Rezultate 1 la 4 din 4

Subiect: Concurenta SEO - Redefinire - Local POV

  1. #1
    Avatarul lui sergiuliano
    sergiuliano este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    15th October 2010
    Vârstă
    43
    Posturi
    499
    Putere Rep
    38


    Implicit Concurenta SEO - Redefinire - Local POV

    Cu totii folosim diferite tool-uri de analiza a keyword-urilor pentru a construi strategii SEO, insa majoritatea ofera exclusiv rezultate Globale, chiar si in cazul celor ce ofera rezultate asa-zis locale - local-ul reprezinta doar national !!!

    In continuare am sa consider LOCAL = locatie geografica IP / ORAS

    Pentru noi toti e clara tendinta motoarelor de cautare de a genera SERP-uri cu continut local majoritar atata timp cat acest continut local exista.

    Avem din ce in ce mai multe exemple in care afaceri de mici dimensiuni - sunt pozitionate pe primele pozitii google ( rezultate cautari organice ), inaintea unor branduri internationale ( cu prezenta nationala ) ... si asta pe motiv ca brandurile internationale au de cele mai multe ori strategii SEO GLOBALE sau NATIONALE, nicicum LOCALE - factorul lor de concurenta locala fiind cu MULT mai scazut decat al anumitor afaceri de mici dimensiuni... ex clar e cel cu pizzeriile ..

    In momentul de fata pentru foarte multe locatii, exsita vid de competitori LOCALI. Din acest motiv SERP-urile contin jucatorii nationali, care de multe ori nu au prezenta in locatia de unde s-a efectuat cautarea.

    Scopul acestui topic este de a identifica metoda de analiza a nivelului de competitie local pentru un anumit Keyword.

    Pornind de la cele spuse mai sus, va invit sa redefinim COMPETITIA SEO LOCALA si metoda de analiza:

    - Numar review-uri locale
    - rezultate google maps / locals pe locatia respectiva
    - citari/backlinkuri de pe site-uri locale

    va rog continuati...

    PS. Ca si avantaje, dupa identificarea locatiilor unde un anumit keyword ( profitabil ) are concurenta foarte scazuta sau chiar zero, oricare dintre noi poate folosi aceasta informatie pentru a ranka local pe primele pozitii ( atata timp cat nivelul de trafic justifica efortul )
    GeoRanker - Local SEO Reverse Engineering Platform

  2. #2
    Avatarul lui Tom
    Tom
    Tom este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    129
    Data înscrierii
    25th September 2010
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    47
    Posturi
    3.169
    Putere Rep
    129


    Implicit

    "Din acest motiv SERP-urile contin jucatorii nationali, care de multe ori nu au prezenta in locatia de unde s-a efectuat cautarea." Depinde de nisa. Daca oferi 2-3 nise de analizat, putem discuta concret.

    Nisa: web design, de care am mai discutat, ofera locul 1 la nivel national, pe orice cautare locala, si diferente mari (2-10) de la oras la oras, unde intre loc 2-10, aduce mai multe companii locale, in functie de nr lor. Ma refer la cautarea web design " fara oras", cu locatia setata pe un oras oarecare. Doar din setari, nu ip, si alte nebunii.

    In cazul asta nu conteaza, review locale (te referi la useri dintr-o localitate?), backlinkuri din site-uri locale, ci din ce observ eu coteaza "titlu" si descrierea, sau uneori chiar adresa de contact.

    Rezultatele din harta pe mine ma incurca pe foarte multe nise. De ex, cauti "cazare cluj" si-ti da 7 locatii din cluj. Total irelevant, pentru ca eu nu caut O locatie, ci un site care sa-mi ofere mai multe locatii si detalii, astfel incat sa pot alege. In cazul asta rezultatele sunt inutile si chiar stresante pt user. Din primele 11 rezultate, 3 sunt platite, 1 organic (loc 1) si 7 in harta. wow

    O alta problema a rezultatelor din maps, o reprezinta nr de clikuri. Eu am stat in maps 1 an, cu site-ul, cu un nr de clikuri mult mai mic decat site sub maps (loc 4 organic), pe aceasi nisa. Pe langa asta, datorita faptului ca eu eram loc 2 pe "organic", trageam dupa mine harta. Am iesit din maps, nr de likuri au crescut si implicit harta a coborat 1 loc. La o rezolutie < 900, harta pleaca de la loc 4, implicit nu apare in ecran!

    Acele reviews din maps, sunt inutile, multe fake si scrise de concurenta in cele mai multe cazuri, si nu ajuta pentru ca nu le citeste nimeni.

    Nu cred ca o analiza pe seo local din romania se raporteaza la aceasi analiza pentru state. Cele 3 metode de analiza nu se aplica la noi. Dar hai sa facem o analiza pe 1-2 nise concrete. Adauga cateva exemple si putem chiar face un test.
    Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.

  3. #3
    Avatarul lui sergiuliano
    sergiuliano este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    15th October 2010
    Vârstă
    43
    Posturi
    499
    Putere Rep
    38


    Implicit

    @tom

    - referitor la nisa de web design, consider ca e un subiect mai delicat pe motiv ca serviicle sunt intangibile si pot fi oferite online catre clienti, indiferent de locatia geografica unde sunt localizati. Sm observat si eu comportamentul ciudat de pozitionare in SERP, dar cred ca pentru un alt keyword "webdesign". In urma cu cateva luni, intr-un interval de 3 saptamanai, keywordurl a fost clasat de google ca si keyword cu prezenta locala ( inainte era clasat doar "web design" ca local ) , ceea ce probabil se intamplase cu keywordul "web design" cu ceva mai mult timp inainte.

    E clar faptul ca Google este intr-un continuu proces de clasare al cuvintelor cheie local/global .

    In cazul acestor doua cuvinte cheie, motivele ce au determinat google sa le claseze ca si locale pot fi:

    - existenta unui numar mare de firme ce contin "Web Design" in denumire, astfel, la rubrica de contact a site-ului , alaturi de adresa fizica apar ca si citari ( nu neaparat cu backlink ) keywordurile "Web Design" si "WebDesign"

    - foarte multi si-au adaugat afacerea la categoria "web design" pe google places, localizand astfel zona geografica de prestare a serviciilor ( in ochii Google )

    Sa incercam sa mentinem discutia pe aspectele ce poat influenta google sa catalogheze un keyword ca fiind local, practic pe metoda prin care goolge masoara gradul de concurenta locala pentru un anumit cuvant cheie.

    In cazul keywordurilor locale explicite ( cele care contin si numele zonei geografice ) - cu toate ca pare ciudat -de cele mai multe ori, strategia SEO ce poate fi aplicata - este aceeasi ca pentru cuvinte cheie globale, deoarece - INDIFERENT DE LOCATIA de unde se face cautarea REZULTATELE SUNT IDENTICE : Ranking Report for "cazare cluj" on TOP 5 cities in Romania - neexistand competitie locala pe acest cuvant cheie.

    Interesant de vazut este de ce google considera "hotel" keyword local si "cazare" global pe google.ro

    Ranking Report for "hotel" on TOP 5 cities in Romania

    Ranking Report for "cazare" on TOP 5 cities in Romania

    Ma asteptam ca pentru "cazare" sa fie rezultate diferite la nivel local, insa, se pare ca Google considera ca nu e concurenta suficient de mare ca sa genereze rezultate locale diferite, asta se intampla si in cazul multor alte cuvinte cheie care nu sunt in engleza.. google nu le intelege, cel putin nu momentan ...

    Hai sa incercam sa analizam motivele pentru care Google considera "Cazare" ca nefiind local si "hotel" ca fiind local.
    GeoRanker - Local SEO Reverse Engineering Platform

  4. #4
    Avatarul lui Tom
    Tom
    Tom este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    129
    Data înscrierii
    25th September 2010
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    47
    Posturi
    3.169
    Putere Rep
    129


    Implicit

    Pe rand.

    Raportul tau pt cazare cluj e destul de relevant. Locurile 2-8 sunt cele din harta. Ciudat este faptul ca keywordul "cazare cluj" nu este identic cu "cazare sinaia", "cazare mamaia" sau altele, unde google nu da harta.

    Din raport se observa asa: loc 1 e tot timpul acelasi, loc 1 la nivel national. El nu se schimba niciodata. Din ce observ loc 9-10,sunt identice in cazul analizat.

    Pe engleza rezultatele sunt altele deoarece harta preia loc 1-5, implicit loc 1 devine 6. Aici eu cred ca e grav, deoarece google imi returneaza locatii din cluj (loc 1-5 harta), pe care eu si alti poate 90% nu le vor. Pe o cautare cazare cluj, vreau sa gasesc un site cu mai multe oferte, nu site-ul unei pensiuni! Loc 1-5 ma obliga sa dau 5 clikuri, sa vizitez 5 site-uri, si mai mult ca sigur sa pierd vremea aiurea.

    Pentru turcia si restu, nu pricep relevanta. E normal sa-ti dea rezultate de afara, cu linkuri poate din tara respectiva.

    Era un ex dat de mine, dar vreau 2 exemple de la tine. De ex, nisa "aer conditionat" care ofera rezultate total diferite. Eu o consider nationala, google locala. Nu am prea multe nise locale, asa ca nu-mi trece nimic prin cap. Cabinet stomatologic de ex, ar trebui sa fie locala, e clar ca nu ma duc la braila sa-mi pun o plomba, de la buc. Oare google stie asta?

    Cat despre hotel si cazare, revin cu un raspuns.
    Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Maps Rich Snippet/Local, Ati Mai Vazut Asa Ceva?
    De danielicb în forumul Google
    Răspunsuri: 4
    Ultimul Post: 12th June 2012, 14:59
  2. Tu cum influentezi concurenta?
    De Dan în forumul Stiri despre motoarele de cautare, SEO si Marketing
    Răspunsuri: 12
    Ultimul Post: 4th October 2011, 00:21
  3. Sondaj: Cand si de ce intra cineva pe un portal local
    De ibaldazar în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 30
    Ultimul Post: 13th December 2010, 15:05
  4. Un update la local search
    De Alex Dumitru în forumul Google
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 17th November 2010, 15:47
  5. Schimb tematic: site local, anunturi, auto, relatii, job etc
    De myamar în forumul Link/banner exchange
    Răspunsuri: 16
    Ultimul Post: 14th April 2007, 10:48

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •