Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 15

Subiect: Schimbare "job" - de la SEO, catre altceva - poate ecommerce?

  1. #1
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    55
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    829
    Putere Rep
    55


    6 out of 6 members found this post helpful.

    Implicit Schimbare "job" - de la SEO, catre altceva - poate ecommerce?

    Nu stiu daca acest subiect va starni interesul, dar cred ca multi dintre membrii forumului s-au gandit, sau se gandesc la asa ceva, mai ales dupa ultimele Panda si Penguin.

    Eu unul, am abandonat demult domeniul, ca si "job" principal. Folosesc inca toate aceste informatii utile, insa doar pentru proiecte non-critice sau pentru a adauga ceva la un proiect comercial care functioneaza bine si fara seo. Asta cu ani in urma, dupa ce situri intregi care "produceau" fara mari eforturi, au picat unele dupa altele. Mi-am dat seama atunci de un lucru: nu ma puteam baza pe SEO. Era mai mult un fel de a castiga timp decat o solutie pe termen lung.

    Fireste, situatia e discutabila. Unii membri vor continua sa faca SEO, cu rezultate foarte bune. Exista insa o buna proportie, cred, pe care aceste salturi ii vor afecta serios in timp, istoria ne spune deja asta, incat sa considere o alta sursa de venit.

    Problema este: pentru multi din acestia, facutul de situri si promovarea lor prin SEO (sau nu numai) este totusi lucrul la care se pricep, poate, cel mai bine. Si ar trebui continuat, zic eu.

    Cu ani multi in urma, in momentul critic pentru mine pe care il mentionam mai sus, am citit unele sfaturi, care m-au impins pe o alta directie: e-commerce. Am inceput sa folosesc cunostintele de SEO, pentru a promova situri comerciale pe care sa vand ceva. Am adaugat si Adwords - de fapt un mix de organic si paid, pe care il consider ideal, intrucat daca pica organic-ul intr-o zi (foarte posibil, nu?) ma bazez pe paid. A, si pentru organic, folosesc mai mult de un site, si le fac foarte diferite, tocmai pentru a nu fi afectate simultan de "ceva".

    Ce as face eu, in perioada "post-seo" , ar fi:

    1. As continua sa fac situri, cu seo cu tot, dar in loc sa vand traficul (pe care obtii centi), l-as folosi pentru a vinde ceva din care se castiga de obicei mult mai mult. Logic, ce primesti pentru click-uri este un procent din ce castiga cel care beneficiaza de ele.

    2. As folosi un mix de surse de trafic. Organic, paid, postari pe situri terte (sunt o gramada de bloguri si anunturi si agregatoare care pot aduce trafic), cat si SM, facebook pe cat posibil. Ideea este, daca ai 3 surse diferite si una din ele pica, te vei putea descurca in continuare cu cele 66 de procente care iti raman. Si da, as continua sa fac si SEO pentru ele. Multitudinea de surse imi confera siguranta, iar traficul organic, imi confera profit.

    3. SEO inseamna, totusi, scurtaturi. Ne folosim cu totii iscusinta pentru a obtine rezultate rapide, mai repede si mai eficient decat "naturalul". Rareori ne rezumam strict la a scrie o pagina cum trebuie. Problema este, cat de "scurt" sa faci drumul astfel incat sa nu te vezi intr-o zi, zburat din index. Din acest punct de vedere, as gandi proiectul in asa fel incat, ori nu fac nimic special si nu risc nimic (dar trece mult timp pana adun ceva rezultate), ori fac optimizare cat ma taie capul mai bine, dar imi asum de la inceput riscul si iau in calcul posibilitatea ca intr-o zi un Penguin sau alta pasare, sa-mi ia o buna parte din caimac.

    4. As folosi toate sursele de publicitate si canalele de marketing posibile. Radio, flyere, cataloage trimise prin posta unor firme, anunturi in ziare, anunturi pe cosurile de gunoi de la scara blocurilor, agenti cu vanzari directe pe teren daca ma tin balamalele. Sigur ca toate acestea cer timp si bani. Dar intrebarea este, ne putem lipsi de banii pierduti daca nu le facem?

    5. Nu in ultima instanta, chiar in prima, as incerca sa invat ceva fara de care nu se poate. Vanzari. Si management. Si evident, nu e usor - dar merita.

    Acum, fireste, situatiile si solutiile pot diferi de la caz la caz. Nu sustin ca cele de mai sus ar fi batute in cuie. Nu tuturor le vine usor sa realizeze unul sau mai multe din punctele de mai sus, din varii motive, de la aptitudinile personale/skills, pana la lipsa banilor disponibili.

    As fi curios insa, din partea membrilor, ce s-ar mai putea adauga la punctele mele de mai sus, pentru bune rezultate intr-o astfel de schimbare de "cariera". Poate se poate construi o lista de "lucruri de facut" pentru o tranzitie de succes, de la vandutul de trafic pana la vandutul de produse si facutul de bani adevarati din asa ceva.

    Edit: as mai adauga, din zona tips, eventual la punctul 6: Focalizarea pe eficienta. Si aplicarea regulii 20/80, faimoasa dar atat de valabila in multe domenii - as face numai cele 20% din lucruri care imi convera 80% eficienta. Pe restul, le-as lasa fara regrete sa pice din lista; de obicei le adun intr-un fisier din ce in ce mai lung, pe care practic nu prea il mai deschid sau folosesc; si nu-mi pare rau.

    Later edit: (stiu ca nu e web related, dar atat de important totusi)

    7. Invatare permanenta, carti, traininguri, si mai ales mentoring. Este foarte dificil sa inveti business, cand nu ai facut niciodata asa ceva. Mai ales acum, cand mediul de afaceri nu mai tolereaza diletantismul. In aceasta directie, recomand cu caldura mentoring-ul: Sunt destui oameni dispusi sa ajute pe altii sa invete, cu sau fara o plata. Iar informatiile primite sunt, de obicei, nepretuite. Mi-aduc aminte de un singur training gratuit de 2 ore care mi-a deschis mintea, si mi-a permis ca de a doua zi sa maresc volumul vanzarilor cu 30%. As participa la un astfel de training in fiecare zi.

    --- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")

    Related: Ma intreb acum, daca nu ar fi de folos sa deschid un nou thread, ca un Ghid organizat, pentru cei care vor sa faca tranzitia de la a vinde trafic, la o afacere reala (de ecommerce sau nu neaparat). As avea un set destul de mare de informatii chiar utile in acest sens. Pareri?

    Ideea este urmatoarea: Am vazut de prea multe ori oameni curajosi pe forum, care si-ar dori sa faca schimbarea asta, numai ca nu au suficiente informatii si isi dau seama ca nu pot risca sa inceapa fara ele. Unele din ele le am, din domenii diverse care tin de lansarea si dezvoltarea unei companii.

    Mi-ar placea sa pot contribui la dezvoltarea mediului de afaceri din Romania, mai ales ca nu costa (decat ceva timp, cand il am). Avem nevoie de asta, e un plus pentru toti romanii. Si e in spiritul de a da ceva inapoi comunitatii Seopedia.
    Ultima modificare făcută de emm; 29th July 2012 la 05:10.

  2. #2
    Avatarul lui hl2u
    hl2u este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    34
    Data înscrierii
    15th November 2006
    Vârstă
    50
    Posturi
    483
    Putere Rep
    34


    1 out of 1 members found this post helpful.

    Implicit

    Citat Postat în original de emm Vezi Post
    Related: Ma intreb acum, daca nu ar fi de folos sa deschid un nou thread, ca un Ghid organizat, pentru cei care vor sa faca tranzitia de la a vinde trafic, la o afacere reala (de ecommerce sau nu neaparat). As avea un set destul de mare de informatii chiar utile in acest sens. Pareri?
    Stii cum e vorba: dar din dar se face Raiul

    Eu m-as bucura sa invat de la tine, pari un tip "asezat" si serios, cel putin din ceea ce ai scris pana acum pe subiect.

  3. #3
    Avatarul lui Marius Cristian
    Marius Cristian este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    49
    Data înscrierii
    14th January 2007
    Locaţie
    Bucuresti, Romania
    Posturi
    1.519
    Putere Rep
    49


    Implicit

    Ceea ce spui/scrii inseamna implicare serioasa intr-un business.
    Majoritatea celor de pe Seopedia vor implicare minima in succesul pe care il au sau pe care inca il mai asteapta.
    Insa lucrurile marete nu se realizeaza intotdeanu cu majoritatea. Succes!

  4. #4
    Avatarul lui Sorin Frumuseanu
    Sorin Frumuseanu este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    62
    Data înscrierii
    2nd August 2005
    Locaţie
    Orsova
    Vârstă
    52
    Posturi
    3.946
    Putere Rep
    62


    Implicit

    Citat Postat în original de emm Vezi Post
    Nu stiu daca acest subiect va starni interesul, dar cred ca multi dintre membrii forumului s-au gandit, sau se gandesc la asa ceva, mai ales dupa ultimele Panda si Penguin.
    Intamplator fac seo pt 2-3 firme de comert electronic.
    Nu am fost afectat deloc de pinguin/panda si tot ce iti pot spune ca ori faci ori nu faci seo.
    Adica acea banala inscriere in directoare web cam dureaza min 3 saptamani de 8 ore / zi. Unii o fac, altii nu.
    Nu as risca cu magazinele online care sunt o afacere mare care au si un anume procent de seo. De la furnizori/stocuri si pana la negocierile cu procesatorii de plati electronice sau transportatori sunt multe lucruri pe care e de preferat sa le cunosti dinainte.
    Credinta la institutiile specializate. Aici facem Servicii de seo
    Mi se spunea 1nesco

  5. #5
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    55
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    829
    Putere Rep
    55


    Implicit

    Citat Postat în original de 1nesco Vezi Post
    Intamplator fac seo pt 2-3 firme de comert electronic.
    Nu am fost afectat deloc de pinguin/panda si tot ce iti pot spune ca ori faci ori nu faci seo.
    Absolut corect. Nici eu nu am fost afectat, si sunt multe situri. Am primit doar un warning pentru unul din ele, insa fara alte efecte secundare (se refera doar la o anumita pagina, si stiu care si de ce).

    Multi altii insa da, au fost afectati. Aici probabil ca depinde cum faci seo, sau ce definesti ca fiind seo. Si cat de departe impingi riscul.

    Citat Postat în original de 1nesco Vezi Post
    Adica acea banala inscriere in directoare web cam dureaza min 3 saptamani de 8 ore / zi. Unii o fac, altii nu.
    Sunt nise si cazuri mult mai dure, foarte competitive, in care aceasta tehnica nu e nici pe departe suficienta. Desigur, intr-adevar multi nu fac nici asta.


    Citat Postat în original de 1nesco Vezi Post
    Nu as risca cu magazinele online care sunt o afacere mare care au si un anume procent de seo. De la furnizori/stocuri si pana la negocierile cu procesatorii de plati electronice sau transportatori sunt multe lucruri pe care e de preferat sa le cunosti dinainte.
    Unii ar risca, depinde de fiecare. Si ii felicit pe cei care risca - fara risc nu exista castig.
    Dar pe de alta parte ai dreptate, nu te poti aventura in necunoscut fara un minim de informatii. La asta ma referisem dealtfel prin ideea de a deschide un thread/ghid.

  6. #6
    Avatarul lui doro
    doro este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    8th September 2007
    Locaţie
    Berlin / Bucharest
    Posturi
    988
    Putere Rep
    37


    Implicit

    Într-adevăr am început şi eu să privesc SEO ca pe o sursă secundară de venit. Cei pentru care lucrez pe parta de SEO aşteaptă din partea mea anumite rezultate măsurabile. Urmărind schimbările de algoritm îmi dau seama că e tot mai greu să ofer astfel de garanţii, rezultate. Aşadar, în ciuda crizei şi a situaţiei "ciudate" din ţară, am hotărât să pornesc un mic business în România. Cât de bine va funcţiona... rămâne de văzut. Decât să regret tot restul vieţii că am stat pe bară, prefer să încerc şi să eşuez (sau poate să reuşesc). 1nesco are dreptate, mediul de comerţ din România e destul de neprielnic. O dată ce începi să aduni informaţii şi să faci calcule e foarte uşor să te descurajezi.

  7. #7
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    55
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    829
    Putere Rep
    55


    Implicit

    Citat Postat în original de doro Vezi Post
    1nesco are dreptate, mediul de comerţ din România e destul de neprielnic. O dată ce începi să aduni informaţii şi să faci calcule e foarte uşor să te descurajezi.
    Cu asta, nu sunt deloc de acord. Si vorbesc din experienta directa.

    Incearca personal sa deschizi un business pe o piata matura, precum Germania, Italia sau UK, in care ai concurenta solida, cu milioane de euro capital la dispozitie si toate procesele de business puse la punct. Concureaza cu asta.

    In plus vei vedea ca formalitatile si taxele sunt de fapt mult mai grele (inchiriere spatii, garantii de zeci de mii de euro (ti se pot cere pana la 50-100,000 euro garantie pentru inchirierea unui depozit obisnuit, daca nu ai vechime in tara respectiva), contracte dificile, ai nevoie de avocati care costa o gramada de bani, pentru cea mai mica problema esti dat in judecata, salariile sunt imense comparativ cu ale noastre etc). Iar la preturi, clientii nu vor inghiti ca pelicanul un pret umflat ca sa iti poti acoperi tu costurile. Vei simti in ceafa rasuflarea Chinei si a competitiei locale.

    Te vei convinge scurt, ca dimpotriva, Romania este o piata pe care este mult mai usor sa iei startul. Mai ales cu bani putini.

    Noi suntem o piata in dezvoltare, pe cand tarile dezvoltate, de mai sus sunt in declin. Au dezvoltat ce aveau nevoie si acum nu mai sunt investitii si oportunitati.

    Mai curand, poti spune ca nu e usor in general sa deschizi o afacere si sa o duci la succes, netinand cont de tara. Cu asta sunt de acord.

  8. #8
    Avatarul lui Sorin Frumuseanu
    Sorin Frumuseanu este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    62
    Data înscrierii
    2nd August 2005
    Locaţie
    Orsova
    Vârstă
    52
    Posturi
    3.946
    Putere Rep
    62


    Implicit

    Un forum cu si despre problemele comertului electronic comert_electronic : Comert electronic
    Administrand ani buni Studiul National de Comert Electronic (acum e in lucru) am cam vazut cate magazine noi apar si dispar in fiecare an.
    Ca idee, un magazin mananca destul de multe resurse si nu m-ar tenta.
    Credinta la institutiile specializate. Aici facem Servicii de seo
    Mi se spunea 1nesco

  9. #9
    Avatarul lui emm
    emm
    emm este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    55
    Data înscrierii
    11th November 2006
    Posturi
    829
    Putere Rep
    55


    Implicit

    Citat Postat în original de 1nesco Vezi Post
    Un forum cu si despre problemele comertului electronic comert_electronic : Comert electronic
    Administrand ani buni Studiul National de Comert Electronic (acum e in lucru) am cam vazut cate magazine noi apar si dispar in fiecare an.
    Ca idee, un magazin mananca destul de multe resurse si nu m-ar tenta.
    Sunt de acord cu consumul de resurse, si cu faptul ca magazinele virtuale mai mult se inchid decat au succes. Si este un risc, uneori mare, sa intri in asa ceva.

    Totusi unele au. Personal am avut destule proiecte care au dat chix, insa cheia succesului este perseverenta. Am luat-o mereu de la capat.

    Cei mai multi care incep asa ceva, o fac fara un studiu temeinic prealabil (studiu de piata, plan de afaceri) si fara a avea notiuni reale de management, doar pe baza sperantelor si a visurilor si a unui plan schitat in graba. In atare situatie, ceea ce se intampla este: faliment. Am avut si eu 2 tentative nereusite de magazin virtual.

    Functie de domeniu, o solutie buna poate fi nu neaparat un magazin virtual, ci un site de prezentare alimentat prin seo, ppc, afilieri, si alte surse.

  10. #10
    Avatarul lui Tom
    Tom
    Tom este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    127
    Data înscrierii
    25th September 2010
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    46
    Posturi
    3.169
    Putere Rep
    127


    Implicit

    Citat Postat în original de emm Vezi Post
    Sunt de acord cu consumul de resurse, si cu faptul ca magazinele virtuale mai mult se inchid decat au succes. Si este un risc, uneori mare, sa intri in asa ceva.

    Totusi unele au. Personal am avut destule proiecte care au dat chix, insa cheia succesului este perseverenta. Am luat-o mereu de la capat.

    Cei mai multi care incep asa ceva, o fac fara un studiu temeinic prealabil (studiu de piata, plan de afaceri) si fara a avea notiuni reale de management, doar pe baza sperantelor si a visurilor si a unui plan schitat in graba. In atare situatie, ceea ce se intampla este: faliment. Am avut si eu 2 tentative nereusite de magazin virtual.

    Functie de domeniu, o solutie buna poate fi nu neaparat un magazin virtual, ci un site de prezentare alimentat prin seo, ppc, afilieri, si alte surse.
    Sunt aproximativ 100 de cereri pe an pentru magazine online (catre o firma de web design). Dintre cele 100, 95 nu au habar ce inseamna business online, 90 nu au auzit de seo, iar cei 5 au fost arsi in trecut de catre un freelancer sau agentie.

    98 dintre ei, nu au bani!!! Au auzit de la un amic, prieten, autobuz, .... cat de usor se " fac banii pe net", si vor si ei, ca doar e usor

    DA, Romania e o piata usoara, in mediul online, e o paine buna de mancat. Cum am mai zis, nu exista branduri in online. Poate doar emag, care se duce rau de tot in cap. In rest, e loc pt toata lumea, dar fara un buget de cateva zeci de mii (nu e o suma mare), in functie de nisa, nu are rost.

    Nu te poti astepta sa pornesti cu un magazin de 500 euro, seo la kg de 200 euro, fara stoc (stoc furnizor = vine in 2 sapt produsul), fara oameni de continut (descrieri, blog, ....), administrativ, ........ Multi au impresia ca fac ei toata munca. Gresit! Si de aici pleaca toate falimentele online.

    1nesco, am eu un domeniu magazine-online.org, pe care nu am timp sa-l dezvolt, poate facem ceva impreuna. Vreau sa adaug toate megazinele, vechi si noi, astfel incat sa putem genera cateva statistici, in timp. Cel mai important % de faliment!

    Discutia e lunga, merita cateva beri si un meeting.
    Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Dilema - mag. online de pe o platforma la cheie "inchiriata" la wordpress ecommerce
    De Dragos Bunea în forumul Comert electronic, e-Commerce
    Răspunsuri: 14
    Ultimul Post: 10th March 2012, 22:27
  2. Se poate pune "noindex" in tagul div?
    De Ses Vasile Daniel în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 6th February 2011, 20:57
  3. Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 3rd February 2011, 11:54
  4. Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 29th January 2010, 20:33
  5. Folosirea in exces a atributului "title" poate fi considerata spam?
    De Seinfeld în forumul Discutii generale privind optimizarea si motoarele de cautare
    Răspunsuri: 14
    Ultimul Post: 30th December 2007, 02:47

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •