6 out of 6 members found this post helpful.
Mituri si schimbari in SEO - care mai e faza in 2019?
Dupa ani de zile si analizat sute de situri, ale mele si ale altora, revizuit tehnicile fiecaruia de ranking etc, astazi iar "ma mananca degetele", ca pe vremuri (cei foarte noi nu stiu) asa ca o sa postez cateva chestii pe care le-am tot observat. Nu de alta dar tot tin sa le zic cuiva de ceva timp. Nu ma intrebati de ce, poate pentru ca nu mai suport sa vad greseli peste greseli.
Nu toata lumea va fi de aceeasi parere. Partea proasta este ca de multe ori si expertii SEO se contrazic. Sau informatia de luna trecuta e deja depasita. Eu o sa postez aici doar ceea ce am observat, pentru mine constituie regula fara exceptie so far, si consider ca este important. Sunt si mituri aici, dar si ceva noutati, sa zicem.
1) Trebuie sa rankezi natural, "white hat". Daca ai un continut minunat, vei obtine link-uri in mod natural.
Cu tristete va transmit, asta este ceea ce vrea sa va transmita Google si este cel mai mare BS cu putinta. Totusi are un rost, stiu ei de ce spun asta. Daca toti se apuca sa faca spam, indexul va deveni inutil. Si nu sunt dintre cei care sa va recomande sa va dati cu "dark side of the Force".
Aici insa este o problema de tip oul si gaina, de care sigur v-ati lovit deja. Poti sa ai cel mai mirific content, cu linkuri slabe sau zero, stai linistit, nu o sa ai trafic. Iar daca nu ai trafic (o gramada), cum o sa rankezi in mod natural? Cu links de la rudele tale, carora le-ai dat situl sa se uite...?
De aia zic ca nu exista performanta 100% white hat in SEO. Daca ar fi, nu ar fi SEO (termenul in sine implica interventia proprietarului sitului, deci cel putin o doza de nenatural, de gri, chiar daca e usoara). Exista doar tonuri de gri, de la gri-alb spre gri-murdar si la urma black hat, adica spam fara pic de remuscari, strategie bazata pe "castele de nisip".
Observatie: Jumatate din siturile pe care le gasesc libere si au fost pre-owned (.com etc) au fost spamate la greu, xxx etc. Si multe pastreaza inca un foarte frumos "manual action".
Prin urmare, daca vreti rezultate, nu mai stati si asteptati sa pice "white hat" marul in gura. Vad prea multe situri in RO care au o autoritate ridicola, din link-uri cumparate pe situri cu DA 10. La treaba, construiti link-uri, din cele bune.
Eu nu recomand deloc cumpararea de link-uri, am testat candva si asa ceva, rezultatele au fost nule. Trebuie sa desteptati vanzatorul din voi si sa momiti cumva pe cei care au situri cu autoritate in nisa sa va puna un link. Scrieti un articol bestial si omul o sa fie incantat. De multe ori ceva free cadou cum ar fi un cont gratuit la serviciul tau poate face minuni, nu intotdeauna bloggerul respectiv face o gramada de bani cu situl. Si nu e totuna cu cumpararea de links. Cine vinde links, de obicei tot vinde, si din acest motiv pe termen lung nu e ok.
2) Siturile sunt penalizate in primii doi ani, si abia dupa aceea sunt lasate sa creasca. Nu poti obtine locul 1 in primii doi ani, ca nu te lasa Google.
Iarasi un BS imens, pe care il mai pritocesc inclusiv unii SEO de renume. Am avut situri care au luat locul 1 pe 10-20 de cuvinte cheie in 2 saptamani de la lansare. Si au stat acolo ani de zile. Cum? Metoda proprie. Si inca una destul de white hat. Si va anunt ca in 2019, da, se poate face ranking si cu metode foarte white, pentru ca Google va da o sansa incredibila in primele luni de la lansare, da' totusi nu merge fara links.
3) Cei mai buni SEO (eventual tipi faimosi) te invata metodele lor speciale, prin minunatele articole postate pe web.
Cei mai buni SEO nu isi publica niciodata adevarata metoda, money maker. Si nici nu o afli de la altii. Este subiect inchis. O descoperi tu, dupa ani de munca, invatat, teste si sudoare. (Si uneori situri banate, ca na, trebuie sa-ti descoperi cumva limitele.) Din nou, munca face diferenta.
4) Ca sa rankezi, iti trebuie neaparat PBN. Nu se poate cu metode white in 2019.
Raspunsul meu este nu, nu iti trebuie neaparat PBN. Iar in 2019 e chiar mult mai usor sa rankezi cu metode cat mai curate, pentru ca astazi calitatea bate cantitatea de la mare distanta.
Totusi pentru cei care nu au o metoda foarte buna si/sau skills de a obtine backlinks puternice prin tactici si tehnici de natura umana (ca webmasterul e si el om, trebuie sa-l convingi cumva), singurele metode la indemana par sa fie cumpararea de linkuri (proasta idee, parerea mea) si PBN (idee si buna si proasta, merge dar e foarte riscanta).
Pentru mine personal e mult prea riscanta, nu imi risc niciun money site cu PBN si nu voi face niciodata churn and burn, nu de alta dar - cred ca pot mai mult de atat. Daca va mananca sa va bagati in PBN, succes, fiecare e pe pielea lui. Eu zic ca sunt si cai mai simple si fara riscuri, da' trebuie sa mai iesiti in lume. Acum depinde, daca va bagati pe "rca ieftin"... e alta discutie.
5) Poti sa rankezi doar prin content, fara links.
Asta e un basm, da' pare adevarat atunci cand esti in nise foarte foarte slabe = respectiv cand si tovarasii de nisa nu au link-uri mai bune ca tine. Atunci da, content si optimizare on-page e ceea ce face diferenta. Nu ca onpage nu ar fi important in general. Intotdeauna este. Dar in nise concurentiale, unde toata lumea poate face (si face) onpage la greu, diferenta la final o vor face... din nou, backlinks. Si in 2019. Backlinks, backlinks, backlinks.
6) Nu poti sa lansezi un site si sa rankezi cu 2-3 link-uri (IBL).
Asta fuse adevarat pana acum vreo 5-10 ani, dar nu mai este. Din fericire, Google te lasa sa rankezi si cu 2-3 links de inceput, iar in RO e chiar fun, pentru ca aici concurenta e mult mai mica.
Ai nevoie insa de 2 lucruri: 1) Content bine pus la punct, si 2) link-urile alea sa fie autoritative si pe cat posibil din nisa respectiva. Un DA de 40+ pe un site super curat este ce v-ar trebui. 2-3 din astea de start fac o mare diferenta. Dupa care lucrati la content, content, content si s-ar putea sa incepeti sa prindeti si naturale, doamne-ajuta, dam cu apa sfintita - ca sa fie bine.
7) Un site creste mereu, trebuie doar sa muncesti mereu, sa adaugi mereu content. (precum universul care creste la infinit)
Iarasi un BS cat casa. Din multe motive nu e asa, iar despre unele pot sa scriu un roman intreg. In anii mei de experienta nu am intalnit/lucrat vreun site care sa fie pe val la infinit in SEO. Nu exista perpetuum mobile nici macar in lumea virtuala.
Primo, ganditi putin simplu si logic. Se fac situri pe banda rulanta; numarul de pagini creste exploziv; informatia creste exponential. Botii scaneaza si creeaza content in fiecare microsecunda. Concurenta creste mereu in fiecare nisa. Oamenii se inmultesc si ei, da' nici chiar asa. Folosim mai mult netul, dar nici in halul asta, de cele mai multe ori folosim fix aceleasi situri utile in fiecare zi (Facebook, cineva?)
Rezultatul? Dificultatea creste mereu, asa cam ca la minatul de bitcoin. Si te va lovi, chit ca te astepti sau nu.
Secundo, Google mai are o chichita de care nu va vorbeste. Si anume ca vrea mereu continut fresh. Ba nu, recunoaste, dar nu va lasa sa simtiti cat de mult tine la asta.
Ce am observat este ca toate siturile cresc cresc cresc timp de aproximativ 5 ani, dupa care incepe declinul. E normal - imbatranesc si ele ca oamenii. Google trebuie sa dea o sansa si milioanelor de "tineri", noi veniti - trafic care se va lua de la siturile vechi. Daca ai content "stale", respectiv nu adaugi mereu ceva nou, declinul poate sa inceapa chiar mai devreme. Si da, Google memoreaza istoricul sitului, din pacate.
Intrebati colegii cu 5000 de articole pe site, situri vechi de 10 ani, care astazi au 50 hits pe zi. Multi nici nu stiu de ce le nu mai merge situl. Isi inchipuie ca au gresit cu ceva. Ca e un algoritm nou si de aia. Ca e din cauza ca n-au mai adaugat content. Well, ca sa schimbi cu ceva un site de 5000 de articole dupa 5-10 ani, trebuie sa adaugi peste noapte inca 5000. Si backlinks noi, tari, ca sa compensezi dilutia de "juice". Nu merge, si s-ar putea sa iei un ban pe motiv de crestere prea rapida.
Exista totusi o exceptie de la regula geriatriei online: Siturile lider, autoritati in nisa, social media, precum si cele cu foarte mult content bun, user-generated (exemplu: Reddit). G le recunoaste pe acestea. Stie ce hram poarta, nu de alta dar arata foarte diferit de "muritorii de rand". In plus, multe astfel de situri au o gramada de trafic direct, url tastat, bookmarks, apps, cum ar fi platformele folosite de toata lumea (cautate direct dupa nume), social media etc. Nu puteti compara mere cu nave spatiale.
Din acest motiv, cand vedeti ca adaugati content, n-ati facut nimic rau si situl tot scade, si ati depasit faimosii 5 ani, vine partea a doua a curbei (bell curve). Poate e vremea sa vindeti si sa incepeti un alt site. Repet, asta e concluzia mea, nu toata lumea va fi de acord, si e ok.
Nota: Vedeti din trafic.ro cate situri de acum 10-15 ani mai sunt active. Unele inca sunt, da' cum se face ca au in spate PR si trusturi de media....? O fi doar o coincidenta.
8) Ai un domeniu picat, vechi, nu mai merge, este inutil, il lasi sa expire.
Nu e chiar asa. Il poti recupera, reseta, nu e garantat, dar am facut asta si am mai prezentat metoda pe forum. Il pui intai pe 404 ca sa se deindexeze tot, dupa care il stergi complet, fara DNS, fara nimic. Il lasi asa un an, in neant. Dupa care il relansezi cu content nou. Am tot facut asta, guess what - a mers. Si a mers chiar pe o nisa noua. Si chiar intr-o limba noua.
In plus, este bine sa schimbi si owner-ul (daca se poate), si neaparat nameserverele, registrar-ul, hostul, locatia (tara) gazduirii, tot ce poti schimba la domeniu - ca sa il determini pe Google sa creada ca "frate, asta e ceva nou, prea s-a schimbat cat a fost down". Si da, trebuie sa stea disparut pe termen lung, un an cel putin. Sa nu mai fie ramasa nicio pagina in index.
9) Ai avut un site despre pere, nu il poti face despre umbrele.
Ba da, poti. Aplici metoda de mai sus, dupa care faci unul fresh despre umbrele pe acelasi domeniu. (ma rog, sa nu se cheme totusi merele.ro)
Vei primi juice si din link-urile vechi (asa zic si astia mai toti big SEO people). Dar exista o chichita - tot ai nevoie de ceva backlinks noi, de data asta cu ceva despre umbrele. A, si nu uitati sa variati anchor text, ca sa para "natural".
10) Ce zice Moz si alti experti, este sfant.
Imi pare rau ca va stric credinta, dar totul in SEO este relativ. Inclusiv ce am scris eu aici. Totul se schimba si totul trebuie testat. Multe din informatiile alea au la baza analize statistice care insa pot sa ignore niste factori surprizatori sau contra-intuitivi. Iar SEO, din pacate, este teribil de contraintuitiv.
Deci orice informatie importanta este doar un hint, pe care insa trebuie sa-l testezi tu cu siturile tale, ca sa vezi ca pentru tine sunt adevarate. Altfel, esti precum cei care asculta de vreun guru yoga.
11) SEO nu mai merge in 2019, ca e doar PPC si GMB etc.
Toate merg in continuare, inclusiv SEO. Si sunt destui oameni care nu dau niciodata click pe reclame. Daca nu mergea, nici macar aia cu black hat nu mai erau astazi, se lasau de meserie.
Cam atat momentan, cand ma mai apuca, mai scriu. Parerile sunt binevenite, dupa cum stim, in online totul este supus dezbaterii.
Ultima modificare făcută de emm; 30th May 2019 la 21:30.
19th October 2019, 19:53
#9
2 out of 2 members found this post helpful.
20th October 2019, 17:19
#10
1 out of 1 members found this post helpful.

Postat în original de
MarianC
Cum dau report la panarama de newit[.]ro ?

Ca să elimine Google din indexul său articolele copiate de la tine intră aici. Completează tot ce trebuie completat și în câteva zile o să vezi eliminate din rezultatele Google articolele copiate de la tine.
Apoi, dacă cumva crezi că merită să pierzi timpul cu astfel de persoane, poți să-l contactezi pe PhoeniXman să elimine articolele copiate. Folosește același cod Adsense ca-pub-9928747667546185 pe newit.ro si pe site-ul din semnătură detoxdiets.net, deci cred că este el proprietarul site-ului newit.ro.