Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul
Rezultate 1 la 10 din 12

Subiect: Forma juridica - declararea veniturilor

  1. #1
    Avatarul lui edy12006
    edy12006 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    26th January 2009
    Locaţie
    Brasov
    Vârstă
    32
    Posturi
    3.260
    Putere Rep
    38

    Implicit Forma juridica - declararea veniturilor

    Salutari!

    Am ceva nelamuriri si nu am gasit inca un expert contabil priceput pe online, caruia sa ii adresez intrebarile ce ma macina. Avand in vedere ca multi dintre voi cunoasteti situatia, m-am gandit sa intreb si aici.


    Momentan generez venituri din afiliere, pe persoana fizica, atat de la firme romanesti cat si straine. La firmele romanesti mi se opreste impozit 16%, urmand ca la final de an fiscal sa primesc decizie prin care mi se calculeaza si suma ce o datorez la sanatate, pentru ca sunt persoana neangajata. Aceste venituri sunt mai micute si nu mi-am batut capul cu ele.

    Pe de alta parte sunt veniturile ce vin din retele de afiliere straine, pe care nu prea as vrea sa le mai tin pe persoana fizica din pricina taxelor prea mari (impozit 16% + altele in cazul persoanelor neangajate). As vrea ca aceste pe venituri sa le trec pe o firma si din cate am inteles, este vorba de 3% impozit pe venit + 5% dividente.


    Problema este ca eu voi primi banii intr-un cont de paxum, de la 3-4 firme diferite. Firmele in cauza nu prea lucreaza cum ar trebui, asadar nu prea ar fi interesate ca eu sa imi declar veniturile. Eu totusi vreau sa fac acest lucru.



    Intrebare: pot inregistra veniturile direct din contul de paxum, sau trebuie sa emit factura spre fiecare firma in parte de la care primesc bani?



    Multumesc!
    Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
    Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.

  2. #2
    Avatarul lui Mihai_Is
    Mihai_Is este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    0
    Data înscrierii
    12th February 2013
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    525
    Putere Rep
    0

    Implicit

    Firmele in cauza nu prea lucreaza cum ar trebui, asadar nu prea ar fi interesate ca eu sa imi declar veniturile.
    Trebuie sa tai factura pentru fiecare plata (firma) in parte, mai tb contract sau TC tradus, pe baza caruia emiti factura, ideal traducator autorizat, care costa.
    Ultima modificare făcută de Mihai_Is; 4th August 2016 la 15:48.

  3. #3
    Avatarul lui edy12006
    edy12006 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    26th January 2009
    Locaţie
    Brasov
    Vârstă
    32
    Posturi
    3.260
    Putere Rep
    38

    Implicit

    Problema e ca firmele astea de prin paradisuri fiscale nu prea vor sa se complice. Singura modalitate ar fi ca eu sa le emit factura si sa ramana la alegerea lor daca o inregistreaza sau nu.
    Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
    Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.

  4. #4
    Avatarul lui gmc
    gmc
    gmc este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    19
    Data înscrierii
    4th December 2013
    Posturi
    148
    Putere Rep
    19

    Implicit

    Poti lua exemplu de la PS: Contractul are o pagina, pe care tu ca SRL o stampilezi. De la firmele straine, poti lua TOS si il stampilezi si inregistrezi in dosarele firmei. Emiti facturi catre fiecare client care iti plateste prin paxum, treci pe factura "servicii de marketing cf ctr nr...din data... iar la modalitate de plata...se va achita prin paxum..."
    Daca ei lucreaza incorect, adica evita fiscul lor, e posibil sa te scoata din programul lor de afiliere cand te duci cu firma ta...
    Succesul este ca si sarcina. Toata lumea te felicita, dar nimeni nu stie de cate ori ai fost f....

  5. #5
    Avatarul lui edy12006
    edy12006 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    26th January 2009
    Locaţie
    Brasov
    Vârstă
    32
    Posturi
    3.260
    Putere Rep
    38

    Implicit

    Mersi frumos de informatii.
    Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
    Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.

  6. #6
    Avatarul lui edy12006
    edy12006 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    26th January 2009
    Locaţie
    Brasov
    Vârstă
    32
    Posturi
    3.260
    Putere Rep
    38

    Implicit

    Am mai citit putin si lucrurile par sa fie asa:


    MICRO INTREPRINDERE:
    3% impozit pe venit daca nu ai angajati, 2% cu un angajat, 1% cu 2 angajati (norma intreaga)
    5% impozit pe dividende cand vrei sa retragi banii
    5.5% CASS pentru suma din dividende, incepand cu ianuarie 2017 (anul asta nu se percepe)
    = 8% taxe pentru acest an, 13.5% pentru anul urmator (fara salariati).


    PERSOANA FIZICA NEAUTORIZATA
    16% impozit pe venit
    5.5% CASS daca nu ai angajare (nu stiu daca si din 2017 va fi la fel)
    CAS nu se mai plateste anul acesta (aveti ceva informatii daca se reintroduce in 2017?)




    La un calcul simplu, Micro fara angajati = 8%, persoana fizica = 16%, deci diferente destul de mari. Insa, din 2017 cand se va plati si CASS pentru dividende, Micro va avea 13,5% taxe, iar persoana fizica 16% (in cazul in care nu apare vreo modificare) si in acest caz pentru diferenta de 2,5% nu s-ar merita bataia de cap.
    Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
    Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.

  7. #7
    Avatarul lui casperel
    casperel este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    41
    Data înscrierii
    10th February 2007
    Locaţie
    Bucuresti
    Posturi
    838
    Putere Rep
    41

    Implicit

    E oarecum gresit cand spui 8% sau 13.5% (din 2017) taxe. De ce? Pentru ca doar 3% va fi impozit pe venit (procent care poate scadea in cazul in care angajezi, precum spuneai si tu) si 5% sau 10.5% (din 2017) impozit pe dividende (profit = venituri - cheltuieli). Te poti folosi de banii firmei facand achizitii (care sa aiba legatura si cu activitatea firmei, ce-i drept), astfel valoarea dividendelor va fi mai mica.
    La persoana fizica dai 16% pe venit.

    Exemplu concret:

    SC X SRL are venituri de 100.000 RON, cheltuieli de 60.000 RON. Va plati:
    - in 2016: 3000 RON impozit pe venit si 2000 RON impozit pe dividende (doar daca se decide repartizarea profitului *)
    - in 2017: 3000 RON impozit pe venit si 4200 RON impozit pe dividende (doar daca se decide repartizarea profitului *)

    Gigel are venituri 100.000 RON, cheltuielile n-au relevanta. Va plati: 16.000 RON impozit pe venit

    Acum depinde foarte mult si de nivelul cheltuielilor facute pe firma. Mai trebuie luat in calcul ca trebuie platit un contabil si ca nu poti folosi banii pentru a cumpara orice (lucruri care n-au legatura cu activitatea) decat dupa ce-i scoti din firma sub forma de dividende.

    * tin minte ca nu e obligatoriu, sper ca nu ma inseala memoria
    Ultima modificare făcută de casperel; 5th August 2016 la 01:45.

  8. #8
    Avatarul lui edy12006
    edy12006 este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    38
    Data înscrierii
    26th January 2009
    Locaţie
    Brasov
    Vârstă
    32
    Posturi
    3.260
    Putere Rep
    38

    Implicit

    Banii firmei vor fi folositi in mare parte pentru promovarea siteurilor si dezvoltarea altor siteuri noi, iar diferenta va fi retrasa, platindu-se dividende.

    In cazul acesta constat ca este mult mai rentabil sa merg pe Microintreprindere decat pe persoana fizica, pentru ca in cazul celei de-a doua variante as fi nevoit sa platesc impozit 16% si pe sumele ce se doresc a fi reinvestite.

    Multumesc pentru parere.
    Într-o zi, riscând, poți să rămâi fericit pentru toată viața !
    Contează ce produci nu cine pretinzi a fi.

  9. #9
    Avatarul lui Maria Ene
    Maria Ene este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    17
    Data înscrierii
    23rd March 2015
    Posturi
    95
    Putere Rep
    17

    Implicit

    Am deschis subiectul pe un grup de contabili pe care sunt inscrisa. Am primit doua raspunsuri care sper sa te ajute:
    “Va trebui sa incheiati contracte de asociere in participatiune cu celelalte firme, iar pe cele cu parteneri nerezidenti sa le declarati si la ANAF. Veti inregistra veniturile si cheltuielile pe baza deconturilor primite de la asociati (nu emiteti factura). Atentie ca va trebui sa platiti 3% la valoarea veniturilor din decont nu la suma incasata, care reprezinta diferenta dintre venituri si cheltuieli. In alta ordine de idei paxum nu este o banca, deci va trebui sa transferati incasarile in contul curent al firmei fie sa inregistrati ca incasare cu numerar retragerile de pe cardul paxum si la cheltuieli comisioanele. Ideal ar fi ca partenerii sa va vireze banii direct in contul firmei ceea ce va va oferi si o economie la comisioanele mari de la paxum. Personal apreciez pozitiv dorinta dvs. de a fi corecta desi nu cred ca veti gasi prea multa intelegere din partea partenerilor. Succes!”
    “Cineva va trebui sa fie lider si sa tina contabilitatea pe asociere si sa declare (formularul 104) ceea ce ma indoiesc ca vor face respectivii parteneri. Varianta este sa emiteti factura pt. serviciile prestate in valoarea veniturilor obtinute. Metoda de incasare nu este relevanta...important este sa declarati si sa platiti 3 la suta. Acum daca partenerii isi inregistreaza sau nu facturile nu e problema dvs...dvs. Le comunicati...”

  10. #10
    Avatarul lui Mishu
    Mishu este deconectat Membru SeoPedia
    Reputatie:
    28
    Data înscrierii
    28th March 2013
    Vârstă
    55
    Posturi
    1.307
    Putere Rep
    28

    Implicit

    Poti beneficia de deduceri si ca PF daca vei dovedi ca acele cheltuieli au fost facute pentru obtinerea veniturilor declarate. Cel putin asa era acum doi ani cand m-am interesat. Pentru asta trebuie sa iti inregistrezi activitatea la inceputul anului (nu stiu ce declaratie se depune) si sa tii o contabilitate primara cu cheltuieli si venituri pe baza documentelor pe care le atasezi.
    Nu stiu toata procedura dar informantia o am de la ANAF.

    Pe o firma depinzi de mai multi factori, nu poti sa-ti tii singur contabilitatea, ai raspundere mai mare, ai mai mult de alergat, controale, verificari, etc, toate astea insemnand la un moment dat cheltuieli.

    Plata CAS este un lucru bun, este o investitie pentru batranete, nu stiu daca e bine sa fugi de ea. Pensiile se calculeaza acum pe baza contributiei si, probabil, asa va ramane mereu.

Pagina 1 din 2 12 UltimulUltimul

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan este/sunt 1 utilizator(i) care navighează în acest subiect. (0 membrii și 1 vizitatori)

Thread-uri Similare

  1. Utilizarea AdBlock - Afectarea veniturilor
    De Raknar în forumul Subiecte pentru incepatori
    Răspunsuri: 10
    Ultimul Post: 18th August 2015, 21:59
  2. declararea paginilor
    De Paul în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 13
    Ultimul Post: 25th June 2012, 17:35
  3. Cresterea veniturilor Google Adsense
    De ChaSS în forumul Metode de promovare, Analiza trafic.
    Răspunsuri: 10
    Ultimul Post: 8th December 2010, 23:14
  4. Inregistrare domeniu Persoana juridica
    De w!ll în forumul Domenii
    Răspunsuri: 6
    Ultimul Post: 25th January 2009, 21:11
  5. Banca persoana juridica
    De Sputz în forumul Bar, lobby...
    Răspunsuri: 10
    Ultimul Post: 26th October 2007, 13:13

Permisiuni postare

  • Nu puteţi posta subiecte noi.
  • Nu puteţi răspunde la subiecte
  • Nu puteţi adăuga ataşamente
  • Nu puteţi modifica posturile proprii
  •