Urmaresc siderat ce se intimpla de citeva zile.
Daca Seopedia este un apartament dat cu chirie atunci inteleg.
S-a intors proprietarul, s-a suparat ca unii chiriasi fac mizerie sau au mutat mobila altfel decit era inainte. Proprietarul a venit cu reguli si a spus: Bagati-va mintile in cap. Eu sunt proprietarul si stiu ca nu aveti unde sa va duceti in alta parte. Cu alte cuvinte voi astia mai mari stiu ca va faceti reputatie ca sa vindeti ce vindeti si sa le aratati clientilor printr-un singur clic cit de "social rewarding" sunteti.
Voi astia mai mici aveti grija sa nu mai faceti reclama de doi lei pe forum.
Daca este o comunitate ea nu trebuie sa se transforme in Ferma animalelor a lui Orwel. Daca se transforma, va pieri precum aceea ferma
Urmaresc evolutia cu interes.
Tot asa, urmaresc evolutia Hotnews...
2 Despre volatilitatea reputatiei
In CP figurez cu o singura notare:un cartonas rosu.
Am propus un schimb de linkuri afirmind ca site-ul are PR3. Cineva, scrie pe forum ca site-ul are de fapt PR1, apoi ma depuncteaza. Alti vizitatori il atentioneaza pe acesta ca site-ul are intradevar PR3 cu www inainte.
Acel cineva isi cere scuze in mail dar lasa punctarea la fel.
Nu ar trebui ca moderatorul sa verifice fiecare caz ?
3 Despre ghiulele
Atunci cind dai celor ce au mai multa reputatie ghiulele mai mari iar celor cu mai putina ghiulele mai mici, partea buna este ca, cel cu reputatie stie mai multe si ca in consecinta ceea ce face el e mai bine ridicind sau coborind reputatiile altora
Pericolul este unul singurul: Se creaza o aristocratie, o nomenklatura o ierarhizare ca in Orwel. O structura democratica (daca este) trebuie bine administrata la fel cum o dictatura trebuie si ea bine administrata.
De aceea functia si discernamintul administratorului trebuie sa fie maxima. Stiu ca nu este usor de loc, dar asta este jocul.