3rd August 2012, 14:06
#1
7 out of 7 members found this post helpful.
De ce nu-ti citeste lumea articolele? (un alt punct de vedere)
Acesta este un articol motivational, nu-l cititi daca nu aveti nevoie de "motivare".
Sursa pe care am ales-o este: 5 Reasons Why You Never Hear Back After Applying For A Job - Business Insider
Scriem articole pentru Google, uitand ca de fapt aceleasi articole pot deveni "selling point" daca investim 5 minute in plus in ele.
Citeam acest articol si mi-am dat seama ca "keywords" nu inseamna pentru toti acelasi lucru. SEO-istii s-au indepartat putin de semnificatia reala a cuvantului?
De exemplu, cand cineva citeste un articol despre "pantofi", se asteapta sa gaseasca urmatoarele keywords:
cele mai noi modele, Louboutin, elegant, toc inalt, calapod, tabel de marimi, cu ce asortam, tendintele anului.
In schimb, un SEO-ist va pune in cele mai multe cazuri:
pantofi dama, pantofi senzationali, pantofi piele (si in cel mai bun caz sandale, slapi, papuci)
Haideti sa luam cele 5 motive pentru care cineva nu iti citeste atent CV-ul si sa le adaptam la "cele 5 motive pentru care nu iti citeste cineva articolul".
1. You really aren’t qualified.
Scrii un articol despre pantofi de dama, dar tu este barbat si n-ai nici cea mai vaga idee "cu ce se mananca". Persoana care urmeaza sa citeasca articolul are o pasiune pentru pantofi si se va prinde din primele 2-3 propoziti ca tot ce scri tu acolo despre pantofi, ea a invatat la gradinita. Sfatul este: Nu mai scrie despre lucruri la care nu te pricepi. Articolele de genul vor fi din start un esec.
2. You haven’t keyword-optimized your resume or application.
Cand o persoana intentioneaza sa citeasca un articol, se uita in prealabil peste tot articolul, sa vada cat este de lung. Cuvintele cheie in cazul acesta sunt acele cuvinte care atrag atentia cititorului, adica cele relevante pentru subiect si NU repetarea aceluiasi cuvant/expresie gen "pantofi dama" de 4 ori in text, ca sa ajungi la 3.5% densitate.
3. Your resume isn’t formatted properly
Pentru a atrage atentia si a-l face pe utilizator sa citeasca articolul, pe langa cuvintele introduse in puncte cheie, mai este nevoie sa faci articolul "atragator". Sa il imparti in paragrafe, sa pui titluri la fiecare paragraf si sa evidentiezi ideile principale. Cititul pe diagonala este din ce in ce mai raspandit, asa ca ai fix 5 secunde sa il convingi pe cititor ca articolul tau merita citit.
4. Your resume is substantially different from your online profile.
Clar, daca site-ul tau este "funky-hot-gurls.in", degeaba scrii un articol desptept despre macroeconomie, ca nimeni n-o sa il ia in serios. Daca ai scris un articol bun, un totorial, cauta-i un loc potrivit. O sa ramai surprins ca, daca ii contactezi pe cei cu bloguri si site-uri din domeniu, acestia vor fi bucurosi sa publice la ei pe site un articol "beton", lasandu-ti "call to action-ul" tau.
5. The company received 500 resumes for one job posting, and yours was 499th in.
Ah, aici este si mai clar: daca scrii un articol cu titlul "Unde gasesti pantofi pentru grasute" si la cautarea respectiva esti pe pagina 45 din Google, l-ai scris degeaba. Ca sa te asiguri ca primeste locul cuvenit, citeste, tot din articolul la care fac referire:
Cum sa te asiguri ca articolul tau este citit de oamenii care conteaza:
1. Research interesting companies on social media.
2. Consider starting a blog in your area of interest or expertise.
3. Get professional help with your resume.
4. If at all possible, don’t wait until you’re out of work to find your next job.
5. Network.
La astea nu am mai pus eu comentarii, pentru ca deja am scris prea mult.
Astept parerile voastre despre ultimele 5 puncte, in sensul ca ar fi interesant de aflat cum vedeti voi promovarea unui articol urmand aceste sfaturi.
Ultima modificare făcută de Dan; 3rd August 2012 la 14:13.
Trust, but verify.