28th February 2013, 12:04
#1
3 out of 3 members found this post helpful.
Experimente Adsense A/B - ghid
Salutare,
Intrucat de curand am incheiat o serie de experimente A/B pe Adsense cu rezultate mai bune decat ma asteptam, am zis ca sigur sunt persoane nesigure pe care tip de reclama le-ar converti mai bine si le-ar prinde bine niste explicatii pas cu pas cum se face un experiment Adsense pentru a isi rotunji veniturile
Asadar:
1. Am creat doua unitati de reclama noi, cu aceleasi setari (culori, font, text/rich media) singura diferenta fiind marimea: una de 336x280 si una de 300x250.
2. In locul unde normal se afisa reclama, am folosit codul de mai jos. Acest cod foloseste o variabila random, astfel la o incarcare a paginii se afiseaza o reclama si la cealalta afisare reclama cealalta. Avand in vedere ca vorbim de un numar aleatoriu, normal ca afisarea celor doua reclama nu va fi complet egala, dar diferenta e neglijabila.
Cod:
<div style="float:left;">
<?php
$random_number = rand(0, 1); ?>
<script type="text/javascript">
<?php
if($random_number < .5){ ?>
<!--
google_ad_client = "ca-pub-xxxxxxxxxxxxxxxx";
/* Mijloc loop 300x250 */
google_ad_slot = "xxxxxxxxxx";
google_ad_width = 300;
google_ad_height = 250;
//-->
<?php } else { ?>
<!--
google_ad_client = "ca-pub-xxxxxxxxxxxxxxxx";
/* Mijloc loop 336x280 */
google_ad_slot = "xxxxxxxxxx";
google_ad_width = 336;
google_ad_height = 280;
//-->
<?php } ?>
</script>
<script type="text/javascript" src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js"></script>
</div>
3. In contul de Adsense, mergem la MyAds -> Custom Channels. Aici vom crea doua canale diferite, prin New Custom Channel.
Canal1: Nume "Mijloc loop 300". In lista de reclame se da "add" pe reclama de 300x250 creata si se da Save.
Nota: Aici veti vedea optiunea de bifat "Show this custom channel to advertisers as a targetable ad placement". Bifand casuta, spatiul respectiv va putea fi ales direct de catre advertiser sa afiseze o reclama in exact locul acela. Detalii aici Ad placement and how to create it - AdSense Help
Canal2: Nume "Mijloc loop 336". In lista de reclame se da "add" pe reclama de 336x280 creata si se da Save.
3. Lasati reclamele sa isi faca treaba pentru un timp pana cand diferenta dintre reclame se vede clar. 2-3-4 saptamani ar trebui sa fie suficient.
La mine, dupa 2 saptamani diferenta e evidenta in favoarea casutei de 336. Evolutia se urmareste din Performance reports -> Custom channels.
Sper sa va fie de folos.
Mult succes !
28th February 2013, 12:29
#3
1 out of 1 members found this post helpful.
Scopul experimentului e sa vedem ce tip de reclama converteste mai bine in acelasi spatiu. Astfel, daca vorbim de statistici concrete, concludente sunt rezultatele uneia vs celeilalte
Rezultate concrete (site divertisment), ultimele 7 zile:
- Mijoc 336 - Page CTR 0.46%, CPC 0.13, Page RPM 0.52 - castig 1.94 E
- Mijloc 300 - Page CTR 0.24%, CPC 0,06, Page RPM 0.13 - castig 0.56 E
28th February 2013, 13:49
#5
1 out of 1 members found this post helpful.
Cifrele mele erau pentru ultimele 7 zile. Dar simt ca deviem de la subiect.
Ideea e experimentarea pentru a descoperi care unitate de reclama converteste mai bine pentru fiecare in parte. Pentru unii e cea de 300x250, pentru unii cea de 336 pentru altii link unituri s.a.md. Sunt f multe variabile. Tocmai deasta vorbim de experimente.
Rezultate da, sunt perfect de acord, cu cat mai lung experimentul, cu atat mai concludente rezultatele.
28th February 2013, 23:02
#6
1 out of 1 members found this post helpful.
Postat în original de
karismasand
Pana la urma cred ca asta intereseaza pe toata lumea
Cred ca scopul topicului este metoda, nu cati bani castiga Sutzu.
Ma minunez uneori de ce citesc pe aici
Trust, but verify.
2nd March 2013, 00:18
#10
1 out of 1 members found this post helpful.
Exista posibilitatea ca mai multe firme sa cumpere reclama pe 336x280 si datorita concurentei sa creasca costl/ lick la reclamele 336x280.
Studiu de caz
pentru un magazin online, FashionLand, Bld, Bulevardul Regele Mihai I 55, Baia Mare 430012