Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 22

Subiect: Infiintare firma

  1. #1
    Avatarul lui alfie
    alfie este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    22nd September 2005
    Posturi
    126
    Putere Rep
    37

    Implicit Infiintare firma

    Poate nu e locul potrivit, insa cum se vede si in titlu, doresc sa imi infiintez o firma specializata in web design. Ma gandesc ca aici sunteti mai multi care ati parcusi acesti pasi si poate imi oferiti si mie cateva indicatii, de exemplu sa o fac platitoare de TVA sau nu, sa o fac microintreprindere sau nu, cam care sunt pasii pentru infiintarea ei, care e codul CAEN, sau ce considerati ca mi-ar fi util.

    Va multumesc anticipat.

  2. #2
    Avatarul lui Krumel
    Krumel este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    71
    Data înscrierii
    15th November 2004
    Locaţie
    Iasi
    Vârstă
    48
    Posturi
    6.261
    Putere Rep
    71

    Implicit

    Faza cu "platitoare de TVA sau nu" am inteles ca poate fi modificata in timp, nu are importanta prea mare.
    "microintreprindere sau nu" depinde de ce faci si de ce taxe vrei sau nu sa platesti.

    "Codul CAEN" cu cat mai mult/larg ca acoperire, cu atat mai bine.

    Sincer nu ma pricep deloc la astea, deci nu conta pe ce spun. Sa vedem daca se confima ce am zis..sau nu.
    Krumel - apeleaza la serviciile oferite de mine prin formularul de pe blog.

  3. #3
    Avatarul lui Sputz
    Sputz este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    34
    Data înscrierii
    15th April 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    39
    Posturi
    172
    Putere Rep
    34

    Implicit

    Codul CAEN pentru web design ar fi 7222 http://www.edex.ro/cod_caen_7222.html.
    Este bine sa fi platitor de tva pentru ca am inteles ca in general firmele evita pe cei care sunt neplatitori de tva pentru ca nu si-l pot recupera din facturile emise de ei. (nu cred ca am fost clar)

  4. #4
    Avatarul lui tataraseni
    tataraseni este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    43
    Data înscrierii
    15th July 2005
    Locaţie
    Brasov
    Posturi
    1.482
    Putere Rep
    43

    Implicit

    Daca eu nu sunt platitor de TVA e clar ca nu te taxez cu ea si deci nu ai ce recupera. Faptul ca nu poti recupera TVA-ul de la un neplatitor e o aberatie, intrebati-va contabilul inainte de a afirma asemenea chestii...

  5. #5
    Avatarul lui alfie
    alfie este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    22nd September 2005
    Posturi
    126
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Ba da, ai fost suficient de clar

    Mersi

    Cat despre micro..nu stiu sigur ce vreau. Vreau ce e mai bine pentru o firma de web design. Cei de aici care aveti asa ceva, ar trebui sa stiti

  6. #6
    Avatarul lui miller
    miller este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    2nd February 2006
    Posturi
    65
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Raspunsul unui web-developer-company-owner-former-accountant

    Firma neplatitoare de TVA. Argumente PRO
    1. Fiind o activitate de servicii valoarea adaugata este in general munca, deci pretul serviciilor va contine in proportie destul de mica materii prime, consumabile etc. Deci pretul cerut pentru un serviciu va fi cu 19% mai mare. Desigur firmele partenere isi pot recupera suma daca sunt platitoare de TVA dar cred ca e un avantaj psihologic sa ceri o suma mai mica
    2. Scapi de corvoada inregistrarii, raportarii si platii TVA-ului catre stat.
    3. Daca emiti o factura cu TVA pe care o incasezi peste o luna vei avea de plata TVA catre stat si fie vei plati penalitati pentru suma respective fie vei fi nevoit sa scoti bani din buzunar
    Argumente CONTRA
    1. La achizitionarea de mijloace fixe TVA-ul aferent va intra in costul echipamentului. Astfel, unele echipamente pe care ai putea sa le pui ca obiecte de inventar vor intra ca mijloace fixe ce se vor amortiza pe o perioada mai mare.

    Legat de micro vs macro intreprindere exista cel putin un criteriu pentru selectie. Microintreprinderea plateste impozit pe venit (2%) iar macrointreprinderea plateste impozit pe profit (parca 16%). Daca ai cheltuieli mici (si probabil asa se va intampla daca nu ai salariati) atunci e avantajos sa platesti 2% din venituri. Daca cheltuielile se apropie semnificativ de valoarea veniturilor atunci e mai rentabil sa platesti impozit pe profit.
    Spre exemplu: ai o firma cu 100 milioane venituri si 80.000.000 cheltuieli.
    Microintreprinderea da statului: 100 * 2% = 2 milioane
    Macrointreprinderea da statului: (100 - 80) * 16% = 3.2 milioane

  7. #7
    Avatarul lui alfie
    alfie este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    22nd September 2005
    Posturi
    126
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Hmmm....ma gandesc ca la inceput vor exista cheltuieli (upgrade calculator, licente soft-uri ca asa e frumos), dar apoi, aceste cheltuieli vor disparea, ramanand doar cele mai mici si atunci profitul va fii mai mare (daca logica mea e dreapta). Insa, ca microintreprindere trebuie sa am cel putin un angajat, nu? pentru care va trebui sa platesc aproximativ 2 milioane lunar la stat. Sau e suficient sa ma declar eu administrator si atat?

    P.S. Multumesc pentru raspunsurile de pana acum. Sunt la obiect, desi am informatii atat de diferite si pe cand cred ca ok, platitoare de tva e mai bine, citesc un post sau ceva pe net si imi schimb parerea . Credeam ca va fi ceva mai usor. Dar macar asa e totul mai interesant

  8. #8
    Avatarul lui miller
    miller este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    37
    Data înscrierii
    2nd February 2006
    Posturi
    65
    Putere Rep
    37

    Implicit

    Intr-adevar trebuie sa ai cel putin un angajat ca micro-intreprindere. Nu stiu daca si la macro e aceeasi problema (ar trebui sa fie dupa parerea mea).
    Fa-ti niste calcule pornind de la cat preconizezi ca vei castiga lunar.
    Licentele la software sunt in valoare destul de mare si vor intra aproape toate ca "mijloace fixe" deci nu conta prea mult pe ele ca-ti vor creste cheltuielile.
    TVA-ul n-ar trebui sa influenteze relatiia cu clienti pentru ca atunci cand le faci evaluarea proiectului le spui Xeuro+TVA. Din experienta mea insa daca ai un contract pe o perioada mai lunga dupa ceva timp incepi sa auzi chestii de genul "castigi Y euro pe luna de pe urma mea" (unde Y e suma cu TVA). Dupa ce clientul semneaza vreo 2-3 ordine de plata "uita" care este suma fara TVA care reprezinta de fapt valoarea muncii tale.
    In plus de asta gandeste-te ca poate vrei sa oferi hosting si iei un cont de reseller de la o firma platitoare de TVA.
    Daca si tu esti platitor de TVA si vrei sa castigi in plus 2euro fata de pretul de intrare va trebui sa maresti pretul cu 2+19% euro si nu doar cu 2
    Exemplificare:
    Pretul pachetului este de 10euro+TVA si tu vrei sa castigi 2euro
    Ca platitor de TVA vei cere (10+2)*1,19, ca neplatitor de TVA vei cere 10*1.19 + 2.

  9. #9
    Avatarul lui Seo_clean
    Seo_clean este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    34
    Data înscrierii
    7th May 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    63
    Posturi
    167
    Putere Rep
    34

    Implicit

    Vad ca ai primit multe informatii in timp ce redactam postul. Acum nu mai stau sa deletez informatiile pe care ti le-a dat de pilda Miller.
    Fa firma pe microinteprindere : 2% in primul an 2,5% din al doilea an pe Venit.
    Venitul tau in acest caz se suprapune pe profitul brut.(Este cazul tuturor afacerilor bazate pe munca intelectuala ) Cheltuielile cele mai mari sunt salariile restul e nimica toata: curent,intretinere,telefoane,cd-uri, internet si un top de hirtie pe an

    Daca ai deschide o gogoserie, ar fi preferabil sa mergi pe impozit pe Profit 16% deoarece cheltuielile de productie sunt mari: Ulei,faina etc si desi ai cifra mare de afaceri profitul tau este mic.

    Atentie la momentul in care cifra de afaceri depaseste in acelasi an 35.000 euro.
    In acel moment ei te vor trece automat la tva 19% si il vor calcula de la inceputul anului.
    Atentie la momentul in care cifra de afaceri depaseste 100.000 euro pe an
    In acel moment ei te vor scoate automat de la IMMuri si te vor trece la baietii mari care platesc 16% la profit si cum am spus mai sus, la natura activitatii tale nu te aranjeaza.

    Este adevarat ca trebuie sa ai minim un angajat. Dar poti sa il angajezi sa lucreze 2 ore/zi - legea iti permite.

    Despre tva. Daca ai tva contabilul tau te taxeaza mai mult pentru ca are mai mult de lucru cu tine.
    Daca ai tva este adevarat ca firmele client doresc sa isi deduca tva-ul dar pe de alta parte pentru multe firme este mai important ca tu taxezi 500 euro pentru un serviciu (cind nu platesti tva) decit 595 euro (in care tva este 95 euro)
    Daca te pui fara tva, poti opta mai tirziu la cu tva. Daca te pui de la inceput cu tva nu mai poti sa schimbi macazul.

    Fereste-te ca de draku sa pui pe facturi, contracte cuvintul consultanta asa cum este el pus in CAEN 7222 desi este trendy.
    Daca activitatea de consultanta aduce mai mult de 50% din venit (trimestrial) baietii te retrogradeaza la firma cu 16% impozit.


    Este intradevar bine sa pui cit mai multe lucruri in obiectul de activitate. Nu stii cind ai nevoie de ele:
    Domeniile de mai jos sunt valabile. Nu stiu daca codurile sunt actualizate dar stie avocatul, sau cauta-le pe net.

    Publicitate-Grupa CAEN 744
    Publicitate_cod CAEN 7440

    alte activitati de tiparire- cod CAEN 2222
    inchirierea masinilor si echipamentelor de birou cod CAEN 7133
    inchirierea altor masini si echipamente cod CAEN 7134
    consultatii in domeniul echipamentelor de calcul cod CAEN 7210
    realizarea si furnizarea de programe cod CAEN 7220
    prelucrarea datelor cod CAEN 7230
    activitati legate de bancile de date cod CAEN 7240
    alte activitati legate de informatica cod CAEN 7260
    cercetare si dezvoltare in stiinte sociale si umaniste cod CAEN 7320
    activitati de studierea pietei si sondaj cod CAEN 7413
    activitati de consultare pentru afaceri si management 7414
    activitati fotografice cod CAEN 7481
    activitati de secretariat dactilografiere multiplicare si traducere cod CAEN 7484
    activitati ale agentiilor de presa cod CAEN 9304
    alte activitati de spectacole cod CAEN 9233


    Pentru unele din urmatoarele activitati inscrierea lor depinde de judecatoria locala. Intrebati avocatul daca pot trece fara problema. Daca sunt probleme ele se vor introduce ulterior sub alte forme.
    9211 productia de filme cinematografice si video
    2232 Reproducerea pe suporti a inregistrarilor video
    (serviciile de prelucrare a filmelor nelegate de cinematografie sunt deja incluse in clasa 7481-activitati fotografice.
    9220 activitati de radio si televiziune

    Daca te intereseaza de ce sa pui si pe aia si pe aia, intreaba-ma.
    Bafta
    Ultima modificare făcută de Seo_clean; 24th August 2007 la 14:24.
    Entrepreneurship & business research
    Daca arata ca o ratza, se misca si macane ca o ratza, atunci sigur este o ratza.

  10. #10
    Avatarul lui Ioan Margineanu
    Ioan Margineanu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    40
    Data înscrierii
    16th May 2005
    Locaţie
    Bucuresti
    Vârstă
    45
    Posturi
    1.098
    Putere Rep
    40

    Implicit

    Hm, mie contabilul mi-a zis ceva diferit de momentul in care devi platitor de tva

    1. suma de 35 de euro se calculeaza pe an dar se raporteaza la durata de "viata" a firmei". Adica daca o deschid in decembrie si am intr-o singura luna activitati de 5000 de euro, devin automat platitor
    2. Esti transformat automat in platitor cu toate obigatiile de rigoare la o luna dupa ce ai depasit cifra de afaceri. Nu platesti nimic retroactiv.

    Ca recomandare, pentru inceput micro + neplatitor. Trebuie sa inveti multe despre o firma inainte sa e poti hazarda la a plati impozit pe profit. Neplatitor mi-am dorit in primul rand pentru a evita complicatiile cu clientii din US, majoritari in cazul meu.

    Probleme majore cu o firma nu sunt la infiintare. Aici te sfatuiesc sa apelezi la un avocat pentru ca poti face multe greseli si cheltui bani complet aiurea. Sunt anumite lucruri ce trebuie facute in maxim 1 respectiv 2 luni de la infiintarea firmei. Adevaratele probleme apar dupa infiintare si aici ai nevoie de un contabil bun.

    p.s. sper sa nu-ti tai elanul daca-ti spun ca pentru un singur angajat cu carte de munca vei plati 60% impozite catre statul roman.
    Ultima modificare făcută de Ioan Margineanu; 24th August 2007 la 15:12.

Pagina 1 din 3 123 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Răspunsuri: 10
    Ultimul Post: 13th November 2009, 17:29
  2. se cauta firma pentru SEO
    De Dragos Flusca în forumul Servicii web / Jobs
    Răspunsuri: 2
    Ultimul Post: 23rd July 2008, 17:40
  3. Adsense pe firma
    De kmedia în forumul Adsense
    Răspunsuri: 3
    Ultimul Post: 6th May 2008, 16:55
  4. Firma de Firma :)
    De inscaun în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 21
    Ultimul Post: 22nd August 2007, 22:28
  5. Contabil firma web
    De dojo în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 11
    Ultimul Post: 13th May 2007, 01:45

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •