Google a vrut de cand il stiu sa ofere vizitatorilor si cautatorilor rezultate de calitate. De-a lungul timpului, am observat ca SEO-istii sau IM-istii nu vor sa ofere calitate. Ii intereseaza doar "punctele". Adica sa fie primii in Google dupa o anumita expresie, sa fie in fata concurentei, fara sa se gandeasca sa aduca ceva in plus sau ceva diferit.
Chiar pe Seopedia am observat ca orice idee, orice oferta si orice site este copiat/a si ras-copiat/a identic sau cu diverse variatiuni.
Am observat asta, evident, la ofertele mele. Daca eu o structurez pe a mea intr-un fel, nu trec 24 de ore si apare una structurata identic. Daca eu vin cu o idee de site, apare un site fix ca al meu chiar inainte sa il lansez eu.
Initial am crezut ca e vorba de o manie a romanilor de a copia/clona/fura. Pe masura ce trece timpul, imi dau seama ca nu e asa, ci ca SEO-istii pur si simplu uita care este scopul final al muncii lor. Lor le place o idee si o pun si ei in aplicare, pentru ca au resurse si stiu cum se face. Si atata timp cat legea copyrightului nu include "concept", ci doar lucruri mai.. pamantesti, ei au impresia ca sunt ok.
Ne-am prins cumva intr-un cerc din care nu putem iesi? Ce te impiedica sa oferi ceva in plus sau ceva diferit fata de concurenta?
Sa va dau doua exemple:
1. Am dat ocazia tuturor sa puna ce articole vor pe oferte-noi.info. NIMENI, nici macar unul nu a avut un comportament "out of the box". Nimeni nu a studiat si nimeni nu a profitat de faptul ca site-ul rankeaza dupa "oferte". Nimeni nu s-a gandit ca ar putea profita de cuvantul "oferte" si ar putea sa isi lase link-ul de afiliat acolo la o cautare buna. Nimeni nu a adus vreun link catre propriul articol, pentru ca nu ii intereseaza sa rankeze pagina altuia (practic.. a lor, dar pe alt site). Cei care au pus oferte de genul, NU SUNT de pe Seopedia. Dar nu sunt nici seo-isti, asa ca nu rankeaza chiar bine.
2. Am observat ca si-au facut mai multi site de advertoriale, articole gratuite si asa mai departe. Toti fac fix acelasi lucru: publica articole si nimic mai mult. Nimeni nu are o lista cu content-writeri, nimeni nu inlesneste o afacere, nu aduce nimic nou. Nici macar o oferta de servicii. Aici e si vina persoanelor si firmelor care ofera servicii "related" ca nu s-au gandit unde sa isi promoveze afacerile. (ma intreb pe cate directoare o sa apara asta azi sau maine, apropo de ce ziceam mai sus)
Bun, sa mergem mai departe.
Am mai observat o chestie. Romanu, cand face ceva, tine ascuns ce face. Nu se lauda, nu promoveaza in primul rand la colegi si familie. Se ascunde, probabil din motivul ala.. ca i-ar putea fura cineva ideea. Sau din cauza superstitiilor, dracu stie.
Orice carte de afaceri, orice ghid, iti spune ca in primul rand trebuie sa le "vinzi" prietenilor si familiei. Ei sunt cei mai in masura sa iti spuna ce nu e bine, cum sa imbunatatesti produsul si ei chiar vor "cumpara" si te vor promova daca le place.
Si acum sa ajungem la continutul de calitate.
Continutul de calitate trebuie sa se gaseasca pe site-urile noastre, pe site-urile pe care punem advertoriale, poate fi continut text sau media. Nu trebuie tinut ascuns.
Cum iti dai seama ca ce ai facut tu e de calitate? Simplu: deschizi un topic pe seopedia cu titlul "hai sa ne laudam cu creatiile noastre" si pui un link impreuna cu povestea continutului. Daca nu ti-e frica de critici si daca esti convins ca acel continut merita citit, o s-o faci. Deocamdata nu a facut-o nimeni. Eventual, pui un link cu un articol scris de tine si spui: asa se scrie un articol. (nici pe asta nu a facut-o nimeni).
Intrebarile mele pentru voi sunt:
1. sase cai
2. aveti cu ce sa va laudati, sau scrieti doar pentru google?
3. cand aveti un client pentru articole, seo, va uitati DOAR la parametrii SEO sau il sfatuiti si despre cum trebuie sa arate pagina , usabillity si continut?
4. cand creati continut pentru site-urile voastre, aduceti un plus de ceva (orice), sau va ganditi doar cum sa faceti clientul sa dea click pe o reclama?
5. daca aveti continut de calitate, cu care va puteti mandri, in ce proportie este acesta pe site, comparat cu continutul "ca sa fie"?
6. aveti idee cum isi da Google seama daca continutul (pagina, postare, media) este de calitate? Care sunt indicatorii?
7. daca ati optimiza pentru "coafuri 2012", ce ati pune pe pagina? Cum ati monetiza pagina respectiva?
Intrebarile nu sunt degeaba, ele fac parte din "viitorul SEO-ului", iar cine raspunde va avea numai de castigat.




Răspunde cu citat

