11th April 2012, 18:39
14 out of 14 members found this post helpful.
Ghid optimizare Wordpress
Dat fiind faptul ca marea majoritate dintre noi utilizam platforma wordpress pentru blogurile personale sau site-uri, cred ca ar fi utile cateva ponturi privind configurarea platformei si optimizarea ei pentru motoarele de cautare (Cei care deja le cunoasteti, sunt sunt ferm convins ca puteti adauga noi idei pentru cei care sunt incepatori in domeniu)
I. Cateva modificari simple facute in panoul de administrare.
1. Settings - Privacy - Allow search engines to index this site (bifeaza optiunea pentru ca motoarele de cautare sa poata vedea/indexa blogul tau)
2. Settings - Permalinks - Custom structure - /%postname%-%post_id%.html
Au fost multe discutii pe baza acestui subiect pe forum. Concluzia finala, a mea, si a multor utilizatori, a fost ca cea mai buna structura este "/%postname%-%post_id%", eventual inversarea lor in "%post_id%-%postname%" (Adaugarea .html la finalul link-urilor este preferentiala, ea nu influenteaza cu nimic structura linkurilor)
II. Plugin-uri utile din punct de vedere SEO
1. All in One Seo Pack
(Sunt mai multe plugin-uri care fac acelasi lucru, eu m-am oprit la acesta pentru ca lucrez de mai mult timp cu el si a dat randament foarte bun. Alte exemple de plugin-uri: SEO Ultimate, Wordpress SEO by Yoast si altele netestate. Puteti accesa acest link pentru mai multe rezultate: SEO Plugins
All in one seo pack te ajuta sa setezi pentru fiecare articol/pagina meta title, meta description si meta keywords.
2. Google XML Sitemaps with qTranslate Support
Acest plugin genereaza un sitemap al site-ului in format xml. Dupa fiecare modificare pe care o faceti pe site(adaugare de pagini, articole), sitemap-ul se regenereaza si se retrimite catre motoarele de cautare. Este foarte util pentru indexarea paginilor. De asemenea, puteti sa-l introduceti si in WMT pentru a vedea o statistica exacta a paginilor indexate in Google.
3. WP No Category Base