Ambele site-uri au pierderi majore, dpdv financiar. Dar au promovat agresiv ideea de anunturi online in ultimii ani, iar acum teoretic trebuie sa monetizeze aceasta promovare agresiva.
Dupa experimentul emag, care este o lectie de invazie pentru cei interesati de online, cred ca proiectul olx, cu toate neajunsurile lui, o sa fie tot un succes.
Daca acum 1 an si jumatate eram convins ca se inchid: http://www.attagency.ro/blog/anuntur...vs-tocmai.html, datorita faptului ca nu pot suporta pierderile intr-o piata foarte slaba, acum realizez ca indiferent de latura comerciala (unde am estimat corect pierderile), cand ai un Grup cu o forta financiara precum Naspers care sa pompeze bani indiferent de cat de mari sunt pierderile, afacerea in sine, nu mai conteaza. Au pierderi de 10 mil eur? Si ce daca! Ajung la 20 mil euro? Ce conteaza?
La nivelul lor, zecile de milioane nu sunt asa o mare "paguba", asa ca abordarea unei strategii se face altfel. Am preconizat corect disparitia lor, fara sa inteleg ca fondul de investitii isi permite pierderi masive, sau cumpararea unui concurent, care la randul lui are pierderi masive. Dupa 1 an si jumatate, in care am urmarit strategia emag, cred cu tarie ca Naspers stie ce face.
Emag invadeaza piata comertului online, pentru vanzarea produselor noi, iar olx face acelasi lucru pentru vanzarea produselor secondhand si a celor noi (cu sau fara factura).
In 2-3 ani, Naspers domina piata de ecommerce din Romania, fara ca cineva sa le poata "sufla" in ceafa. Cand ai pozitie dominanta, tu faci regulile!
Ultima modificare făcută de Tom; 13th March 2015 la 12:03.
Nu trimite PM cu intrebari, posteaza pe forum! Nu ofer sfaturi, audit sau raspunsuri pe PM.