6 out of 6 members found this post helpful.
Schimbare "job" - de la SEO, catre altceva - poate ecommerce?
Nu stiu daca acest subiect va starni interesul, dar cred ca multi dintre membrii forumului s-au gandit, sau se gandesc la asa ceva, mai ales dupa ultimele Panda si Penguin.
Eu unul, am abandonat demult domeniul, ca si "job" principal. Folosesc inca toate aceste informatii utile, insa doar pentru proiecte non-critice sau pentru a adauga ceva la un proiect comercial care functioneaza bine si fara seo. Asta cu ani in urma, dupa ce situri intregi care "produceau" fara mari eforturi, au picat unele dupa altele. Mi-am dat seama atunci de un lucru: nu ma puteam baza pe SEO. Era mai mult un fel de a castiga timp decat o solutie pe termen lung.
Fireste, situatia e discutabila. Unii membri vor continua sa faca SEO, cu rezultate foarte bune. Exista insa o buna proportie, cred, pe care aceste salturi ii vor afecta serios in timp, istoria ne spune deja asta, incat sa considere o alta sursa de venit.
Problema este: pentru multi din acestia, facutul de situri si promovarea lor prin SEO (sau nu numai) este totusi lucrul la care se pricep, poate, cel mai bine. Si ar trebui continuat, zic eu.
Cu ani multi in urma, in momentul critic pentru mine pe care il mentionam mai sus, am citit unele sfaturi, care m-au impins pe o alta directie: e-commerce. Am inceput sa folosesc cunostintele de SEO, pentru a promova situri comerciale pe care sa vand ceva. Am adaugat si Adwords - de fapt un mix de organic si paid, pe care il consider ideal, intrucat daca pica organic-ul intr-o zi (foarte posibil, nu?) ma bazez pe paid. A, si pentru organic, folosesc mai mult de un site, si le fac foarte diferite, tocmai pentru a nu fi afectate simultan de "ceva".
Ce as face eu, in perioada "post-seo" , ar fi:
1. As continua sa fac situri, cu seo cu tot, dar in loc sa vand traficul (pe care obtii centi), l-as folosi pentru a vinde ceva din care se castiga de obicei mult mai mult. Logic, ce primesti pentru click-uri este un procent din ce castiga cel care beneficiaza de ele.
2. As folosi un mix de surse de trafic. Organic, paid, postari pe situri terte (sunt o gramada de bloguri si anunturi si agregatoare care pot aduce trafic), cat si SM, facebook pe cat posibil. Ideea este, daca ai 3 surse diferite si una din ele pica, te vei putea descurca in continuare cu cele 66 de procente care iti raman. Si da, as continua sa fac si SEO pentru ele. Multitudinea de surse imi confera siguranta, iar traficul organic, imi confera profit.
3. SEO inseamna, totusi, scurtaturi. Ne folosim cu totii iscusinta pentru a obtine rezultate rapide, mai repede si mai eficient decat "naturalul". Rareori ne rezumam strict la a scrie o pagina cum trebuie. Problema este, cat de "scurt" sa faci drumul astfel incat sa nu te vezi intr-o zi, zburat din index. Din acest punct de vedere, as gandi proiectul in asa fel incat, ori nu fac nimic special si nu risc nimic (dar trece mult timp pana adun ceva rezultate), ori fac optimizare cat ma taie capul mai bine, dar imi asum de la inceput riscul si iau in calcul posibilitatea ca intr-o zi un Penguin sau alta pasare, sa-mi ia o buna parte din caimac.
4. As folosi toate sursele de publicitate si canalele de marketing posibile. Radio, flyere, cataloage trimise prin posta unor firme, anunturi in ziare, anunturi pe cosurile de gunoi de la scara blocurilor, agenti cu vanzari directe pe teren daca ma tin balamalele. Sigur ca toate acestea cer timp si bani. Dar intrebarea este, ne putem lipsi de banii pierduti daca nu le facem?
5. Nu in ultima instanta, chiar in prima, as incerca sa invat ceva fara de care nu se poate. Vanzari. Si management. Si evident, nu e usor - dar merita.
Acum, fireste, situatiile si solutiile pot diferi de la caz la caz. Nu sustin ca cele de mai sus ar fi batute in cuie. Nu tuturor le vine usor sa realizeze unul sau mai multe din punctele de mai sus, din varii motive, de la aptitudinile personale/skills, pana la lipsa banilor disponibili.
As fi curios insa, din partea membrilor, ce s-ar mai putea adauga la punctele mele de mai sus, pentru bune rezultate intr-o astfel de schimbare de "cariera". Poate se poate construi o lista de "lucruri de facut" pentru o tranzitie de succes, de la vandutul de trafic pana la vandutul de produse si facutul de bani adevarati din asa ceva.
Edit: as mai adauga, din zona tips, eventual la punctul 6: Focalizarea pe eficienta. Si aplicarea regulii 20/80, faimoasa dar atat de valabila in multe domenii - as face numai cele 20% din lucruri care imi convera 80% eficienta. Pe restul, le-as lasa fara regrete sa pice din lista; de obicei le adun intr-un fisier din ce in ce mai lung, pe care practic nu prea il mai deschid sau folosesc; si nu-mi pare rau.
Later edit: (stiu ca nu e web related, dar atat de important totusi)
7. Invatare permanenta, carti, traininguri, si mai ales mentoring. Este foarte dificil sa inveti business, cand nu ai facut niciodata asa ceva. Mai ales acum, cand mediul de afaceri nu mai tolereaza diletantismul. In aceasta directie, recomand cu caldura mentoring-ul: Sunt destui oameni dispusi sa ajute pe altii sa invete, cu sau fara o plata. Iar informatiile primite sunt, de obicei, nepretuite. Mi-aduc aminte de un singur training gratuit de 2 ore care mi-a deschis mintea, si mi-a permis ca de a doua zi sa maresc volumul vanzarilor cu 30%. As participa la un astfel de training in fiecare zi.
--- Later Edit --- (ca mi-a fost lene sa apas "Edit")
Related: Ma intreb acum, daca nu ar fi de folos sa deschid un nou thread, ca un Ghid organizat, pentru cei care vor sa faca tranzitia de la a vinde trafic, la o afacere reala (de ecommerce sau nu neaparat). As avea un set destul de mare de informatii chiar utile in acest sens. Pareri?
Ideea este urmatoarea: Am vazut de prea multe ori oameni curajosi pe forum, care si-ar dori sa faca schimbarea asta, numai ca nu au suficiente informatii si isi dau seama ca nu pot risca sa inceapa fara ele. Unele din ele le am, din domenii diverse care tin de lansarea si dezvoltarea unei companii.
Mi-ar placea sa pot contribui la dezvoltarea mediului de afaceri din Romania, mai ales ca nu costa (decat ceva timp, cand il am). Avem nevoie de asta, e un plus pentru toti romanii. Si e in spiritul de a da ceva inapoi comunitatii Seopedia.
Ultima modificare făcută de emm; 29th July 2012 la 05:10.
1 out of 1 members found this post helpful.
Postat în original de
emm
Related: Ma intreb acum, daca nu ar fi de folos sa deschid un nou thread, ca un Ghid organizat, pentru cei care vor sa faca tranzitia de la a vinde trafic, la o afacere reala (de ecommerce sau nu neaparat). As avea un set destul de mare de informatii chiar utile in acest sens. Pareri?
Stii cum e vorba: dar din dar se face Raiul
Eu m-as bucura sa invat de la tine, pari un tip "asezat" si serios, cel putin din ceea ce ai scris pana acum pe subiect.