30th September 2015, 21:37
#1
2 out of 2 members found this post helpful.
Ghid SEO pentru utilizarea corecta a filtrelor intr-un magazin online
Salut,
Am realizat o un ghid SEO pentru utilizarea corecta a filtrelor intr-un magazin online, pe baza documentatiei Google disponibila in acest sens (sunt cateva postari pe forumul lor oficial) si ca urmare a experientei acumulate in campaniile SEO derulate la DWF pentru clienti din ecommerce. Materialul are urmatoarea structura:
1. Problema: ce se poate intampla daca filtrele dintr-un magazin online sunt setate incorect
2. Cum poti recunoaste o implementare incorecta SEO a filtrelor intr-un magazin online? Cele ai frecvente greseli
3. Bune practici: cum se face implementarea corecta a filtrelor din punct de vedere SEO intr-un magazin online
4. Studiu de caz: analiza implementare filtre la emag.ro, altex.ro si f64.ro (din punct de vedere SEO)
5. Probleme SEO cu filtrele in magazine online construite pe Prestashop, OpenCart si Magento
6. Concluzii Ghid SEO filtre
Materialul este disponibil aici: Ghid SEO pentru utilizarea corecta a filtrelor intr-un magazin online - DWF
Astept feedback-ul vostru, fie aici, fie in comentarii pe blog.
Multumesc.
30th September 2015, 23:37
#2
1 out of 1 members found this post helpful.
Salut, ti-am raspuns de cateva ori, am preferat sa nu-ti mai raspund, pentru a nu parea carcotas, dar articolul asta e fara sens. Daca incerc sa-ti raspund, pierd 3 h la cat e de scris, asa ca o sa-ti spun parerea mea pe scurt.
Eu nu vad sensul articolului:
1. pentru cititior
Articolul nu are baza, nu are sens, nu are concluzie.
Tu crezi ca incerci sa explici "ca e bine" sa ai filtre indexabile pentru long tail, fara sa ai experienta cu asa ceva (programare sau seo, iar asta se vede din articol).
Eu nu cred ca tu ai client (sau ai dezvoltat un magazin) cu filtre indexabile setate macar conform articolului scris de tine, dar daca ma insel, pune un link sa discutam concret pe puncte.
ultima fraza:
Ultima sectiune cuprinde o succinta expunere a celor mai populare platforme open-source de eCommerce din Romania, din perspectiva modului in care trateaza by-default problema filtrelor. Dintre cele trei platforme analizate, consideram ca Magento ofera forma cea mai apropiata de specificatiile Google.
dar mai devreme
http:// enterprise-demo.user.magentotrial.com/women/women-new-arrivals.html?color=16&gender=94&occasion=31&sleev e_length=46
De remarcat urmatoarele elemente, pentru care nu pare sa existe un control in sectiunea de administrare, ci este posibil sa necesite un modul sau o dezvoltare suplimentara:
toate paginile generate au tagul robots setat pe “index, followµ, insa nu exista optiunea de a schimba aceste valori petru un anumit URL;
din punct de vedere on-page, tagurile meta title, description si h1 din pagina generata nu se modifica in concordanta cu filtrele seelctate;
paginile generate contin rel canonical spre categoria de baza, fara filtre – in principiu este un lucru bun, insa lipseste flexibilitatea in a gestiona acest parametru la nivel individual, pentru fiecare combinatie de filtre.
Magento permite si transformarea unor combinatii de filtre in pagini statice, la care se poate modifica totul, de la meta title, meta description, robots si canonical, pana la headlines si continut in pagina. Aceasta optiune necesita insa un efort deosebit din partea proprietarului de magazin online, pentru scrierea de texte si documentarea acestor landing-pages-uri. Este insa cea mai buna solutie pentru un control precis al indexarii filtrelor in Google.
Deci magento e ok, e cea mai apropiata de ce "vrei tu sa faca", dar inainte cu 3 fraze explici clar ca nu are habar de asa ceva, iar ca sa reuseasca macar sa faca 10%, are nevoie de investitie serioasa, programatori si content. (ai uitat load-ul pe server, fix cand vb de magento
)
Deci e ok mangeto, pentru ca nu stie sa faca nimic singur? Asta era concluzia?
2. pentru tine
Nu inteleg cui te adresezi? Care e rostul? Daca la restul articolelor cauti leads (clienti) pentru seo, aici ai intrat intr-o zona fara sens.
Filtrele indexabile sunt doar pentru cei care pot sa le faca. Pot = tehnic + "are sens".
Ai analizat emag, altex si f64 (repet, nu comentez tot articolul ca o sa scriu o carte), fara sa intelegi ca fix ei sunt cei care "pot".
Eu (doar) pentru filtre indexabile cer de la 4.000 euro in sus, pe langa magazin. Cati isi permit? Cati au nevoie?
Daca esti magazin mic (dpdv seo) oricum nu rankezi pe long tail cand ai concurent emag, altex, f64. Iar daca pentru long tail e nevoie de investitie, programare, content, meta (seo-ist), nu mai bine faci un articol sau o pagina de produs ok?
Iar daca raspunsul e da, atunci tu pentru cine faci articolul?
Pentru cei ca mine? Ai gresit, pentru ca eu realizez ca ai scris fara sens.
Pentru potentialii clienti? De programare? Stii sa faci filtre indexabile pentru site fara sa ia foc serverul?
Programare si seo onpage? Ai mai facut asa ceva pana acum? Ai date care sa demonstreze ca merita investitia? Daca da, atunci poate ai observat ca un articol bun, bate oricand un filtru indexabil.
De seo? Au terminat ei cu seo si au ajuns la filtre?
------------
Repet, nu considera ca am ceva cu tine, cand ai scris ok ti-am raspuns si te-am felicitat. Cand am considerat ca ai scris gresit, ti-am raspuns (chiar in scris la mine pe blog) argumentat. Acum e atat de mult de scris (pentru ca este mai exact totul despre seo la un magazin online) incat nu am rabdare sa mai raspund. Asa ca ti-am raspuns pe scurt: pentru mine articolul nu are sens, nici pentru cititor si nici pentru tine.
Ultima modificare făcută de Tom; 30th September 2015 la 23:46.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.
1st October 2015, 13:47
#3
1 out of 1 members found this post helpful.
Salut Tom si multumesc pentru feedback.
Nu incerc sa intru intr-o polemica, pentru ca fiecare avem dreptul la opinie, insa ma vad nevoit sa raspund la cateva dintre observatiile tale:
articolul nu are baza, nu are sens, nu are concluzie
La baza articolului stau problemele concrete pe care le poate genera o tratare incorecta a filtrelor intr-un magazin online. Sunt convins ca esti de acord cu mine (si implicit cu ce am scris in cap. 1) ca o tratare incorecta a acestui aspect poate duce la rezultate deosebit de grave.
Tu crezi ca incerci sa explici "ca e bine" sa ai filtre indexabile pentru long tail, fara sa ai experienta cu asa ceva (programare sau
seo, iar asta se vede din articol). Eu nu cred ca tu ai client (sau ai dezvoltat un magazin) cu filtre indexabile setate macar conform articolului scris de tine, dar daca ma insel, pune un link sa discutam concret pe puncte.
1. Eu spun doar ca exista cazuri in care o pagina de filtru poate sa fie mult mai relevanta pentru un query decat alte pagini din site (sunt sigur ca esti de acord cu mine si la capitolul asta). Daca ai fi citit articolul, ai fi vazut ca subliniez in repetate randuri ca NU este o solutie indexarea tuturor filtrelor.
2. La capitolul experienta... nu vreau sa ma laud, insa te asigur ca aceasta exista, atat la nivel de SEO, cat si de programare. Te invit oricand la o discutie, pe orice teme din zona asta
Nu spun ca am totdeauna dreptate, insa stiu cand un lucru ma depaseste si te asigur ca nu ma pronunt in astfeld e cazuri.
3. Iti dau numai 2 exemple: homex.ro si bioportal.ro - ambele magazine au filtrele setate conform indicatiilor noastre (adica doar unele dintre pagini sunt indexabile si au elementele de on-page personalizate)
Deci e ok mangeto, pentru ca nu stie sa faca nimic singur? Asta era concluzia?
By default, magento ofera cea mai apropiata solutie default pentru ce consideram noi ca este o implementare corecta a filtrelor. Articolul a avut ca obiectiv doar aceasta dimensiune, nu am incercat sa facem o comparatie la nivel general (avantaje/ dezavantaje) pentru fiecare platforma.
Nu inteleg cui te adresezi? Care e rostul? Daca la restul articolelor cauti leads (clienti) pentru
seo, aici ai intrat intr-o zona fara sens.
La fel ca majoritatea celorlalte articole publicate, acesta este tot scris in urma unor probleme concrete pe care le intalnim in lucrul cu clientii din campaniile de SEO. Referitor la leaduri, iti dau un singur insight: nu sunt nici macar 20 de cautari legate de filtre pe luna in Google. Nu am scris acest material pentru trafic sau pentru leaduri, ci pentru a oferii informatie, pentru a raspunde unei probleme concrete pe care o au proprietarii de magazine online.
Ai analizat emag, altex si f64 (repet, nu comentez tot articolul ca o sa scriu o carte), fara sa intelegi ca fix ei sunt cei care "pot".
Am ales cele 3 magazine pentru ca au abordari FOARTE diferite. Imi pare rau sa constat ca nici aceasta sectiune din material nu a fost citita cu atentie. Nu consider ca sunt bine implementata nici la ei 100%, insa este evidenta o strategie la fiecare dintre ei.
Eu (doar) pentru filtre indexabile cer de la 4.000 euro in sus, pe langa magazin. Cati isi permit? Cati au nevoie?
La exemplele pe care ti le-am dat mai sus, noi am facut implementarile cu un buget de 200 Euro (desi nu este focusul nostru ca agentie in zona de programare).
...nu mai bine faci un articol sau o pagina de produs ok?
cauta te rog pe google.ro "laptop toshiba i7" si spune-mi ce rezultata ti se pare cel mai relevant. Hint: rankeaza emag si altex cu pagini de produs, iar cel.ro apare cu o pagina de filtru. Care rezultat crezic a raspunde cel mai bine intentiei utilizatorului?
Inca odata, multumesc pentru feedback.