare avem reclame aiurea.
Momentan nu e urgenta, si suntem mai mult in faza de testare a reclamelor, dar in 3-4 saptamani ar trebui sa lamuresc prolema. Pe engleza scotem un CTR intre 1-2%, ceea ce este ok, dar pe romana avem ~0.2, care este evident jalnic si motivat de faptul ca reclamele in engleza n-au ce cauta pe un site in romana.
Inca o info e ca am facut adsuri separate pentru pozitionarea de sus/jos, romana/engleza, crezand ca sistemul google poate fi "bulversat" de reclama in 2 limbi pe acelasi ad.