Pagina 2 din 2 PrimulPrimul 12
Rezultate 11 la 17 din 17

Subiect: De ce e WEB-ul .RO atat de prost?

  1. #11
    Avatarul lui Sorin Frumuseanu
    Sorin Frumuseanu este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    64
    Data înscrierii
    2nd August 2005
    Locaţie
    Orsova
    Vârstă
    53
    Posturi
    3.946
    Putere Rep
    64

    Implicit

    90% mi-a placut ce ai scris.
    Rezerve insa la
    "2. Fiecare firmulita, care ofera ceva ar trebui sa aiba un site plin de informatii, nu o poza pixelata si un telefon de contact, ca sa nu afle clientul prea multe de pe site, ci sa il "vrajeasca" la telefon."

    Nu toti fac asta si nu neaparat pentru vrajeala, ci efectiv pentru ca nu s-au gandit, avand pe cap si alte minuni legate de probleme de contabilitate sau fel de probleme administrative (angajati, noi legi, noi regulamente si alte tampenii de genu).
    Caz concret amicul meu de la Cadouri online barbati. I-am zis frumos: da nene, ai cutiute foarte frumoase, dar de unde sa stiu ce este in ele? Drept urmare omul a inteles si de ex la produse tutun s-a straduit sa explice cum e cu tutunul aromat de care tot auzim, avand promisiuni ca va pune inclusiv un video cu pregatirea unei pipe sau a unei tigari de foi.
    Eu de ex fumez assos, dar daca ma tenteaza pipa?
    La fel si la trusele de bauturi: "Contine un desfacator (tirbuson), 2 dopuri otel+pluta, un dop otel". Parca asa mai merge desi il mai bat la cap sa-mi zica daca e otel elvetian sau suedez si alte detalii

    Similar si adresa: sa fie pe fiecare pagina, sa vada potentialul client ca e o firma reala si nu 2 pustani dintr-un garaj care vand cartofi si bolovani in loc de cadouri.

    O alta problema pe care in mod cert o va avea este copierea continutului. Omul meu vrea sa vanda si nu prea are timp sa urmareasca in instanta pe cei care i-au copiat contetul original (efectiv povesteste ce are in cadouri).
    Asa ca poate e mai mult o problema de legislatie decat de "vrajeala".
    Credinta la institutiile specializate. Aici facem Servicii de seo
    Mi se spunea 1nesco

  2. #12
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    39
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    36

    Implicit

    Factor 1 - site-urile bune (in cele mai multe cazuri) costa bani. La noi ori nu sunt bani destui (in cele mai multe cazuri) ori nu exista posibilitatea de a monetiza site-urile cum trebuie (compara AdSense romania versus Adsense intrnational, franta, spania, germania unde este competitie intre advertiseri)

    Factor 2 - lipsa educatiei web (in cele mai multe cazuri). Uita-te la comment-urile de pe blogurile americane, unde fiecare aduce ceva constructiv la discutie si uita-te la noi...unde nu este blog, profesionist sau nu, in care sa nu fie unu cu "ba coaie, esti varza cu sfaturile tale" (in cele mai multe cazuri)

    Factor 3 - Prea multe 3x-uri, go-uri, @yahoo.com-uri in medii care se vor profesionale.

    Factor 4 - Puterea de cumparare a romanului.

    Factor 5 - Majoritatea romanilor care stiu ce fac in web, isi fac site-uri in Engleza (vezi blog-ul lui Cristian Mezei si altii) pentru ca la noi pedalezi in gol

  3. #13
    Avatarul lui dacian
    dacian este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    33
    Data înscrierii
    4th May 2007
    Locaţie
    [root@localhost root]#
    Vârstă
    49
    Posturi
    346
    Putere Rep
    33

    Implicit

    Site-urile bune se fac cu bani ( si firmele din Ro nu sunt dispuse sa aloce asa ceva) , cunosc cazuri de firme cu rulaj de miliarde de lei vechi pe luna dar care au niste fantome de site-uri . Nici vorba sa angajeze un om sau o firma sa se ocupe de asta .De intretinere nici macar nu mai amintesc , aproape toti care au site-uri sunt bucurosi ca sunt online , nu-i mai intereseaza sa fie si intretinute .Si atunci de unde sa apara site-urile bune ?
    Si adresele de mail ale firmelor cu @yahoo.com sau @gmail.com sunt de-a dreptul stupide (sau mai bine zis penibile).

  4. #14
    Avatarul lui etravel
    etravel este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    24th July 2007
    Vârstă
    47
    Posturi
    2
    Putere Rep
    0

    Implicit

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Factor 1 - site-urile bune (in cele mai multe cazuri) costa bani.
    Problema este ca de multe ori site-urile bune, ca si serviciile asociate, costa prea multi bani la ce servicii de dezvoltare & actualizare se presteaza in webul .ro de catre anumite firme cu mari pretentii. Mi s-a intamplat sa derulez un contract cu unii (un nume greu in webul romanesc) care, pentru suma convenita ca abonament lunar, ar fi trebuit sa faca destule. Chiar foarte multe, toate fiind anteconvenite la incheierea contractului. In realitate respectivii de abia faceau actualizarile cerute (care nu erau nici macar zilnice) cu probleme mari sau ocazional foarte mari - atat de mari incat trebuia sa revizui personal ce s-a modificat daca voiam sa dorm linistit. Altminteri nu, ca nu aveam garantia ca e totul ok. V-ati prins, nici macar copy/paste nu se facea corect. Evident ca in conditiile astea gaseam probleme la greu in content, ocazional si in aplicatii. Asta desigur ca in contul sumei platite pentru care ar fi trebuit sa se asigure calitate, promptitudine si multe alte chestii stipulate in contract.

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    La noi ori nu sunt bani destui (in cele mai multe cazuri)
    Punctual sunt si bani destui dar de cele mai multe ori nu se ofera calitate, ci balcanisme. Nota bene, nu am discutat nimic de preturi

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Factor 2 - lipsa educatiei web (in cele mai multe cazuri).
    Uita-te la comment-urile de pe blogurile americane, unde fiecare aduce ceva constructiv la discutie si uita-te la noi...unde nu este blog, profesionist sau nu, in care sa nu fie unu cu "ba coaie, esti varza cu sfaturile tale" (in cele mai multe cazuri)
    Eu as extinde mult ideea ta. E vorba de lipsa educatiei pur si simplu. Asta iti dai seama imediat in mediul on- sau off-line. Orice discutie de prinicipiu/principii degenereaza automat in ... vorba ta, "bai coaie", sau chiar "ba pe-a ma-tii", etc. Am renuntat sa mai urmaresc anumite forumuri dintr-un anumit TLD din cauza asta.

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Factor 3 - Prea multe 3x-uri, go-uri, @yahoo.com-uri in medii care se vor profesionale.
    E vorba de segmentarea pietei, atata timp ca Yahoo (care are totusi servicii onorabile) si altele au loc pe web, de ce nu?
    Altceva: de cand - si mai ales unde- s-a pretins internetul a fi un mediu in intregime profesional? E doar un alt mediu de comunicare, poate cel mai eficient... si atat.

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Factor 5 - Majoritatea romanilor care stiu ce fac in web, isi fac site-uri in Engleza (vezi blog-ul lui Cristian Mezei si altii) pentru ca la noi pedalezi in gol
    Nope, aici nu sunt de acord, sunt si bloguri de succes numai in romana. Piata - ca si consumatorul, clientul, etc. - o ai cum o educi. Este, daca vrei, problema primordiala a oului sau a gainii.

  5. #15
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    39
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    36

    Implicit

    Corect la tot ce ai zis si tind sa iti dau dreptate si la ultimul punct. Sincer, si eu mi-as face site-uri .ro. Dar vorba lui Cristi, in Romania sunt vreo 5 milioane de useri de Interent (estimare libera, nu am facut un studiu) iar pe .com sunt miliarde. Eu cand vand un produs/serviciu, de ce sa il vand la o piata de 5 milioane cand pot sa mi-l expun in fata a miliarde?

    E la fel in toata lumea. uita-te la Indieni. Oameni super pregatiti, tehnologie buna, oameni destepti. Cei care fac insa bani, lucreaza pe .com. Pana si Anglia sau Australia se orienteaza pe piata americana in primul rand si abia mai apoi la ei acasa (desi sunt ambele medii in Engleza, deci impusca 2 iepuri dintr-o lovitura).

    Eu sunt student la Comunicare si PR in Cluj (o facultate care imi place de altfel) dar cand am intrebat o profa de ce nu exista un curs de advertising online la noi la UBB mi-a raspuns ca "nu exista interes pentru asa ceva". Si tind sa ii dau dreptate. Firmele de la noi prefera sa dea 1,000E pe o reclama intr-un ziar care tine o saptamana, decat sa bage banii aia in optimizare sau SEM si sa aiba o expunere pe durate medie sau lunga.

    Stii cat costa sa ai reclama pe spatele biletelor de troleu o saptamana in Cluj? 7,000 euro. Ce ai putea face cu banii aia daca te-ai promova pe Internet in fata a din ce in ce mai multi oameni?

  6. #16
    Avatarul lui etravel
    etravel este deconectat Junior SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    24th July 2007
    Vârstă
    47
    Posturi
    2
    Putere Rep
    0

    Implicit

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Corect la tot ce ai zis si tind sa iti dau dreptate si la ultimul punct. Sincer, si eu mi-as face site-uri .ro.
    Tudi, ma bucur ca gandim la fel. Citind postul tau ma gandeam la o chestie.. de la un timp incoace conteaza mai putin ca iti faci un site in .ro sau .com sau - sa zicem - .fr. Toate aceste domenii pot fi indexate cu succes de marile motoare de cautari online si sunt in mod egal accesibile online. deja nu mai conteaza in care TLD esti, cat conteaza up time-ul serverului tau, usurinta cu care esti gasit de vizitatori, etc. Personal, de multe ori nici nu ma uit la ce sufix are site-ul (poate fi orice, de la .ar pana la .re), atata timp cat imi ofera informatia de care am nevoie, actualizata si fara erori voi reveni cu placere la acel site.

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Dar vorba lui Cristi, in Romania sunt vreo 5 milioane de useri de Interent (estimare libera, nu am facut un studiu) iar pe .com sunt miliarde. Eu cand vand un produs/serviciu, de ce sa il vand la o piata de 5 milioane cand pot sa mi-l expun in fata a miliarde?
    Poti vinde in fata a miliarde (generic vorbind) si atunci cand ai un site .com si unul .ro, atata timp cat ambele sunt up si indexate. Problema este de content si de servicii, mai putin de TLD. Personal, atunci cand accesez
    un site nici nu ma mai uit la sufix, important este content-ul, acuratetea informatiei, etc., deci cu totul alte criterii. Atata timp cat interetul se va conduce dupa sistemul URL de adrese nu este cazul sa ne facem probleme... zic eu.
    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    E la fel in toata lumea. uita-te la Indieni. Oameni super pregatiti, tehnologie buna, oameni destepti. Cei care fac insa bani, lucreaza pe .com. Pana si Anglia sau Australia se orienteaza pe piata americana in primul rand si abia mai apoi la ei acasa (desi sunt ambele medii in Engleza, deci impusca 2 iepuri dintr-o lovitura).
    Crect, dar .com nu insemana numai engleza. Inseamna -si aici e marele merit al TLD-ului respectiv- primul nume de domeniu care iti vine in minte atunci cand cauti un site - domeniu.com. Asta inseamna in primul rand domain awareness dar si brand awareness, in masura in care .com e un brand - sau un label mai curand- de sine statator.

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Eu sunt student la Comunicare si PR in Cluj (o facultate care imi place de altfel) dar cand am intrebat o profa de ce nu exista un curs de advertising online la noi la UBB mi-a raspuns ca "nu exista interes pentru asa ceva". Si tind sa ii dau dreptate. Firmele de la noi prefera sa dea 1,000E pe o reclama intr-un ziar care tine o saptamana, decat sa bage banii aia in optimizare sau SEM si sa aiba o expunere pe durate medie sau lunga.
    Iasari suntem perfect de acord. Site-ul despre care pvesteam anterior ca e intretinut cum este, e parte a unei afaceri mai mari, care se deruleaza off-line. Din pacate nu am reusit inca sa conving conducerea firmei unde lucrez, ca stam pe un teren unde cultiva porumb si obtinem un venit onorabil, dar sub care teren este petrol din care am putea obtine un venit cu mult mai mare decat cel actual - daca imi permiti analogia. Cu alte cuvinte, potentialul unui site productiv in .ro e neexploatat la maxiumum de randament pe care il poate aduce pentru proprietar.

    Citat Postat în original de Tudi Vezi Post
    Stii cat costa sa ai reclama pe spatele biletelor de troleu o saptamana in Cluj? 7,000 euro. Ce ai putea face cu banii aia daca te-ai promova pe Internet in fata a din ce in ce mai multi oameni?
    Mie mi s-a cerut pentru o campanie online -atunci cand am lansat versiunea noua a site-ului- cam 5000 EUR pentru aproximativ o luna, ceea ce e mai putin decat cei 7000 EUR pe care ii cere regia de transport locala pentru reclama pe biletele pe care le arunca toti fara sa citeasca pe spate. Nu mai spun ca acei 5000 EUR ar fi fost mult mai bine investiti decat cei 7000 pe care ii efectiv arunci atunci cand cobori din transportul in comun. Marturisesc faptul ca nici eu nu citesc ce scrie pe spatele biletelor de transport in comun, sau a chitantelor de la Carrefour, nici prietenii/prietenele mele nu citesc. Rudele idem. Deci pe undeva mi se pare ca e un advertising care nu isi atinge deloc tinta.

  7. #17
    Avatarul lui Tudi
    Tudi este deconectat Ambasador
    Reputatie:
    36
    Data înscrierii
    30th December 2007
    Locaţie
    Cluj-Napoca
    Vârstă
    39
    Posturi
    1.581
    Putere Rep
    36

    Implicit

    Tudi, ma bucur ca gandim la fel. Citind postul tau ma gandeam la o chestie.. de la un timp incoace conteaza mai putin ca iti faci un site in .ro sau .com sau - sa zicem - .fr. Toate aceste domenii pot fi indexate cu succes de marile motoare de cautari online si sunt in mod egal accesibile online. deja nu mai conteaza in care TLD esti, cat conteaza up time-ul serverului tau, usurinta cu care esti gasit de vizitatori, etc. Personal, de multe ori nici nu ma uit la ce sufix are site-ul (poate fi orice, de la .ar pana la .re), atata timp cat imi ofera informatia de care am nevoie, actualizata si fara erori voi reveni cu placere la acel site.
    Exista 2 probleme aici:

    1. Din cate stiu, TLD-ul are importanta din punctul de vedere al optimizarii. Google va prefera un domeniu .com fata de .ro, chiar daca sunt amandoua in engleza de ex. (tre sa mai verific, dar sunt convins ca asa e)

    2. Piata internationala e obisnuita sa vada .com dupa fiecare site. Chiar am citit pe Shoemoney.com cum avea un domeniu .org si a cumparat si .com-ul cu $2k doar ca sa prinda si click-urile gresite care mergeau pe versiunea .com a domeniului.

    Mie mi s-a cerut pentru o campanie online -atunci cand am lansat versiunea noua a site-ului- cam 5000 EUR pentru aproximativ o luna, ceea ce e mai putin decat cei 7000 EUR pe care ii cere regia de transport locala pentru reclama pe biletele pe care le arunca toti fara sa citeasca pe spate. Nu mai spun ca acei 5000 EUR ar fi fost mult mai bine investiti decat cei 7000 pe care ii efectiv arunci atunci cand cobori din transportul in comun. Marturisesc faptul ca nici eu nu citesc ce scrie pe spatele biletelor de transport in comun, sau a chitantelor de la Carrefour, nici prietenii/prietenele mele nu citesc. Rudele idem. Deci pe undeva mi se pare ca e un advertising care nu isi atinge deloc tinta.
    Ma refeream aici si la SEO. Mai ales ca la noi cu cateva mii de euro poti aduce lejer majoritatea keyword-urilor in top (si aia e reclama long term, daca stii si cum sa o mentii).

Pagina 2 din 2 PrimulPrimul 12

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Pret mai mic de atat pentru inregistrare .ro?
    De mike07 în forumul Domenii web
    Răspunsuri: 18
    Ultimul Post: 12th May 2009, 15:41
  2. Adsense- e oare chiar atat de profitabil??
    De Robert în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 11
    Ultimul Post: 20th November 2008, 16:30
  3. Whu is Zu? Sau cat de prost sa fii...
    De w!ll în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 9
    Ultimul Post: 27th September 2008, 12:25
  4. ad-uri platite prost
    De kmedia în forumul Adsense
    Răspunsuri: 14
    Ultimul Post: 14th November 2007, 01:07
  5. Răspunsuri: 5
    Ultimul Post: 1st June 2007, 18:17

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •